Служба 101, 102, 103

Надаємо державні послуги разом

Центр надання адміністративних послуг міста Українка видав перше посвідчення водія після його обміну без складання іспитів. Такий сервіс з’явився в переліку послуг ЦНАП  04 лютого завдяки налагодженій співпраці з Регіональним сервісним центром МВС в Київській області. І це не єдина послуга сервісних центрів МВС, яка віднині доступна у Центрі надання адмінпослуг Українки. Тут, на площі Тараса Шевченка. 1, крім реєстрації місця проживання, нерухомості, актів цивільного стану, відкриття бізнесу і оформлення вітчизняних та закордонних паспортів, також можна:

·  обміняти старе посвідчення водія на нове;

·  відновити посвідчення водія у зв’язку із втратою чи викраденням;

·  обміняти посвідчення водія у зв’язку зі зміною анкетних даних власника;

·  зареєструвати новий транспортний засіб (без огляду ТЗ експертом);

·  перереєструвати транспортний засіб у зв’язку зі зміною анкетних даних власника (без огляду експерта);

·  зареєструвати газобалонне обладнання (без огляду експерта);

·  здійснити вибракування транспортних засобів.

Таке делегування деяких послуг сервісних центів МВС послуг ЦНАП передбачено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 року №523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг».Об’єднання зусиль двох державних органів покликане підвищити рівень якості обслуговування громадян та зробити державні послуги доступнішими.

Про ефективність такого співробітництва йшлося під час презентації спільного проєкту, в якій взяли участь начальник РСЦ МВС в Київській області Микола Горбонос, секретар Української міської ради Тетяна Кучер та начальник ЦНАП міста Українка Лариса Білоконь.

«Це був непростий і досить тривалий період підготовки до інтеграції наших послуг у ЦНАП, оскільки мали деякі організаційні перепони. Але, разом з тим, увесь час, який нам знадобився для втілення Узгодженого рішення, ми в Регіональному сервісному центрі МВС в Київській області ретельно напрацьовували дієві механізми взаємодії і зрозумілий для адміністраторів ЦНАП алгоритм надання послуг, що відносяться до компетенції сервісних центрів МВС»,- зазначив начальник Регіонального сервісного центру МВС в Київській області Микола Горбонос.

Оцінила зручність такого додаткового сервісу в українському ЦНАП, обмінявши старе вітчизняне посвідчення водія на нове, європейського зразка, секретар Української міської ради Тетяна Кучер.

«Отримати документи, що дають право керувати транспортними засобами, та інші послуги відтепер можна, не витрачаючи час і кошти на подолання чималих відстаней до сервісних центрів МВС. Найближчий для наших жителів – у місті Обухів. Та від сьогодні обміняти посвідчення або отримати дублікат втраченого документа, зареєструвати нову автівку з автосалону чи зняти з обліку старе проржавіле авто можна у найвідомішому в Українці місці – міському ЦЕАПі. Ми, місцева влада, і надалі дбатимемо про те, аби державні послуги були якісними і ближчими до людей»,- зазначила Тетяна Кучер.

Центр надання адміністративних послуг міста Українка створено у березні 2016 року. Надає 172 послуги. 

«До сьогодні формат роботи нашого ЦНАПу дещо відрізнявся від того, що ми його впровадили зараз у зв’язку з розширенням спектру послуг. Новий метод роботи побудований на делегуванні деяких повноважень адміністраторів сервісних центрів МВС працівникам ЦНАПу, а двоє визначених фахівців Обухівського територіального сервісного центру дистанційно перевірятимуть відповідність поданих відвідувачами документів та забезпечуватимуть швидке обслуговування населення.Така ефективна взаємодія державних установ сприятиме децентралізації державних послуг та забезпечить максимальне їх наближення до споживачів», - прокоментувала нововведення начальник Центру надання адміністративних послуг Українки Лариса Білоконь.

На сьогодні між РСЦ МВС в Київській області та місцевими органами влади Київщини, які надають адміністративні послуги через ЦНАП, підписано 5  Узгоджених рішень. Крім вже реалізованих планів з Українською міською радою, йдуть перемовини з Броварською райдержадміністрацією, Чабанівською селищною радою Києво-Святошинського району, Києво-Святошинською райдержадміністрацією та Іванківською райдержадміністрацією. За послугами системи МВС можна буде звертатись у  деякі із цих ЦНАП уже найближчим часом.

Довідково: нині по свій Україні діє понад 700 ЦНАП. У системі  МВС - 156  територіальних сервісних центрів. Передбачається, що за рахунок співпраці з Центрами надання адміністративних потенціал ТСЦ МВС зросте у чотири з половиною рази.

Україна підвищила рівень готовності системи реагування у зв'язку з рішенням ВООЗ оголосити поширення нового коронавірусу надзвичайною ситуацією

Україна підвищила рівень готовності системи реагування у зв'язку з рішенням Всесвітньої організації охорони здоров'я оголосити поширення нового коронавірусу надзвичайною ситуацією

З 31 січня на виконання доручення Президента України діяльність оперативного штабу щодо недопущення поширення захворювання на території України, який діє при Міністерстві охорони здоров’я України, перенесено на рівень Кабінету Міністрів України. Відповідні служби, включаючи МОЗ, МЗС, Держприкордонна служба, МВС, Міноборони, Мінінфраструктури держави знаходяться у посиленій готовності.

Наразі в країні не зафіксовано жодного лабораторно підтвердженого випадку нової коронавірусної інфекції. Україна продовжує виконувати усі технічні рекомендації ВООЗ щодо попередження розповсюдження нового коронавірусу. У свою чергу, на цей момент ВООЗ не рекомендує обмежувати пересування пасажирів та вантажів, це не вважається ефективним засобом попередження розповсюдження вірусу.

31 січня керування оперативним штабом взяв на себе Прем’єр-міністр та доручив:

Міністерству охорони здоров'я України розробити План заходів щодо недопущення занесення вірусу і поширення його на території України;

МОЗ, МВС, Міноборони, МОН, Мінінфраструктури та низки інших служб і відомств - підготувати Національний план протиепідемічних заходів реагування на поширення вірусу із залученням;

МЗС, ДСНС і Мінінфраструктури оперативно розробити план та організувати евакуацію наших громадян з території Китаю через спалах інфекції;

Головам ОДА і держадміністрації у Києві посилити заходи захисту на місцевому рівні.

Громадянам рекомендується за наявності симптомів таких як гарячка, кашель, ускладнене дихання, вживати заходів для попередження поширення інфекції. Уникайте тісного контакту з людьми, надягніть захисну медичну маску, прикривайте рот і ніс під час чхання чи кашлю одноразовою серветкою. Якщо ви відвідували уражені райони Китаю, обов’язково повідомте про це лікаря.

Інформуємо, що станом на ранок 1 лютого 2020 року, у світі зареєстровано 11 374 підтверджених лабораторно випадків нової коронавірусної інфекції (2019-нCoV), у тому числі 259 смертельних випадків. Підтверджено 133 випадки завезення нового коронавірусу в 24 країнах світу (Тайланд,  Японія, Сінгапур, Тайвань, Австралія, Малайзія, США, Франція, Німеччина, Південна Корея, ОАЕ, Канада, Італія, Росія, Великобританія, Іспанія, Швеція, В’єтнам, Камбоджа, Фінляндія, Індія, Непал, Республіка Філіпіни та Шрі-Ланка).

З перших днів ускладнення ситуації в світі в Україні:

* посилено моніторинг за епідемічною ситуацією;

* вжито додаткових заходів щодо посилення санітарно-карантинного контролю в пунктах пропуску через державний кордон України;

* відпрацьований алгоритм дій медичного персоналу при підозрі на нову коронавірусну інфекцію;

* визначено алгоритм лабораторної діагностики в разі виявлення осіб з підозрою на коровірусну інфекцію.

Міністерство охорони здоров'я України та координаційний штаб просить ЗМІ та громадян використовувати лише офіційні джерела інформації

Актуальна інформація на сайті Міністерства охорони здоров'я України https://moz.gov.ua

Офіційні рекомендації ВООЗ для громадськості та професійної спільноти https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019

Більше рекомендацій для громадян на сайті Центру громадського здоров'я МОЗ України: https://phc.org.ua/news/onovleni-poradi-vooz-schodo-mizhnarodnikh-perevezen-u-zvyazku-zi-spalakhom-novogo-koronavirusu

У рік новий – з новими планами

На початку нового календарного року зазвичай прийнято підбивати підсумки, аналізувати результати  роботи та планувати нові кейси у своїй діяльності та в роботі колективу.  Тож на найактуальніші журналістські запитання 2019 року на адресу керівників сервісних центрів МВС про перебіг реформування на Київщині колишніх МРЕВ у сучасні відкриті офіси з клієнтоорієнтованим персоналом, про плани і новації у сфері надання державних послуг розповідає начальник Регіонального сервісного центру МВС в Київській області Микола ГОРБОНОС.

Нині практично не знайдеш людину, яка б не прагнула придбати автівку чи хоча б не мріяла про неї. Тож    

З чого починати і як стати водієм – відповідальним і дисциплінованим, уважним і безпечним для всіх учасників дорожнього руху, які пріоритетні напрямки в діяльності та чи були торік нововведення в процес підготовки кандидатів у водії?

Починати, звісно, потрібно з навчання в автошколі. А "відповідальний кермувальник" – це особиста риса, яку потрібно  виховувати кожному, хто прагне стати водієм. Зазначу, що одним з пріоритетів реформи сервісних центрів МВС є суттєва зміна та вдосконалення системи отримання посвідчення водія. Усі територіальні сервісні центри МВС наразі мають сучасні екзаменаційні класи, оснащені відеокамерами для фіксації процесу складання іспитів майбутніми кермувальниками. Знову ж таки, завдяки нашому сайту паралельно із заняттями в школі є можливість готуватися до складання теоретичної частини іспиту зі знання Правил дорожнього руху за допомогою безплатного онлайн-тренажера. Він є ідентичним до екзамену, що здається в територіальному сервісному центрі МВС. Відповіді на всі запитання щодо порядку, процедури, вартості отримання або обміну посвідчення водія завжди можна отримати на нашому сайті: http://kyivobl.hsc.gov.uaу розділі  «ПОСЛУГИ: Видача посвідчення водія», а також скористатися онлайн-інструкцієющодо отримання ПВ вперше. З неї можна дізнатися, як правильно обрати акредитовану автошколу, можна завантажити повний перелік запитань з ПДР та варіанти відповідей на них, отримати поради щодо підготовки до тестування і перелік вправ, що їх необхідно вміти  виконувати під час складання практичного іспиту.

У вільному доступі для користувачів сайту і маршрути, за якими проходять другий етап- практичнучастину екзамену на отримання права керування транспортними засобами. На нашому сайті онлайн-схеми маршрутіввчасно актуалізуються і користуються значною популярністю в кандидатів у водії.  Адже ретельне вивчення маршруту додає впевненості і значно полегшує процес складання іспитів. Для прозорості визначення екзаменатором рівня знань і вмінь майбутніх водіїв Головний сервісний центр МВС запровадив чек-лист. У ньому зазначені перелік типових помилок, що їх припускаються громадяни під час практичного іспиту, та шкала оцінювання.

Варто зазначити, алгоритм отримання посвідчення водія вперше простий: потрібно пройти медогляд, закінчити навчання та скласти іспити в автошколі, підготувати і подати відповідний пакет документів до будь-якого територіального сервісного центру МВС для допуску до іспитів. Нагадаю, що з 2017 року в Україні посвідчення водія вперше видається на 2 роки. Потім обмін такого посвідчення водія на нове (терміном на 30 років) проводиться без складання іспитів та за умови, якщо водій за цих 2 роки вчинив не більше двох адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, або жодного разу не порушив ПДР.

Незважаючи на суттєвий перелік новацій, що були запроваджені раніше, навесні 2019 року Кабінет Міністрів України вніс зміни до ряду постанов, пов’язаних з порядком видачі посвідчень водія, підготовки водіїв, а також акредитацією автошкіл. Найголовнішими нововведеннями стали:

— запровадження обов’язкової відеофіксації процесів складання іспитів зі знань правил дорожнього руху і найголовніше - навичок керування транспортними засобами. Відеофіксація процесу складання теоретичного іспиту реалізована в сервісних центрах МВС нового зразка більше 2-х років тому. А з 24 грудня і під час складання практичного іспиту дії кандидата у водії та екзаменатора фіксуються за допомогою портативного відеообладнання, що встановлюється в екзаменаційному авто. На сьогодні сервісні центри Київщини мають 19 портативних відеокамер.Перед початком проведення практичного іспиту екзаменатор ТСЦ МВС під відеозапис повідомляє прізвище ім'я по батькові кандидата у водії, на яку категорію проходитиме здавання екзамену. Також, які вправи виконуватимуться та модель, державний номерний знак автомобіля, на якому проводиться іспит.
Нововведення допомагає уникнути можливих суперечностей під час складання іспиту та виявити здійснене правопорушення. Кандидат у водії, якщо має сумніви щодо чесності оцінювання його практичних вмінь, має можливість оскаржити результати іспиту. Строк зберігання вивантаженої інформації з відеореєстратора становить 10 діб.  

— крім того, новаціями передбачено, що неможливо складати теоретичний іспит в одному територіальному сервісному центрі МВС, а практичний – в іншому;

— скорочено до 2-ох років термін чинності отриманого в автошколі Свідоцтва про закінчення навчального закладу з підготовки водіїв транспортних засобів. Тобто іспити в ТСЦ МВС необхідно скласти упродовж цих 2 років;

— регламентовано, що отримати або обміняти посвідчення водія неможливо без відмітки про місце реєстрації в документі, що посвідчує особу;

— у процедурі взаємодії територіальних органів з надання сервісних послуг МВС з навчальними закладами з підготовки водіїв запроваджено електронний обмін інформацією. Викладачі та інструктори з водіння зобов’язані вносити у спеціальний електронний журнал інформацію про час проведення теоретичних та практичних занять, а також про транспортний засіб, на якому здійснюватиметься практичний екзамен. Нововведення покликане посилити контроль за організацією навчального процесу в кожному закладі з підготовки водіїв та, зокрема, за навчанням кожного слухача.

Нормативними змінами також передбачено, що всі випускники, які закінчили навчання з підготовки водіїв у закладах професійно-технічної освіти допускаються до складання іспитів без додаткового навчання в автошколі. 2019 року, до слова, нашими дев’ятьма територіальними сервісними центрами видано 65 тисяч 240 посвідчень водія, з яких 32 373 документи видані вперше.

У чому ж полягають основні відмінності колишніх МРЕВ від сучасних сервісних центрів нового зразка?

У рамках реформи Міністерства внутрішніх справ України створені сервісні центри МВС, де наші фахівці обслуговують громадян по-новому, на ще більш якісному рівні.  Сервісні центри МВС надають як платні, так і безоплатні послуги, віднесені до компетенції Міністерства внутрішніх справ. Серед основних функцій та послуг сервісних центрів МВС – видача та обмін посвідчень водія, реєстрація та перереєстрація транспортних засобів, видача та зберігання номерних знаків, видача довідок про несудимість, надання витягу з Єдиного державного реєстру ТЗ, оформлення дозволу на перевезення небезпечних вантажів тощо. Розмір податків, сплачених 2019 року від діяльності сервісних центрів МВС Київщини до місцевих бюджетів становить 26 мільйонів 832 тисячі 194 гривні. Найбільше, понад 7 з половиною мільйонів, Регіональний сервісний центр МВС в Київській області спрямував до скарбниці Києво-Святошинського району, від 3-х до майже 4-х мільйонів надійшло бюджетам Білої Церкви,  Ірпеня та Броварського району.

На Київщині діє 9 територіальних сервісних центрів МВС, 8 з яких - нового зразка:  мають інфобокси, дитячі куточки, полиці буккросингу та відповідають встановленим стандартам реформування. Нові сервісні центри МВС – це прозорі зручні офіси з підготовленим фаховим, клієнтоорієнтованим персоналом. Усі оновлені приміщення мають єдину візуальну концепцію. Ми повністю прибрали стару кабінетну систему, запустили електронну чергу, замінивши тим самим застарілу систему черг «за записом на папірцях» або ж за сумнозвісною домовленістю. Запровадили систему онлайн-відеоспостереження, за допомогою якої будь-хто через наш веб-сайт може подивитися наявність черги та спланувати свій візит в обраний центр. Усі 156 сервісних центрів МВС, що є в Україні, працюють за принципом екстериторіальності. Мається на увазі, що отримати послугу громадянин може у будь-якому зручному за місцем розташування ТСЦ МВСнезалежно від місця його прописки. Це зручно! Адже сучасний ритм життя вимагає спрощення алгоритму отримання послуг, який буде зрозумілим не лише молоді, а й людям старшого віку.

У планах РСЦ МВС в Київській області  оновити останній з дев’яти діючих сервісний центр № 3246, що у Софіївській Борщагівці Києво-Святошинського району, і перевести його роботу в абсолютно новий формат. Плануємо збудувати в Софіївській Борщагівці просторе, комфортне приміщення у сучасному стилі, де розміститься, я переконаний, один з кращих на Київщині територіальний сервісний центр МВС.

Хочу також нагадати, що у віддалені міста Київщини, де не передбачено відкриття стаціонарних сервісних центрів МВС, за графіком виїздитьнаш Мобільний сервісний центр. За допомогою сучасного обладнання, яким оснащено пересувний центр, два адміністратори і фахівець Експертної служби можуть зареєструвати чи перереєструвати транспортний засіб, замінити посвідчення водія, видати міжнародне посвідчення водія, прийняти запит на отримання довідки про відсутність судимості. У 2019 році Мобільний сервісний центр Київської області здійснив понад 150 виїздів, надав майже 2 000 послуг. Зокрема, понад тисяча жителів Київщини зареєструвала/перереєструвала транспортні засоби, майже 900 людей подали запити на отримання довідок про відсутність судимості та близько півтори сотні осіб здійснили обмін посвідчення водія на нове.

До речі, чи усім водіям потрібно мати посвідчення міжнародного зразка, що має дату закінчення дії документа, чи лише тим, хто планує подорожувати країнами світу?

Україна є повноцінним учасником Віденської конвенції, відповідно до якої посвідчення водія старих зразків є дійсними та мають визнаватися державами-учасницями. Та, як свідчить практика, для того щоб без перешкод керувати транспортним засобом в іншій країні, національне посвідчення водія має відповідати сучасним міжнародним вимогам. Зокрема, як вже зазначалось, має  бути вказаний термін дії українського посвідчення та зроблена відповідна транслітерація прізвища та імені особи. Тож, щоб уникнути непорозумінь під час подорожі за межі нашої країни, ми пропонуємо замінити посвідчення водія старого зразка на сучасне. Для обміну необхідно звернутись до будь-якого зручного за місцем розташування територіального сервісного центру МВС. Іспити складати не потрібно. У пакеті документів обов’язково потрібно мати медичну довідку, паспорт громадянина України або документ, що посвідчує особу та підтверджує її громадянство або спеціальний статус, копію довідки про реєстраційний номер облікової картки платника податків, наявне посвідчення водія та квитанції про сплату коштів за бланкову продукцію і послугу сервісного центру МВС. От якраз у розпалі сезон зимових відпусток. Багато хто планує подорожувати до інших країн на автівці і після свят. І, знову ж таки, таким мандрівникам стане в нагоді спеціальний онлайн-сервіс, розміщений на нашому сайті.  Лише у два кліки там можна дізнатися, які документи необхідні для поїздки у ту чи іншу країну. Сервіс автоматично розділяє їх на ті, що визнають національне посвідчення водія, та ті, де з вами додатково має бути  також міжнародне посвідчення водія. Торік фахівці сервісних центрів Київщини видали 601 такий додатковий до вітчизняного посвідчення водія документ.

Які ще популярні послуги, віднесені до компетенції МВС України, можна отримати онлайн?

Їх, насправді, дуже багато. Зокрема, не виходячи з дому, можна замовити  довідку про відсутність судимості, яка може знадобитись під час працевлаштування, для оформлення візи для виїзду за кордон, для участі  в тендері, здійснення усиновлення, встановлення опіки, оформлення громадянства, виготовлення або поновлення документів. До слова: за 2019 рік ми видали громадянам 23 тисячі 182 довідки. Також на нашому веб-сайті можна перевірити онлайн чи було видано свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу. Сервіс корисний не лише громадянам-фізичним особам, а й бізнесу. Можливість самостійно перевірити свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу може убезпечити ринок від шахрайства при отриманні транспортних послуг, при найманні працівників на роботу, каршерінгу та купівлі авто. З грудня 2018 року в Україні запрацював  Електронний кабінет водія, за допомогою якого можна отримати всю актуальну інформацію про транспортні засоби та посвідчення подія, а також створено умови для отримання деяких послуг онлайн. Йдеться про реєстрацію в електронній черзі на прийом у сервісні центри МВС, замовлення індивідуальних номерних знаків і, крім того, можна перевірити штрафи і сплатити їх. Віднедавна стала також доступною  послуга перевірки наявності в територіальних сервісних центрах МВС Київської області номерних знаків, що містять визначену комбінацію цифр та видаються за бажанням автовласників під час перереєстрації авто.

Одна з найпопулярніших послуг сервісних центрів МВС - перереєстрація авто. Що останнім часом змінилось у цьому напрямку?

Ще 2018 року внесено зміни до порядку здійснення в територіальних сервісних центрах МВС реєстраційних операцій з транспортними засобами. Зокрема, запроваджено наступне: транспортний засіб не знімається з обліку під час переходу права власності до нового власника – відтоді за договорами купівлі-продажу транспортного засобу, дарування, міни або фінансового лізингу, а також за заповітом та актом прийому-передачі відбувається пряма перереєстрація транспортного засобу на нового власника. Отже, при перереєстрації транспортних засобів у разі зміни їх власників зняття з обліку таких транспортних засобів не проводиться, а відбувається одна процедура -безплатне укладання договору купівлі-продажу безпосередньо в ТСЦ МВС у присутності адміністратора та за участю продавця і покупця. До центру МВС подаються: документ, що підтверджує правомірність придбання транспортного засобу, заява, свідоцтво про реєстрацію автомобіля, документи, що посвідчують особу покупця та продавця, реєстраційні картки платників податку покупця і продавця.2019 року сервісними центрами МВС в Київській області було проведено 137 тисяч 603 реєстраційні операції. В середньому виконувалось 11 тисяч 500 операцій щомісяця, а щодня це – понад півтисячі.

Під час проведення державної реєстрації/перереєстрації транспортні засоби підлягають безплатному огляду фахівцями Експертної служби МВС. За заявою власника може бути проведене платне експертне дослідження з метою визначення справжності ідентифікаційних номерів транспортного засобу і реєстраційних документів. Таким чином покупець убезпечить себе від можливих ризиків кримінального походження транспортного засобу, оскільки сервісні центри здійснюють перевірки за усіма доступними базами даних МВС і безкоштовну перевірку в реєстрі обтяжень рухомого майна.

За нашими статистичними даними 2019 року під час надання послуг у сервісних центрах МВС Київщини було виявлено 28 фактів підробки ідентифікаційних номерів агрегатів транспортних засобів, 22 підроблені документи, встановлено 18 транспортних засобів та 21 особу, що їх розшукували правоохоронці, а також за рік наші адміністратори виявили 35 викрадених транспортних засобів.

Миколо Миколайовичу, а які поради Ви б дали тим, хто нинішнього року планує прибдати автівку на вторинному ринку?

Передусім хочу наголосити: якщо  фахівець Київського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України виявив «проблемне» (зокрема, з підробленими номерами агрегатів) авто, то власник не зможе ним користуватися, матиме справу з правоохоронними органами, які ймовірно заберуть авто на штрафмайданчик до з`ясування усіх обставин. Іноді замість оформлення договору купівлі-продажу транспортного засобу громадяни обирають варіант передачі автівки від продавця покупцю за довіреністю. У такому випадку авто взагалі не проходить жодної експертної процедури, що становить для покупця небезпеку. Також, якщо запропонована ціна автомобіля значно менша за його ринкову вартість, існує вірогідність, що продавець навмисно її занижує, аби якомога швидше позбутись «проблемного» транспортного засобу. Тому експертне дослідження в сервісному центрі МВС допоможе переконатися у чесності намірів продавця.

У минулому році 22 фахівці Експертної служби МВС, що працюють в територіальних сервісних центрах Київщини, провели 108 тисяч 168 оглядів транспортних засобів, з яких 72 тисячі 577 були саме ретельними дослідженнями, що становить понад 67%. І це свідчить про бажання покупців купувати «законні» авто чи мототранспорт.

Вибір автівки чи мотоцикла справа особиста кожного автолюбителя, для цього існує багато можливостей та корисних сервісів. Наприклад, ми готові запропонувати дізнатися про найпопулярніші марки авто та порівняти дані щодо реєстрації транспортних засобів за регіоном, датою випуску, маркою, моделлю, об`ємом двигуна, типом палива та кольором завдяки онлайн-сервісу відкритих даних  http://texty.org.ua/cars/. Хочу також зазначити, що всі дії, пов’язані з державною реєстрацією/перереєстрацією транспортних засобів здійснюються виключно в сервісних центрах МВС. Адміністратори завжди відкриті до спілкування та готові надавати якісний державний сервіс.

Як можна проконтролювати якість обслуговування відвідувачів?

У сервісних центрах МВС нового зразка діє своя система моніторингу - за допомогою анкетування у рамках проєкту«Таємний клієнт» .Отримувачі послуг можуть залишити онлайн-відгук про якість отриманих послуг, взявши участь в анкетуванні або за допомогою планшетів, передбачених саме для оцінювання роботи сервісних центрів. А стати «таємним клієнтом» дуже просто. Людина звертається до обраного сервісного центру, отримує необхідну йому послугу, за бажанням заповнює запропоновану на сайті Головного сервісного центру анкету за посиланням; https://hsc.gov.ua/guest/, а ми аналізуємо вказані там недоліки, зважаємо на пропозиції, враховуємо побажання і робимо все, щоб бути в лідерах серед організацій, що надають населенню державні послуги та неухильно виконувати визначену місію сервісних центрів МВС: «Ми працюємо з людьми та для людей, зміцнюючи довіру до державних послуг».

Належного користувача автотранспорту відтепер можна реєструвати онлайн

Призначити належного користувача на авто можна не виходячи з дому, щоб у разі автоматичної фото- або відеофіксації порушень ПДР штрафи отримувала особа, яка користується автомобілем, а не його власник

Київ, 20 січня 2020 року – в Електронному кабінеті водія з’явилася нова безкоштовна послуга «Керування належним користувачем». Онлайн-сервіс доступний на сайті e-driver.hsc.gov.ua та на Урядовому порталі kmu.gov.ua у розділі «Електронні послуги».

Це перша онлайн-послуга, яка була створена відразу в електронному форматі. Так працює принцип “digital by design”, коли не в онлайн переводять вже наявні адміністративні послуги, а створюють нові, спираючись на онлайн-досвід користувачів. Раніше запуску всіх послуг в електронному форматі передувало надання сервісів за безпосереднього звернення клієнта до відповідної організації.

Належний користувач – це особа, яка на законних підставах користується транспортним засобом, що їй не належить. Можливість зазначати належного користувача транспортного засобу (ТЗ) стане в нагоді автомобілістам у зв’язку з появою нових правил та налагодженням системи фото- і відеофіксації та паркування. Адже нести відповідальність за свою поведінку на дорозі має безпосередньо водій авто, а не його власник (отримувати сповіщення про нові штрафи, сплачувати їх тощо).

Проєкт реалізований у партнерстві Головного сервісного центру МВС і Міністерства цифрової трансформації, за підтримки проєкту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS».

Як призначити належного користувача онлайн

Замовником послуги може бути фізична або юридична особа, яка хоче стати належним користувачем. Для цього необхідно:

1. Авторизуватися в Електронному кабінеті водія за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП, раніше ЕЦП), BankID або MobileID.

2. Обрати з переліку послугу «Керування належним користувачем».

3. Ввести VIN-код автомобіля, для якого особа хоче стати належним користувачем. Система видасть деперсоніфіковану інформацію про автомобіль, не про його власника.

4. Обрати підставу для належного користування:

  • домовленість із власником;
  • довіреність на право користування ТЗ;
  • договір оренди, найму чи позики;
  • договір фінансового або оперативного лізингу.

5. Ввести e-mail і телефон власника авто.

6. Перевірити свої дані та за необхідності прикріпити скан-копії довіреності чи договору, що є підставою для належного користування.

7. Підписати створену заявку за допомогою кваліфікованого електронного підпису.

Після чого власник отримує листа з посиланням на онлайн-заяву. Для успішного завершення процедури власник авто має перейти за посиланням і дати згоду на це призначення. Якщо підставою для призначення є лише домовленість, власник автомобіля має підписати заяву за допомогою КЕПу. Після чого особа, яка замовила послугу належного користувача, може побачити статус підтвердження заявки в е-Кабінеті водія. Повний цикл надання послуги онлайн забирає один робочий день.

Електронна послуга «Керування належним користувачем» доступна для фізичних та юридичних осіб і є безкоштовною. На один транспортний засіб може бути призначено не більше одного належного користувача. Видалення призначеного належного користувача можливе власником ТЗ – за поданою заявою або автоматично, у разі закінчення терміну, на який був призначений належний користувач.

Стати належним користувачем може лише особа, яка є власником національного посвідчення водія або посвідчення водія іноземної держави, що відповідає вимогам Конвенції про дорожній рух 1968 року. У випадках, якщо підставою для належного користування є оформлення на особу тимчасового реєстраційного талона або призначення працівника належним користувачем безпосередньо керівником юридичної особи, послуга надається лише в територіальних сервісних центрах МВС і за умови присутності власника ТЗ та особи, яка планує стати належним користувачем.

Нагадаємо, у грудні 2018 року відбувся запуск Електронного кабінету водія, покликаного цифровізувати послуги сервісних центрів МВС, зробивши їх зручними та позбавленими корупційних ризиків. Користувачі е-Кабінету можуть дізнатися інформацію про власні водійські посвідчення, транспортні засоби та адміністративні правопорушення. Також у е-Кабінеті можна сплатити штрафи, зареєструватися в електронній черзі на отримання послуг у сервісних центрах МВС, замовити безкоштовну чи платну послугу перевірки транспортного засобу за його VIN-кодом, а також – індивідуальний номерний знак.

Проєкт реалізовано у співпраці з Фондом Східна Європа.

11914 ДТП зафіксовано на території Київської області

Саме така кількість автопригод зареєстровано за минулий рік, з них 1783 з потерпілими. На жаль, внаслідок яких 317 людей загинуло та 2301 – отримали травми.

Головною причиною – є порушення правил дорожнього руху, а саме:

- порушення правил маневрування (44,98%),

- недотримання безпечних дистанції та інтервалу (20,10%),

- перевищення безпечної швидкості (18,38%).

Найчастіше ДТП стають у п'ятницю, у період з 1️ 2до 1️3 години. Саме у цей час спостерігається збільшення автомобільного потоку на в’їзд та виїзд з міст.

Шановні громадяни, пам’ятайте про безпеку на дорозі! Обов'язково дотримуйтесь правил дорожнього руху та керуйте відповідально!

Баришівський РС: проведно позапланові перевірки Паришківського та Лукашівського навчально-виховних комплексів

В Баришівському районі тривають позапланові перевірки протипожежного стану закладів освіти. Так, 15 січня інспектори Баришівського районного сектору завітали з перевіркою до Паришківського та Лукашівського навчально-виховних комплексів. Під час заходів фахівці перевірили наявність та справність первинних засобів пожежогасіння, комплектацію пожежних щитів протипожежним інвентарем, утримання в належному стані евакуаційних шляхів, а також стан утримання електрогосподарства. Окрема увага в ході перевірок приділялася стану та утриманню протипожежного водопостачання, працездатності наявних систем протипожежного захисту, а також ведення необхідної документації, зокрема проведенню протипожежних інструктажів з учнями та педагогічним складом.

Рятувальники Баришівського РС нагадують правила поведінки на зимових водоймах під час святкування Водохреща

19 січня – одне з найбільших християнських свят – Хрещення Господнє або Богоявлення. У народі це свято відоме як Водохреща.

Святкуючи, варто пам’ятати про дотримання правил безпеки під час перебування поблизу водних об’єктів та безпосередньо занурення. Щоб уникнути виникнення небезпечних подій і трагічних наслідків, управління з питань цивільного захисту облдержадміністрації нагадує правила безпечної поведінки:

- не треба виходити на лід без потреби;

- при виході на кригу необхідно переконатися, що вона достатньо міцна. Безпечним для однієї людини вважається лід товщиною більшою за 7 см, а для групи людей товщина льоду має сягати 15 см;

- слід обережно спускатися з берега: лід може нещільно з'єднуватися з сушею, можливі тріщини, під льодом може бути повітря. Не можна перевіряти товщину льоду ударом ноги, краще-палицею. Якщо після першого удару лід пробивається, треба негайно повертатися на те місце, звідки прийшли;

- купання в ополонці протипоказане людям з гострими та хронічними захворюваннями;

- не можна занурюватися у воду в необладнаних для цього місцях, без присутності рятувальників і медиків;

- забороняється заходити у воду у нетверезому стані;

- не можна пірнати у воду безпосередньо з льоду;

- купання треба проводити швидко. Новачкам медики рекомендують бути у воді не більше 10 секунд;

- купання дітей та перебування їх поблизу водойми повинно відбуватися лише під наглядом батьків чи інших дорослих;

- перед купанням обов’язково треба розігріти тіло, зробивши розминку;

- після занурення потрібно розтертися махровим рушником і одягти сухий одяг;

- для запобігання переохолодження необхідно випити гарячий чай.

Щоб уникнути загального переохолодження організму, не треба перебувати в ополонці більше однієї хвилини.

Фахівці Баришівського районного сектору ГУ ДСНС України у Київській області провели позапланові перевірки

На виконання доручення Прем’єр-Міністра України від 11.12.2019 № 44205/1/1-19 та вказівки ДСНС України від України від 11.12.2019 № 02-17767/261, з метою здійснення контролю за виконанням вимог Кодексу цивільного захисту України, інших законодавчих та нормативно-правових актів у сфері техногенної та пожежної безпеки в Баришівському районі та м. Березань тривають позапланові перевірки об’єктів з масовим перебуванням людей.

В період з 14 по 15 січня фахівці Баришівського районного сектору ГУ ДСНС України у Київській області провели позапланові перевірки 3 дошкільних та 3 загальноосвітніх навчальних закладів. Співробітники ДСНС ретельно інспектували наявність та справність первинних засобів пожежогасіння, комплектацію пожежних щитів протипожежним інвентарем, наявність та стан евакуаційних виходів, електрогосподарства, протипожежних джерел водопостачанням, систем протипожежного захисту.

Про законодавство в сфері насінництва та розсадництва

 Нагадуємо,що відповідно до Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Київській  області, спеціалісти відділу контролю в сфері  насінництва та розсадництва Управління фітосанітарної безпеки мають право здійснювати контроль:

·       за діяльністю суб’єктів усіх форм власності і господарювання у сфері насінництва та розсадництва, які здійснюють виробництво насіння та/або садивного матеріалу для його реалізації;

·       дотриманням технології виробництва на етапах вирощування, збирання і післязбиральної обробки насіння і садивного матеріалу.

Відповідно до ст.13 ЗУ «Про насіння та садивний матеріал»  суб’єкт насінництва та розсадництвазобов’язані:

·       додержуватися технологічних і методичних вимог у сфері насінництва та розсадництва щодо збереження сортових якостей, біологічних і урожайних властивостей сорту та посівних якостей насіння і садивного матеріалу;

·       здійснювати внутрішньогосподарський контроль за виробництвом та обігом насіння і садивного матеріалу;

·       гарантувати відповідність насіння і садивного матеріалу, що підлягає реалізації, сортовим і посівним (товарним) якостям, зазначеним у сертифікатах на насіння і садивний матеріал;

·       зберігати дублікати проб насіння і садивного матеріалу (відповідно до біологічної здатності) упродовж строку дії сертифікатів на насіння або садивний матеріал;

·       вести щодо кожного сорту насінницьку документацію за встановленими формами і зберігати її протягом трьох років;

·       додержуватися встановленого законодавством у сфері насінництва та розсадництва порядку пакування, маркування, транспортування та зберігання насіння і садивного матеріалу;

·       відшкодовувати матеріальні збитки споживачу в разі реалізації йому некондиційного насіння чи садивного матеріалу;

·       додержуватися  майнових прав інтелектуальної власності на сорти рослин при виробництві та реалізації насіння і садивного матеріалу.

   До технологічних вимог  в сфері насінництва та розсадництва належить технологія виробництва на етапах вирощування, збирання та післязбиральної обробки насіння.

Порушення вимог законодавства у сфері насінництва та розсадництва, виявляється за результатами проведених заходів державного нагляду (контролю),якщо:

1.1 Суб’єкт господарювання використовує насіння та садивний матеріал без відповідного сертифіката.

Відповідно п. 28 «Порядку проведення сертифікації, видачі та скасування сертифікатів на насіння  та/або садивний матеріал» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2017 року № 97, кожна партія насіння і садивного матеріалу для реалізації повинна супроводжуватися:

1) сертифікатами:

-         насіння— сертифікатами, що засвідчують його сортові якості, та сертифікатами, що засвідчують його посівні якості;

-         садивний матеріал — сертифікатами, що засвідчують його сортові якості, та сертифікатами, що засвідчують його товарні якості;

2) супровідними документами згідно з ДСТУ 4138-2002 “Насіння сільськогосподарських культур. Методи визначення якості”,  які видає споживачеві виробник насіння (ДСТУ 2240-93):

-         «Атестат на насіння» - на добазове та базове насіння;

-         «Свідоцтво на насіння» - на сертифіковане насіння;

-         «Свідоцтво на гібридне насіння» - на насіння першого покоління гібридів.

А також нагадуємо, що згідно ст. 17 використання для сівби/посадки насіння та /або садивний матеріалу, що не має відповідного сертифікату, забороняється.

 1.2.Суб’єкт господарювання не зберігає  протягом дії сертифіката дублікати проб насіння або садивного матеріалу

1.3. Суб’єкт господарювання не додержується порядку пакування, маркування, транспортування та зберігання насіння.

Наказ 348 від 10.07.2017  Обов’язковому пакуванню та маркуванню підлягають усі партії добазового та базового насіння незалежно від призначення, а також партії сертифікованого насіння першої генерації, призначені для реалізації.

1.4. Суб’єкт господарювання не веде і не зберігає щодо кожного сорту насінницьку документацію за встановленою формою і не зберігає її протягом трьох років

Відповідно ст.13 суб’єкти насінництва та розсадництва  зобов’язані вести щодо кожного сорту насінницьку документацію за встановленими формами і зберігати її протягом трьох років, а саме:

-         -сертифікати, що засвідчують сортові якості насіння або садивного матеріалу;

-         -сертифікати, що засвідчують посівні якості насіння або товарні якості садивн. матеріалу;

-         -протоколу випробування;

-         атестати на закуплене насіння;

-         шнурова книга обліку насіння.

1.5 Суб’єкт господарювання не здійснює внутрішньогосподарський контроль за виробництвом та обігом насіння і садивного матеріалу.

Мета внутрішньогосподарського контролю - усунення причин, які призводять до сортового засмічення, зниження якості насіння в процесі вегетації, збирання, очищення, складування, зберігання та транспортування. Внутрішньогосподарський контроль передбачає дотримання  технології виробництва насіння, а саме:

·                   вибір попередникапід насінницький посів який,  повинен виключати можливість засмічення  сортових посівів падалицею, а також накопичення шкідників та хвороб.

·                   раціональний обробіток грунту, завданням  якого є створення хорошого  фізичного стану грунту, накопичення та збереження вологи, вирівнювання поверхні поля.

·                   забезпечення рослин елементами мінерального живленнявпродовж усієї вегетації .

·                   оптимальні строки сівби, при яких  створюються сприятливі умови для проростання насіння, розвитку рослин і формування урожаю.

·                   дотриманняпросторової ізоляції  Між посівами різних репродукцій одного сорту досить залишати доріжки 0,5-0,8 м, утримувані чистими від бур’янів.

·                   длясівби використовують перевірене  насіння, що відповідає вимогам  стандарту.

·                   оптимальної норми висіву, величина якої залежить від кліматичних умов, родючості ґрунтів, попередника, удобрення, біологічних особливостей сорту, строків і способів сівби, якості насіння.

·                   захисту насінницьких посівів  від бур’янів, шкідників та хвороб.

·                   видові й сортовіпрополювання , від своєчасності та якості їх проведення значною мірою залежить сортова чистота насіння, рівень його урожайних властивостей, термін збереження сорту у виробництві.  Для одержання насіння, що відповідало б вимогам стандарту, щодо сортової чистоти, щорічно проводять польове інспектування посівів.

·                   під час  збирання  збереження якості насіння

·                   контролювати призберіганні, щоб насіння не втратило посівні якості. Для запобігання змішуванню або взаємозасмічуванню в суміжних засіках забороняється складувати насипом  насіння важковідокремлюваних культур, а також різні сорти однієї культури.

   Згідно КОДЕКСУ УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ
Стаття 104-1. Порушення порядку та умов ведення насінництва та розсадництва
Виробництво, заготівля, пакування, маркування, затарювання, зберігання насіння, садивного матеріалу з метою продажу без додержання методичних і технологічних вимог або реалізація їх без документів про якість, а так само інше введення в обіг насіння, садивного матеріалу з порушенням встановленого порядку -
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від семи до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Неоподатковуваний мінімум доходів громадян — грошова сума розміром у  17 гривень, встановлена пунктом 5 підрозділу 1 розділу XX Податкового кодексу України, яка застосовується при посиланнях на неоподаткований мінімум доходів громадян в законах або інших нормативно-правових актах

 

Головний спеціаліст відділу контролю в сфері насінництва та розсадництва   ГУ Держпродспоживслужби в Київській області  Симоненко Т.В.

Баришівський РС: проведено позапланові перевірки по дорученню Прем’єр-Міністра України

На виконання доручення Прем’єр-Міністра України від 11.12.2019 № 44205/1/1-19 та вказівки ДСНС України від України від 11.12.2019 № 02-17767/261, з метою здійснення контролю за виконанням вимог Кодексу цивільного захисту України, інших законодавчих та нормативно-правових актів у сфері техногенної та пожежної безпеки в Баришівському районі та м. Березань тривають позапланові перевірки об’єктів з масовим перебуванням людей.

Так, в період з 8 по 9 січня фахівці Баришівського районного сектору ГУ ДСНС України у Київській області провели позапланові перевірки 5 дошкільних та 1 загальноосвітнього навчального закладу. Співробітники ДСНС ретельно інспектували наявність та справність первинних засобів пожежогасіння, комплектацію пожежних щитів протипожежним інвентарем, наявність та стан евакуаційних виходів, електрогосподарства, протипожежних джерел водопостачанням, систем протипожежного захисту.

Фіктивні сертифікати відповідності

Працівники територіального сервісного центру МВС, що в місті Буча, виявили одразу три підроблені документи.

Днями до сервісного центру звернулось троє чоловіків для реєстрації транспортних засобів, ввезених з-за кордону: двох автомобілів марки VOLKSWAGEN PASSAT та автомобіля марки KIA SORENTO.

Під час опрацювання матеріалів, що мали стати підставою для реєстрації цих транспортних засобів, працівники територіального сервісного центру направили до ТОВ "ЦЕНТР АВТО" запит про підтвердження видачі сертифікатів відповідності щодо індивідуального затвердження колісних транспортних засобів. Проте з’ясувалося, що "ЦЕНТР АВТО" не видавав та не реєстрував сертифікати на ці три автівки. Така обставина вказувала на сфальшовані документи, що їх подали в ТСЦ МВС для реєстрації автомобілів.       

Зібрані матеріали та автомобілі направлені до Ірпінського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області для прийняття рішення.

Наголошуємо, що відповідно до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів перша державна реєстрація транспортних засобів, що перебували в експлуатації та ввезені на митну територію України з метою вільного обігу, проводиться за умови відповідності конструкції і технічного стану даної марки (моделі) транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, обов’язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України, що підтверджується сертифікатом відповідності або свідоцтвом про визнання іноземного сертифіката, копію яких власники подають до сервісного центру МВС.

Друзі! Звертайтесь лише до офіційних органів сертифікації! Їх перелік є на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України та за цим посиланням : http://hsc.gov.ua/index/poslugi/faq/persha-reyestratsiya-tz/

Отримати консультацію з цього питання чи відповіді на інші запитання, що стосуються отримання послуг, віднесених до компетенції сервісних центрів МВС, можна за номером телефону кол-цунтру Головного сервісного центру МВС  (044) 290-19-88 та за допомогою Автоботу, який працює для вас щодня цілодобово на сторінці Facebook.

В Україні запрацювала відеофіксація практичного іспиту на право керування авто

Іспити на право керування транспортним засобом є однією з найбільш популярних послуг у сервісних центрах МВС: наприклад, у 2018 році в Україні було вперше видано 409 729 водійських посвідчень.

Процедура складення практичного іспиту на право керування стала більш прозорою: перебіг екзамену почнуть фіксувати за допомогою технічних засобів контролю, що встановлюватимуться в кожному екзаменаційному авто. Про це сьогодні, 19 грудня, повідомив заступник начальника Головного сервісного центру МВС Юрій Смольянінов.

Під час презентації відбулася демонстрація застосування відеофіксації в екзаменаційному авто.

Така можливість з’явиться в кожному регіоні країни вже з наступного вівторка 24 грудня. Навчальні автомобілі будуть оснащені камерами, які фіксуватимуть дії кандидата у водії на дорозі та ситуацію в салоні. Загалом функціонуватимуть 440 мобільних приладів.

Нововведення допоможе зменшити корупційну складову, уникнути можливих суперечностей під час складення іспиту та виявити здійснене правопорушення. У разі суперечностей кандидат у водії матиме можливість оскаржити результати іспиту.

На період тестового режиму строк зберігання вивантаженої інформації з відеореєстратору становитиме 10 діб. В цей час кандидат у водії матиме право відмовитися від фіксації процесу складення практичного іспиту. Обов’язковою фіксація іспитів стане з 2020 року, а відмова кандидата у водії від відеофіксації іспиту стане підставою для його недопуску до складення практики. Також збільшиться строк зберігання відео.

 

Отримати додаткову інформацію та проконсультуватися можна за телефоном (044) 290-19-88 або в повідомленнях на Фейсбук-сторінці Головного сервісного центру МВС. Дізнатися новини сервісних центрів MBC – на сайті hsc.gov.ua.

Правила пожежної безпеки під час проведення Новорічних та Різдвяних свят

Одним із головних атрибутів новорічних та різдвяних свят є прикрашена ялинка. Водночас недотримання елементарних вимог безпеки при її встановленні є причиною виникнення надзвичайних подій, зокрема пожеж під час святкування Нового року.

Саме тому Державна служба України з надзвичайних ситуацій звертається до громадян з проханням дотримуватися таких правил під час встановлення ялинки:

- ялинка повинна встановлюватися на стійкій основі;

- за відсутності в приміщенні електричного освітлення або його відключення святкування новорічної ялинки повинно проводитися тільки протягом світлового дня;

- ялинку не слід встановлювати в проходах, біля виходів, на шляхах евакуації;

- гірлянди та інші прикраси, які підключаються до електромережі, промислового виробництва застосовуються за умови наявності паспорта або сертифіката відповідності;

- підключення гірлянд до мережі повинно виконуватися тільки за допомогою штепсельних з’єднань;

- у разі виявлення несправності в ілюмінації вона повинна бути терміново вимкнена;

- забороняється застосовувати для прикрашання ялинки свічки.

Пам’ятайте, що тільки дотримуючись цих правил ви зможете подарувати безпечне свято собі та своїй родині.

 

Баришівський районний сектор ГУ ДСНС України в Київській області

ОСНОВНІ ПРИЧИНИ ВИНИКНЕННЯ ПОЖЕЖ В ОСІННЬО-ЗИМОВИЙ ПЕРІОД

З настанням холодів і опалювального сезону йде зростання кількості пожеж.

Основними причинами виникнення пожеж є:

- порушення правил улаштування та експлуатації електрообладнання (30%);

- порушення правил влаштування та експлуатації пічного опалення (30%);

- необережне поводження з вогнем (40%).

Більшість пожеж з трагічними наслідками виникають у житловому секторі, і переважно в сільській місцевості. В основному горять будинки незаможної частини населення (пенсіонерів, інвалідів, хворих, немічних і безробітних людей). Адже вони не мають достатньо сил і засобів на виконання протипожежних заходів і живуть переважно в старих будинках, де газові прилади, пічне опалення, електрообладнання давно застаріло, що не обслуговується належним чином і не ремонтується. Як наслідок – велика кількість пожеж і загиблих на них людей реєструється в зимові місяці року, тобто тоді, коли люди починають інтенсивно використовувати прилади опалення та електрообігрівачі. Можна сказати, що причиною виникнення пожеж в житловому секторі є самі люди, які нехтують елементарними правилами безпеки. Недотримання правил експлуатації пічного опалення, куріння в ліжку, залишення дітей без нагляду, використання для обігріву приміщень саморобних або низькоякісних електрообігрівачів, перевантаження електромережі часто призводять до пожеж в побуті.

Основні причинами виникнення пожеж при експлуатації електроустановок:

- використання саморобних, несправних або неякісних обігрівачів;

- залишені без нагляду (навіть на короткий термін) електрообігрівачі;

- перевантаження електромережі, що призводить до короткого замикання;

- розміщення електрообігрівачів поблизу від легкозаймистих і горючих матеріалів;

- несправність самої електропроводки.

У зв'язку зі складним економічним становищем, люди більше стали використовувати пічне опалення. Порушення правил експлуатації пічного опалення – досить поширена причина виникнення пожеж в побуті в холодну пору року.

Основні причини виникнення пожеж при пічному опаленні:

- порушення цілісності цегляної кладки, виникнення в ній тріщин, через які назовні виходять топкові гази і можуть вилітати іскри;

- перегрів стінок печі, в цих випадках особливо небезпечно, коли поруч знаходяться горючі матеріали і предмети (меблі, білизна, одяг, дрова та ін.);

- використання для розпалювання печі горючих і легкозаймистих рідин.

 

Баришівський районний сектор ГУ ДСНС України в Київській області

Правила безпеки на льоду

У зв'язку із пониженням температурних показників та морозною погодою на водоймах України почав формуватися льодовий покрив, товщина якого є небезпечною. Прогулянки, або зимова риболовля у таких умовах є небезпечними для здоров’я та життя людей. Проте громадяни здебільшого ігнорують елементарні правила безпеки та виходять на тонку кригу, що і стає причиною трагічних наслідків. 

Якщо Ви все ж впевнені в своїх силах і готові ризикнути, візьміть з собою палицю для того, щоб перевіряти міцність льоду. В жодному разі не перевіряйте міцність льоду ударом ноги. Інакше вам доведеться з'ясовувати, наскільки добре ви умієте плавати...

Безпечним вважається лід: для одного пішохода - товщиною не менше 7 сантиметрів; для обладнання ковзанки - не менше 10-12 сантиметрів (масове катання - 25 сантиметрів); масова переправа пішки може бути організована при товщині льоду не менше, ніж 15 сантиметрів.

Якщо лід почав тріщати та з'явилися характерні тріщини - негайно повертайтеся. Не біжіть, а відходьте повільно, не відриваючи ступні ніг від льоду.

Запам'ятайте, що зимова риболовля потребує особливо суворого дотримання правил. Їх диктує багаторічний досвід не найщасливіших рибалок:

- не пробивайте поруч багато лунок;

- не збирайтеся великими групами на одному місці;

- не пробивайте лунки на переправах;

- не ловіть рибу поблизу вимоїн та занадто далеко від берега, яке б клювання там не було;

- завжди майте під рукою міцну мотузку 12-15 метрів;

- тримайте поруч з лункою дошку або велику гілку.

 

Баришівський районний сектор ГУ ДСНС України в Київській області

СТОП нелегальні засоби захисту рослин

З метою захисту посівів сільськогосподарських культур від шкідливих організмів, відповідно до запланованих посівних площ польових культур урожаю 2020 року аграрії планують придбання засобів захисту рослин. Оскільки шкідники, хвороби та бур’яни можуть значно скоротити врожайність та погіршити якість, перетворити продовольчі культури на неїстівні, крім використання ґрунтообробних машин, якісного насіння, мінеральних добрив, важливе значення має застосування високоякісних та ефективних засобів захисту рослин – пестицидів.     

Застосування пестицидів допомагає контролювати бур’яни, шкідників та хвороби, захищати та обробляти продовольчі культури на етапі росту, а також забезпечувати високу якість та лежкість (здатність до тривалого зберігання) свіжих фруктів та овочів.

Використання засобів захисту рослин в Україні регламентовано Законами України "Про пестициди і агрохімікати", "Про захист рослин" та іншими  нормативно-правовими актами.

Усі пестициди, що реалізовуються в Україні згідно з чинним законодавством, проходять обов’язкову державну реєстрацію, в ході якої їх перевіряють на відповідність загальноприйнятим санітарно-гігієнічним нормам і встановленим рівням екологічної безпеки та включені до «Переліку пестицидів і агрохімікатів», а продукція у дрібній розфасовці має бути в списку препаратів, дозволених для роздрібного продажу населенню.Державний реєстр пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україніопубліковано на офіційному сайті Міністерства енергетики та захисту довкілля України -https://menr.gov.ua/content/derzhavniy-reestr-pesticidiv-i-agrohimikativ-dozvolenih-do-vikoristannya-v-ukraini-dopovnennya-z-01012017-zgidno-vimog-postanovi-kabinetu-ministriv-ukraini-vid-21112007--1328.html.

Засоби захисту рослин умовно можна поділити на три групи:  оригінальні препарати, що виробляються компаніями - оригінаторами, генерики – це непатентовані препарати,  що є відтворенням оригінального препарату, на який закінчився термін патентного захисту та фальсифікати - свідомо підроблена продукція, під назвами відомих препаратівмає приховані властивості, невідомі хімічні сполуки.Токсичні домішки невивчених препаратів потрапляють у довкілля, накопичуються у поверхневих та підземних водах і на довгі роки залишаються у ґрунті, впливаючи на майбутні врожаї та здоров’я людини!

   Згідно чинного законодавства фальсифіковані пестициди - продукція, яка не відповідає встановленим вимогам, що висуваються до пестицидів, у тому числі вимогам щодо маркування та пакування, розміщення інформації про товар на його упаковці тощо, та/або продукція, на упаковці якої зареєстрований знак для товарів та послуг використано з порушенням прав власника.

Отже, враховуючи збільшення на ринку попиту та пропозиції засобів захисту рослин на що необхідно звернути увагу споживачу щоб уникнути придбання  неякісних ( фальсифікованих ) препаратів, та не наражати своє здоров’я, урожай та довкілля на небезпеку.

Основні види підробок:  

    - продаж генериків під назвою оригінальних препаратів;

    - нелегальне фасування оригінальних продуктів (роздрібні засоби захисту рослин не розфасовуються в медичну тару у вигляді медичних ампул, пігулок, шприців тощо);

    - відсутність діючої речовини в імітації препаративної форми;

    - зниження вмісту діючої речовини.

Наслідки, які може спричинити застосування фальсифікованих  пестицидів: часткова або повна втрата врожаю; накопичення залишків небезпечних речовин у харчових продуктах, що загрожує здоров’ю споживачів; погіршення родючості ґрунтів; шкода здоров’ю  аграрія  під час внесення препарату; суттєві матеріальні збитки; вроджені каліцтва; відсутність ефекту бажаної дії від підроблених гербіцидів, інсектицидів та фунгіцидів; забруднення навколишнього середовища, поверхневих та ґрунтових вод та ін.

Шляхи захисту від фальсифікату:

1.   Купуйте пестициди  лише в спеціалізованих магазинах  по продажу засобів захисту рослин в офіційних дистриб’юторів.

2.    Звертайте особливу увагу на наявність захисних елементів на упаковці:  голограма, захисні плівки, номер партії, спеціальні позначки на кришці тощо. Оригінальну голограму неможливо зняти з упаковки неушкодженою.

3.   Тарна етикетка повинна міцно кріпитися до упаковки.

4.    Інформація на етикетці має бути надрукована українською мовою, із зазначенням назви постачальника та його адреси в Україні, діючої речовини, назви препарату, номера партії,  ваги або об’єму, дати виготовлення, терміну придатності, найменування фірми-виробника, його адреси, регламенту застосування та розміщення QR– кодів.

5.    Дата виробництва тари (каністри), що зазначена на дні упаковки, не може бути пізнішою за дату виробництва вмісту каністри (тобто самої речовини).

Більш розгорнуто питання фальсифікованих  пестицидів та наслідків їх використання висвітлено на сайті Держпродспоживслужби України - http://www.consumer.gov.ua/ContentPages/Materiali_Kampanii/238/

Використання завідомо фальсифікованих пестицидів і агрохімікатів є порушенням законодавства про пестициди і агрохімікати тягне за собою цивільну, дисциплінарну, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно з чинним законодавством.

Головний сервісний центр МВС налагоджує співпрацю з автошколами

Керівництвом Головного сервісного центру МВС була ініційована та проведена всеукраїнська нарада з представниками автошкіл.  Її головною метою стало обговорення проблемних питань, що виникли в діяльності закладів, які здійснюють підготовку та перепідготовку водіїв транспортних засобів. Зокрема, пов’язаних з нещодавніми змінами в Положенні про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортними засобами, і Порядку підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, передбачених постановою КМУ від 03.04.2019 №320. Захід такого масштабу і формату відбувся вперше.

Зустріч відбулась 28 листопада у стінах  Головного сервісного центру МВС під головуванням начальника ГСЦ МВС Олександра Князюка та заступника начальника ГСЦ МВС Юрія Смольянінова. Модератором обговорення став керівник управління організації реєстраційно-екзаменаційної роботи та взаємодії із суб’єктами господарювання Денис Фурманюк.  Юридичні тонкощі змін роз’яснювала заступник начальника РСЦ МВС в Полтавській області Ірина Пархоменко.

Щоб захід був максимально конструктивним, йому передував попередній збір актуальних питань від автошкіл. Під час самої наради для зручності діалогу між сторонами та ширшого охоплення роз’ясненням, додатково була організована відеотрансляція з регіональними сервісними центрами МВС, до якої долучились  представники автошкіл на місцях.

Майже п’ять годин, впродовж яких тривали дискусії, представники автошкіл отримали вичерпні та фахові відповіді представників ГСЦ МВС. Це були питання щодо акредитації закладів, підстави для призупинення дії сертифікатів, атестація спеціалістів автошкіл, впровадження електронного журналу з інформацією про теоретичну та практичну підготовку водіїв транспортних засобів.

Створення такої платформи для діалогу допомогло всім учасникам наради знайти єдине професійне бачення застосування нормативної бази, пов’язаної з підготовкою водіїв транспортних засобів.

Сервісні центри МВС налаштовані й надалі налагоджувати співпрацю з закладами, що здійснюють підготовку, перепідготовку водіїв, та відкриті для ідей з вдосконалення роботи автошкіл.

Загубив посвідчення водія? Замов нове онлайн

Замінити посвідчення водія чи відновити його у випадку втрати стане набагато легше. Незабаром громадянин зможе замовити ці послуги, не виходячи з дому – достатньо мати власний електронний кабінет водія.

Відповідні зміни до Положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортними засобами було внесено постановою Кабінету Міністрів України  від 15.11.2019 № 946, яка сьогодні набула чинності. Вони дозволять громадянину обміняти посвідчення водія та отримати його після втрати чи викрадення, скориставшись послугою через електронний кабінет водія або Єдиний державний портал адміністративних послуг.

В електронному кабінеті водія громадянин зможе замовити:

·  обмін посвідчення водія в разі заміни особистих даних особи;

·  отримання посвідчення водія замість утраченого або викраденого;

·  отримання посвідчення нового зразка.

Звертаємо увагу, що перелічені послуги будуть доступні онлайн для власників посвідчень водія, у яких фотокартка не старше двох років. Проєкт реалізується у партнерстві Головного сервісного центру МВС і Міністерства цифрової трансформації та за підтримки проєкту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS» і Фонду Східна Європа.

Алгоритм отримання послуги:

·  після авторизації в електронному кабінеті водія особа подає заяву в електронній формі;

·  до заяви громадянин додає електронні копії документів, що підтверджують зміну персональних даних (за потреби), і чинної медичної довідки форми 083/о;

·  заява підписується кваліфікованим електронним підписом (КЕП) особи.

У випадку успішної перевірки поданої заяви та документів за всіма передбаченими державними реєстрами та базами громадянин отримує відповідне сповіщення. Відмовлення в наданні послуги можливе з низки причин, що передбачені постановою.

Отримати посвідчення водія громадянин зможе позачергово в територіальному сервісному центрі МВС, зазначеному в його електронній заяві.

Стежте за нововведеннями реформи на сайті Головного сервісного центру МВС. За консультаціями звертайтеся на офіційну сторінку в Facebook або за телефоном (044) 290-19-88.

Довідка: Електронний кабінет водія (ЕКВ) – це онлайн-сервіс, який надає всю актуальну інформацію про ваші транспортні засоби, а також можливість скористатися деякими послугами сервісних центрів МВС онлайн. Він запрацював у грудні 2018 року. Авторизуватись в ЕКВ можна за допомогою КЕП, BankID або MobileID. Користувачі ЕКВ можуть дізнатися інформацію про власні посвідчення водія та транспортні засоби, перевірити історію штрафів та сплатити їх. Також в ЕКВ можна зареєструватися в електронній черзі на отримання послуг у сервісних центрах МВС, замовити безкоштовну чи платну послугу перевірки транспортного засобу за його VIN-кодом та індивідуальний номерний знак.

Спливає термін дії посвідчень водія на 2 роки. Що робити?

Сервісні центри МВС у листопаді 2017 року почали видавати кандидатам у водії, які закінчили автошколу, посвідчення водія терміном дії 2 роки. Відповідні зміни були передбачені постановою КМУ від 10 листопада 2017 року №885.

З моменту, коли зміни почали діяти, посвідчення водія вперше отримали понад 750 000 осіб. Для значної кількості з них наблизився період обміну свого посвідчення на таке, що дійсне протягом 30 років.

Проте, обмін першого посвідчення водія можливий виключно після закінчення строку його дії, а не раніше.

Обмін такого посвідчення можна здійснити в будь-якому сервісному центрі МВС, надавши адміністратору наступний пакет документів:

·       паспорт;

·       копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків;

·       медична довідка щодо придатності до керування транспортним засобом (форма 083/о);

·       наявне посвідчення водія.

Важливо зазначити, що відповідно до пункту 251 постанови КМУ від 8 травня 1993 року № 340 обмін посвідчення водія, виданого особі вперше, проводиться без складення іспитів за умови вчинення особою протягом двох років з дня видачі такого посвідчення не більше двох адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху та невчинення нею кримінального правопорушення, передбаченого статтею 286 Кримінального кодексу України.

У разі, якщо такі порушення були, громадянин обмінює своє посвідчення водія на постійне лише після складення практичного та теоретичного іспитів у сервісному центрі МВС.

Повернення посвідчення водія особам, які отримали його вперше та були позбавлені права на керування транспортними засобами, не відбувається.  Поновлення права керування транспортними засобами в такому випадку здійснюється після підготовки у навчальному закладі та після успішного складення теоретичного і практичного іспитів у СЦ МВС. Таке посвідчення знову видається на 2 роки.

У разі виникнення будь-яких запитань з приводу отримання або обміну посвідчення водія можна звертатись за телефоном всеукраїнського контакт-центру (044)290-19-88 або надіславши звернення на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

ПОРЯДОК ДІЙ ПРИ ВИЯВЛЕННІ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНОГО АБО ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТА

У разі виявлення вибухонебезпечного або підозрілого предмета слід додержуватися наступної послідовності дій:

·Негайно припинити будь які зайві дії поруч з виявленим предметом, зупинити всі роботи, вимкнути обладнання та техніку.

·Звернути увагу оточуючих людей на небезпеку та ініціювати їх відведення на максимально безпечну відстань, але не менше ніж 100 м. При цьому слід зберігати спокій та рівновагу, намагатися не провокувати паніку. У разі необхідності надати допомогу у залишенні небезпечної зони літнім людям, дітям та інвалідам.

·Терміново повідомити про знахідку представників правоохоронних органів та аварійні служби за телефонами 101, 102 та дати максимально- детальний опис виявленого предмету і ситуації що склалася.

·За можливості, позначити місце виявлення предмету за допомогою підручних засобів.

·До прибуття спеціальних служб вжити заходів для обмеження доступу людей до небезпечної зони. При цьому необхідно залучати представників комунальних служб, служб охорони установ та підприємств, які знаходяться поруч.

·Запам'ятати та, за можливості, зафіксувати обставини виявлення предмета, час виявлення, місце розташування, його зовнішній вигляд, характерні ознаки. Звернути увагу на осіб які можуть бути причетні до залишення виявленого предмету, запам'ятати їх прикмети. Для надійної фіксації важливої інформації доцільно застосовувати засоби фотографування за їх наявності.

·Обов'язково дочекатися в безпечному місці прибуття представників спеціальних вибухотехнічних або піротехнічних служб та особисто передати фахівцям наявну інформацію стосовно предмету.

УВАГА! КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ!

·Торкатися вибухонебезпечного або підозрілого предмета, зрушувати його з місця, проводити будь які маніпуляції з ним.

·Будь яким чином впливати на предмет, піддавати його механічному, термічному, акустичному, світловому або іншому впливу.

·Самостійно відкривати та перевіряти підозрілі сумки, коробки, валізи. oНамагатись самостійно знешкоджувати вибухонебезпечний предмет.

·Використовувати поруч з предметом відкритий вогонь, палити, використовувати електронагрівальні прилади.

·Користуватися поруч з предметом засобами радіозв'язку, мобільними телефонами та іншими приладами що передають радіосигнали.