Інформація щодо подання звітності фізичними особами - підприємцями, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності

 Законом України від 08 липня 2010 року N 2464-VI " Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон N 2464) визначено перелік платників єдиного внеску, порядок нарахування та сплати єдиного внеску.

Платниками єдиного внеску є фізичні особи - підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування (пункт 4 частини першої статті 4 Закону N 2464).

Фізична особа - підприємець позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності цієї фізичної особи (частина восьма статті 4 Закону України від 15 травня 2003 року N 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Відповідно до пункту 8 розділу III Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 р. N 435, (далі - Порядок) у разі припинення діяльності, зокрема, фізичної особи - підприємця такі особи зобов'язані подати самі за себе Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі - Звіт) із зазначенням типу форми "ліквідаційна", де останнім звітним періодом буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Термін сплати зобов'язань, визначених фізичною особою - підприємцем у Звіті з позначкою "ліквідаційний", настає в день подання такого Звіту, відповідно єдиний внесок необхідно сплатити до дати подання Звіту включно.

У разі проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП загальносистемникиза її рішенням останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено держреєстрацію припинення підприємницької діяльності. Тобто, навіть якщо діяльність фактично буде припинена в перших числах місяця, авансовий внесок за відповідний місяць доведеться сплатити в повному обсязі.

Отже, фізичні особи, які перебували на загальній системі, щодо яких починаючи з 01.01.2017 р. до ЄДР внесено запис про припинення підприємницької діяльності ФОП, подають ліквідаційні декларації про доходи щодо отриманих доходів на загальній системі оподаткування востаннє за звітний період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницькоїдіяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи не припиняє його зобов’язань, що виникли при здійсненні підприємницької діяльності, і не змінює строків, порядків виконання таких зобов’язань та застосування санкцій за їх невиконання.

Це означає, що фізособа, незважаючи на втрату підприємницького статусу, зобов’язана надати звітність за останній звітний період та сплатити необхідні податки і збори (як за останній звітний період, так і за ті, зобов’язання за якими виникли раніше, проте не були погашені своєчасно).

Станом на сьогоднішній день мають річні звіти за 2017 рік статус «помилковий» у

ФОП:

·           Мельник Зінаїда Миколаївна;

·           Карнаух Олександр Іванович;

·           Жилін Микола Олексійович;

·           Кошляк Віталій Володимирович;

·           Швець Сергій Миколайович;

·           Білий Василь Васильович.

Звертаємось до вищезазначених ФОП, які закрили свою підприємницьку діяльність з 01.01.2017 року і подали «ліквідаційні» звіти за 2017 рік з «нульовим» доходом, подати повторно річні звіти (додаток 5), так як вони знаходяться в статусі «помилковий».

 

 

О.Орлова, начальник відділу адміністрування,супроводження інформаційних систем, електронних реєстрів та захисту інформації

Виїзний прийом громадян в с. Бзів

20 вересня 2018 року в приміщенні Бзівської сільської ради відбувся виїзний прийом громадян з питань пенсійного забезпечення за участю головного спеціаліста Баришівського відділу обслуговування громадян – Бобренко Людмили Сергіївни.

На особистий прийом звернулось 5 осіб. Пенсіонерам було надано роз’яснення щодо умов призначення пенсій за віком, по інвалідності та в разі втрати годувальника., щодо переваг послуг через ВЕБ - портал електронних послуг Пенсійного фонду України та підключення послуги «Інформування громадян шляхом відправлення смс- повідомлення».

В ході виїзного прийому було проведено опитування пенсіонерів щодо своєчасності виплати пенсій поштовим відділенням та оновлені інформативні матеріали управління при сільських радах.

Як заповнювати Таблицю 5 Додатка 4: детальне роз’яснення

Інформація, необхідна для заповнення Таблиці 5, вибирається з Покажчика професійних назв робіт (додаток А (обов’язковий) або Б (довідковий)) Класифікатора професій ДК 003:2010.

Що і як заповнити?

В таблиці 5 за працівником, за яким відображається інформація, треба буде зазначати таке:

Графа «12. Професiйна назва роботи» 

— відображайте професійну назву роботи згідно з Класифікатором (графа 5 Класифікатора);

Графа «13. Код 3КППТР» 

— відображайте код Загальносоюзного класифікатора професій, посад і тарифних розрядів.

Шукайте код у другій графі Класифікатора (наприклад, для посади сторожа — 18883).

Зверніть увагу: якщо в Класифікаторі не передбачений код ЗКППТР, то графу 13 таблиці 5 не заповнюйте;

Графа «14. Код класифiкатора професiй»

— відображайте код з першої графи Класифікатора(наприклад, для посади сторожа це буде 9152).

Безумовно, якщо Звіт з ЄСВ формується в спеціальній програмі, то дані графи 12 вибираються із спеціального довідника, а дані граф 13 і 14 будуть «підтягнуті» автоматично;

Графа «15. Посада». 

Тут треба вписати найменування посади, на яку прийнятий працівник. Найменування посади має відповідати запису в трудовій книжці. Зверніть увагу: по працівниках-сумісниках такого запису в трудовій книжці може не бути. У цьому випадку для відображення інформації в графі 15 таблиці 5 ЄСВ-звіту орієнтиром будуть інші кадрові документи: наказ про прийняття на роботу, штатний розпис, трудовий договір. У трудовій книжці запис про роботу за сумісництвом може бути зроблений за бажанням працівника. Такий запис робить окремим рядком основний роботодавець.

Графи 12 — 15 заповнюємо лише у випадку відображення інформації про прийняття, переведення, звільнення працівника!

За рядками з відпустками (у зв’язку з вагітністю та пологами, для догляду за дитиною до 3 та від 3 до 6 років), а також при відображенні інформації, пов’язаної з договорами цивільно-правового характеру, графи 12 — 15 не заповнюємо;

Графа «16. Документ-пiдстава про початок роботи та відпустку, кінець трудових або цивільно-правових відносин, переведення на іншу посаду». 

Назва цієї графи говорить сама за себе — тут повинні зазначати найменування, номер і дату документу, на підставі якого відбулася одна з подій: прийняття на роботу або звільнення, переведення працівника на іншу посаду, початок і закінчення цивільно-правових відносин, початок і закінчення відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами, відпустки для догляду за дитиною до 3 (6) років.

Якщо це трудові відносини, то таким документом у є наказ (нюанси будуть, якщо працівниці надають відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами, якщо відносини цивільно-правові — договір;

Звертаємо увагу, що назва посади відповідає запису у трудовій книжці.

·        реквізит 15 «Посада»;

·        реквізит 16 «Документ підстава про початок, кінець трудових або цивільно-правових відносин, переведення на іншу посаду, роботи та відпусток»;

·        реквізит 17 «Підстава для припинення трудових або цивільно-правових відносин»:

запис про переведення працівника на іншу посаду або роботу у того самого страхувальника вноситься у таблицю 5 в такому самому порядку, як і про прийняття на роботу. Записи про причини звільнення в таблиці 5 мають вноситися у точній відповідності з формулюванням чинного законодавства із посиланням на відповідну статтю, пункт закону.

У разі якщо за даними страхувальника протягом звітного періоду не було зафіксовано фактів укладання та розірвання трудових угод (цивільно-правових договорів), зміни посади, термінів проходження військової служби або надання відповідної відпустки, таблиця 5 додатка 4 не формується та не надається.

Якщо протягом звітного періоду страхувальником із застрахованою особою було розірвано трудовий договір (цивільно-правовий договір), а потім знову укладено, на таку застраховану особу робиться два записи в таблиці 5 додатка 4 до цього Порядку: перший – із зазначенням дати припинення трудових відносин, другий – із зазначенням дати початку трудових або цивільно-правових відносин.

У разі якщо особі надано відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, від трирічного віку до досягнення нею шестирічного віку або відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами, у звітному місяці зазначається дата початку відпустки.

У разі якщо в особи закінчилась відпустка по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, від трирічного віку до досягнення нею шестирічного віку або відпустка у зв’язку з вагітністю та пологами, у звітному місяці зазначається дата закінчення відпустки.

Графа «19. Вiйськове звання». 

Тут зазначають військове звання військовослужбовця. При цьому якщо у військовослужбовця змінюється військове звання, то заповнюють 2 рядки: в першому рядку вказують старе звання (графа 19), а в графі 11 «дата закiнчення» число, по яке воно діяло. У другому рядку в графі 19 вказують нове звання, а в графі 11 «дата початку» число, з якого присвоїли нове звання. Зверніть увагу: звичайні роботодавці графу 19 не заповнюють. Ця графа стосується військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу Міноборони, СБУ, МВС, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, ДФСУ та інших військовослужбовців, що мають код категорії застрахованої особи 51-63 в додатку 2 до Порядку № 435. Це усі головні нововведення таблиці 5 ЄСВ-звіту. Але ще хочемо зупинитися на одному нюансі при заповненні граф 12 — 14, а точніше, на Класифікаторі. Адже саме на його основі вносять дані в ці графи.

Ще раз звернемо вашу увагу на те, що в таблиці 5 ЄСВ-звіту відображаємо інформацію лише щодо подій, які відбулися у звітному місяці. Вносити в серпневу таблицю 5 інформацію за всіма працівниками підприємства, установи, організації на тій підставі, що раніше найменування їх посад не світились в пенсійній звітності, не треба!

 

О.Орлова, начальник відділу адміністрування,супроводження інформаційних систем, електронних реєстрів та захисту інформації

Участь у проведенні семінар-навчання для секретарів виконавчих комітетів селищної, сільських рад району в приміщенні Баришівської РДА

14 вересня 2018 року в приміщенні Баришівської районної державної адміністрації проведено семінар-навчання для секретарів виконавчих комітетів селищної, сільських рад району під головуванням керівника апарату адміністрації - Брилюк Т.О. Заступник начальника Баришівського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області - Бодак І.Г. надала роз’яснення щодо переваг послуг через ВЕБ-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, підключення послуги «Інформування громадян шляхом відправлення смс-повідомлень», а також щодо легалізації заробітної плати та впливу єдиного внеску на розмір майбутньої пенсії.

Перелік основних комунікаційних каналів для надання повідомлення про корупцію та структурних підрозділів, відповідальних за приймання таких повідомлень

Комунікаційні канали

Структурний підрозділ, відповідальний за приймання таких повідомлень

Поштова адреса:

Баришівське об’єднане управління Пенсійного фонду України Київської області,

смт. Баришівка, вул. Центральна, 3, 07501

Головний спеціаліст з організаційно-інформаційної роботи

Спеціальна адреса електронної пошти

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Сектор по роботі з персоналом

Аплікаційна форма «Електронне звернення» на інформаційній сторінці веб-порталу Баришівського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області

Головний спеціаліст з організаційно-інформаційної роботи

Гаряча телефонна лінія:

(04576) 5-10-31

(04576) 6-28-89

Баришівський відділ обслуговування громадян, відділ обслуговування громадян у            м. Березані

Особистий прийом громадян, який проводиться згідно графіку за адресою: смт. Баришівка,               вул. Центральна, 3

Сектор по роботі з персоналом