Можливості та переваги користування електронним сервісом Веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України

Веб-портал portal.pfu.gov.ua надає громадянам можливість зручно і оперативно взаємодіяти з органами Пенсійного Фонду України, дистанційно отримувати послуги, які раніше вимагали особистого звернення в управління Фонду.

Принциповою відмінністю від попередніх форм обслуговування є той факт, що веб-портал надає електронні послуги кожній особі індивідуально. Портал працює з дотриманням вимог до захисту персональних даних.

У відкритому доступі (без реєстрації) на порталі надається багато корисної інформації з питань пенсійного страхування, бланки документів, інструкції щодо їх заповнення тощо.

Тут, у своєму особистому кабінеті, кожен громадянин має можливість дистанційно взаємодіяти з органами ПФУ, отримувати послуги, які раніше вимагали особистого звернення в управління.Наприклад, працюючий українець може дізнатися розмір свого страхового стажу, а пенсіонер – побачити розмір пенсії і дату виплати. Крім того, ви можете кожен місяць отримувати СМС з інформацією про те, що цей місяць зараховано у ваш стаж, і про те, чи заплатив ваш роботодавець страховий внесок.А за допомогою QR-коду через веб потрал можна отримати форму ОК-5, довідку про розмір пенсії тошо.

Також на веб-порталі ПФУ функціонує кабінет страхувальника (роботодавця), в якому для страхувальника (роботодавця) доступна інформація щодо забезпечення соціальних прав його працівників, про правильність подання звітності тощо.

Кабінет дає можливість роботодавцю переглянути інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі — щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу до Фонду. Якщо є порушення прав працівників, у кабінеті відображається інформація, скільки застрахованих осіб з вини роботодавця не одержали зарахування певного періоду до страхового стажу.

Ще одна функція, яка стає доступною для роботодавця у його кабінеті, — можливість отримати інформацію для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності працівника (лікарняні). Для підтвердження страхового стажу, з метою нарахування лікарняних, надається довідка “Дані про трудовий та страховий стаж” - додаток 9, яка формується за весь період роботи застрахованої особи та показуєїї загальний трудовий та страховий стаж. Пенсійним фондом доопрацьовано даний сервіс, тепер роботодавець може замовити Додаток 9 та отримати його за 5 хвилин від імені юридичної особи.

Зазначений сервіс доступний тільки для користувачів, які увійшли на Веб-портал електронних послуг за допомогою електронного цифрового підпису (ЕЦП).    Для страхувальників – це електронна печатка підприємства.

Громадянам в разі відсутності електронного цифрового підпису (ЕЦП)потрапити на портал не так-то легко. Ви не зможете просто придумати логін і пароль, щоб зареєструватися на сайті. Вам доведеться відправитися в найближче відділення Пенсійного фонду: до Баришівського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Київської обл., за адресою: селище Баришівка, вул. Центральна, 3, 1-й поверх, або м. Березань вул. Набережна 4, 1-й поверх, зал обслуговування громадян із документами:

·     для застрахованої особи або пенсіонера – паспорт та довідка про присвоєння ідентифікаційного номера;

·     для страхувальників – витяг (виписку) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців і паспорт уповноваженої особиі написати там заяву.

Тільки після цього ви отримаєте код, необхідний для реєстрації і станете повноцінним користувачем цього ресурсу. Втім, без цієї виснажливої процедури можна обійтися, якщо у вас є електронний цифровий підпис(ЕЦП). Для цього необхідно перейти за адресою portal.pfu.gov.uaта скористатися розміщеними на сайті підказками.

Таким чином, як показує досвід, портал – це дуже зручно, особливо коли не всі страхувальники оформлюють працівників легально та мають місце випадки виплати заробітної плати «в конвертах». Власне з’явилась можливість заздалегідь контролювати своїх роботодавців і дбати про свої соціальні гарантії та майбутню пенсію.

 

О.Орлова, начальник відділу адміністрування,супроводження інформаційних систем, електронних реєстрів та захисту інформації

ЗА ЛЮТИЙ СУБСИДІАНТИ ОТРИМАЮТЬ ВІД УРЯДУ ГОТІВКУ ДЛЯ ОПЛАТИ КОМУНАЛЬНИХ ПЛАТЕЖІВ

Уже в березні цього року стартує ще одна модель монетизації субсидій – «живі» гроші для розрахунків за комунальні послуги вплачуватимуться безпосередньо одержувачам субсидії. Відповідне рішення було прийнято сьогодні Кабінетом Міністрів України.

Паралельно діятиме запущена з січня 2019 року монетизація, яка передбачає розрахунки за спожиті послуги субсидіантами через Ощадбанк, і за результатами вже цього опалювального сезону виплату невикористаних субсидій одержувачам готівкою.

Отже, всі, кому призначено субсидію з 2018 року, отримають у березні готівку для оплати комунальних платіжок за лютий 2019 року. Відповідно, у квітні прийдуть кошти для розрахунку за спожиті у березні послуги, у травні – за квітневу комуналку.

Вся субсидія «старим» субсидіантам буде перерахована грошовим переказом через державний Ощадбанк, а пенсіонерам виплатить Пенсійний фонд одночасно з пенсією.

Для отримання грошового переказу необхідно буде звернутися до найближчого відділення Ощадбанку і надати паспорт та ідентифікаційний код. Одночасно з виплатою грошового переказу кожному одержувачу субсидії буде відкрито персональний банківський рахунок, на який перераховуватиметься сума субсидії у квітні та травні.

Пенсіонери, які отримають пенсійні виплати через інші банки, відповідно зможуть зняти свою субсидію безпосередньо у банкоматі цього банку. Тим, у кого немає пенсійної картки, субсидію разом з пенсією доставить Укрпошта.

Для прикладу. Якщо сім’я отримує щомісяця від держави субсидію у розмірі 1600 гривень, а платіжка за газ у лютому прийде на 1100 гривень, 500 гривень  залишиться їй на власні потреби або для оплати рахунку, скажімо, за водучи електроенергію. Тобто, суть нового механізму полягає у тому, що домогосподарство отримуватиме підтримку від держави у вигляді субсидії готівкою і далі зможе самостійно розраховуватися за спожиті послуги, а зекономлені кошти використати на свій розсуд. Таким чином, таке поняття як обов’язковий платіж скасовується.

Всі, хто звернувся вперше за субсидією у 2019 році, беруть участь у діючій моделі монетизації. Тобто розрахунки за спожиті послуги за цих осіб з підприємствами здійснюватиме Ощадбанк, а субсидіанти отримають за результатами вже цього опалюваного сезону залишок невикористаної субсидії готівкою через Ощадбанк.

Кожному одержувачу субсидії, якому допомогу призначено з 2018 року, у березні Укрпошта доставить повідомлення про те, скільки і яким чином надійде коштів субсидії від Уряду для оплати комуналки.

Таким чином, Урядом буде здійснено пілотування паралельно двох моделей монетизації та за результатами аналізу їх ефективності прийматиметься рішення щодо впровадження однієї з них з травня 2019 року.

 

Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів України

На веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України функціонує кабінет страхувальника (роботодавця)

Баришівське об’єднане управління Пенсійного фонду України Київської області нагадує, що на веб-порталі ПФУ функціонує кабінет страхувальника (роботодавця), в якому для страхувальника (роботодавця) доступна інформація щодо забезпечення соціальних прав його працівників, про правильність подання звітності тощо.

Кабінет дає можливість роботодавцю переглянути інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі — щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу до Фонду. Якщо є порушення прав працівників, у кабінеті відображається інформація, скільки застрахованих осіб з вини роботодавця не одержали зарахування певного періоду до страхового стажу.

Окрім того, у кабінеті також містяться відомості щодо звітності по сплаті єдиного соціального внеску. Зокрема, роботодавець може бачити зауваження до його звітів та рекомендації щодо усунення неточностей.

Ще одна функція, яка стає доступною для роботодавця у його кабінеті, — можливість отримати інформацію для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності працівника (лікарняні). Для підтвердження страхового стажу, з метою нарахування лікарняних, надається довідка “Дані про трудовий та страховий стаж” - додаток 9, яка формується за весь період роботи застрахованої особи та показуєїї загальний трудовий та страховий стаж. Пенсійним фондом доопрацьовано даний сервіс, тепер роботодавець може замовити Додаток 9 та отримати його за 5 хвилин від імені юридичної особи.

Увійти до кабінету роботодавець може через електронний цифровий підпис.

Нагадаємо, раніше Пенсійний фонд України запровадив сервіс СМС-інформування для застрахованих осіб та пенсіонерів. Також через веб-портал електронних послуг стало можливим отримати довідки, достовірність яких підтверджується QR-кодом.

 

О.Орлова, начальник відділу адміністрування,супроводження інформаційних систем, електронних реєстрів та захисту інформації

Виплати пенсіонерам субсидії готівкою

6 лютого 2019 року Кабінетом Міністрів України було прийнято рішення щодо монетизації субсидій. Це означає, що вже в березні цього року гроші для розрахунків за комунальні послуги виплачуватимуться безпосередньо одержувачам субсидії готівкою. 

Субсидія буде перерахована грошовим переказом на рахунки пенсіонерів в АТ “Ощадбанк” і буде виплачена Пенсійним фондом одночасно з пенсією.

  Ті, хто отримує пенсійні виплати через інші банки, відповідно зможуть зняти свою субсидію безпосередньо у банкоматі цього банку. Тим, у кого немає пенсійної картки, субсидію разом з пенсією доставить листоноша.

В свою чергу, фахівці Пенсійного фонду Київщини докладуть максимум зусиль, аби виплатити монетизовані субсидії пенсіонерам Київської області вчасно та у повному обсязі.

Алгоритм заповнення звіту з ЄСВ за 2018 рік для ФОП

За результатами року фізичні особи – підприємці незалежно від обраної системи оподаткування зобов’язані формувати та подавати до контролюючих органів за місцем реєстрації «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого ЄСВ» за формою Додаток 5 із зазначенням типу форми «Початкова» (далі – Додаток 5)  до 10 лютого року, наступного за звітним періодом. Якщо останній день строку подання звіту припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем подання звіту вважається перший після нього робочий день. Таким чином, останній день подання Додатку 5 за 2018 рік – 11 лютого 2019 року. Звітним періодом є календарний рік.

Додаток 5 зазнав певних змін. Відтепер він містить лише дві таблиці (замість чотирьох):

·     Таблиця 1 «Нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» подається як ФОП на єдиному податку, так і на загальній системі оподаткування.

·     Таблиця 2 «Наявність підстав для обліку стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства»  подається лише при наявності спецстажу.

Заповнення таблиці 1

У колонці 2 Таблиці 1обов’язково вказується код категорії застрахованої особи:

5– якщо працювали на загальній системі оподаткування;

6– якщо працювали на спрощеній системі оподаткування.

У колонці 3 вказується:

·     платниками на загальній системі:

сума чистого доходу, заявлена в податковій декларації, поділена на кількість місяців, протягом яких платник перебував на обліку як платник єдиного внеску;

·     платниками на спрощеній системі:

самостійно визначена сума доходу.

У графу 4 вноситься сума від мінімальної до максимальної величини бази нарахування єдиного внеску.

Період перебування на системі у титульному листі звіту

У титульному аркуші Звіту обов’язково повинні бути вказані періоди перебування на загальній/спрощеній системі. При цьому, незалежно від фактичної дати початку і кінця перебування на будь-якій системі оподаткування (мається на увазі випадки початку або припинення підприємницької діяльності всередині місяця), в полі "Початок періоду" завжди має бути зазначене 01 число місяця, а в полі "Кінець періоду" відзначається останній календарний день місяця, оскільки, відповідно до Закону про ЄСВ, єдиний внесок сплачується за повний місяць.

Подали звіт з ЄСВ з помилками: що буде?

Слід пам’ятати, що Звіт із помилками не вважається поданим та інформація про доходи з нього не потрапить до реєстру застрахованих осіб та не буде зарахована до страхового стажу.

Для зарахування страхового стажу підприємцю необхідно виправити помилки у звітності та повторно подати річний звіт до органів ДФС.

В противагу найманим працівникам, за яких сплачує ЄСВ та звітує роботодавець, підприємцям необхідно самостійно дбати про зарахування періоду діяльності до страхового стажу, щоб не позбавити себе майбутньої пенсії та інших соціальних гарантій.

Водночас нагадуємо, що Пенсійний фонд надає можливість кожному громадянину, включаючи й приватних підприємців, безкоштовно контролювати зарахування періодів діяльності до страхового стажу. Для цього необхідно зареєструватись на веб-порталі Пенсійного фонду (portal.pfu.gov.ua) та зайти до свого особистого кабінету.

Щоправда, потрапити на портал не так-то легко. Ви не зможете просто придумати логін і пароль, щоб зареєструватися на сайті. Вам доведеться відправитися в найближче відділення Пенсійного фонду: до Баришівського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Київської обл., за адресою: селище Баришівка, вул. Центральна, 3, 1-й поверх, або м. Березань вул. Набережна 4, 1-й поверх, зал обслуговування громадян із документами:

·     для застрахованої особи або пенсіонера – паспорт та довідка про присвоєння ідентифікаційного номера;

·     для страхувальників – витяг (виписку) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців і паспорт уповноваженої особи.і написати там заяву.

Тільки після цього ви отримаєте код, необхідний для реєстрації і станете повноцінним користувачем цього ресурсу. Втім, без цієї виснажливої процедури можна обійтися, якщо у вас є електронний цифровий підпис. Для цього необхідно перейти за адресою portal.pfu.gov.uaта скористатися розміщеними на сайті підказками.

 

О.Орлова, начальник відділу адміністрування,супроводження інформаційних систем, електронних реєстрів та захисту інформації