Правова допомога 11.08.15

Відповіді на запитання підготовлено Обласною робочою групою з питань надання правової допомоги учасникам АТО під керівництвом заступника голови Київської обласної державної адміністрації Дмитра Христюка.

1.      Загальні положення про розлучення?

 

Розірвання шлюбу за законодавством України

Шлюбом за законодавством України є сімейний союз жінки та чоловіка, зареєстрований у державному органі реєстрації актів цивільного стану. Шлюбні відносини в Україні врегульовані Сімейним кодексом України, а також іншими  законодавчими та нормативними актами, які, зокрема, визначають підстави та порядок виникнення, а також припинення шлюбу.

Шлюб може бути припинено унаслідок смерті одного з подружжя або у результаті його розірвання, яке здійснюється за ініціативою одного з подружжя або за спільною заявою подружжя.

Законом передбачено судовий та позасудовий порядок розірвання шлюбу.

 

Розірвання шлюбу в позасудовому порядку

          

Позасудовий порядок розірвання шлюбу можливий лише у випадку, коли подружжя не має спільних дітей, та за умови, що жоден з подружжя не заперечує проти його розірвання.  З метою розірвання шлюбу подружжя звертається зі спільною заявою до органу реєстрації актів цивільного стану (РАЦС) за місцем проживання подружжя або одного з них за вибором заявника. Державний орган РАЦС виносить постанову про розірвання шлюбу після спливу одного місяця від дня подання заяви, якщо її не було відкликано. При цьому наявність між подружжям майнового спору не є перешкодою до розірвання шлюбу.

Крім того, в органах РАЦС здійснюється розірвання шлюбу за заявою одного з подружжя, якщо другий визнаний безвісно відсутнім, недієздатним або засуджений за вчинення злочину до позбавлення волі на строк не менше трьох років.

Майнові та інші спори між подружжям, що виникли з шлюбу та залишились невирішеними на момент його розірвання, можуть бути розглянуті судами загальної юрисдикції у порядку позовного провадження за позовною заявою, поданою одним з подружжя.

 

Розірвання шлюбу в судовому порядку →

 У випадку, коли подружжя має неповнолітніх дітей, або один з подружжя заперечує проти розірвання шлюбу,  шлюб може бути розірваний лише у судовому порядку.

Розірвання шлюбу  в судовому порядку здійснюється відповідними судами загальної юрисдикції у порядку окремого або позовного провадження на підставі поданої заяви або позову відповідно.

У порядку окремого провадження розглядаються справи про розірвання шлюбу за спільною заявою подружжя, що має дітей. Характерною особливість таких справ є наявність згоди між дружиною та чоловіком щодо розірвання шлюбу. Разом зі спільною заявою в порядку окремого провадження подружжя подає до суду письмовий договір про те, з ким із них будуть проживати діти, яку участь у забезпеченні умов їхнього життя братиме той з батьків, хто буде проживати окремо, а також про умови здійснення ним права на особисте виховання дітей. Суд постановляє рішення про розірвання шлюбу після спливу одного місяця від дня подання заяви, якщо буде встановлено, що заява про розірвання шлюбу відповідає дійсній волі дружини та чоловіка, і що після розірвання шлюбу не будуть порушені їхні особисті та майнові права, а також права їхніх дітей. Суд, як правило, не з’ясовує причин подання заяви про розірвання шлюбу та не вживає заходів до примирення подружжя, однак зобов’язаний узяти до уваги та забезпечити захист інтересів дітей, батьки яких розлучаються.

У порядку позовного провадження судами загальної юрисдикції розглядаються справи про розірвання шлюбу у випадках, коли один з подружжя заперечує проти розірвання шлюбу або ухиляється від подання спільної заяви подружжя до органів РАЦС чи суду.

 

В яких випадках не розлучають →

 

Слід пам’ятати, що за певних обставин, визначених законом, позов про розірвання шлюбу не може бути пред’явлено.

Позов про розірвання шлюбу не може бути пред’явлений будь-ким з подружжя у випадках:

  • вагітності дружини;
  • протягом одного року після народження дитини.

Позов за наявності вищевказаних обставин може бути подано у разі, коли один з подружжя вчинив протиправну поведінку, яка містить ознаки злочину, щодо другого з подружжя або дитини. При цьому право на розірвання шлюбу за таких обставин не пов’язується з винесенням судом обвинувального вироку.

Крім того, позов про розірвання шлюбу протягом вагітності дружини може бути подано, якщо батьківство зачатої дитини визнане іншою особою у встановленому порядку шляхом подання заяви про визнання батьківства.

Також чоловік або дружина мають право пред’явити позов про розірвання шлюбу до досягнення дитиною одного року, якщо батьківство щодо неї визнане іншою особою або за рішенням суду відомості про батька дитини виключено із актового запису про народження дитини.

 

Якщо сторона подружжя іноземець →

Відповідно до Закону України «Про міжнародне приватне право» припинення шлюбу та правові наслідки припинення шлюбу визначаються спільним особистим законом подружжя, тобто правом тієї держави, громадянами якої вони є одночасно.   Спільним особистим законом подружжя, яке є громадянами України, не залежно від місця їхнього постійного проживання є право України, а тому розірвання шлюбу між ними здійснюється за законодавством України.

Якщо ж подружжя не мають спільного особистого закону, тобто є громадянами різних держав, розірвання шлюбу здійснюється за правом держави, у якій подружжя мало останнє спільне місце проживання, за умови, що хоча б один з подружжя все ще має місце проживання у цій державі. Наприклад, якщо подружжя, що є громадянами різних держав, спільно проживали на території України і на час розірвання шлюбу хоча б один з них продовжує  проживати на її території, то розірвання шлюбу здійснюється за законодавством України.

Якщо подружжя, яке не перебуває у громадянстві однієї держави, не має спільного місця проживання або якщо особистий закон (право країни громадянства) жодного з них не збігається з правом держави їхнього спільного місця проживання, вони вправі обрати право, що буде застосоване до процесу їх розлучення, однак вибір такого права обмежений особистими законами кожного з них (правом держав, громадянами яких вони є).

У випадку, коли хоча б один з подружжя, що є громадянами України, постійно проживає на території іншої держави, за наявності підстав для розірвання шлюбу в позасудовому порядку подружжя з метою розірвання шлюбу може звернутися до консульської установи України за кордоном. 

У разі, якщо розірвання шлюбу в судовому порядку між подружжям, що проживає за межами України, має здійснюватись за законодавством України, виникає питання до якого судового органу має звернутись позивач. Територіальна підсудність таких справ відповідно до ст. 111 Цивільного процесуального кодексу України визначається ухвалою судді Верховного Суду України за клопотанням позивача. Іншими словами, судовий орган в Україні, який буде розглядати справу про розірвання шлюбу, визначається Верховним Судом України.

 

 

 

2.      Порядок відновлення трудової книжки?

 

Що робити, якщо загубили трудову →

Спочатку зверніться до свого останнього роботодавцю, у якого ви пропрацювали, і запис про який була в вашій трудовій книжці і написати заяву про зникнення трудової книжки. Разом із заявою потрібно надати оригінали документів, що підтверджують стаж роботи. Це можуть бути Накази про прийом, трудові договори, відомості з Пенсійного Фонду за формою СЗВ-К і СЗІ-5. Перша містить відомості про стаж за той період, коли працівник ще не був зареєстрований в системі обов'язкового страхування пенсії. Друга довідка є вже випискою з особового рахунку працівника.

Якщо трудова загубилась у роботодавця →

Якщо книжка була втрачена у роботодавця в разі форс-мажору, то створюється спеціальна комісія, за результатами якої створюється акт. У ньому описуються всі періоди роботи, професії та тривалість трудового стажу. Самому працівникові видається дублікат. Якщо ж книжка втрачена по халатності роботодавця, то його притягують до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу. Загроза штрафу може змусити несумлінного роботодавця повернути книжку, якщо він хотів її використати в своїх цілях.

Які строки →

Протягом 15 днів з дня подачі заяви, цей роботодавець повинен видати вам дублікат. В цьому дублікаті повинні міститися відомості про безперервне або загальному стажі роботи до того моменту, як працівник поступив на роботу до останнього роботодавцю, а також відомості про всі заохочення на цьому останньому місці роботи. Особливість дубліката в тому, що в ньому записується стаж загальною сумою, без вказівки роботодавців та професії.

Якщо роботодавця не існує →

Якщо ваш роботодавець вже не існує, тобто компанія ліквідована, то потрібно направляти запит в архів, де зберігаються документи цієї організації. Архів видасть довідку, яка буде одним з документів, підтверджуючих ваш стаж. Якщо ж відомостей немає, то можна звернутися в суд, привести двох свідків і представити документи, які можуть, хоч якось підтвердити ваші слова.

 

 

 

 

Відповіді на питання підготувала головний спеціаліст відділу з питань оборонної роботи   управління з питань оборонної роботи, взаємодії з правоохоронними органами, протидії та виявлення корупції КОДА Анна Смук.   

Додаткова інформація за тел.: 068-687-55-77.

 

Правова допомога 03.08.15

Відповіді на запитання підготовлено Обласною робочою групою з питань надання правової допомоги учасникам АТО під керівництвом заступника голови Київської обласної державної адміністрації Дмитра Христюка.

1.      Загальні положення про спадкування?

 

Що потрібно зробити, щоб отримати спадщину →

Спадкоємець, який бажає прийняти спадщину, має подати до нотаріальної контори заяву про прийняття спадщини. Спадкоємець, який прийняв   спадщину, може  одержати свідоцтво про право на спадщину. Якщо спадщину прийняло кілька спадкоємців,  свідоцтво  про право  на спадщину видається кожному з них із визначенням імені та часток у спадщині інших спадкоємців.

Спадкоємець,  який  прийняв  спадщину,  у  складі  якої  є нерухоме  майно,  зобов'язаний  звернутися до нотаріуса за видачею йому свідоцтва про право на спадщину на нерухоме майно. Якщо спадщину прийняло кілька спадкоємців,  свідоцтво  про право на спадщину видається на ім'я кожного з них,  із зазначенням імені та частки у спадщині інших спадкоємців.

 

Строк видачі свідоцтва про право на спадщину

          

Свідоцтво про  право  на  спадщину  видається  спадкоємцям після закінчення шести місяців з часу відкриття спадщини. Якщо  заповіт  складено  на  користь  зачатої,  але  ще не народженої дитини,  видача  свідоцтва  про  право  на  спадщину  і розподіл спадщини між усіма спадкоємцями може відбутися лише після народження дитини.

 

Скільки і кому потрібно заплатити →

 Державне мито – за видачу нотаріусом свідоцтва про право на спадщину, кошти за отримання витягів з Реєстру прав власності на нерухоме майно, плата за проведення інвентаризації нерухомого майна, за оформлення прав власності на об’єкти нерухомого майна та реєстрацію таких прав тощо.

За видачу свідоцтва про право на спадщину одному з подружжя, батькам, повнолітнім дітям, онукам, правнукам, братам, сестрам, діду, бабі та іншим спадкоємцям розмір державного мита на даний час становить 0,5 відсотка суми спадщини. Розміру державного мита за видачу свідоцтва про право на спадщину земельної частки (паю) то він становить 0,1 відсотка суми спадщини, якщо видається одному з подружжя, батькам, повнолітнім дітям, онукам, правнукам, братам, сестрам, діду, бабі та 0,5 відсотка – за видачу іншим спадкоємцям.

Хто не має права на спадкування→

 

·        особи,  які умисно позбавили життя спадкодавця чи будь-кого з можливих спадкоємців або  вчинили замах на їхнє життя.

·        особи,  які  умисно перешкоджали спадкодавцеві скласти заповіт, внести до нього зміни або   скасувати   заповіт   і  цим  сприяли  виникненню  права  на спадкування у них самих чи в інших  осіб  або  сприяли  збільшенню їхньої частки у спадщині.

·        не  мають  права  на  спадкування  за законом батьки після дитини,  щодо якої вони були позбавлені батьківських прав  і  їхні права не були поновлені на час відкриття спадщини.

·        не мають права на спадкування за законом батьки (усиновлювачі) та повнолітні діти (усиновлені), а також інші особи,  які  ухилялися  від  виконання  обов'язку  щодо  утримання спадкодавця, якщо ця обставина встановлена судом.

·        не мають права на спадкування за законом одна після  одної особи,  шлюб  між якими є недійсним.

 

Які є вимоги до заповіту →

Заповіт  складається  у  письмовій  формі,  із зазначенням місця та часу його складення. Заповіт має бути особисто підписаний заповідачем. Заповіт  має  бути  посвідчений  нотаріусом   або   іншими посадовими,  службовими  особами,  визначеними у статтях 1251-1252  ЦК (лікар, капітан судна, начальник експедиції, командир військової частини).

 

 

 

2.      Порядок відновлення загублених документів?

 

Якщо загубили документи на квартиру →

Щоб відновити загублений техпаспорт, Вам необхідно звернутися в Бюро технічної інвентаризації із заявою про видачу дубліката документів на квартиру.
А дублікат договору купівлі-продажу квартириможна отримати в нотаріальній конторі, в якій цей договір був оформлений. Якщо ж з моменту нотаріального посвідчення договору пройшли більше трьох років, то доведеться звертатися в Державний нотаріальний архів.

 

Якщо загубили паспорт →

Отримати новий документ не становить проблеми. Для цього потрібно, зокрема, написати вмотивовану заяву, в якій зазначити місце, час і обставини втрати або викрадення паспорта. Підписати зобов’язання, що у разі знайдення паспорта його буде здано до підрозділу служби, яка оформила новий паспорт. Подати передбачені документи, фото і довідку з міліції про порушення або відмову в порушенні кримінальної справи, якщо паспорт був викрадений. А також здійснити необхідні проплати: 17 гривень державного мита, 20 гривень 13 копійок за послуги паспортної служби і від 17 до 51 штрафу, якщо паспорт був загублений. Друкувати в газеті оголошення про втрату паспорта не потрібно.

Якщо Ви приватний підприємець →

1. Про втрату документів обов'язково треба дати оголошення до друкованих ЗМІ. Мати квітанцію про сплату за публікацію та екз. видання де надруковано оголошення.
2. Свідоцтво про державну реєстрацію можна відновити у державного реєстратора. процедура відновлення така ж сама як і при реєстрації. (заява, особисті документи що засвідчують особу - паспорт, номер, + квітанція про сплату за заміну свідоцтва (17 грн.) + квітанцію про плату за публікацію оголошення про втрату). Перш за все бажано проконсультуватись у державного реєстратора де таке оголошення потрібно бути надруковано.
3. Свідоцтво платника Єдиного податку можна відновити/замінити у податковій. теж саме як і реєстрація, у ДПІ дадуть консультацію що потрібно додати оголошення чи письмові пояснення.
4. Стосовно бухгалтерських та фінансових документів бажано мати довідку з міліції про втрату чи викрадення. Книгу рахунків доведеться відновлювати самому на підставі первісних документів

Якщо загублені всі документи →

У вас вкрали всі документи: паспорт, водійські права, техпаспорт на автомобіль. Щоб відновити техпаспорт, ви повиненні відвезти машину в МРЕВ, щоб експерт засвідчив, що це саме ваше авто. А техпаспорт і права відновлять тільки після пред'явлення паспорта, який також вкрадений. Що ж робити?
Виявивши крадіжку, ви напевно звернулися до міліції, було складено протокол і, можливо, порушено кримінальну справу за фактом скоєння крадіжки. Тепер вам необхідно вирушити до слідчого, який веде вашу справу, - за довідкою, де будуть перераховані всі документи і предмети, які у вас вкрали. Ця довідка і буде на першому етапі замінювати посвідчення особи і права володіння автомобілем. За законом, її мають право видати протягом 10 днів після складання протоколу про крадіжку.
Досвідчені автолюбителі радять також звернутися в страхову компанію, якщо ви володієте полісом КАСКО. У страховій обов'язково повинні бути копії всіх документів на автомобіль.
З цими документами можна сміливо їхати в ДАІ, щоб отримати ще одну довідку - про те, що водійські права не були відібрані у вас інспектором ДАІ. Її ціна - 39 грн, документ видається через день після вашого звернення. Щоб отримати тимчасове посвідчення, яке дає право керувати автомобілем строком на місяць (поки вам не оформлять нові права), крім цієї довідки необхідно підготувати наступні документи: медичну довідку, екзаменаційну картку з автошколи і 2 фотографії. Крім того, необхідно заплатити мито - 280 грн. Через місяць доведеться знову їхати в МРЕО, писати заяву і оплачувати послуги державтоінспекції.
Щоб відновити техпаспорт, необхідно написати заяву про те, що техпаспорт вкрадений і вам потрібна копія реєстраційної картки на ваш автомобіль. Якщо у техпаспорт були внесені ваші родичі, варто написати ще одну заяву з проханням внести їх до відновлений документ. Для цього необхідно заздалегідь підготувати копії паспорта родича та документа, що підтверджує ваше з ним спорідненість.
Потім потрібно звернутися в районне ДАІ, де на реєстраційній картці поставлять штамп про те, що вкрадений техпаспорт знаходиться не в державтоінспекції. Далі слід сплатити квитанції на загальну суму від 300 до 350 грн і отримати копію картки з усією інформацією про автомобіль.
Із заявою, копією реєстраційної картки та квитанціями про оплату необхідно відвідати експерта МРЕВ, пред'явивши йому автомобіль. Для цього потрібно написати заяву на огляд автомобіля експертом і заздалегідь зайняти чергу.
Експерт звіряє документи з автомобілем, робить резолюцію на реєстраційній картці, після чого ви отримуєте свідоцтво про те, що цей автомобіль дійсно належить вам і не числиться в угоні. Потім на всіх документах, включаючи це свідчення, експерт і інспектор ДАІ повинні проставити друку і підпис. Всі ці документи потрібно надати в МРЕВ не пізніше, ніж через 10 днів. І протягом 3 годин, за пред'явленням громадянського паспорта, ви отримаєте тимчасовий техпаспорт. Тому відновити паспорт слід заздалегідь. Для цього необхідно звернутися до жеку за місцем прописки до паспортиста або в паспортний стіл району. При наявності вільних бланків відновлення цього документа займає від тижня до двох. На практиці, щоправда, терміни можуть затягтися на місяць і більше.
Замінити тимчасовий техпаспорт на постійно діючий документ слід через 3 місяці.

 

 

 

 

 

Відповіді на питання підготувала головний спеціаліст відділу з питань оборонної роботи   управління з питань оборонної роботи, взаємодії з правоохоронними органами, протидії та виявлення корупції КОДА Анна Смук.   

Додаткова інформація за тел.: 068-687-55-77.

Правова допомога 20.07.15

Відповіді на запитання підготовлено Обласною робочою групою з питань надання правової допомоги учасникам АТО під керівництвом заступника голови Київської обласної державної адміністрації Дмитра Христюка.

1.  Пільги для багатодітних сімей.





Які сім`ї вважаються багатодітними→

Відповідно до статті 1 Закону України “Про охорону дитинства”:

·         багатодітна сім’я - батьки (або один з батьків) і трьох та більше дітей;

·         дитина – особа віком до 18 років (повноліття), якщо згідно з законом, застосованим до неї, вона не набуває прав повноліття раніше.

До складу сім’ї не включаються особи, які перебувають на повному державному утриманні.

Які документи потрібно подавати для отримання пільг

 

Документи на всі види державної допомоги приймають органи соціального захисту населення за місцем проживання батьків.Заяви пишуться на місці по затвердженим зразкам. Документи розглядаються протягом 10 днів з дня звернення.

Допомога сім’ям надається, якщо у сім’ї середньомісячний сукупний доход є нижчим від прожиткового мінімуму сім’ї.Розмір державної соціальної допомоги дорівнює різниці між прожитковим мінімумом для сім’ї та її середньомісячним сукупним доходом.Середньомісячний сукупний доход сім’ї враховується за шість місяців, що передують місяцю звернення за допомогою.

Соціальна допомога призначається з місяця звернення, якщо протягом місяця подано всі необхідні документи. У сільській місцевості заяви з необхідними документами приймають виконавчі органи сільських і селищних рад

Коли може бути відмовлено у наданні соціальної допомоги

1. Коли працездатні члени сім’ї не працюють, не служать, не вчаться за денною формою навчання протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за допомогою (крім офіційно безробітних); осіб, які доглядають за дітьми до 3-х років або за дітьми, що потребують догляду, але не більше ніж до 6 років; осіб, які доглядають за інвалідами I групи або дітьми – інвалідами віком до 16 років та особами, які досягли 80 – річного віку);

2. Коли з’ясовано, що сім’я має додаткові джерела до існування, а також хтось із її складу протягом року купив або оплатив послуги на суму, яка на час звернення перевищує 10 – кратну величину прожиткового мінімуму для сім’ї;

3. Коли сім’єю навмисне подано недостовірні відомості чи приховано відомості про її матеріальне становище;

4. якщо у власності або володінні малозабезпеченої сім’ї є:
більше однієї квартири (будинку), за умови, що загальна площа житла перевищує 21 квадратний метр на одного члена сім’ї та додатково 10,5 кв. м на сім’ю;
земельна ділянка площею понад 0,6 га (крім сімей, що складаються лише з дітей та осіб, які досягли 65-річного віку або є інвалідами I та II групи, та сімей, в яких є діти - інваліди);

більше одного автомобіля.

Порядок надання пільг для багатодітних сімей 

 

Всі пільговики заносяться до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги.
Для включення до Реєстру пільговику необхідно подати до уповноваженого органу наступні документи:

·      довідку про склад сім’ї;

·         копії документів, що підтверджують право пільговика та членів його сім’ї на пільги (з пред’явлення оригіналів цих документів);

·         копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та інших обов’язкових платежів.

А також пред’явити паспорт та надати інформацію про характеристику житла та послуги, щодо отримання яких він має пільги та реально ними користується.

Таким чином, для підтвердження права на користування пільгами потрібно подати до відділу персоніфікованого обліку пільг за місцем реєстрації вищенаведені документи. Крім того, необхідно звернутися з відповідними заявами щодо надання пільг до всіх організацій-постачальників, послугами яких користується пільговик. 

Нарахування пільгових послуг, що підлягають відшкодуванню здійснюють підприємства - надавачі послуг. 

Які існують види пільг для багатодітних сімей

Законом України «Про охорону дитинства» встановлені такі пільги для багатодітних сімей ( ч. 3 ст. 13) :

-         50-відсоткова знижка плати  квартплати;

-         50-відсоткова знижка плати за газ, електрику, опалення, воду, телефон, на паливо, якщо сім’я живе в будинку без центрального опалення

-         безоплатне одержання ліків за рецептами лікарів;

-         діти з багатодітних сімей, у складі яких є п'ятеро і більше дітей, а також особи віком від 18 до 23 років із таких сімей звільняються від плати за навчання у вищих навчальних закладах державної та комунальної форми власності усіх рівнів акредитації за умови, що певний освітньо-кваліфікаційний рівень вони здобувають вперше.

Крім цього, окремі види пільг передбачені Законом України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною», Кодексом законів про працю України та Законом України «Про відпустки», Законом України «Про податок з доходів фізичних осіб», Законом України «Про житловий фонд соціального призначення».

 

 

2.  Як стати на квартирну чергу?

Хто може стати на квартирний облік

На квартирний облік можуть стати громадяни, які потребують поліпшення житлових умов:
1) забезпечені житловою площею менше 7,5 кв. м на людину;
2) які проживають у приміщенні, яке не відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам;
3) хворіють на тяжкі форми деяких захворювань, у зв'язку з чим люди не можуть проживати в комунальній квартирі або в одній кімнаті з членами своєї сім'ї (відкрита форма туберкульозу, проказа);
4) проживають за договором піднайму жилого приміщення в будинках державного або громадського фонду чи за договором найму в будинках житлово-будівельних кооперативів;
5) проживають у гуртожитках;
6) якщо в одній кімнаті живуть дві і більше сім'ї, незалежно від родинних відносин, або особи різної статі старші за 9 років, крім подружжя (в тому числі, якщо займане ними жиле приміщення складається з більш ніж однієї кімнати).

Куди необхідно звертатись

Зверніться до органу місцевої влади із заявою про постановку на облік, як потребують житла. Заява підписується всіма дієздатними, спільно проживаючими членами родини. До заяви додаються:

Які документи потрібно надавати

  1. Довідка по формі № 3 про склад сім'ї та реєстрацію (з ЖЕКу).
  2. Копії правовстановлюючих документів, на підставі яких проведена реєстрація в даній квартирі (ордер на жиле приміщення, свідоцтво про право власності та технічний паспорт квартири, договір купівлі-продажу, договір дарування квартири, договір оренди, тощо).
  3. Документи з попередніх місць реєстрації всіх членів сім'ї стосовно підтвердження відсутності житлової площі (довідки з бюро технічної інвентаризації та реєстрації права на об'єкти нерухомого майна, копії договорів купівлі-продажу, дарування, тощо).
  4. Копії довідок про присвоєння ідентифікаційного номеру.
  5. Довідки з місць роботи, навчання всіх повнолітніх членів сім'ї із зазначенням: де, на якій посаді, з якого часу працює або навчається та чи ведеться там квартирний облік (для пенсіонерів - посвідчення).
  6. Копії паспортів (всі заповнені сторінки) усіх зареєстрованих в квартирі.
  7. Копії свідоцтв про одруження (розірвання шлюбу).
  8. Копії свідоцтв про народження неповнолітніх членів сім'ї.
  9. Для працівників, які відпрацювали більше 20-ти років на одному підприємстві у сфері виробництва - копія трудової книжки, завірена у відділі кадрів.
  10. Копії та оригінали посвідчень, довідки, медичні висновки, що підтверджують право на пільги по квартирному обліку.
  11. Акт обстеження житлових умов.

За потреби до заяви додаються також медичний висновок, довідка (витяг з рішення районної адміністрації) про невідповідність житлового приміщення встановленим санітарним нормам і технічним вимогам, копія договору піднайму житлового приміщення в будинку державного або громадського житлового фонду чи договору найму або в будинку (частині будинку), квартирі, що належить громадянину за правом приватної власності.

Які терміни розгляду заяв про взяття на облік

Отримайте рішення про постановку /відмову у взятті на облік (протягом тридцяти робочих днів з того моменту, як ви здали документи) та відомості про постановку на облік у"Єдиному державному реєстрі громадян, які потребують поліпшення житлових умов».

Варто знати

Громадяни, які штучно погіршили житлові умови, не беруться на квартирний облік протягом п'яти років з моменту погіршення житлових умов.

Жиле приміщення надається громадянам у межах 13,65 кв.м жилої площі на одну особу, але не менше рівня середньої забезпеченості громадян жилою площею в даному населеному пункті, що становить в м. Києві 9 кв.м. При цьому враховується жила площа у жилому будинку (квартирі), що перебуває у приватній власності громадян, якщо ними не використані житлові чеки.

 

 

 

Відповіді на питання підготувала головний спеціаліст відділу з питань оборонної роботи   управління з питань оборонної роботи, взаємодії з правоохоронними органами, протидії та виявлення корупції КОДА Анна Смук.   

Додаткова інформація за тел.: 068-687-55-77.

 

Правова допомога 27.07.15

Відповіді на запитання підготовлено Обласною робочою групою з питань надання правової допомоги учасникам АТО під керівництвом заступника голови Київської обласної державної адміністрації Дмитра Христюка.

 

1.      Що може стати причиною відключення споживачів від електромережі? У який термін здійснюється відновлення електропостачання споживача?

 

Чим це питання регулюється? →

Лист Національної комісії з регулювання ринку електроенергетики від 22 січня 2014 року № 442/26/47-14

В якому разі можуть вимкнути елекропостачання

 

Згідно з пунктом 27 Правил користування електричною енергією для населення у разі несплати за спожиту електричну енергію протягом 10 днів після терміну, зазначеного у договорі чи платіжному документі, та неотримання енергопостачальником повідомлення про оплату на 20 день споживачу надсилається попередження про відключення електрики.

У разі несплати за спожиту електроенергію на 30-й день після отримання споживачем попередження енергопостачальник має право відключити споживача від мережі

Коли забороняється відключення електропостачання

Забороняється відключення перед вихідними та святковими днями.

 

Коли Енергопостачальник має право відключити споживача від електричної мереж і→

 

Після отримання ним від оператора поштової довідки ф. 20 із зазначеною в ній причиною повернення. Згідно з пунктом 20 Правил розрахунковим періодом для встановлення розміру оплати спожитої електроенергії є календарний місяць.

Коли вноситься плата за спожиту електроенергію 

Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електроенергію вноситься не пізніше 10 числа наступного місяця, якщо договором не встановлений інший строк.

На підставі чого здійснюються розрахунки платіжок

Згідно з абзацем 1 пункту 19 розрахунки населення за спожиту електричну енергію здійснюються за чинними тарифами (цінами) для населення на підставі показань приладів обліку.

Якщо електроенергією користувались менше днів ніж вказано у платіжці

У разі, якщо спожито в розрахунковому періоді 120 кВт / год, то слід оплатити спожиті ці кВт / год згідно з тарифом, визначеному в договорі, незалежно від кількості днів використання електроенергії у розрахунковому періоді.

 

 

2.      Порядок зміни цільового призначення земельної ділянки?

 

Чим регулюється→

Закон України «Про державний земельний кадастр», Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності»щодо заборони зміни цільового призначення земельної ділянки у випадку її невідповідності детальному плану території та/або плану зонування території.

З 21.03.2013 р. втратила чинність Постанова Кабінету міністрів, якою було раніше затверджено Порядок зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб.

Крок 1. Оформлення заяви власника на зміну цільового призначення →

З 2013 р. дозвіл на зміну цільового призначення земельної ділянки вже не потрібен. Для першого кроку необхідна нотаріально засвідчена заява на зміну цільового призначення земельної ділянки, підписана власником. Саме ця заява і буде підставою для розробки проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення землі на наступному кроці.

Крок 2. Розробка та погодження проекту зміни цільового призначення земельної ділянки →

Для розробки проекту землеустрою про зміну цільового призначення необхідно звернутися в землевпорядну організацію, яка має у своєму штаті сертифікованих інженерів-землевпорядників, та укласти відповідний договір на розробку землевпорядної документації (проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки).

Розробка проекту з усіма погодженнями займає в середньому від 1-го до декількох місяців часу, протягом яких необхідно отримати додаткові вихідні дані, розробити документацію (скласти картографічні матеріали, креслення та ін.)

Розроблений проект зміни цільового призначення необхідно погодити в наступних організаціях:

  • місцеве управління Держземагентства;
  • місцевий відділ архітектури та містобудування;
  • інші організації (органи лісгоспу, водгоспу, охорони культурної спадщини, екології тощо) в окремих індивідуальних випадках.

 

Крок 3. Затвердження проекту зміни цільового призначення земельної ділянки →

Після отримання позитивних висновків за результатами погодження, проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки передається на затвердження до органу місцевого самоврядування (селищної, сільської, міської ради народних депутатів). Орган місцевого самоврядування на черговій сесії приймає рішення про затвердження чи щодо відмови у затвердженні проекту землеустрою. Відмова у затверджені проекту землеустрою може бути оскаржена в судовому порядку. Тут варто також вказати, що затвердження проекту по земельній ділянці, яка знаходитися за межами населеного пункту, здійснюється районною державною адміністрацією, а не місцевою радою, в формі розпорядження про затвердження проекту зміни цільового призначення земельної ділянки.

 

Крок 4. Отримання витягу з кадастру (ДЗК) зі зміненим цільовим призначенням →

Після затвердження, подаємо проект щодо зміни цільового призначення земельної ділянки державному кадастровому реєстратору до місцевого управління Держземагентства з метою внесення відомостей про зміну цільового призначення до Державного земельного кадастру (ДЗК).

Додатково до проекту землеустрою необхідно надати державному кадастровому реєстратору обмінний файл у форматі XML, який містить певний перелік даних, що спрощують реєстратору внесення відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру.

Плату за внесення до земельного кадастру відомостей про зміну цільового призначення земельної ділянки з 03.07.2014 р. скасовано.

 

Крок 5. Отримання свідоцтва про право власності на земельну ділянку зі зміненим цільовим призначенням→

 

Після отримання рішення про затвердження проекту зміни цільового призначення, звертаємось до місцевого управління Держреєстраційної служби з метою реєстрації права власності на земельну ділянку зі зміненим цільовим призначенням. Протягом 14 днів після подання певного пакету документів реєстратор (вже не кадастровий) зобов’язаний видати відповідне свідоцтво про право власності на земельну ділянкузі зміненим цільовим призначенням.

 

 

 

Відповіді на питання підготувала головний спеціаліст відділу з питань оборонної роботи   управління з питань оборонної роботи, взаємодії з правоохоронними органами, протидії та виявлення корупції КОДА Анна Смук.   

Додаткова інформація за тел.: 068-687-55-77.

Правова допомога 13.07.15

Відповіді на запитання підготовлено Обласною робочою групою з питань надання правової допомоги учасникам АТО під керівництвом заступника голови Київської обласної державної адміністрації Дмитра Христюка.

1. Визнання фізичної особи недієздатною

1. Коли особа вважається недієздатною →

Фізична  особа може бути визнана судом недієздатною,  якщо вона внаслідок хронічного,  стійкого психічного розладу не здатна усвідомлювати значення своїх дій та (або) керувати ними. Порядок     визнання     фізичної    особи    недієздатною встановлюється    Цивільним    процесуальним кодексом   України.

2.З якого моменту особа визнається недієздатною? →

Фізична особа визнається недієздатною з  моменту  набрання законної сили рішенням суду про це.

3. Як поновлюється дієздатність особи →

За  заявою  опікуна  або  органу  опіки та піклування суд поновлює  цивільну  дієздатність фізичної особи,  яка була визнана недієздатною,  і  припиняє  опіку,  якщо  буде   встановлено,  що внаслідок  видужання або значного поліпшення її психічного стану у неї поновилася  здатність  усвідомлювати значення своїх дій та керувати ними.

4. Правові наслідки визнання фізичної особи недієздатною →

Над недієздатною фізичною особою встановлюється опіка. Недієздатна  фізична особа не має права вчиняти будь-якого правочину. Правочини  від  імені  недієздатної фізичної особи та в її інтересах вчиняє її опікун. Відповідальність за шкоду,  завдану недієздатною  фізичною особою, несе її опікун (стаття 1184 Цивільного Кодексу України).

5. Якщо недієздатна особа вчинила правочин →

 

Якщо  від часу виникнення недієздатності залежить визнання недійсним шлюбу,  договору або іншого правочину, суд з урахуванням висновку  судово-психіатричної  експертизи  та  інших доказів щодо психічного стану особи може визначити у своєму рішенні день, з якого вона визнається недієздатною.

6. Якщо суд відмовив у визнанні особи недієздатною →

 

Якщо суд відмовить у задоволенні заяви про визнання  особи недієздатною  і  буде встановлено,  що  вимога  була  заявлена недобросовісно без достатньої для цього підстави,  фізична  особа, якій такими діями було завдано моральної шкоди, має право вимагати від заявника її відшкодування.

 

7. Кому призначають пенсію у зв`язку із втратою годувальника →

 

2. Призначення пенсії в зв’язку з втратою годувальника

 

Згідно зі статтею 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі Закон) пенсію у зв’язку із втратою годувальника призначають непрацездатним членам сім’ї померлого годувальника, які були на його утриманні, за наявності в годувальника на день смерті страхового стажу, який був би необхідний йому для призначення пенсії по інвалідності.

8. Хто вважається непрацездатними членами сім`ї →

 

- чоловік (дружина), батько, мати, якщо вони є інвалідами або досягли пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону;

- діти (у тому числі діти, які народилися до спливу 10 місяців з дня смерті годувальника) померлого годувальника, які досягли 18 років або старші цього віку, якщо вони стали інвалідами до досягнення 18 років. Діти, які навчаються за денною формою навчання у  загальноосвітніх навчальних закладах системи загальної середньої освіти, вищих навчальних закладах І-ІV рівнів акредитації та професійно-технічних навчальних закладах, мають право на пенсію в разі втрати годувальника – до закінчення ними навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення 23 років, і діти-сироти-до досягнення 23 років незалежно від того, навчаються вони чи ні;

- чоловік (дружина), а вразі їх відсутності – один із батьків або брат чи сестра, дідусь чи бабуся померлого годувальника незалежно від віку та працездатності, якщо він (вона) не працюють і зайняті доглядом  за дитиною (дітьми) померлого годувальника до досягнення нею(ними) 8 років.

9. Якщо дитину усиновили після втрати годувальника  →

 

Неповнолітні діти, які мають право на пенсію у зв’язку із втратою годувальника, зберігають це право і в разі їх усиновлення. Усиновлені діти мають право на пенсію у зв’язку із втратою годувальника нарівні з рідними дітьми. Пасинок і падчерка також мають право на пенсію в разі втрати годувальника нарівні з рідними дітьми, за умови, що вони не одержували аліментів від рідних батьків.

10. На який період призначають пенсію у зв`язку із втратою годувальника →

Пенсію у зв’язку із втратою годувальника призначають на весь період, протягом якого член сім’ї померлого годувальника є непрацездатним, а членам сім’ї, котрі досягли пенсійного віку передбаченого статтею 26 цього Закону – довічно.

Змінюють розмір пенсії або припиняють її виплату членам сім’ї з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому склалися обставини, котрі спричинили зміну розміру або припинення виплати пенсії.

11. Право на частку пенсії у зв`язку із втратою годувальника →

За статтею 39 Закону на всіх членів сім’ї, які мають право на пенсію у зв’язку із втратою годувальника, призначають одну спільну пенсію.

На вимогу члена сім’ї із загальної суми пенсії виділяють його частку, яку виплачують окремо.

Виділення частки пенсії провадять із першого числа місяця, котрий настає за місяцем, у якому надійшла заява про виділення частки пенсії.

12. Перелік документів необхідний для призначення пенсії у зв’язку зі втратою годувальника →

 

1. Паспорт або інший документ, що засвідчує особу, місце проживання та вік (копія);

2. Довідка податкової адміністрації про присвоєння ідентифікаційного номера як заявнику так і померлому годувальнику;

3. Документи, що підтверджують родинні зв’язки з померлим годувальником;

4. Свідоцтво реєстрації актів громадянського стану про смерть годувальника або рішення суду про визнання його без вісти зниклим;

5. Документи про вік годувальника сім’ї (якщо вік не зазначено в свідоцтві про смерть);

6. Документи, що підтверджують стаж померлого годувальника;

7. Довідку про заробіток померлого годувальника:

8. Документ про перебування членів сім’ї (крім дітей) на повному утриманні померлого годувальника чи одержання від померлого годувальника допомоги, що була для них постійним і основним джерелом засобів до існування;

9. Довідки учбових закладів, якщо хтось з членів сім’ї навчається;

10. Довідку про те, що один з батьків, дід, бабця, брат чи сестра померлого (якщо вони не працюють) зайняті доглядом за дітьми померлого, які не досягли 8 років;

11. Рішення органів опіки про призначення вас опікуном.

13. Строки призначення пенсії у зв’язку зі втратою годувальника→

 

Відповідно до статті 45 Закону пенсію у зв’язку з втратою годувальника призначають із дня, що настає за днем смерті годувальника, якщо звернення щодо призначення такого виду пенсії надійшло протягом 12 місяців від дня смерті годувальника. У разі якщо заява про призначення пенсії надійшла в орган, який її призначає, пізніше вказаного терміну, пенсію призначають із дня звернення.

 

 

Розмір пенсії у зв’язку з втратою годувальника

-на одного утриманця

-на двох  утриманців

-на трьох та більше утриманців

50 % пенсії за віком померлого годувальника

100 % пенсії за віком померлого годувальника

100 % пенсії за віком померлого годувальника

(не менше 100 % прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність)

(не менше 120 % прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність) .

(не менше 150 % прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність)

Дітям-сиротам пенсія у зв'язку з втратою годувальника призначається виходячи з розміру пенсії за віком кожного з батьків.

 

Відповіді на питання підготувала головний спеціаліст відділу з питань оборонної роботи   управління з питань оборонної роботи, взаємодії з правоохоронними органами, протидії та виявлення корупції КОДА Анна Смук.   

Додаткова інформація за тел.: 068-687-55-77.