Новини

Засідання комісії з питань виділення одноразової грошової допомоги відповідно до заходів районної програми «Турбота»

14 березня 2018 року в малій залі райдержадміністрації під головуванням першого заступника голови райдержадміністрації В.М. Гордієнка, за участю заступника начальника управління соціального захисту населення райдержадміністрації Л.Д. Сухенко, керівників відділів, управлінь та структурних підрозділів райдержадміністрації, керівників установ і організацій району відбулося засідання комісії з питань виділення одноразової грошової допомоги відповідно до заходів районної програми «Турбота».

 Під час засідання розглянули заяви жителів Баришівського району з питань виділення одноразової грошової допомоги для вирішення соціально-побутових питань та на лікування відповідно до затвердженого «Плану фінансового забезпечення виконання районної програми «Турбота» на 2018 рік п. 4.2.1.

Розглянувши подані заяви члени комісії прийняли відповідні рішення.

 

Відділ організаційної роботи та внутрішньої політики апарату райдержадміністрації

Баришівський РС: проведено урок в Недрянському НВК

14 березня рятувальники Баришівського району завітали до учнів Недрянського навчально-виховного комплексу та провели відкритий урок на тему: «Дотримання правил пожежної безпеки у житті та правила поведінки при виникненні пожежі». 

Заняття почалося з питань до учнів:  "Яким повинен бути рятувальник?", "Які є номери виклику екстрених служб?", "Що не можна робити при пожежі?". Учні дуже впевнено і, саме головне, правильно відповіли на питання, які задавали фахівці служби порятунку.

Діти і самі задавали безліч питань, а також із задоволенням розповідали про складні ситуації, учасниками яких були вони самі або їх знайомі. 

Рятувальники розповіли основні правила пожежної безпеки у побуті, правила поведінки на льоду, правила поведінки при виявленні вибухонебезпечних предметів. 

Ця зустріч стала цікавою для учнів, вони докладніше дізналися про те, як не допустити появи небезпечних ситуацій, до яких наслідків може призвести недбалість до вогню та порушення правил пожежної безпеки.

Також, користуючись нагодою, рятувальники провели профорієнтаційну роботу серед випускників щодо вступу в навчальні заклади ДСНС України.

 

Олександр Бондаренко

Виїзний прийом громадян

14 березня 2018 року голова Баришівської районної державної адміністрації О.А. Левченко, за участю головного спеціаліста загального відділу апарату райдержадміністрації Ю.В. Дзіневської  провів виїзний прийом громадян у с. Дернівка та с. Коржі Баришівського району.

Під час виїзного прийому громадян до с. Дернівка  голова райдержадміністрації О.А. Левченко, голова Дернівської сільської ради В.М. Ромась відвідали ФАП, дитячий садок та провели робочу зустріч з керівником Баришівського лісництва ДП "Бориспільське лісове господарство".

Розглянули питання реалізації проекту щодо зовнішнього ремонту дитячого садка в населеному пункті, питання вирубки лісу, а також питання щодо функціонування сільського клубу.

Під час робочого візиту до с. Коржі спільно з головою Коржівської сільської ради В.І. Науменком відвідали ФАП, Коржівську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів, дитячий садок, сільський будинок культури.

В ході робочої зустрічі розглянули питання про стан злочинності на території Коржівської сільської ради, проведення ремонту приміщень будинку культури в населеному пункті, а також  питання співпраці з підприємствами.

 

Відділ організаційної роботи та внутрішньої політики апарату райдержадміністрації

Новини Уряду 14.03.2018

Сьогодні, 14 березня, Кабінет Міністрів України схвалив законопроект Мінекономрозвитку “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання  інвестиційного клімату в Україні”.

Цей проект Закону України вже зареєстровано у Верховній Раді (№ 6540 від 06.06.2017). Комітет з питань економічної політики та експерти висловили деякі зауваження до законопроекту, тому Мінекономрозвитку доопрацювало його, а Кабінет Міністрів ухвалив відповідні зміни.  

“Економіка України потребує капітальних інвесторів, український бізнес - полегшення умов діяльності. Саме цього ми намагаємося досягнути через зміни, які пропонує законопроект №6540. Щоб вони були максимально ефективними, ми прислухаємося до думки бізнесу, депутатів, і сподіваємося, що нову версію законопроекту комітет підтримає”, - прокоментував рішення Уряду Степан Кубів, Перший віце-прем’єр-міністр - Міністр економічного розвитку і торгівлі України.

Проект закону №6540 пропонує скасувати пайовий внесок у розвиток інфраструктури населеного пункту.

“Пайовий внесок у розвиток інфраструктури населеного пункту фактично виступає податком на інвестиційну діяльність, який встановлює істотні бар’єри для бізнес-діяльності. Крім того, кошти, сплачені у якості внеску, не обов’язково йдуть на інфраструктуру, а оплата вартості приєднання до інженерних мереж сплачується замовниками окремо від пайового внеску”, - прокоментував Максим Нефьодов.

За даними рейтингу Doing Business 2017, існування пайового внеску збільшує витрати на адміністративні процедури у будівництві в Україні (за умови будівництва промислового об’єкта) у середньому до 15,2%. За показником вартості регуляторних процедур Україна серед 185 країн світу займає 175 місце. Гірше, ніж у нас, ситуація склалася лише в Гвінеї-Бісау, на Гаїті, в Нігерії, Західному Березі та Газі, Боснії і Герцеговині, Зімбабве, Індії, Мадагаскарі та Афганістані.

Законопроект також пропонує підсилити захист прав міноритарних акціонерів шляхом встановлення обмежень та відповідальності мажоритарного акціонера за зловживання своїми правами.

У світовій практиці значна частина інвестицій здійснюється портфельними інвесторами, тобто інвесторами, які вкладають кошти у підприємства (зокрема, купуючи міноритарні пакети акцій) без наміру здійснювати управління підприємством або ж втручатися у його операційну діяльність. Перевагою портфельних інвестицій у акції є те, що вони можуть забезпечити підприємства надходженням коштів без збільшення заборгованості та необхідності сплати процентів з позикового капіталу.

Однак чинне українське законодавство у недостатній мірі забезпечує захист прав та законних інтересів міноритарних інвесторів. Нова редакція законопроекту #6540 містить положення про відповідальність осіб із заінтересованістю та посадових осіб акціонерного товариства за збитки, завдані правочином із заінтересованістю, згода на вчинення якого була надана мажоритарним акціонером або призначеними ним особами. Також проект закону розширює коло правочинів, які вважаються правочинами із заінтересованістю для того, щоб вони покривала більшу кількість відносин акціонерного товариства з його пов’язаними контрагентами.

Мінекономрозвитку пропонує запровадити новий механізм забезпечення виконання договірних зобов’язань – право довірчої власності.

“Часто банки не хочуть кредитувати бізнес, бо бояться, що не зможуть стягнути застави, що справи застрягнуть у судах. Ми хочемо надати інструмент, який дозволить банкам почуватися спокійно. Це довірча власність, коли право власності на конкретний об’єкт зберігається за позикодавцем. Тобто об’єкт юридично належатиме банку, поки позичальник не сплатить весь кредит”, - пояснює ініціативу Максим Нефьодов, перший заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України.

Проект закону пропонує встановити вимогу щодо наявності вищої спеціалізованої освіти в осіб, розробляють містобудівну документацію, здійснюють архітектурне та інженерно-будівельне проектування, технічний нагляд, експертизи, обстеження та інжинірингову діяльність у будівництві. Норма зумовлена тим, що здійснення складної спеціалізованої діяльності у будівництві особами, які не мають відповідної вищої освіти, створює надмірні ризики для безпеки життя та здоров’я громадян, а також не відповідало кращим світовим практикам.

Нарешті Мінекономрозвитку ініціювало впорядкування порядку присвоєння будівельної адреси об’єкта будівництва та адреси закінченому будівництвом об'єкту. З аналізу практики присвоєння об’єктам адрес вбачається, що для присвоєння будівельної адреси об’єкта будівництва органи місцевого самоврядування та місцеві державні адміністрації вимагають в середньому 5-6 документів, а для присвоєння адреси об’єкту нерухомого майна – 6-7 документів. Строк присвоєння будівельної адреси складає в середньому 10 робочих днів, а адреси об’єкту нерухомого майна – 10-18 робочих днів. Проект закону пропонує дозволити інвестору не чекати присвоєння поштової адреси місцю, на якому буде розташований майбутній завод, а вказувати в документах кадастровий номер і координати GPS.

Ухвалення цього законопроекту сприятиме спрощенню умов ведення бізнесу, покращенню інвестиційної привабливості країни, усуненню зайвих бюрократичних процедур і зменшенню рівня корупції.

Кабмін посилює відповідальність неплатників аліментів і готує подальші кроки в цій сфері, – Глава Уряду

Кабінет Міністрів України в рамках ініціативи «Чужих дітей не буває» проаналізував хід виконання закону №7277 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів» і схвалив подальші кроки щодо посилення відповідальності батьків, які не сплачують аліменти своїм дітям і не беруть участь у вихованні дітей. Коментуючи ситуацію, Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман підкреслив, що батько, який «скинув на плечі матері весь клопіт з виховання дитини», має отримати відповідний соціальний статус.

«Хто він (такий батько?)? Йому треба дати статус «покидьок». Це буде нормально. Чому ні? Якщо ти не турбуєшся про свою дитину, то хто ти?», - сказав Володимир Гройсман.

За інформацією Міністерства юстиції, сьогодні в Україні понад 3 млн дітей виховуються у неповних сім’ях, а майже 600 тис. дітей не отримують жодної допомоги від одного з батьків. Саме цей показник і став свого часу мотивацією для відповідного доручення Прем’єр-міністра напрацювати необхідні законодавчі ініціативи, які могли б врегулювати ситуацію.

На початку лютого відповідний законопроект був ухвалений Верховною Радою. З того часу запрацював відкритий реєстр боржників, схвалені рішення щодо заборони боржникам на виїзд за кордон, на керування транспортними засобами, щодо відправлення боржників на виправні роботи. За перший місяць роботи закону на користь 450 тис. дітей було стягнуто 254 млн грн аліментів.

За рішенням Уряду, наступними кроками в означеній сфері стануть законодавчі зміни щодо майнових прав дитини при розділі майна подружжя та подальшого обмеження прав боржників по аліментах.  

«Чужих дітей не буває. Дорогі жінки і діти, ми будемо захищати вас і ваші права. А тих, хто їх порушує, ми будемо переслідувати», - сказав Глава Уряду.

Мінрегіон повертає собі можливість замовляти послуги із національної стандартизації у будівництві

Урядом схвалено законопроект, який передбачає надання повноважень Мінрегіону щодо замовлення послуг із національної стандартизації у сфері будівництва та будівельних матеріалів. Відповідний законопроект «Про внесення зміни до статті 9 Закону «Про регулювання містобудівної діяльності» був розроблений Мінрегіоном.

«Мінрегіон повертає собі можливість бути замовником послуг із національної стандартизації у будівництві. Країна повинна мати національні стандарти, які дають можливістьвикористання сучасних технологій та інновацій у будівництві. З липня 2016-го року Мінрегіон перестав вступати замовником послуг з розроблення стандартів за класами «Будівельні матеріали та будівництво» і «Цивільне будівництво» після прийняття змін до Закону «Про регулювання містобудівної діяльності». Це у свою чергу стримує розвиток будівельної галузі та залучення інвестицій. Тепер Мінрегіон повертає ці повноваження. Для нас це нові можливості для співпраці з бізнесом, для впровадження в галузі європейських стандартів, у тому числі й сфері енергоефективності», - прокоментував урядове рішення Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко.

Уряд запустив реєстр субсидіантів

Кабінет Міністрів України затвердив Положення про єдиний державний реєстр отримувачів субсидій. Ведення реєстру покладено на Міністерство соціальної політики України. Відповідне рішення прийнято на засіданні Уряду 14 березня 2018 року.

Єдиний державний реєстр отримувачів житлових субсидій створений в Україні вперше в історії української незалежності. Доступ до реєстру буде відкритий лише для Мінсоцполітики та місцевих органів соціального захисту населення для призначення субсидій.

Реєстр субсидіантів дасть змогу ефективно контролювати кожну гривню, виділену з державного бюджету на допомогу населенню у сплаті комунальних послуг, підвищити адресність допомоги й покращити ефективність програми субсидій.

Уряд представив  низку рішень із підвищення соціального захисту людей з інвалідністю, – Володимир Гройсман

Кабінет Міністрів України схвалив низку рішень щодо підвищення соціального захисту людей з інвалідністю – передусім в частині забезпечення засобами реабілітації, а також запуску роботи спеціальної служби перевезення людей з особливими потребами. Ключові позиції рішень представив  Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.    

Він підкреслив, що кожна зміна та реформа несе наслідки, які впливають на життя громадян. «За будь-якою зміною стоять долі українців, – сказав Глава Уряду. – Сьогодні ми будемо ухвалювати рішення, які стосуються людей, яким треба більше уваги та допомоги. Ми говоримо про людей з інвалідністю. Потрібно якісно забезпечити їх ортопедичною продукцією, забезпечити перевезення людей на візках».

Глава Уряду деталізував, що рішення Уряду дозволять людям обирати засоби реабілітації – в залежності від потреб та якості, а також закупити спеціальні транспортні засоби, які будуть згодом передані на місцевий рівень для розвитку мережі спеціальної служби перевезення.

Як наголосив Володимир Гройсман, соціальний захист та підвищення соціальних стандартів життя в Україні – порядок денний роботи Уряду. «І це все має бути співставлено з ростом національної економіки», - додав Прем’єр-міністр.  

Уряд виділяє 400 млн грн на забезпечення програми «теплих кредитів», - Прем'єр-міністр

Кабінет Міністрів України в рамках політики ефективного використання енергоресурсів виділяє 400 млн грн на реалізацію програми надання  кредитів на проекти утеплення будинків. Відповідне рішення озвучив Прем’єр-міністр України  Володимир Гройсман.

«Сьогодні ми виділяємо 400 млн грн на «теплі кредити»,  - сказав Глава Уряду. -  Це якісна програма, добре працює, яка допомагає людям. Ми маємо підвищити якість надання послуг, а з іншого боку забезпечувати економію ресурсів», - сказав Володимир Гройсман.

 

Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів України

«Урок реального життя»

Кожна людина у своєму житті  зіштовхується з вибором, який матиме важливий вплив  на все її подальше життя. Йдеться про вибір професії. Найбільший вплив на вибір професії дітьми, звичайно, мають батьки,  але і спеціалісти служби зайнятості також намагаються допомогти школярам знайти себе і правильно визначитися з майбутньою професією.

Тому 13.03.18р. провідним фахівцем Баришівського районного центру зайнятості в Баришівському НВК було проведено профорієнтаційний захід «Урок реального життя». Учням надана детальна інформація щодо економічної ситуації в районі, сучасних вимог роботодавців до працівників, актуальності професій та спеціальностей. Учасники заходу отримали інформацію про послуги, які надає служба зайнятості випускникам шкіл та молоді, можливість пройти в центрі зайнятості профдіагностичне тестове обстеження, за допомогою якого можна визначити схильність особи до певного типу професій згідно особистих здібностей, знань, умінь та навичок.

Зустріч з учнями мала взаємовигідний результат, бо вчасна допомога молоді у професійному самовизначенні сьогодні допоможе уникнути багатьох негараздів у майбутньому.

 

заступник директора Баришівського РЦЗ Карпенко Л.В.

Участь у семінар-нараді для начальників служб у справах дітей та сім'ї Київської області

З метою підвищення обізнаності управлінців соціальної сфери Київської області щодо розробки місцевих планів надання соціальних послуг для дітей і сімей з дітьми на основі  принципу «найкращих інтересів дитини» та реформування закладів інституційного догляду у Київській області на 2017-2026 роки 13 березня 2018 року за організаційного забезпечення Мінсоцполітики, служби у справах дітей та сім’ї Київської ОДА та Проекту «Модернізація системи соціальної підтримки населення України» відбувся семінар для начальників служб у справах дітей та сім’ї районів, міст та ОТГ Київської області.

Під час семінару детально опрацювали:

- основні підходи до надання соціальних послуг для дітей і сімей з дітьми та реформування закладів інституційного догляду;

- підходи та процедури розробки місцевих планів на виконання «Регіонального плану розвитку системи надання соціальних послуг для дітей і сімей з дітьми та реформування закладів інституційного догляду у Київській області на 2017-2026 роки»;

- вивчення потреб громади в створенні нових послуг для дітей та сімей з дітьми;

- створення послуг для дітей та сімей з дітьми на місцевому рівні;

- питання фінансування  соціальних послуг для дітей та сімей з дітьми.

Одним із основних аспектів семінару була робота в групах. Кожна група з наставником від Проекту мала можливість самостійно скласти орієнтовний план розвитку послуг на місцевому рівні відповідно до потреб громади та наявних ресурсів.

На завершенняплідної співпраці учасники семінару презентували результати роботи в групах. Експерти Проекту вказали на недоліки та позитивні підходи щодо складання плану.

Учасники семінару подякували організаторам за надання консультацій та підготовку  в подальшій роботі щодо написання місцевих планів розвитку.

 

Служба у справах дітей та сім'ї Баришівської РДА

УРЯД ВИДІЛИВ 400 МІЛЬЙОНІВ ГРИВЕНЬ УКРАЇНЦЯМ НА ЕНЕРГОЕФЕКТИВНІСТЬ

Кабінет Міністрів України спрямував 400 мільйонів гривень на урядову програму з енергоефективності, яку в народі називають «теплі кредити». Втричі, у порівнянні з минулим роком,  збільшено фінансову підтримку для ОСББ/ЖБК.

Вже через тиждень-півтора програма запрацює в державних банках – Ощадбанку, Укргазбанку, Приватбанку та Укрексімбанку. Українці зможуть отримати безповоротну допомогу від Уряду на проведення енергоефективних заходів у своїх домівках – утеплити будинок, замінити старий газовий котел на ефективніший негазовий, встановити лічильник на воду чи опалення за кошти держави.

Безповоротно Уряд надає до 14 тисяч гривень на сімю, в залежності від суми, яку родина бере у банку на енергоефективні заходи. Урядовою допомогою – 400 млн. грн. – зможуть скористатися понад 180 тисяч українських родин.

Уряд очікує, що загалом очікуваний обсяг інвестицій у енергоефективність складе близько 1 млрд. грн., що в результаті забезпечить додаткову економію енергоресурсів в масштабах держави (газу, електроенергії, теплової енергії) у обсязі 81,6 млн. куб. м щороку в еквіваленті природного газу.

Крім того, завдяки тісній співпраці Уряду з органами місцевого самоврядування вже четвертий рік поспіль в Україні діють місцеві програми здешевлення «теплих кредитів» для ОСББ/ЖБК та індивідуальних домогосподарств. Це дає змогу українцям отримати ще додатково 15-20% грошової компенсації.

На сьогодні діє 107 таких програм, що на 23% більше у порівнянні із аналогічним періодом 2017 року. На їх реалізацію у 2018 році вже виділено майже 115 млн. грн.. Це майже на 30% більше ніж у 2017 році.

Зокрема, на впровадження 16 обласних програм виділено майже 49 млн. грн., а саме:

·     18 млн. грн.. у Львівській обл.;

·     8 млн. грн.. на (2 програми) Харківської обл.;

·     6 млн. грн.. у Рівненській обл.;

·     4 млн. грн.. у Житомирській обл.;

·     3,5 млн. грн.. у Вінницькій обл.;

·     3 млн. грн.. у Закарпатській обл.;

·     1,2 млн. грн.. в Івано-Франківській обл.;

·     1 млн. грн.. у  Кіровоградській обл.;

·     1 млн. грн.. у Тернопільській обл.;

·     1 млн. грн.. у Чернігівській обл.;

·     600 тис. грн.. у Сумській обл.;

·     500 тис. грн.. у Чернівецькій обл.;

·     400 тис. грн.. у Черкаській обл.;

·     400 тис. грн.. у Донецькій обл.;

·     300 тис. грн.. у Миколаївській обл.;

На 23 міські програми виділено понад 52 млн. грн.., в т.ч.:

·     10 млн. грн.. – Київ;

·     10 млн. грн.. – Львів (2 програми);

·     8 млн. грн.. – Луцьк (2 програми);

·     3,5 млн. грн.. – Рівне (2 програми);

·     3 млн. грн.. – Миколаїв;

·     3 млн. грн.. – Житомир;

·     2,1 млн. грн.. – Хмельницький (2 програми);

·     2 млн. грн.. – Одеса;

·     2 млн. грн.. – Ужгород;

·     2 млн. грн.. – Краматорськ;

·     1,9 млн. грн.. – Харків (2 програми);

·     1,8 млн. – Запоріжжя;

·     1,5 млн. грн.. – Суми;

·     1,4 млн. грн.. – Чернівці;

·     1 млн. грн.. – Чернігів;

·     500 тис. грн.. – Черкаси (2 програми);

·     267 тис. грн.. – Херсон.

Решта - 14 млн. грн.. - виділено на 33 районні та 35 міських (у містах обласного та районного значення) програм.

Енергомодернізація житла – єдиний правильний шлях менше платити за комунальні послуги. На комунальних платежах можна економити від 40% до 70%. Для цього є щонайменше п’ять способів:

·     Утепливши будинок, можна досягти економії у сплаті комуналки до 50%.

·     На 15% менше можна платити, якщо замінити старі вікна на енергоефективні.

·     Лічильник тепла дає змогу родині заощадити 20% сімейного бюджету. Якщо встановити ще регулятор на радіатор, економія буде ще відчутнішою.

·     Енергозберігаючі лампочки і датчики руху в сукупності дають змогу на 70% менше платити за електроенергію.

·     Ощадливе використання води, правильне користування побутовими приладами - ще одна можливість економити домашній бюджет.

Нагадаємо, безповоротна грошова допомога населенню України надається у розмірі:

·     20% безповоротної допомоги – на заміну газових котлів для населення.

·     35% – для фізичних осіб на впровадження енергоефективних заходів (утеплення будинків, заміну вузлів обліку води та теплової енергії, встановлення вікон).

·     40% – для ОСББ та ЖБК, як юридичних осіб, для проведення термомодернізації.

Якщо позичальником є фізична особа, яка отримує субсидію на оплату житлово-комунальних послуг, то розмір відшкодування становитиме 35% як за напрямком придбання котлів, так і для інших енергоефективних заходів, але не більше 12 000 гривень.

Якщо в складі ОСББ є родини-отримувачі субсидії, таке ОСББ отримує відшкодування у середньозваженому розмірі між 40% і 70% — залежно від кількості квартир-субсидіантів.

 

Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів України

Як отримати зарплату після звільнення з роботи? Консультує Міністр юстиції

«Пане Міністре, звільнився з попереднього місця роботи і вже півроку не можу домогтися, щоб мені виплатили заробітну плату за останній місяць роботи. Що робити в такому випадку?»

Іван Войтенко

Чи має роботодавець при звільненні виплатити всю суму одразу?

При звільненні працівника виплата всіх сум провадиться в день звільнення. Якщо працівник в цей день не працював – кошти мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред'явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок. Про нараховані суми, належні працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган повинен письмово повідомити працівника перед виплатою зазначених сум.

В разі спору про розмір сум, належних працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган в усякому випадку повинен в зазначений у цій статті строк виплатити не оспорювану нею суму.

Що робити, якщо не дійшли згоди?

Працівник може стягнути нараховану, але не виплачену заробітну плату:

•    в позасудовому порядку;

•    в судовому порядку.

Як вирішити спір у позасудовому порядку?

Звернутися із заявою до комісії по трудових спорах (у разі її створення) без обмежень будь-яким строком.

Трудовий спір підлягає розгляду, якщо працівник самостійно або з участю профспілкової організації не врегулював розбіжності при безпосередніх переговорах з власником або уповноваженим ним органом.

Комісія зобов’язана розглянути спір у десятиденний строк з дня подання заяви. Спориповинні розглядатися у присутності працівника, який подав заяву, представників власника або уповноваженого ним органу. Розгляд спору за відсутності працівника допускається лише за його письмовою заявою. За бажанням працівника при розгляді спору від його імені може виступати представник профспілкового органу або за вибором працівника інша особа, в тому числі адвокат.

Чи можна оскаржити рішення комісії?

У разі незгоди з рішенням комісії по трудових спорах можна оскаржити її рішення до суду в десятиденний строк з дня вручення виписки з протоколу засідання комісії чи його копії. Пропуск вказаного строку не є підставою відмови у прийнятті заяви. Визнавши причини пропуску поважними, суд може поновити цей строк і розглянути спір по суті. В разі коли пропущений строк не буде поновлено, заява не розглядається, і залишається в силі рішення комісії по трудових спорах.

Чи довго чекати виконання рішення комісії?

Рішення комісії по трудових спорах підлягає виконанню у триденний строк після закінченні 10 днів, передбачених на його оскарження.

У разі невиконання власником або уповноваженим ним органом рішення комісії по трудових спорах у встановлений строк  працівникові комісією по трудових спорах підприємства, установи, організації видається посвідчення, що має силу виконавчого листа.

На підставі посвідчення, пред'явленого не пізніше тримісячного строку до органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю, державний виконавець чи приватний виконавець виконує рішення комісії по трудових спорах у примусовому порядку.

Що необхідно знати, щоб звернутися до суду?

Для стягнення заборгованості працівник може звернутися до суду в порядку:

•    наказного провадження (вимога працівника про стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати є безспірною);

•    позовного провадження (наявний спір щодо розміру заборгованості з виплати заробітної плати та/або права на її отримання).

Яка процедура в рамках наказного провадження?

Судовий наказ може бути видано у разі якщо заявлено вимогу про стягнення нарахованої, але не виплаченої працівнику суми заробітної плати.

Заява про видачу судового наказу подається до суду першої інстанції за місцем розташування підприємства або за місцем реєстрації позивача.

Працівник має право звернутися до суду без обмеження строку.

Які документи необхідно подати і скільки це коштує?

Заява подається у письмовій формі та має містити докази:

      перебування заявника у трудових відносинах із боржником (наприклад: засвідчені копії наказу про прийняття на роботу, копія трудової книжки, копія трудового договору між роботодавцем і працівником, довідка з місця роботи тощо);

      підтвердження суми, яка стягується (будь-який належно оформлений документ, що вказує на розмір нарахованої заробітної плати та компенсації за порушення строків її виплати, зокрема, довідка бухгалтерії боржника, розрахунковий лист чи копія платіжної відомості тощо).

При зверненні до суду в порядку наказного провадження з вимогою про стягнення нарахованої, але не виплаченої зарплати судовий збір не сплачується.

Як довго чекати рішення?

У разі прийняття судом ухвали про відкриття провадження, суд у триденний строк видає судовий наказ по суті заявлених вимог.

Судовий наказ набирає законної сили протягом 3 днів після закінчення десятиденного строку, які виділяються позивачу на подання заяви про відміну ухвали.

На підставі судового наказу стягувач повинен звернутися до державної виконавчої служби з метою його примусового виконання.

Яка процедура звернення у рамках позовного провадження?

У разі наявності спору щодо розміру заборгованості працівник може звернутися з позовною заявою до суду за місцем розташування підприємства чи місцем проживання/перебування позивача без обмеження строків.

Позивачі звільняються від сплати судового збору.

Чи передбачене відшкодування за час затримки розрахунку при звільненні?

Суд стягує на користь працівника середній заробіток за весь період затримки розрахунку. Якщо розрахунок не проведений до розгляду справи – по день постановлення рішення.

Відсутність коштів у роботодавця не виключає його відповідальності.

У разі спору про розмір виплат вимоги про відповідальність за затримку підлягають задоволенню у повному обсязі, якщо спір вирішено на користь позивача.

При частковому задоволенні позову працівника суд визначає розмір відшкодування за час затримки розрахунку з урахуванням спірної суми, на яку той мав право, частки, яку вона становила у заявлених вимогах, істотності цієї частки порівняно із середнім заробітком та інших конкретних обставин справи.

Як довго чекати рішення щодо стягнення заробітної плати?

Судове рішення про виплату заробітної плати підлягає негайному виконанню, якщо сума заборгованості не перевищує 1 місяць.

Суд, ухвалюючи рішення, може допустити негайне виконання судового рішення в разі стягнення всієї суми заборгованості із заробітної плати.

 

ГТУЮ у Київській області

Для покращення якості обслуговування

На виконання заходів щодо покращення умов проживання вразливих верств населення, згідно плану роботи Баришівського районного територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) на 2018 рік, завідувач відділення соціальної допомоги вдома територіального центру Палій І.В. 13 березня 2018 року відвідала одиноких непрацездатних громадян села Поділля, які перебувають на обслуговуванні у відділенні соціальної допомоги вдома,  з метою перевірки якості обслуговування підопічних соціальним робітником.

Звіт про роботу соціального робітника Білоног І.М. (с.Поділля) та аналіз стану обслуговування підопічних буде заслухано на черговій виробничій нараді працівників територіального центру.

 

І.І. Кутовий, директор Баришівського районного  територіального центру соціального обслуговування   (надання соціальних послуг)

На Київщині припинено діяльність підпільного цеху з незаконного виготовлення спирту

Працівники оперативного управління, слідчого управління фінансових розслідувань, управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Київській області спільно із співробітниками прокуратури Київської області і управління захисту економіки у м. Києві департаменту захисту економіки Національної поліції України припинили діяльність підпільного цеху з незаконного виготовлення спирту.

У ході досудового розслідування кримінального провадження встановлено, що у м. Бориспіль, Київської області невідомими особами здійснюється незаконна діяльність по виготовленню спирту. Готова продукція розливалась в пластикові ємності, які в подальшому реалізовувалась на території Київської області.

Кримінальне провадження розпочато за ч. 2 ст. 204 КК України (незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів), урамках якого проведено огляд приміщення, в якому виготовлялась і зберігалась готова продукція.

У результаті з незаконного обігу виявлено та вилучено товарно-матеріальні цінності на загальну суму понад 2,5 млн. грн., з них підакцизних товарів на суму близько 2,2 млн. грн., а саме:

-       Спирт у кількості 875,5 дал орієнтовною вартістю 2,2 млн. гривень;

-       Обладнання і знаряддя для масового виробництва спирту (пристрій з приєднаними до нього шлангами для переробки спиртовмісної рідини; порожні пластикові пляшки об’ємом 10 та 5 літрів; 3 садові насоси)орієнтовною вартістю 350 тис. гривень.

Станом на теперішній час, вирішується питання щодо накладення арешту на майно, вилучене в ході проведення вищевказаного огляду.

Досудове розслідування кримінального провадження триває.

 

ГУ ДФС у Київській області

Йдемо вперед

 

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА

Розширена оперативна нарада райдержадміністрації

13 березня 2018 року у великій залі райдержадміністрації відбулася розширена оперативна нарада райдержадміністрації під головуванням голови Баришівської районної державної адміністрації О.А. Левченка, за участю першого заступника голови райдержадміністрації В.М. Гордієнка, голови районної ради В.А. Гуменюка, заступника голови райдержадміністрації Ф.В. Маренича, керівника апарату райдержадміністрації Т.О. Брилюк, керівників відділів, управлінь та структурних підрозділів райдержадміністрації, керівників установ і організацій району, голів селищної та сільських рад району, представників громадських організацій району, представників ЗМІ.

На оперативній нараді обговорені питання:

1. Проавтоперевезення пасажирів Баришівського району (доповідач: Маренич Ф.В., заступник голови райдержадміністрації).

2. Про організацію харчування дітей в розрізі загальноосвітніх навчальних закладів району (доповідач: Гапич С.Б., начальник відділу освіти,  управління освіти, молоді та спорту райдержадміністрації).

3. Про внесення змін до Процесуального законодавства України. Електронне декларування осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Про план заходів щодо антикорупційної політики у Баришівській райдержадміністрації(доповідач: Мосінзова І.О., начальник юридичного відділу апарату райдержадміністрації).

Також розглянули питання про об’єкти нерухомого майна, які знаходяться у комунальній власності на території сільської ради (доповідач: Івченко Є.П., начальник відділу в Баришівському районі Головного управління Держгеокадастру в Київській області); про призов громадян України на строкову військову службу з 01 квітня по 31 травня 2018 року на території Баришівського  району (доповідач: Лисенко О.І., військовий комісар Баришівського районного військового комісаріату);про стан злочинності та правопорядку у Баришівському районі (доповідач: Павленко А.С., заступник начальника Баришівського відділення Переяслав-Хмельницького відділу поліції Головного управління Національної поліції Київської області); про стан техногенної безпеки та надзвичайних ситуацій у Баришівському районі (доповідач: Лисенко К.М., начальник Баришівського районного сектору ГУ ДСНС України в Київській області); про стан санітарно-епідеміологічної та епізоотичної ситуації у Баришівському районі (доповідачі Попович В.П., заступник начальника Баришівського міжрайонного управління Головного управління Держсанепідслужби України у Київській області та Горбатко А.М., начальник Баришівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області); про медичне обслуговування населення Баришівського району (доповідачі:  Волокіта Л.В, заступник головного лікаря Баришівської центральної районної лікарні та Фіров В.Ф., головний лікар КЗ «Центр ПМСД» Баришівського району).

Керівники відділів, управлінь та структурних підрозділів райдержадміністрації доповіли про роботу очолюваних ними служб.

Під час засідання розширеної оперативної наради начальникам управлінь, структурних підрозділів райдержадміністрації, керівникам установ та організацій району були надані відповідні доручення до виконання.

 

Відділ організаційної роботи та внутрішньої політики апарату райдержадмністрації

Новини за 13.03.2018 від ГУ ДФС у Київській області

Інформацію про стан розрахунків з бюджетом можна отримати в «Електронному кабінеті»

Головне управління ДФС у Київській області звертає увагу, що на сайті ДФС України функціонує електронний сервіс «Електронний кабінет» за допомогою якого платник податку має можливість, зокрема, отримати інформацію про стан розрахунків з бюджетом. Так, меню «Стан розрахунків з бюджетом»надає користувачу Електронного кабінету доступ до його особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного пункту меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, яка містить по кожному виду платежунаступну інформацію: орган ДФС; назва податку (платежу); платіж (код); МФО банку; бюджетний рахунок та по кожному виду податку (платежу) на поточну дату:нараховано/зменшено; сплачено до бюджету; повернуто з бюджету; пеня; недоїмка; переплата; залишок несплаченої пені.

  В Електронному кабінеті доопрацьовано перегляд інтегрованих карток платників податків.

Обравши потрібний податок (платіж) користувач подвійним натисненням кнопки миші отримує доступ до деталізованої інформації з інтегрованої картки платника по вибраному податку (платежу) в розрізі проведених операцій.

Фізичні особи після ідентифікації мають можливість за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти.

Вхід до «Електронного кабінету» можна здійснити за посиланням:https://cabinet.sfs.gov.ua.

 

Отримати довідку про суми виплачених доходів та утриманих податків можна в «Електронному кабінеті» на сайті ДФС України

З метою ефективного проведення кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців, для зручності фізичних осіб на сайті ДФС України в «Електронному кабінеті» функціонує електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді». Тобто, Довідку про суми виплачених доходів та утриманих податків можна отримати через «Електронний кабінет».

Вхід до «Електронного кабінету» можна здійснити за посиланням:https://cabinet.sfs.gov.ua.

Для зручності користування спеціалізованим програмним забезпеченням на офіційному порталі ДФС(напрямок «Фізичним особам») розміщено «Порядок формування запиту щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису та отримання відповіді на запит з ДФС».

Вказаний Запит необхідно підписати електронним цифровим підписом з одночасним застосовуванням посиленого сертифіката.

Після обробки запиту на електронну адресу фізичної особи - платника податків направляється файл-відповідь, який містить відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків.

Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (поквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 50 днів після його закінчення.

 

Київська митниця ДФС: звернення на Урядову гарячу лінію Державної фіскальної служби

З початку 2018 року до митниці надійшло 3 звернення через Урядову гарячу лінію ДФС, з них у лютому – 2 (в т.ч. 1 звернення повторно). У порівнянні – в лютому 2017 року до митниці надійшло 1 звернення на Урядову гарячу лінію ДФС.

Зміст звернень:

·        Повторна скарга представника ПП “Ф” на працівників митного поста “Святошин” у зв’язку з безпідставною відмовою провести митне оформлення медичних виробів за ставкою ПДВ 7%.

·        Стосовно роз’яснення законодавства в частині декларування та оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України.

   На всі звернення надана вичерпна відповідь.

 

Декларація з податку на прибуток  у виробників сільськогосподарської продукції

Відповідно до п.п.137.4.1 п.137.4 ст.137 ПКУ передбачено, що виробники сільськогосподарської продукції, визначеної ст. 209 ПКУ, можуть обрати річний податковий (звітний) період, який починається з 01 липня минулого звітного року і закінчується 30 червня поточного звітного року, так званий "особливий" звітний період.

Однак, згідно з п.п. 4 п. 2 розд. XIX "Прикінцеві положення" ПКУ, з 01 січня 2017р. втратила чинністьст. 209 ПКУ, яка регламентувала дію спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського, лісового господарства та рибальства,

Таким чином, для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств не визначено поняття сільськогосподарської продукції.

Як наслідок, у 2017р. припинилося застосування "особливого" звітного періоду для виробників сільськогосподарської продукції.

Остання подана виробниками сільськогосподарської продукції за 2017 рік Декларація складалася за звітний (податковий) період, що починається з 01 липня 2016р. і закінчується 30 червня 2017р.

З 01 липня 2017р. закінчилося застосування звітного періоду, передбаченого п.п. 137.4.1 ст. 137 Кодексу і виробники сільськогосподарської продукції звітують з податку на прибуток підприємств у загальному порядку.

Отже, з метою повноти декларування результатів діяльності за 2017р. такі платники мають подати річну Декларацію за 2017р. (без позначки: "виробника сільськогосподарської продукції") з показниками, обрахованими за результатами діяльності за період з 01.07.2017р. по 31.12.2017р., з граничним строком подання річної Декларації - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, а саме 01 березня 2018р.

Усі показники Декларації та відповідні додатки до Декларації обраховуються та відображаються за результатами діяльності за період з 01.07.2017рр. по 31.12.2017р.

Разом з Декларацією платником подається фінансова звітність за 2017р. та за перше півріччя 2017р.

Зазначений порядок роз’яснено листом ДФС України від 01.03.2018 р. № 6191/7/99-99-15-02-01-17.

 

ГУ ДФС у Київській області

В Україні для населення та ОСББ діє 107 місцевих програм здешевлення «теплих кредитів», які профінансовано на загальну суму 115 млн гривень!

Завдяки тісній співпраці Держенергоефективності та органів місцевого самоврядування вже четвертий рік поспіль в Україні запроваджуються місцеві програми здешевлення «теплих кредитів».

Станом на сьогодні прийнято 107 місцевих програм додаткової підтримки населення та ОСББ при утепленні житла. Це на 23% більше, ніж у лютому минулого року, коли була лише 81 така програма.

Місцева влада також активізувалася у напрямі збільшення фінансування цих програм.

На реалізацію місцевих програм у 2018 р. виділено 115 млн грн., що на 28% більше порівняно із аналогічним періодом 2017 року. Тоді сума фінансування складала 82 млн гривень.

Зокрема, на впровадження 16 обласних програм виділено майже 49 млн грн, а саме:

18 млн грн у Львівській обл.;

8 млн грн на (2 програми) Харківської обл.;

6 млн грн у Рівненській обл.;

4 млн грн у Житомирській обл.;

3,5 млн грн у Вінницькій обл.;

3 млн грн у Закарпатській обл.;

1,2 млн грн в Івано-Франківській обл.;

1 млн грн у  Кіровоградській обл.;

1 млн грн у Тернопільській обл.;

1 млн грн уЧернігівській обл.;

600 тис. грн у Сумській обл.;

500 тис. грн у Чернівецькій обл.;

400 тис. грн у Черкаській обл.;

400 тис. грн у Донецькій обл.;

300 тис. грн у Миколаївській обл.;

На 23 міські програми виділено понад 52 млн грн, в т.ч.:

10 млн грн –Київ;

10 млн грн – Львів(2 програми);

8 млн грн Луцьк (2 програми);

3,5 млн грн – Рівне (2 програми);

3 млн грн Миколаїв;

3 млн грн – Житомир;

2,1 млн грн –Хмельницький (2 програми);

2 млн грн – Одеса;

2 млн грн – Ужгород;

2 млн грн –Краматорськ;

1,9 млн грн – Харків (2 програми);

1,8 млн – Запоріжжя;

1,5 млн грн –Суми;

1,4 млн грн – Чернівці;

1 млн грн – Чернігів;

500 тис грн –Черкаси (2 програми);

267 тис. грн –Херсон.

 

Решта 14 млн грн виділено на 33 районні та 35 міських (у містах обласного та районного значення) програм.

«Активних дій чекаємо і від інших органів місцевого самоврядування. Відповідно до фінансової децентралізації зросли доходи місцевих бюджетів. Частину цих коштів, може бути використано, в тому числі для підвищення рівня енергоефективності громад та, зокрема, на здешевлення «теплих» кредитів», - прокоментував Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.

Голова також закликав населення активно впроваджувати енергоефективні заходи та  користуватися, окрім Урядової, місцевими програми здешевлення «теплих кредитів».

«У результаті Ви в рази зменшите витрати при реалізації заходів з енергоефективності, а після їх проведення рахунки за комунальні послуги скоротяться, в оселях буде тепло та затишно, вартість квартир зросте», - пояснив С.Савчук.

Дізнавайтеся, чи діє у Вашому місті, районі чи області Місцева програма здешевлення «теплих» кредитів, за допомогою Інтерактивної карти на сайті Держенергоефективності: http://saee.gov.ua/uk/programs/map.

Знайшли свою програму – користуйтеся! Не знайшли – мерщій до мера міста!

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Новини за 12.03.2018 від ГУ ДФС у Київській області

В пункті пропуску «Бориспіль-аеропорт» упереджено спробу переміщення незадекларованої партії брендового одягу та взуття

Працівниками Управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Київської митниці ДФС у пункті пропуску «Бориспіль-аеропорт» у співпраці з СБ України попереджено чергову спробу ввезення на митну територію України одягу, взуття та аксесуарів відомих іноземних брендів.
Громадянка України, яка прилетіла до України з Франції м. Париж формою проходження митного контролю обрала канал, позначений символами зеленого кольору - «зелений коридор».

Під час проведення митного контролю багажу громадянки на каналі «зелений коридор» у валізах пасажирки було виявлено: взуття спортивне шкіряне ТМ «Louis Vuitton» та ТМ «Chanel» - 8 пар, взуття спортивне ТМ «Sandro»- 1 пара., взуття жіноче шкіряне, типу босоніжки ТМ «Chanel», «Valentino» та «Agvazzura» – 4 пари, взуття жіноче типу мокасини з текстильним верхом ТМ «Chanel» - 1 пара, взуття чоловіче ТМ «Prada» - 1 пара, взуття жіноче, типу черевики, ТМ «Gucci» - 1 пара, взуття жіноче літнє ТМ «Louis Vuitton» - 1 пара, сумки жіночі шкіряні ТМ «Chloe» та «Pinko» - 3 штуки, білизна жіноча ТМ «Provocateur» - 2 пари. Загальна вартість товарів становить 11570 євро, що у еквіваленті у гривнях складає 378 тисяч гривень.

Громадянка та її багаж слідувала через пункт пропуску «Бориспіль-аеропорт» трансфером до м. Харків. Відповідно до технології «INT-DOM» пасажири, які прямують трансфером, всі необхідні формальності проходять у пункті пропуску «Бориспіль-аеропорт», а отримують свій багаж у кінцевому пункті призначення. На момент проходження митного контролю належним чином оформленої декларації пасажирка не мала, до перетину нею «білої лінії» до інспекторів митниці не зверталась. У відношенні громадянки України складено протокол про порушення митних правил за ст. 471 митного кодексу України.

 

Київська митниця ДФС: з початку року до бюджету перераховано більше 8 млрд. грн. митних податків

За два місяці 2018 року Київською митницею ДФС перераховано до Державного бюджету України митних податків на загальну суму 8,1 млрд. грн.

У порівнянні з відповідним періодом 2017 року забезпечено зростання надходжень митних податків на 1,9 млрд. грн. (+30,7%).

Середньоденні надходження митних платежів зросли в порівнянні з відповідним періодом 2017 року на 27,4% (з 158,5 млн. грн. у 2017 році до 202 млн. грн. у 2018 році).

Значну частину перерахованих до бюджету митних платежів (38%) сплачено при здійсненні митного оформлення таких товарів, як:

·«засоби захисту рослин»  – сплачено митних податків на загальну суму 1 млрд. 155,0 млн. грн. (питома вага сплачених податків 14,3%);

·«автомобілі легкові»–  1 млрд. 131,5 млн. грн. (14%);

·«лікарські засоби» - 287,6 млн. грн. (3,6%);

·«телефонні апарати» - 252,6 млн. грн. (3,1%);

·«насіння соняшнику» - 240,0 млн. грн. (3%).

 

На Київщині надходження зі сплати ЄСВ збільшилися на 37%

За січень-лютий 2018 року надходження зі сплати єдиного соціального внеску від платників Київщини склали 1,2  млрд. грн. Про це повідомив в.о. начальника ГУ ДФС у Київській області Олексій Кавилін. Зокрема, він підкреслив, що ця сума на 37% перевищує показник аналогічного періоду минулого року, що в грошовому еквіваленті дорівнює 323 млн. грн. 

«Своєчасна та повна сплата єдиного внеску – це гарантія реалізації права громадян на соціальний захист у випадку безробіття, нещасних випадків, а також пенсійне забезпечення та інші належні виплати», - зазначив Олексій Анатолійович.

Разом з цим, керівник фіскальної служби Київської області акцентував увагу на зміні максимальної величини бази нарахування єдиного соціального внеску. З 1 січня 2018 року вона становить 15 розмірів мінімальної заробітної плати і  дорівнює 55 845грн. Відповідно, максимальна  місячна сума ЄСВ у 2018 році складає 12 285,9 грн.

Згідно із Законом України «Про Державний бюджет на 2018 рік»,  розмір мінімальної заробітної плати з 1січня 2018 року складає 3 723 грн., а отже мінімальний страховий внесок у 2018 році становить 819,06 грн. (3723,0 х 22%), тобто, його розмір на 115,06грн. більший, ніж у 2017 році (3200,0 х 22%).

Фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування (у тому числі ФОП – платники єдиного податку І-ї групи), у 2018 році сплачуватимуть ЄСВ у сумі 819,06 грн. за місяць – це мінімальний місячний розмір єдиного внеску.Крім цього, змінено терміни сплати єдиного внеску фізичними особами – підприємцями та самозайнятими особами: щокварталу по строку 19 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

 

Алгоритм розрахунку податкової знижки на витрати по переобладнанню транспортного засобу на біопаливо

Головне управління ДФС у Київській області нагадує, що   згідно із п.п. 166.3.7 п. 166.3 ст. 166 ПКУ платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.

Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, - це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку - резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ – це визначено п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 ПКУ

Порядок застосування податкової знижки передбачений ст.166 Кодексу.
          Підпунктом  166.4.2 п. 166.4 ст. 166 ПКУ передбачено, що загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ.

Відповідно до п. 164.6 ст. 164 ПКУ під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, - обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги за її наявності.

Розрахунок нарахування податкової знижки в зв’язку з переобладнанням транспортного засобу здійснюється наступним чином:

-  визначається база оподаткування шляхом зменшення річної суми нарахованої (виплаченої) заробітної плати на суму єдиного соціального внеску та податкової соціальної пільги з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Розділу ІV Кодексу. При цьому інформацію щодо сум нарахованого загального річного оподатковуваного доходу, застосованих податкових соціальних пільг, утриманого єдиного соціального внеску та податку на доходи фізичних осіб фізичні особи отримують у вигляді довідки про доходи від свого роботодавця;

-  на підставі підтверджувальних документів визначається сума витрат, яку дозволяється включити до податкової знижки;

-    розраховується сума податку на доходи фізичних осіб на яку зменшуються податкові зобов’язані у зв’язку з використанням права на податкову знижку шляхом різниці між базою оподаткування та понесеними платником податку витратами в зв’язку з переобладнанням транспортного засобу, помноженої на ставку податку.

-  здійснюється порівняння розрахункової суми податку із сумою податку, фактично утриманого із заробітної плати за рік.

Якщо сума податку, утриманого із заробітної плати перевищує розраховану суму податку, то така сума підлягає поверненню платнику податку. При цьому, відповідно до п. 179.8 ст. 179 ПКУ сума, що має бути повернута зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в податковій декларації про майновий стан і доходи протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.

 

На Київщині від сплати за ліцензії на право оптової торгівлі підакцизними товарами надійшла сума, що майже у чотири рази більша за очікувану

У січні - лютому 2018 року від сплати за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами до бюджету надійшло  
більше 2 млн. грн., що майже у чотири рази перевищує очікуваний показник.  Сума надходжень від сплати за ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного i плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів складає 1,6 тисяч гривень. За ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами надійшло 5,6 млн. грн.

Водночас, суб’єктам господарювання анульовано 7 ліцензії (алкоголь –3, тютюн - 4) за порушення статті 15-3 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" в частині продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років. При цьому, загальна сума штрафних санкцій складає 47,6 тис. гривень.

 

ГУ ДФС у Київській області

ПЕРШІ ВИПЛАТИ ПІДВИЩЕНИХ ПЕНСІЙ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМ ПОЧНУТЬСЯ ВЖЕ НАПРИКІНЦІ БЕРЕЗНЯ

Уряд розпочне підвищення пенсій в межах чинного законодавства ще до ухвалення відповідного закону

З другої половини березня Пенсійний фонд розпочне виплати перерахованих пенсій військовослужбовцям. Основі виплати розпочнуться з 1 квітня. Пенсії будуть перераховані з 1 січня 2018 року. Тобто, в квітні військові пенсіонери отримають перераховану пенсію за січень-квітень. Пенсії будуть перераховані за довідками уповноважених структур, в яких особи проходили службу (Міноборони, МВС, та інші) - пенсіонерам не потрібно окремо звертатися до Пенсійного фонду. Для перерахунку пенсій військовослужбовцям (окрім осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ) будуть враховані: оклад за посадою, оклад за спеціальним званням, процентна надбавка за вислугу років. При перерахунку пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ враховуватимуться: оклад за посадою, оклад за спеціальним званням, процентна надбавка за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення, премія за січень 2016 року.

Пенсії будуть підвищуватись поетапно. На першому етапі, починаючи з 1 січня 2018 року,  пенсії для військовослужбовців підвищаться в середньому на 1500 грн. З 1 січня 2019 року пенсії зростуть в середньому ще на 750 грн. І з 1 січня 2020 року – ще в середньому на 750 грн. Таким чином за два роки військові пенсії  зростуть приблизно удвічі. Зараз середня пенсія військових складає 2898,41 грн.

При перерахунку пенсій також враховано вимоги Закону «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та деяких інших категорій осіб» в частині перерахунку пенсій колишнім працівникам МВС відповідно до закону «Про Національну поліцію України». Пенсії їм буде перераховано з 1 січня 2016 року з розстрочкою виплати коштів за попередній період. Тобто з 1 січня 2018 року вони будуть отримувати нові пенсії, а сума за попередній період їм буде виплачуватись починаючи з 1 січня 2019 року.

Загалом пенсії будуть переглянуті для 12 силових відомств. Підвищені пенсії мають отримати майже 498 тис. осіб. У бюджеті Пенсійного фонду передбачено 7,8 млрд грн для підвищення військових пенсій.

Однак вирішення всіх питань пенсійного забезпечення військовослужбовців можливе тільки з ухваленням відповідного закону. Зокрема, тільки на рівні закону може бути передбачене більш високі пенсії для військовослужбовців, які перебували в зоні бойових дій. Тому уряд докладе максимум зусиль, аби пришвидшити ухвалення такого закону. Закон щодо підвищення пенсій військовим Кабінет Міністрів вже розробив. Зараз документ обговорюється на площадці РНБОУ.