Соціальна сфера

Порядок та підстави звернення до поліції за фактами вчинення кримінальних правопорушень

Будь який громадянин України має законне право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення, у тому числі й до Національної поліції та до її структурних підрозділів, відповідно до Закону України "Про звернення громадян".

 Порядок звернення до Національної поліції України за фактами вчинення кримінальних правопорушень

 Злочин – це суспільно небезпечне діяння (дія або бездіяльність), вчинене суб’єктом злочину (стаття 11 Кримінального кодексу України).

 В ситуації, коли необхідна невідкладна допомога працівників поліції, необхідно:

1.   зателефонувати за номером "102" до оператора Call-центру Національної поліції (безкоштовним зі стаціонарних та мобільних телефонів);

2.   у момент виклику чітко, розбірливо повідомити своє прізвище, ім'я та по-батькові, місце перебування (адресу) та причину виклику наряду поліції. У ході повідомлення причини виклику, необхідно детально описати події, а саме протиправні дії - кримінальне правопорушення, які стались;

3.   якщо особа не може назвати точну адресу, необхідно детально описати місце її перебування, а саме назвати орієнтири, наприклад назви магазинів, підприємств чи державних установ, які знаходяться поряд тощо.

4.   дзвінок буде прийнято та зареєстровано оператором Call-центру телефонної лінії "102" Національної поліції і на виклик буде направлено групу реагування патрульної поліції (ГРПП )найближчого відділення поліції.

 Анонімні заяви та повідомлення не реєструються, тому у разі відмови назвати себе, існує ризик, що на повідомлення не буде невідкладної реакції.

 Дії після прибуття працівників поліції за викликом:

-       Працівник чергової частини відділення поліції, до якого надійшла заява громадянина від оператора Call-центру телефонної лінії "102" направляє на виклик ГРПП, яка після прибуття на місце виклику повинна за наявності на місці події осіб, які потребують медичної допомоги, викликати екстрену медичну допомогу, до прибуття якої вживати невідкладні дії, спрямовані на врятування та збереження життя людини у заявника обставини вчиненого кримінального правопорушення, а у разі встановлення факту вчинення кримінального правопорушення, забезпечити охорону місця події до прибуття Слідчо-оперативної групи (СОП) (підпункт 2 пункту 1 розділу IX Інструкції).

-       Увага! Орієнтовний час прибуття наряду поліції на місце події з моменту призначення наряду для реагування на правопорушення або подію (з урахуванням середньої швидкості руху автомобіля 40 - 50 км/год) складає:

-       1) у межах міста:

-       до 7 хвилин - при перебуванні наряду в зоні оперативного реагування;

-       до 10 хвилин - у разі якщо задіяно наряд з іншої (сусідньої) зони обслуговування;

-       2) у сільській місцевості:

-       до 20 хвилин - при перебуванні наряду в зоні оперативного реагування;

-       до 40 хвилин - у разі якщо задіяно наряд з іншої дільниці (пункт 2 розділу IX Інструкції).

-       Після прибуття на місце події СОП особа повинна детально відповісти на запитання слідчого або іншого працівника слідчо - оперативної групи. Особа може відмовитися від надання інформації. Проведення опитування неповнолітніх допускається тільки за участю батьків (одного з них), іншого законного представника або педагога (частина друга статті 33 Закону України "Про національну поліцію").

 Після цього, слідчий або інший працівник поліції Вас опитає та заповнить Пояснення, у якому Вам більш детально необхідно описати усі подробиці вчиненого кримінального правопорушення, прочитати його та поставити свій підпис, прізвище, ім'я та по-батькові, а також дату.
Крім цього, на місці події слідчий, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення проводить огляд місця, місцевості, речей та відповідно до вимог ч. 1 ст. 237 Кримінального процесуального кодексу України складає

 

процесуальний документ «Протокол огляду».

 У разі, якщо проводиться огляд житла чи іншого володіння особи, Ви повинні надати письмовий дозвіл слідчому на проведення зазначеного огляду. Після цього слідчий, відповідно до вимог ч. 2 ст. 237 Кримінального процесуального кодексу України складає процесуальний документ - «Протокол огляду». 

 Крім цього, потерпілий, відповідно до вимог ч. 3 ст. 237 Кримінального процесуального кодексу України має право приймати участь у проведенні огляду та запрошувати свого захисника або законного представника бути присутнім під час проведення огляду.

 Після складання слідчим «Протоколу огляду», Вам необхідно його прочитати, і у разі, якщо у Вас немає заяв, то підписати. Якщо Ви маєте заяву, Ви про неї повідомляєте слідчого*, який у відповідності до вимог ч. 4 ст. 237 Кримінального процесуального кодексу України заносить її до протоколу.

 Заява повинна бути по суті, наприклад: «слідчий допустив граматичну помилку в ПІБ, адресі, описі вилученого майна, не вказав повністю вилучене майно та подібне. Заява на кшталт «мені не подобається формулювання тексту протоколу – НЕ ЯВЛЯЄТЬСЯ ЗАЯВОЮ ПО СУТІ». Стаття 237 «Огляд» Кримінального процесуального кодексу України:

1.   З метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

2.   Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

3.   Для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.

4.   Особи, у присутності яких здійснюється огляд, при проведенні цієї слідчої (розшукової) дії мають право робити заяви, що підлягають занесенню до протоколу огляду.

5.   При проведенні огляду дозволяється вилучення лише речей і документів, які мають значення для кримінального провадження, та речей, вилучених з обігу. Усі вилучені речі і документи підлягають негайному огляду і опечатуванню із завіренням підписами осіб, які брали участь у проведенні огляду. У разі якщо огляд речей і документів на місці здійснити неможливо або їх огляд пов’язаний з ускладненнями, вони тимчасово опечатуються і зберігаються у такому вигляді доти, доки не буде здійснено їх остаточні огляд і опечатування.

6.   Слідчий, прокурор має право заборонити будь-якій особі залишити місце огляду до його закінчення та вчинювати будь-які дії, що заважають проведенню огляду. Невиконання цих вимог тягне за собою передбачену законом відповідальність.

7.   При огляді слідчий, прокурор або за їх дорученням залучений спеціаліст має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення оглянутого місця чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження. Предмети, які вилучені законом з обігу, підлягають вилученню незалежно від їх відношення до кримінального провадження. Вилучені речі та документи, що не відносяться до предметів, які вилучені законом з обігу, вважаються тимчасово вилученим майном.

 В подальшому працівник поліції або слідчий повідомить Вас про дату та час, коли Вам необхідно буде прибути до відділення поліції.

Як подати письмову заяву до відділення поліції?

 У разі, якщо Вам стало відомо про вчинене кримінальне правопорушення, або ж ви є свідком вчиненого кримінального правопорушення, або ж потерпілим, але Ви не звертались з будь-якої причини до оператора Call - центру телефонної лінії «102» Національної поліції України, Ви маєте право написати письмову заяву про вчинене кримінальне правопорушення до найближчого відділення Національної поліції України за місцем вчинення кримінального правопорушення, за місцем Вашої реєстрації чи проживання та подати її до органу поліції ОСОБИСТО або ж направити РЕКОМЕНДОВАНИМ ЛИСТОМ.

 Прибувши до відділення поліції Вам необхідно звернутись до Чергової частини та повідомити чергового про те, що Ви маєте намір написати заяву про вчинене кримінальне правопорушення.

 Відповідно до п. 3 ч. 1 розділу 2 Інструкції «Про порядок ведення єдиного обліку в органах поліції заяв і повідомлень про вчинені кримінальні правопорушення та інші події» відповідно до Наказу Національної поліції України від 06.11.2015 № 1377 передбачено: При особистому зверненні заявника до органу поліції із заявою чи повідомленням про вчинене кримінальне правопорушення та іншу подію уповноважений працівник чергової частини або інша службова особа в кімнаті для приймання громадян цілодобово оформляють протоколи усних заяв і відразу реєструють заяви в журналі єдиного обліку заяв і повідомлень про вчинені кримінальні правопорушення та інші події.

 Відповідно до п. 1 ч. 2 розділу 2 Інструкції «Про порядок ведення єдиного обліку в органах поліції заяв і повідомлень про вчинені кримінальні правопорушення та інші події» відповідно до Наказу Національної поліції України від 06.11.2015 № 1377 передбачено: Уповноважений працівник чергової частини органу поліції, отримавши заяву (повідомлення) про вчинене кримінальне правопорушення та іншу подію, відразу реєструє її (його) в журналі єдиного обліку заяв і повідомлень про вчинені кримінальні правопорушення та інші події та направляє на місце події слідчо-оперативну групу чи групу реагування. 

 Відповідно до п. 1 ч. 6 розділу 2 Інструкції «Про порядок ведення єдиного обліку в органах поліції заяв і повідомлень про вчинені кримінальні правопорушення та інші події» відповідно до Наказу Національної поліції України від 06.11.2015 № 1377 передбачено:Заяви або повідомлення фізичних або юридичних осіб про вчинене кримінальне правопорушення та іншу подію можуть бути усними або письмовими. Усні заяви про вчинення кримінального правопорушення заносяться до протоколу прийняття заяви про вчинене кримінальне правопорушення або таке, що готується, який підписують заявник та посадова особа, яка прийняла заяву.
Особа, яка подає заяву чи повідомляє про кримінальне правопорушення, під підпис попереджається про кримінальну відповідальність за завідомо неправдиве повідомлення про вчинення злочину, передбачену статтею 383 Кримінального кодексу України, крім випадків надходження заяви або повідомлення поштою чи зв’язком іншого виду

 Відповідно до ч. 1, ч. 6 та ч. 8 розділу 3 Інструкції «Про порядок ведення єдиного обліку в органах поліції заяв і повідомлень про вчинені кримінальні правопорушення та інші події» відповідно до Наказу Національної поліції України від 06.11.2015 № 1377 передбачено: Заяви і повідомлення про вчинені кримінальні правопорушення та інші події реєструються цілодобово в чергових частинах органів поліції уповноваженими працівниками відразу після їх надходження, вносяться до журналу Єдиного обліку заяв та повідомлень про кримінальні правопорушення, що вчинені або готуються. У разі якщо письмова заява, повідомлення про вчинені кримінальні правопорушення надійшли до відділу, відділення поліції при особистому зверненні заявника, водночас з його реєстрацією в журналі ЄО в черговій частині відділу, відділення поліції уповноважений працівник чергової частини оформляє талон-повідомлення, корінець якого в подальшому надає заявнику.
 Датою подання заяв і повідомлень про вчинені кримінальні правопорушення та інші події до органів поліції вважається дата реєстрації такої заяви чи повідомлення в журналі ЄО органу поліції. Талон складається з двох частин:

·       талону-корінця, у якому вказуються дані про заявника, короткий зміст заяви;

·       талону-повідомлення з відомостями про особу, яка прийняла повідомлення, та орган внутрішніх справ., який вручається заявнику.

 Отримання талону-повідомлення необхідно засвідчити підписом на талоні-корінці, який залишається в черговій частині органу внутрішніх справ.

 

Баришівське бюро правової допомоги

смт. Баришівка, вул. Київський шлях, 19а

тел. 4-18-83

Порядок державної реєстрації смерті

Місце державної реєстрації смерті.

 Державна реєстрація смерті за заявою, поданою у строки, визначені частиною другою статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», та до закінчення одного року з дня настання смерті, проводиться за останнім місцем проживання померлого, за місцем настання смерті чи виявлення трупа або за місцем поховання. Державна реєстрація смерті проводиться за місцем проживання заявника у разі: якщо заява надійшла після закінчення одного року з дня настання смерті; встановлення у судовому порядку факту смерті; звернення для реєстрації смерті особи, оголошеної судом померлою. У разі настання смерті в дорозі (у поїзді, на судні, в літаку тощо) державна реєстрація смерті може бути проведена в найближчому органі державної реєстрації актів цивільного стану. Державна реєстрація смерті осіб, що померли в слідчих ізоляторах або установах виконання покарань, у яких ці особи трималися або відбували покарання, провадиться відділами державної реєстрації актів цивільного стану за останнім місцем проживання до взяття під варту або засудження осіб чи за місцезнаходженням установи.

Терміни державної реєстрації смерті.

 Заява про державну реєстрацію смерті подається не пізніше трьох днів з дня настання смерті або виявлення трупа, а в разі якщо неможливо одержати документ закладу охорони здоров’я або судово-медичної установи, - не пізніше п’яти днів.

Особи, що мають право подати документи на державну реєстрацію смерті.

 Державна реєстрація смерті проводиться за заявою родичів померлого, представників органу опіки та піклування, працівників житлово-експлуатаційних організацій, адміністрації закладу охорони здоров’я, де настала смерть, та інших осіб.

Документи, необхідні для державної реєстрації смерті.

 Особа, яка звернулась щодо державної реєстрації смерті, повинна пред’явити на своє посвідчення паспорт або паспортний документ. Відсутність зазначеного документа не є підставою для відмови в державної реєстрації смерті.

Підставою для державної реєстрації смерті є:

- лікарське свідоцтво про смерть форми N106/о, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.08.2006 N545, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.10.2006 за N1150/13024; 

- фельдшерська довідка про смерть форми N106-1/о, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.08.2006 N545, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.10.2006 за N1150/13024; 

- лікарське свідоцтво про перинатальну смерть форми N106-2/о, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.08.2006 N545, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.10.2006 за N1150/13024;

- рішення суду про оголошення особи померлою;

- рішення суду про встановлення факту смерті особи в певний час;

- повідомлення державного архіву або органів Служби безпеки України, у разі державної реєстрації смерті осіб, репресованих за рішенням несудових та судових органів; 

- повідомлення установи виконання покарань або слідчого ізолятору, надіслане разом з лікарським свідоцтвом про смерть.

Якщо померлий мав паспорт або паспортний документ, а також військово-облікові та пільгові документи, то орган державної реєстрації актів цивільного стану, який реєструє смерть, вилучає їх і в цих документах проставляє відповідний штамп про смерть власника. Непередача зазначених документів померлих не є перешкодою для державної реєстрації смерті.

Державна реєстрація смерті іноземців та осіб без громадянства.

 Державна реєстрація смерті іноземців та осіб без громадянства провадиться на загальних підставах із дотриманням вимог чинного законодавства України. Про державну реєстрацію смерті іноземця відділ державної реєстрації актів цивільного стану управління державної реєстрації Головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі на підставі повідомлення відділу державної реєстрації актів цивільного стану, яким зареєстровано смерть, невідкладно інформує Міністерство закордонних справ України.

Документи, що видаються після державної реєстрації смерті.

 Після проведення державної реєстрації смерті видається свідоцтво про смерть та витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання або відповідна довідка на поховання, у разі державної реєстрації смерті виконавчим органом сільської, селищної, міської (крім міст обласного значення) ради.

ДОМАШНЄ НАСИЛЬСТВО

ДОМАШНЄ НАСИЛЬСТВО – ЦЕ

– фізичне (заподіяння тілесних ушкоджень, незаконне позбавлення волі, мордування, залишення в небезпеці, ненадання допомоги, заподіяння смерті);

– сексуальне (будь-які діяння сексуального характеру, вчинені без згоди особи);

– психологічне (словесні образи, погрози, приниження, переслідування, залякування, обмеження волевиявлення особи, контроль у репродуктивній сфері, що спричиняють невпевненість, нездатність захистити себе, шкоду психічному здоров’ю);

– економічне (умисне позбавлення житла, їжі, одягу, коштів чи документів, перешкоджання в отриманні лікування, заборона працювати, примушування до праці, заборона навчатися).

 ХТО НЕСЕ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ДОМАШНЄ НАСИЛЬСТВО?

Кривдник з числа таких осіб:

– подружжя;

– особи, які проживають (проживали) спільно однією сім’єю;

– їх родичі;

– опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі;

– колишнє подружжя;

– наречені;

– особи, які мають спільних дітей.

ЩО РОБИТИ У РАЗІ ДОМАШНЬОГО НАСИЛЬСТВА?

Одразу викликати поліцію – 102!
Звернутися на «гарячу лінію» – 116-123 (цілодобово та безкоштовно в межах України)

Якщо Ви стали свідком насильства стосовно дитини – негайно повідомте про це службу у справах дітей! Захистіть дитину від домашнього насильства!

Найнебезпечніший співучасник домашнього насильства – мовчання!

 #CтопНасильство Законом України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»

 передбачено нові механізми захисту від домашнього насильства:

 Терміновий заборонний припис

Підстава: ініціатива поліції або заява постражалої особи

Передбачає для кривдника: – зобов’язання залишити місце проживання (перебування) постраждалої особи;

– заборону на вхід та перебування у місці проживання (перебування) постраждалої особи;

– заборону в будь-який спосіб контактувати із постраждалою особою.

 За невиконання припису – штраф, громадські роботи або адміністративний арешт.

Термін дії припису – до 10 діб.

 Обмежувальний припис

Підстава:заява потерпілої особи або її представника, батьків, родичів, органу опіки та піклування.

Рішення про застосування обмежувального припису приймає суд не пізніше 72 годин.

Передбачає для кривдника:

– заборону перебувати у в місці спільного проживання (перебування);

– усунення перешкод у користування майном потерпілою особою;

– обмеження спілкування з постраждалою дитиною;

– заборону наближатися на визначену відстань до місця проживання

(перебування), навчання, роботи, інших місця відвідування пострждалої особи;

– заборону особисто і через третіх осіб розшукувати постраждалу особу, переслідувати її, спілкуватися з нею;

– заборону вести листування, телефонні переговори з постраждалою особою.

Термін застосування – до 6 місяців.

ДЕ І ЯК ОТРИМАТИ ДОПОМОГУ?

– безоплатна юридична допомога (захист, представництво у суді, складання документів)

Постраждалим від домашнього насильства гарантується правовий захист, правові послуги призначеного адвоката (юриста) оплачує держава.

Контакти центрів: www.legalaid.gov.ua/ua/local-centres

– психологічна підтримка та соціальні послуги(консультування, кризове та екстрене втручання, соціальний супровід, посередництво тощо) у центрах соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, мобільних бригадах соціально-психологічної допомоги

Контакти центрів:http://www.msp.gov.ua/news/14911.html

Контакти мобільних бригад:http://www.msp.gov.ua/news/14910.html

–  тимчасовий притулок у центрі соціально-психологічної допомоги, кризовому центрі або притулку для жертв домашнього насильства.

Контакти центрів:http://www.msp.gov.ua/news/14909.html

Потрапити до такого закладу можна, звернувшись до місцевої державної адміністрації або  міської ради.

 Якщо Ви стали свідком домашнього насильства щодо своїх близьких, рідних, знайомих, звертайтеся до поліції! Ваша небайдужість може врятувати чиєсь життя*!!!!!!!!

 *За статистикою, щороку понад 600 жінок в Україні гинуть в результаті домашнього насильства.

Згідно з дослідженнями за оцінками експертів менше 23% постраждалих звертаються за допомогою.

РЕЄСТРАЦІЯ НОВОНАРОДЖЕНОЇ ДИТИНИ

Що потрібно зробити після народження дитини?

Батьки зобов’язані не пізніше 1 місяця від дня пологів зареєструвати народження дитини в органі державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання одного з батьків або за місцем народження дитини.

Заявниками можуть бути як батьки дитини, так й інші особи. Присутність обох батьків є обов’язковою, якщо батьки мають різні прізвища.

Державна реєстрація проводиться з одночасним визначенням походження дитини та присвоєнням їй імені, прізвища та по батькові.

Як визначається походження дитини?

Походження дитини від матері визначається на підставі документа закладу охорони здоров’я про народження нею дитини.

Походження дитини від батька визначається на підставі свідоцтва про шлюб, якщо на час народження дитини мати перебувала з ним у шлюбі.

Якщо батьки не перебувають у шлюбі, походження дитини від батька визначається за письмовою заявою матері та батька дитини про визнання батьківства або за рішенням суду.

При народженні дитини у матері, яка не перебуває у шлюбі, у випадках, коли немає спільної заяви батьків або відповідного рішення суду, запис про батька провадиться за прізвищем та громадянством матері, а ім’я та по батькові батька дитини записуються за її вказівкою.

Які документи потрібні для реєстрації народження?

Одночасно із заявою про державну реєстрацію народження (усною або письмовою) для проведення державної реєстрації народження дитини подається:

  • паспорт заявника, якщо заявниками є не батьки;
  • документ, який підтверджує факт народження – медичний документ, виданий закладом охорони здоров’я;
  • паспорти батьків або одного з них;
  •  документ, що підтверджує походження дитини від батька (свідоцтво про шлюб або спільна заява матері та батька дитини, або заява матері);
  • за відсутності документа закладу охорони здоров’я або медичної консультативної комісії, підставою для реєстрації народження є рішення суду про встановлення факту народження.

Як визначитися з ім’ям, прізвищем та по батькові дитини?

При державній реєстрації народження дитині присвоюється прізвище, ім’я та по батькові, які індивідуалізують особу, виділяють її з-поміж інших.

Прізвище дитини визначається за прізвищем батьків. Якщо мати й батько мають різні прізвища, прізвище дитини визначається за їхньою згодою. Батьки, які мають різні прізвища, можуть присвоїти дитині подвійне прізвище. Спір між батьками щодо прізвища дитини може вирішуватися органом опіки або судом.

Ім’я дитини визначається за згодою батьків. Ім’я дитини, народженої жінкою, яка не перебуває у шлюбі, визначається матір’ю дитини. Дитині може бути дано не більше двох імен, якщо інше не випливає зі звичаю національної меншини, до якої належать мати або батько. Спір між батьками щодо імені дитини може вирішуватися органом опіки або судом.

По батькові присвоюється за власним іменем батька. Якщо батько має подвійне ім’я, то по батькові дитині присвоюється за одним із них. На прохання батьків по батькові може також утворюватися згідно з національними традиціями або не присвоюватися взагалі.

Якщо батьківство дитини не визнано, по батькові визначається за іменем особи, яку мати дитини назвала її батьком.

Де працює послуга з прийому документів для реєстрації у пологових?

З метою створення сприятливих умов, спрямованих на спрощення доступу громадян до адміністративних послуг, в усіх регіонах України надається послуга щодо прийому документів для державної реєстрації народження та видачі відповідного свідоцтва безпосередньо в пологових будинках. 

Інформація про пологові будинки, в яких можна отримати свідоцтво про народження дитини, розміщена на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції (https://minjust.gov.ua).

Чи є покарання для батьків, які несвоєчасно зареєстрували дитину?

Несвоєчасна без поважної причини державна реєстрація батьками народження дитини в державних органах державної реєстрації актів цивільного стану тягне за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 17 до 51 грн).

 

Баришівське бюро правової допомоги

смт. Баришівка, вул. Київський шлях, 19а

тел. 4-18-83

Яку допомогу можуть отримати жертви домашнього насильства

Міністерство охорони здоров’я затвердило Порядок проведення та документування результатів медичного обстеження постраждалих від домашнього насильства осіб або осіб, які ймовірно постраждали від домашнього насильства, та надання їм медичної допомоги (Порядок).

Віднині на медичний заклад та його персонал покладається ряд обов’язків у випадку отримання звернення зі скаргою про вчинення домашнього насильства від постраждалої особи чи її представника:

·     зафіксувати скаргу (звернення);

·     зібрати анамнез;

·     провести медичний огляд з оцінкою стану постраждалої особи та в разі потреби – додаткове інструментально-лабораторне обстеження й заходи щодо попередження наслідків сексуального насильства та задокументувати його результати;

·     забезпечити отримання необхідної медичної допомоги;

·     поінформувати про права, заходи та соціальні послуги, якими може скористатися постраждала особа;

·     протягом доби повідомити Національну поліцію України, а у випадку виявлення ушкоджень у дитини – також службу у справах дітей;

·     на вимогу – надати всю необхідну інформацію про медичну допомогу у формі довідки;

·     за потреби – надати постраждалій особі листок непрацездатності;

·     у випадку госпіталізації особи – встановити, чи є у такої особи діти та чи забезпечені вони належним доглядом і влаштуванням (у разі наявності дітей, які після госпіталізації постраждалої особи залишаться без належного догляду / батьківського піклування – поінформувати про це службу у справах дітей;

·     якщо особа, яку госпіталізують, є опікуном недієздатної особи (піклувальником особи, цивільна дієздатність якої обмежена, або здійснює догляд за особою, яка потребує постійного догляду і внаслідок госпіталізації залишиться без належного догляду) – звернутися до районної/районної у місті державної адміністрації або ж виконавчого органу об’єднаної територіальної громади, міської, районної у місті ради;

·     сприяти в отриманні постраждалими особами безоплатної правової допомоги шляхом інформування працівників центрів безоплатної вторинної правової допомоги про необхідність її надання у приміщеннях закладів охорони здоров’я, якщо такі особи не можуть відвідати центр з надання безоплатної правової допомоги самостійно.

Громадянам може бути надано амбулаторну, стаціонарну, первинну, вторинну чи третинну медичну допомогу.

Наголошуємо, що в нашій державі гарантується право на вільний вибір лікаря, методу лікування відповідно до рекомендацій лікаря, закладу охорони здоров’я, тому постраждала особа самостійно визначатиме умови надання їй медичної допомоги. Крім того – для отримання такої допомоги необхідна буде письмова згода постраждалої особи або її представника, єдиним винятком є ситуація, коли наявні всі ознаки існування загрози для життя такої особи і отримати згоду видається неможливим.

Сподіваємося, норми даного Порядку допоможуть якщо не подолати це ганебне явище, то хоча б послабити вплив його наслідків на життя та здоров’я людини.

Актуалізація проблеми торгівлі людьми

Службою у справах дітей та сім’ї Київської облдержадміністрації спільно з Комунальною установою Київської обласної ради «Київський обласний інформаційно-ресурсний, методичний центр «Родина» проведено семінар для спеціалістів Служб, які здійснюють роботу у сфері протидії торгівлі людьми за участю Фундації «Гармонізоване суспільство».

Головний спеціаліст ССДС Баришівської РДА Юлія Ілляш та директор ЦСССДМ Баришівської селищної ради Лариса Борзак 13 червня 2019 року взяли участь у семінарі «Виявлення, ідентифікація та надання допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми. Роль та завдання суб’єктів у Національному механізмі взаємодії».

Під час роботи учасники працювали над питаннями та рекомендаціями щодо виконання законодавства України з питань протидії торгівлі людьми.

 

Служба у справах дітей та сім’ї райдержадміністрації

Вперед до Чорного моря!

Літнє сонце і довгоочікувані канікули наповнюють дітей передчуттям подорожей і свіжих, яскравих вражень. А для нас, дорослих, турбота про дітей, їх щастя та здоров’я, благополуччя завжди була і буде пріоритетним завданням та обов’язком.

За фінансової підтримки Баришівської районної державної адміністрації, голови Семенівської сільської ради Кочерги М.М., "ПАТ УІФК-Агро", СП ТОВ «Нива Переяславщини» та організаційної допомоги у підборі дітей соціально-вразливих категорій з боку секретарів Яблунівської, Семенівської сільських рад Батюк Л.І. та Жеребко В.М., працівниками служби у справах дітей та сім’ї райдержадміністрації 12 червня 2019 року відправлено  групу діток в кількості 41-єї особи на довгоочікуваний 14-денний відпочинок до Чорного моря на курорт «Рассейка» Одеської області Татарбунарського району.

З Баришівки до курорту діти вирушили  на  комфортабельному автобусі  з  3-ма своїми супроводжуючими-наставниками, які будуть з ними протягом всього відпочинку.

 

Служба у справах дітей та сім’ї Баришівської РДА

Добросусідство та способи захисту земельної ділянки

Земельний кодекс України,регулює відносини, що виникають між власниками та користувачами сусідніх земельних ділянок та встановлює обов’язок дотримання добросусідських відносин.

Що таке добросусідство?

Зміст добросусідства полягає в тому, що сусіди повинні обирати такі способи використання земельних ділянок, при яких власники суміжних ділянок зазнають найменше незручностей.

Такими незручностями можуть бути:

·       затінення від будинків або інших споруд, дерев та чагарників;

·       задимлення внаслідок спалювання відходів;

·       неприємні запахи, які виникають внаслідок господарської або іншої діяльності;

·       шумове забруднення тощо.

Сторони сусідніх земельних ділянок зобов’язані не вчиняти перепон, які б могли перешкоджати цільовому використанню сусідніх земельних ділянок та не допускати негативний вплив на сусідню земельну ділянку, який є не припустимим.

Прикладом неприпустимого впливу на сусідню земельну ділянку є втрата можливості власником або землекористувачем вирощувати сільськогосподарську продукцію, здійснювати будівництво будинків та інших споруд тощо, що є  перепоною для використання земельної ділянки за цільовим призначенням.

Також незручності, зокрема, можуть створювати зелені насадження, які ростуть на сусідній земельній ділянці або ж на межі земельних ділянок (затіняють ділянку, заважають вирощуванню городини).

Чинне цивільне законодавство передбачає можливість потерпілій стороні захистити свої законні інтереси.

Досить часто власники(землекористувачі) здійснюють самовільне знищення зелених насаджень, які їм заважають, не розуміючи юридичних наслідків таких дій. Власники та землекористувачі земельних ділянок мають право відрізати корені та гілки дерев і кущів, які проникають з сусідньої земельної ділянки у випадку, якщо таке проникнення є перепоною для використання земельної ділянки за цільовим призначенням. У будь-якому іншому разі, положення земельного та цивільного законодавства, не дають права власникам (землекористувачам) на знищення чи іншого роду пошкодження зелених насаджень, які проникають з сусідньої  ділянки, під загрозою відповідальності, зокрема:

·       особа, винна у самовільному знищенні чи пошкодженні зелених насаджень, що розміщені на території суміжної приватної земельної ділянки, несе цивільну відповідальність у вигляді відшкодування в повному обсязі шкоди, завданої майну іншої особи;

·       особа, винна у знищенні чи пошкодженні зелених насаджень, розміщених на суміжній земельній ділянці державної чи комунальної власності, несе адміністративну відповідальність та відшкодовує нанесені збитки.

Способи захисту своїх прав

У випадку виникнення спору щодо додержання громадянами правил добросусідства, передбачено досудовий порядок шляхом звернення землевласника (землекористувача) у відповідну сільську, селищну, міську раду із заявою.

Подана заява розглядається у тижневий строк з дня подання, за участю зацікавлених сторін, які повинні бути завчасно повідомлені про час і місце розгляду спору.

За наслідками розгляду спору приймається рішення, виконання якого здійснюється  органом, який  прийняв це рішення.

Захист прав громадян на земельні ділянки здійснюється також у судовому порядку шляхом:

·       визнання прав;

·       відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав;

·       визнання угоди недійсною;

·       визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування;

·       відшкодування заподіяних збитків та моральної шкоди тощо.

Спори щодо додержання правил добросусідства – обов’язку власників і землекористувачів обирати такі способи використання земельних ділянок відповідно до їх цільового призначення розглядаються судами і в тому разі, коли вони попередньо не розглядалися відповідними органами місцевого самоврядування.

Однак, перш ніж звертатися до суду, на доказ того, що Ваше право порушено, необхідно зібрати такі документи, як акт перевірки, експертний висновок тощо. Зафіксувати порушення земельного законодавства мають право:

·       органи Держекоінспекції;

·       органи Держгеокадастру;

·       незалежний експерт.

 

Баришівське бюро правової допомоги смт. Баришівка, вул. Київський шлях, 19а, тел. 4-18-83

На Київшині на 16% зменшився рівень безробіття серед молоді

Про це наголосив директор Київського обласного центру зайнятості Денис Дармостук. Зокрема, він зазначив, що станом на 1 травня 2019 року кількість безробітних з числа молоді скоротилася  на 0,8 тисяч осіб, порівняно з минулим роком. Крім того, допомогу по безробіттю за січень-квітень 2019 року отримували 3,2 тис. молодих осіб.

“Протягом навчального року наші фахівці регулярно проводять для старшокласників  та студентів уроки на теми “Хочу. Можу. Треба.”, “Гендер і професія”, “Професії майбутнього”. А під час професіографічних екскурсій на підприємствах молодь дізнається більше про робітничі професії”, - зазначив Денис Дармостук.

Так, профорієнтаційними послугами у січні-квітні 2019 року скористалися 5,8 тисях безробітної молоді. Крім того, 92% зареєстрованої у службі зайнятості молоді мали професійний досвід, найбільше (21%) - раніше працювали в оптовій та роздрібній торгівлі, а найменше (5%) - у фінансовій та страховій діяльності.

Якщо є бажання перенавчитися чи підвищити кваліфікацію, пропонуємо завітати до служби зайнятості. З початку року майже 650 молодих людей у Київській області скористалися такою можливістю.

Також, за цей період до громадських та інших робіт тимчасового характеру долучилися 774  особи з числа молоді. Це 24% від загальної кількості залучених безробітних.

 

 Київський обласний центр зайнятості

Оголошення про набір координаторів

Оголошенняпро набір координаторів

Мінсоцполітики в рамках Угоди про позику №8404-UA між Україною та МБРР від 9 липня 2014 року здійснює модернізацію системи соціальної підтримки населення України.

Угодою, зокрема, передбачено проведення у 2019 році перевірки правильності надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям на основі  виявлених розбіжностей під час обміну відомостями із зовнішніми базами даних.

Супровід перевірки в усіх регіонах України здійснюватиме Консорціум у складі: Maks Travel D.O.O., ПАТ „Інформаційно-аналітична агенція „Статінформконсалтинг”, ГО „Український центр соціальних реформ”, ТОВ „Еко прес”, ТОВ „Інтел-Консалт ЛТД”,GEA Strategy & Consulting S.A. (Румунія) (далі – Консорціум), який надає Мінсоцполітики послуги з розробки та запровадження механізмів контролю під час надання соціальної підтримки (договір № QCBS-B2).

З метою забезпечення ефективного супроводу перевірки Консорціум здійснює конкурсний відбір регіональних координаторів.

Регіональні координатори надаватимуть консультаційну підтримку соціальним інспекторам місцевих органів соціального захисту населення під час проведення перевірки та  внесення її результатів до автоматизованої бази даних перевірки.

Передбачається, що регіональні координатори будуть працювати в період з травня по вересень 2019 року. У разі ефективної роботи координатори можуть бути залучені до проведення інших заходів, передбачених вищезазначеним договором.

За додатковою інформацією щодо завдання можна звертатися до представників Консорціуму (тел. + 38 099 637 35 20, +38 050 353 15 48, тел. +38 067 506 23 40) або на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; koreneva@ua.fm.

Перший етап прийому резюме  завершується 1 червня 2019 року, другий – 15 червня 2019 року.

Резюме просимо надсилати на адреси електронної пошти: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.;koreneva@ua.fm.

 

Короткий опис завдання регіонального координатора

1.      Ознайомитися з методичними рекомендаціями проведення перевірки.

2.      Забезпечити супровід перевірки соціальними інспекторами місцевих органів соціального захисту населення правильності надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям на основі проведеного аналізу розбіжностей, виявлених під час обміну відомостями про одержувачів цієї допомоги із зовнішніми базами даних.

3.      Забезпечити надання консультаційної підтримки соціальним інспекторам щодо застосування методичних рекомендацій, інших інструктивних матеріалів з питань проведення перевірки.

4.      Забезпечити опрацювання та погодження з місцевими органами соціального захисту населення питання складання графіків перевірок в регіоні.

5.      Забезпечити щотижневе узагальнення інформації про хід здійснення перевірки та передачу зазначеної інформації Консультанту.

6.   Здійснити аналіз процесу перевірки та якості результатів звірки даних про одержувачів соціальної допомоги з виїздом на місце її проведення у місцевих органах соціального захисту населення.

7.      Здійснити аналіз отриманих даних, підготувати завершальний звіт за результатами перевірки в регіоні, який, зокрема, повинен містити пропозиції щодо усунення порушень та помилок.

 

Кваліфікаційні вимоги до регіонального координатора

Регіональний координатор має відповідати таким кваліфікаційним вимогам:

•                вища освіта в галузі управління, соціальної роботи, права, фінансів або не менше 3 років досвіду роботи в органах державної влади та/або у сфері соціального захисту;

•                знання особливостей порядку призначення/надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та контролю за призначенням/наданням такої допомоги;

•                вільне володіння українською мовою;

•                навички роботи з комп’ютерними програмами Microsoft Office, вміння користуватися електронною поштою;

•                участь у проектах з надання консультаційних послуг щодо удосконалення системи соціального захисту в Україні буде розцінюватися як певна перевага.

Претендент повинен уміти відбирати, підсумовувати та оцінювати факти, бути комунікабельним.

Регіональний координатор повинен мати мобільний телефон, а також ноутбук або планшет, які підтримують програми Microsoft Word, Excel.

Рекомендована форма резюме (біографічної довідки)

ПІБ:

{ПІБ}

Дата народження:

{дата/місяць/рік}

Громадянство/країна постійного перебування

 

 

 

Освіта: {вкажіть рівні освіти (коледж/університет чи інше спеціалізоване навчання), зазначивши назву навчального закладу, терміни навчання, отриманий ступень(ступені)/диплом(и) }

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Трудова діяльність, що має відношення до завдання: {у зворотному порядку, починаючи з поточної посади. Будь ласка, вкажіть дати, назву організації де працювали, посади, які займали, функції та місце їх виконання, контактну інформацію щодо попередніх замовників та організацій-роботодавців, до яких можна буде звернутись за відгуками. Попередню зайнятість, що не має відношення до цього завдання, не потрібно включати }

Період[1]

Назва організації-роботодавця та ваша посада. Контактна інформація для відгуків

Стислий опис виконаної роботи, що має відношення до Завдання

{напр., травень 2008-дотепер}

{напр.. управління, департамент , спеціаліст, завідувач,

 

Для відгуків: тел…………/e-mail……; пан/і. ХХХ, начальник  управління.}

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знання мов (вкажіть тільки мови на яких ви можете працювати):

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

Наявність власної комп’ютерної техніки (комп’ютер, ноутбук тощо)                      Так/ні

Регіональний координатор повинен мати мобільний телефон, а також ноутбук або планшет, які підтримують програми Microsoft Word, Excel.

 

Навички роботи з комп’ютерними програмами Microsoft Office                                    від 0 до 5
(0- не володію, ….5- дуже добре)

 

Вміння користуватися електронною поштою                                                                  від 0 до 5
(0- не вмію, ….5- дуже добре)

Контактні дані: (e-mail …………………., тел..……………)

Підтвердження:

Я, що нижче підписалася (підписався), засвідчую, що вищенаведені біографічні дані дають правильну інформацію щодо мене, моєї кваліфікації та мого досвіду, і що я готова(ий) розпочати виконання завдання у разі присудження контракту. Я розумію, що будь-які надана у цьому документі недостовірна чи невірна інформація може призвести до моєї дискваліфікації чи звільнення з боку Замовника та/чи застосування санкцій з боку Банку.

 

                                                                                                                      {дата/місяць/рік}

 

Прізвище                                          підпис                                                     дата

 

 



 

Обов’язково вказувати місяць початку та закінчення періоду

«Творча сім’я – моя родина і я»

Все найкраще, що є на землі, починається з сім’ї. Сім’я — джерело любові, добра, поваги, взаємодопомоги та збереження кращих традицій людських взаємин. Міцна і дружна українська сім’я, в якій звучить дитячий сміх, панує злагода і мир  є запорукою сильної і успішної держави. А основа сім’ї та роду – материнство. Це безцінний дар, вічне джерело людського буття. Для кожного з нас немає нічого святішого, ніж наші матері.

16 квітня з нагоди  Міжнародного дня сім’ї за ініціативою Служби у справах дітей та сім’ї Баришівської РДА у КОЦСПРД «Сезенків» відбулась тематична  зустріч вихованців з багатодітною родиною Юліана та Оксани Москаленків«Творча сім’я – моя родина і я», метою якої було  популяризувати повагу до батьків, сімейнихта родиннихцінностей.

Свято розпочалося неймовірним, вражаючим та яскравим концертом діток закладу.З привітальним словом до присутніх звернулись директор КОЦСПРД «Сезенків» Кордун Вікторія Вікторівна та начальник служби у справах дітей та сім’ї Ігнатенко Ганна Іванівна. Запрошеними гостями, які працюють над створенням відеоролика про бачення дітей щодо сім’ї і щасливого дитинства були працівники громадсько-політичного районного тижневика «Баришівський вісник» Наталія Ворона, Сергій Литвин та Олексій Надоленко.

 Цікаво пройшов майстер - клас від Москаленко Оксани по виготовленню привітальної листівки. Юліан провів  розминку по системі CrossFitпід музику   «Mobi-bringsalliup» та лекцію «Здоровий спосіб життя – запорука успіху».

Закінчилось свято родинним чаюванням!!!!

 

Служба у справах дітей та сім’ї Баришівської РДА

Використано фотоматеріали ТОВ «Баришівський вісник»

Проведення круглого столу «Назустріч дітям»

Великдень — найвеличніше, найкраще та найдавніше свято.

У передсвяткові дні Великодня, службою у справах дітей та сім’ї Баришівської РДА та Центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Баришівської селищної ради проведено круглий стіл «Назустріч дітям» для сімей соціально уразливих категорій.

Учасників заходу привітали голова Баришівсої селищної ради Олександр Вареніченко та заступник голови Баришівської райдержадміністрації Олександр Плясецький.

Про дотримання законодавчих актів щодо захисту прав та законних інтересів дітей. Правову відповідальність за невиконання батьківських обов’язків доповіла головний спеціаліст Служби Тетяна Майорова. З особливостями проведення оздоровчої кампанії у 2019 році учасників заходу ознайомила завідувач сектором соціального захисту дітей та сім’ї Баришівської селищної ради Марина Павленко. З питання «Усвідомлене батьківство. Батьківство в радість» виступила директор центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Баришівської селищної ради Лариса Борзак. Про види державної допомоги сім’ям з дітьми доповіла начальник відділу звернень громадян управління соціального захисту населення Ірина Бикова. З питанням про попередження насильства в сім’ї. Вплив насильства та його наслідки на розвиток особистості дитини виступила, головний спеціаліст Служби Юлія Ілляш.

Всіх присутніх привітали із світлим святом Воскресіння Христового – святом, яке споконвіку символізує життєву силу, торжество істини та справедливості, знаходить глибокий і радісний відгук у наших душах. Учасники отримали продуктові набори та миючі засоби.

Підтримуючи традиції благодійництва, працівники служби у справах дітей та сім’ї Баришівської райдержадміністрації залучили ПП Кальченко Майю Іванівну, Мітіча Сергія Івановича, ТОВ «Фора» і «Фуршет» до проведення акції «З любов’ю до дітей».

 

Приємно робити добрі справи…

День Христового Воскресіння, Великдень – одне з найбільших українських свят, яке символізує перемогу життя над смертю, добра над злом, любові над ненавистю. Всім нам знайома радість родини, котра сідає до великоднього сніданку, які щасливі діти, які безтурботно змагаються чия крашанка сильніша.

Турбуючись про дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів і дітей з сімей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, службою у справах дітей та сім’ї Баришівської районної державної адміністрації та Баришівським районним Центром опіки дитини щороку проводиться районна благодійна акція “З любов’ю до дітей”, присвячена Великодню.

Цього року в ході акції вручено продуктові набори 30-ом сім’ям  які виховують 120 дітей нашого району, за фінансової підтримки Баришівської районної державної адміністрації та Баришівської районної ради, на виконання плану заходів Місячника з охорони дитинства, який проходить з 15 квітня по 17 травня 2019 року .

Не потрібно промовляти багато пафосних слів – достатньо було глянути на цю кількість великодніх продуктових наборів: розумієш, що за кожним подарунком стоїть добре, скромне та щире серце благодійника. Висловлюємо велику вдячність небайдужим та щедрим мешканцям нашого району: ПП Кальченко Майї Іванівні, ПП Мітічу Сергію Івановичу, ТОВ «Фора» і «Фуршет»,які долучилися до проведення районної благодійної акції та зробили це свято по-справжньому святковим.

 

 

Сидоренко Т.П, бухгалтер Баришівського районного Центру опіки дитини

Рівні права – рівні можливості

Гендерні відносини є ключовим елементом людського розвитку. Рівноправна участь жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства та держави є важливою умовою й гарантією утвердження демократії в Україні та запорукою її європейської інтеграції.

24 квітня 2019 р.за ініціативи працівників дитячої бібліотеки Центру позашкільної роботи «Мрія» для учнів 10-В класу Баришівської ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. Миколи Зерова працівником служби у справах дітей та сім’ї Баришівської РДА  проведений тренінг «Рівні права – рівні можливості».

Захід провела головний спеціаліст Служби Юлія Ілляш. Під час тренінгу були висвітлені такі актуальні проблеми, як гендерна рівність чоловіків та жінок, соціальний статус та права жінок і чоловіків, рівень самореалізації успішних жінок та багато інших. Учасники заходу взяли участь у обговоренні презентації “Що таке гендер?”,  з’ясували основні поняття, зокрема «стать та ґендер», «ґендерна  рівність» та інші. Опрацювали усвідомлення стереотипів стосовно феноменів людського різноманіття у грі «Гендерні стереотипи» та «Кіт і Миша». Працюючи у групах, виконали практичне завдання «справжній чоловік» - «справжня жінка».

По завершенні тренінгу учасники заходу отримали буклети розроблені службою у справах дітей та сім’ї Баришівської РДА «Рівні права – рівні можливості».

 

Служба у справах дітей та сім’ї  Баришівської РДА

Засідання Комісії з питань захисту прав дитини

Чергове засідання Комісії з питань захисту прав дитини при Баришівській райдержадміністрації (далі – Комісія) відбулася 23 квітня 2019 року під головуванням голови адміністрації  Олега Анатолійовича Левченка, за участю керівників управлінь, установ району, відділів та структурних підрозділів адміністрації.

На порядок денний членам Комісії були винесені наступні питання.

Розглянули звернення про здійснення нотаріальних дій в інтересах дітей щодо дарування майна.

Вивчили та прийняли позитивні рішення:

- про призначення опікуна/ піклувальника над дітьми-сиротами

- про надання висновку про можливість батька на спільне проживання разом з малолітнім сином

- про надання статусу 2-ом дітям, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів

Представник центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді ознайомила присутніх про результати соціального супроводу сімей, які перебувають в складних життєвих обставинах. У результаті припинено дію договору з позитивним результатом роботи з сім’єю; з іншою -  продовжено термін соціального супроводу.

Представили членам Комісії для перегляду та затвердження індивідуальні плани соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Відповідно до поданих заяв та матеріалів членами Комісії прийняті рішення та надано відповідні рекомендації.

 

Служба у справах дітей та сім’ї Баришівської РДА

Робочий візит

Родина – яке близьке та зрозуміле для нас слово. Ми з дитинства відчуваємо материнську ніжність та тепло, батьківську допомогу та мудре слово. Та є діти, які недобровільно позбавлені цього почуття. І хто виріс у рідній сім’ї, тому важко уявити, що відчуває маленька дитина, яка залишилася без батьків. Вони позбавлені любові та піклування, та один на один постають перед життєвими труднощами.

В рамках робочого візиту головний спеціаліст служби у справах дітей та сім’ї Баришівської РДА Юлія Ілляш та директор центру соціально-психологічної реабілітації дітей «Сезенків» Вікторія Кордун відвідали прийомну сім’ю подружжя Каралкіних Нонни Петрівни та Олега Валентиновича, що функціонують у Ставищанському районі Київської області. До прийомної сім’ї  Каралкіних у березні 2019 року було влаштовано двох дітей з первинного обліку ССДС Баришіської РДА.

Під час візиту поспілкувалися з прийомними батьками та дітьми, які виховуються в прийомній сім’ї, обговорили проблемні питання  і шляхи їх вирішення.

 

Служба у справах дітей та сім’ї Баришівської РДА

Семінар – навчання

На базі ДЗОВ "Зоряний" (с.Карапиші Миронівський район) з 3 по 5 квітня 2019 року в рамках реалізації проекту «Розробка і впровадження регіонального плану збільшення обсягів надання послуг з догляду на сімейній основі (реформування інтернатних закладів) у Київській області» відбувався семінар для начальників служб у справах дітей та сім'ї та представників ОТГ Київської області на тему: «Надання альтернативних послуг в громаді дітям та сім’ям на основі соціального замовлення». У роботі семінару взяли участь представники Баришівського району головний спеціаліст служби у справах дітей та сім’ї Тетяна Мойорова, завідувач сектором соціального захисту дітей та сімей Баришівської селищної ради Марина Павленко.

Під час семінару голова Секретаріату міжфракційного депутатського об’єднання "Захист прав дитини - пріоритет держави" Людмила Волинець особливу увагу приділила захисту прав дітей в ОТГ. Кожна дитина, яка мешкає у громаді, має право на захист майнових і немайнових прав, який, за законом, надає ОТГ як орган опіки та піклування, що має особливі повноваження виконавчих органів влади об’єднаної громади представляти та обстоювати інтереси своїх громадян. За словами експертки, щоб ОТГ були ефективними з питаннях захисту прав дитини, вони мають не тільки набути повноважень органу опіки та піклування, а й оволодіти процедурами та правилами застосування положень законодавства у питаннях вирішення спорів між батьками дитини, обмеження або позбавлення батьківських прав, протидії насильству, у тому числі домашньому, представлення інтересів малолітніх, неповнолітніх дітей у разі відсутності законних представників у дитини та багатьох інших.

Три дні з нами працювали тренери - Нечосіна Олена (незалежний консультант з питань соціальної політики та громадського здоров’я) та Гусак Наталія (консультант з питань соціальної роботи, розроблення та впровадження соціальних послуг на рівні громади). Учасники семінару мали змогу детально освоїти стратегічне бачення, планування та реалізацію заходів із забезпечення дій в найкращих інтересах дітей-сиріт, дітей, які залишилися без батьківського піклування, дітей з особливими потребами та їхніх сімей, дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, та прийняття рішень на основі оцінки потреб дитини. 

В останній день заходу окрім основної теми було розглянуто питання оздоровлення та відпочинку дітей, яке висвітлила завідувач сектору служби у справах дітей та сім’ї Київської ОДА Лінчук Софія. Завдяки реалізації даного Проекту учасники заходу освоїли інноваційні підходи щодо надання дітям та сім'ям необхідних та якісних послуг. Підбивши підсумки семінару та подякувавши організаторам, тренерам, учасникам Проекту та директору ДЗОВ "Зоряний" в. о. начальника служби у справах дітей та сім'ї Київської ОДА Ткач Петро Романович  вручив учасникам сертифікати про проходження навчання.

 

Служба у справах дітей та сім’ї Баришівської РДА

Встановлено розміри та порядок виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня у 2019 році

20 березня 2019 року Кабінет Міністрів прийняв постанову «Деякі питання виплати у 2019 році разової грошової допомоги, передбаченої законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»і «Про жертви нацистських переслідувань».

Ухваленим документом встановлюються розміри та порядок виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня учасникам бойових дій, постраждалим учасникам Революції Гідності, особам з інвалідністю внаслідок війни, учасникам війни, особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, та особам, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», а також жертвам нацистських переслідувань.

Отже, згідно з прийнятим Урядом рішенням виплату щорічної разової грошової допомоги до 5 травня у 2019 році передбачено у таких розмірах:

1) особам з інвалідністю внаслідок війни та колишнім малолітнім (яким на момент ув’язнення не виповнилося 14 років) в’язням концентраційних таборів, гетто та інших місць примусового тримання, визнаним особами з інвалідністю внаслідок загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин:

I групи – 3 850 гривень;

II групи – 3 400 гривень;

III групи – 2 950 гривень;

2) учасникам бойових дій, постраждалим учасникам Революції Гідності та колишнім неповнолітнім (яким на момент ув’язнення не виповнилося 18 років) в’язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, а також дітям, які народилися у зазначених місцях примусового тримання їхніх батьків, – 1 295 гривень;

3) особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, – 3 850 гривень;

4) членам сімей загиблих і дружинам (чоловікам) померлих осіб з інвалідністю внаслідок війни, дружинам (чоловікам) померлих учасників бойових дій, учасників війни та жертв нацистських переслідувань, визнаних за життя особами з інвалідністю внаслідок загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин, які не одружилися вдруге, – 840 гривень;

5) учасникам війни та колишнім в’язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, особам, які були насильно вивезені на примусові роботи, дітям партизанів, підпільників, інших учасників боротьби з націонал-соціалістським режимом у тилу ворога – 530 гривень.

Управлінням соціального захисту населення проводиться підготовча робота для забезпечення виплати разової грошової допомоги до 5 травня ветеранам війни. Звертатисьз питань виплати допомоги чи подавати будь-які документи до управлінняне потрібно.

Цього року грошову допомогу отримають близько 900осіб, які проживають на території Баришівського району.

Виплата грошової допомоги буде проведена ветеранам війни у визначений законодавством термін - до 5 травня поточного року через відділення поштового зв'язку за місцем проживання або банківські установи.Особи, які не отримаютьгрошової допомоги до 5 травня мають право звернутися за нею до управління соціального захисту населення та отримати її до 30 вересня 2019 року.

Більш детальну інформацію особи зазначених категорій можуть отримати в управлінні соціального захисту населення за адресою:смт Баришівка, вул. Київський шлях, 36 та за тел. 4-11-07.

 

Л.В. Маценко, начальник управління соціального захисту населення райдержадміністрації

Багатодітним сім’ям почали платити більше

Із 1 квітня 2019 року Урядовим рішенням з метою покращення матеріального стану багатодітних сімей, створення належних умов для виховання дітей, які виховуються в таких сім’ях, запроваджено новий вид соціальних виплат – допомога на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях.

Така допомога призначатиметься на третю і кожну наступну дитину з місяця, в якому було подано заяву з усіма необхідними документами у щомісячному розмірі 1 700 гривень та виплачуватиметься щомісяця по місяць досягнення дитиною 6-річного віку включно.

Звертаємо увагу, що для громадян, які звернуться у період з квітня по червень 2019 року включно за наданням допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях, зазначена допомога призначатиметься з 1 квітня 2019 року.

Допомога стосується не лише тих, хто народив чи народить дитину цьогоріч. Кожна сім’я, яка має посвідчення багатодітної, має змогу з 1 квітня оформити додаткову допомогу на дитину. Якщо в родині четверо дітей, двом з яких ще немає 6 років, держава виплатить на кожну з них по 1 700 грн. Це додатково до щомісячних 860 грн допомоги при народженні дитини.У разі коли в сім'ї одночасно народилося двоє і більше дітей, внаслідок чого сім'я набула статусу багатодітної, виплата допомоги здійснюватиметься на кожну таку дитину.

Призначення і виплата допомоги здійснюється управлінням соціального  захисту населення за зареєстрованим місцем проживання або за місцем фактичного проживання особи, яка претендує на призначення допомоги. га за фактичного проживання призначається за умови неотримання зазначеної допомоги за зареєстрованим місцем проживання заявника.

Для призначення допомоги одному з батьків, з яким постійно проживає дитина, необхідно звернутися до управління соціального захисту населення і написати заяву на отримання грошей. При подачі такої заяви необхідно пред'явити паспорт громадянина України (паспортний документ іноземця) або інший документ, що посвідчує особу, та подати копії таких документів:

- посвідчення батьків багатодітної сім'ї (з пред'явленням оригіналу) та посвідчення дитини з багатодітної сім'ї (з пред'явленням оригіналу);

- свідоцтв про народження всіх дітей (з пред'явленням оригіналів).

Виплати здійснюватимуться через Укрпошту чи уповноважений державою банк на соціальні виплати за вибором сім’ї. Якщо сім’я отримує щомісячну допомогу при народженні дитини, вона може надати реквізити банківської картки, на яку зараховуються 860 грн.

В Баришівському районі  наразі налічується 340 багатодітних сімей, в яких є 385 дітейвіком до 6 років.

Уряд щорокурозширює  підтримку сімей, у яких народжуються діти.Зокрема, впровадженотри нові фінансові механізми соціальної підтримки родин, в яких народжуються діти.

З вересня 2018 року кожній жінці, в якої з’явився новонароджений, безкоштовно видається «пакунок малюка».  По Баришівському району 113 сімей отримали такий подарунок з необхідними в перший період життя дитини речами.

З січня 2019 року  надається  грошовакомпенсаціяна послугу няні. Крім щомісячних 860 грн.  виплат на дитину, сім’я, яка оформила «муніципальну няню», безповоротно щомісяця має можливість отримувати  ще 1 626 гривень.

З квітня 2019 року зростає допомога багатодітним сім’ям.

Збільшення народжуваності – один з головних пріоритетів Уряду

 

Л.В. Маценко, начальник управління соціального захисту населення райдержадміністрації

Засідання Комісії з питань захисту прав дитини

Чергове засідання Комісії з питань захисту прав дитини при Баришівській райдержадміністрації (далі – Комісія) відбулася 15 березня 2019 року під головуванням першого заступника голови адміністрації  Віталія Миколайовича Гордієнка, за участю керівників управлінь, установ району, відділів та структурних підрозділів адміністрації.

На порядок денний членам Комісії були винесені наступні питання.

Розглянули звернення про здійснення нотаріальних дій в інтересах дитини щодо дарування частини квартири.

Вивчили та прийняли позитивні рішення:

- щодо влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування до сімейних форм виховання: 2 дітей до прийомної сім’ї, 1 дитина передана під опіку;

- про надання висновку щодо підтвердження місця проживання дитини для її тимчасового виїзду за межі України.

Представник центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді ознайомила присутніх про результати соціального супроводу сім’ї, яка перебувала в складних життєвих обставинах. У результаті припинено дію договору з позитивним результатом роботи з сім’єю.

Представили членам Комісії для перегляду та затвердження індивідуальні плани соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Відповідно до поданих заяв та матеріалів членами Комісії прийняті рішення та надано відповідні рекомендації.

 

Майорова Т. – головний спеціаліст служби у справах дітей та сім’ї Баришівської РДА