Прес-служба КОДА

Глава Уряду представив звіт роботи Кабінету Міністрів та основні завдання на 2018 рік

Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман відповідно до вимог законодавства представив Звіт роботи Кабінету Міністрів за 2017 рік та основні завдання на 2018 рік. Презентація відбулася в рамках засідання Уряду.  

Прем’єр-міністр підкреслив, що минулий рік був нелегким, але позитивні моменти очевидні. Серед них – збереження позитивної динаміки зростання економіки та початок фундаментальних змін в різних сферах життєдіяльності держави – від системи державних фінансів, системи економічних регуляцій та системи оподаткування бізнесу до соціальної сфери, а саме освіти, медицини, пенсійної системи.

«Я знаю, що проблем є достатньо, але ми маємо бути готовими їх подолати», - сказав Володимир Гройсман. За його словами, досягти мети дозволить нова якість державного управління, політика збільшення доходів громадян, забезпечення належного рівня безпеки. 

«Хотів би подякувати Парламенту, колегам міністрам за нелегкий рік, в якому були й позитивні моменти. Нам вдалося утримати економічне зростання. Ми збільшуємо виробництво продукту, люди мають можливості працевлаштування. Але якщо ми хочемо наздогнати партнерів, наш пріоритет – підвищення економічного зростання», - сказав Глава Уряду.

Уряд напрацював  нові ініціативи щодо розвитку ключових секторів промисловості та залучення інвестицій в економіку, – Володимир Гройсман

Кабінет Міністрів в рамках політики економічного зростання напрацював низку ініціатив, запровадження яких дозволить суттєво прискорити розвитку ключових  галузей промисловості, передусім видобувних, а також залучити інвестиції та інновації в економіку та життя громадян. Про це сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час представлення Звіту роботи Уряду за 2017 рік.

Глава Уряду підкреслив, що системний економічний розвиток – запорука зростання соціальної сфери та можливість держави повертати борги, обслуговування яких вже зараз потребує щороку близько 130 млрд грн.

Передумовою зростання є залучення інвестицій. І тут Україна, впевнений Володимир Гройсман, готова запропонувати широкі можливості, передусім в інфраструктурній сфері – порти, дороги, залізниця. Одним з інструментів зацікавлення інвесторів стане напрацьований спільно з парламентарями проект закону про концесію.           

«Ми також запроваджуємо механізми підтримки інновацій. Це забезпечить реактивний розвитку економіки», - сказав Володимир Гройсман і нагадав, що за ініціативи Уряду створені Фонд підтримки інновацій та стартапів, Експортно-кредитне агентство та інші інститути, покликані запровадити нові технології в «якість життя людей та економіку».

Уряд завершив переговори з General Electric, – Володимир Гройсман

Кабінет Міністрів України спільно з ПАТ «Укрзалізниця» завершили переговори з американським промисловим гігантом General Electric по програмі оновлення рухомого складу Укрзалізниці та виробництва тяги. Про це повідомив Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.

«Укрзалізниця і Уряд завершили переговори з General Electric. У 20-тих числах лютого ми підпишемо договір щодо виробництва нової тяги для потягів», - сказав Володимир Гройсман.

Він наголосив, що згідно з домовленостями локалізація виробництва становитиме не менше 40%, а, окрім того, Україна стане складовою світової мережі виробництва американської компанії.

Глава Уряду також повідомив, що вже навесні в Україні буде введено в експлуатацію Бескидський тунель – великий інфраструктурний об’єкт, який суттєво розширить можливості використання залізничного транспорту на Заході України.

Уряд схвалив документ, який веде до завершення анбандлінгу НАК «Нафтогаз України»

Кабінет Міністрів України схвалив документ, який визначає чіткі терміни відокремлення від  газового монополіста України НАК «Нафтогаз України» функції транспортування і зберігання газу. Відповідне рішення було ухвалено сьогодні на засіданні Уряду.

Постанова КМУ передбачає чіткий механізм і терміни передачі майна Уктрансгазу новому незалежному газовому оператору України – ПАТ «Магістральні газопроводи України» для початку повноцінної роботи. Це, зокрема, магістральні газопроводи, підземні сховища, сервісні служби.

Протокольним рішенням акціонер «Нафтогазу» - Уряд України доручив Правлінню компанії, а також Укртрансгазу та ПАТ «Магістральні газопроводи України» невідкладно забезпечити підготовчі заходи для своєчасної реалізації даної постанови КМУ, яка набере чинності після остаточного рішення Стокгольмського арбітражу, винесення якого заплановано на кінець цього місяця.

Незалежний оператор газотранспортної системи України – ПАТ «Магістральні газопроводи України» створений Урядом України 9 листопада 2016 року на виконання вимог Третього енергетичного пакета ЄС.

Акції МГУ зареєстровані Комісією з цінних паперів, забезпечено належне фінансування незалежного оператора, визначено чіткий перелік активів, який необхідний для його функціонування, та покроковий план їх передачі. Також проведено прозорий конкурс з відбору незалежної Наглядової ради ПАТ «МГУ».

Призначено Урядову уповноважену з питань гендерної політики

Кабінет Міністрів України призначив на посаду Урядової уповноваженої з питань гендерної політики Катерину Левченко.

Цю посаду запроваджено  Кабінетом Міністрів України 7 червня 2017 року. У грудні Катерина Левченко стала переможницею відповідного конкурсу.

 Основними завданнями Урядової уповноваженої стане координація роботи в гендерному напрямі всіх міністерств і державних органів, контроль дотримання Урядом принципу гендерної рівності, допомога в розробці державних програм із питань гендерної рівності, співпраця з міжнародними організаціями та громадянським суспільством.

Одним із найважливіших аспектів роботи буде контроль за виконанням Україною резолюції Ради безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека», мета якої – вирішення гендерних питань на всіх етапах мирного процесу, включаючи підтримку миру, миробудівництво і постконфліктне відновлення.

Робота гендерного уповноваженого скеровується профільним Віце-прем’єр-міністром. КМУ торік уперше в історії українських урядів визначив гендерну рівність одним зі своїх пріоритетів, поклавши обов’язки з реалізації державної політики у цій сфері на Віце-прем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції. Іванна Климпуш-Цинцадзе, яка обіймає цю посаду, зазначила, що, нарешті, в Україні з’явилася  повноцінна інституція для цілеспрямованого виконання численних задач у сфері гендерної рівності, впровадження вже існуючих напрацювань та надання системності цьому процесу.  

«Вітаю пані Катерину, бажаю успіху, сил та обіцяю свою повну підтримку в складній, але дуже важливій  праці. Нам потрібно змінювати не лише процедури, правила і законодавство, а й ставлення суспільства та навіть представників влади до питань рівноправності», - зазначила Іванна Климпуш-Цинцадзе.

Катерина Левченко має 20-річний досвід роботи у сфері захисту прав людини, зокрема, у гендерних питаннях. Із 1999 року очолює Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна». Із 2004 по 2006 рік працювала радником Міністра внутрішніх справ із прав людини та гендерних питань. Буда депутатом Верховної Ради V скликання від фракції «Блок «Наша Україна».

Уряд схвалив план заходів з інформування про євроатлантичну інтеграцію

Кабінет Міністрів України на своєму засіданні 14 лютого ухвалив розпорядження «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції вдосконалення інформування громадськості з питань євроатлантичної інтеграції України на 2018 рік».

Ухвалення документа має забезпечити цього року ефективне інформування громадськості з питань євроатлантичної інтеграції України. Мета - підвищити рівень підтримки українцями державної політики у сфері євроатлантичної інтеграції та рівень довіри до НАТО як до інституції, що відіграє ключову роль у зміцненні міжнародної безпеки.

«Це дуже важливе рішення, особливо в контексті протидії російській пропаганді. Та окрім спростування ще радянських і нових російських міфів про НАТО, у нас багато роботи з роз`яснення суті Північноатлантичного Альянсу. НАТО – це не лише армія. НАТО – це права людини, верховенство права, освіта, екологія», – сказала Віце-прем`єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Іванна Климпуш-Цинцадзе. За результатами соціологічних досліджень, більшість українців підтримують вступ України до НАТО. Однак, на думку Віце-прем`єр-міністра, це радше емоційна підтримка на тлі російської агресії. Тому Іванна Климпуш-Цинцадзе вважає необхідною інформаційну роботу, яка допомогла би перетворити цю підтримку на усвідомлену та обґрунтовану розумінням діяльності Альянсу.

Заходи, що містяться у плані, конкретні, розраховані на різні цільові аудиторії та охоплюють усі регіони України. Їхнє фінансування у 2018 році передбачене в рамках бюджетної програми «Здійснення заходів з питань європейської та євроатлантичної інтеграції в інформаційній сфері», за якою Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» Держкомтелерадіо визначені відповідні видатки.

Уряд затвердив Річну національну програму Україна-НАТО

Кабінет Міністрів України на своєму засіданні 14 лютого затвердив Річну національну програму під егідою Комісії Україна-НАТО на 2018 рік, а також схвалив відповідний проект Указу Президента України з метою подальшого внесення акта на підпис Глави держави.  

РНП є головним програмним документом, що спрямовує та регулює весь комплекс питань співробітництва з НАТО. Програма на 2018 рік містить 444 заходи за участі 58 міністерств та відомств, не враховуючи місцеві органи влади та інші інституції й організації.

Віце-прем`єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Іванна Климпуш-Цинцадзе зазначила, що РНП є основним стратегічним документом планування внутрішньодержавних реформ у контексті взаємодії України з Північноатлантичним Альянсом. Мета цієї взаємодії – підготовка до набуття членства у НАТО.

«За своїм змістом і форматом трансформована і модернізована РНП 2018 року дедалі більше стає схожа на сучасні стратегічні документи. Щорічне збільшення кількості заходів співробітництва свідчить, зокрема, про позитивний алгоритм активізації співпраці, розширення сфер взаємодії», - підкреслила Віце-прем`єр-міністр.

Вона також повідомила, що вже ближчими днями розпочнеться підготовка РНП на 2019 рік, яка буде поєднана з підготовкою державного бюджету на 2019 рік. «Наше завдання вперше побудувати «дорожню карту» підготовки до членства в НАТО, яка була б за змістом і ідеологією споріднена з програмою діяльності Уряду, мала б відповідне фінансове наповнення», – сказала Іванна Климпуш-Цинцадзе. 

Довідково

Програма на 2017 рік містить 375 заходів, з яких  виконані 307 (81,9%), 49 виконуються (13%), 19 не виконано з об’єктивних причин. Наявність невиконаних заходів пояснюється, насамперед, скасуванням або перенесенням строку їхнього виконання на 2018 рік за ініціативою організаторів, а також переорієнтацією першочергових потреб у зв’язку з проведенням антитерористичної операції у Донецькій та Луганській областях.

Програма на 2016 рік містила 255 заходів, з яких 210 виконані 
(82%), 34 виконуються (13,3%), 11 не виконано з об’єктивних причин. Наявність невиконаних заходів пояснюється скасуванням або перенесенням строку їхнього виконання на 2017 рік за ініціативою організаторів або зміною формату співробітництва.

Держпідтримка АПК буде максимально прогнозованою та цільовою, - Рішення Уряду

Уряд прийняв зміни до Концепції Державної цільової програми розвитку аграрного сектору економіки, згідно з якими держпідтримка АПК буде максимально прогнозованою та ефективною. 

Зокрема, внесено уточнення у структуру завдань і заходів Концепції, їх фінансування та термін їх реалізації - дію продовжено з 2020 до 2021 року.

Відповідне рішення було прийняте сьогодні, 14 лютого, на засіданні Кабінету Міністрів України.

 До зазначеного документа включено:

- положення щодо забезпечення комплексного розвитку сільських територій за рахунок стимулювання розширення напрямків діяльності аграрного сектору економіки;

- заходи, направлені на забезпечення профілактики та   ліквідації   захворювання  на    африканську чуму свиней;

- заходи, направлені на підтримку лісової галузі, зокрема, щодо відтворення, охорони і захисту лісів, підвищення їх продуктивності, поліпшення якісного складу, збереження їх біорізноманіття.

Такі зміни дозволять створити організаційно-економічні умови для ефективного, соціально спрямованого розвитку аграрного сектору економіки.

Кабінет Міністрів затвердив план заходів на 2018 рік щодо реалізації Стратегії подолання бідності

З метою забезпечення подальшої реалізації Стратегії подолання бідності, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.03.2016 № 161‑р, Урядом визначено конкретні заходи на 2018 рік, що спрямовані на підвищення дієвості політики зайнятості, підвищення грошових доходів населення, забезпечення доступу населення до соціальних послуг, мінімізацію ризиків бідності а також соціального відчуження найбільш вразливих категорій населення.

Реалізація зазначених заходів сприятиме досягненню основних цільових показників щодо зниження рівня бідності, а також досягненню європейських стандартів життя, створенню особливих умов для усунення відчуження окремих груп населення.

Порядок нарахування та сплати ЄСВ за деякі категорії застрахованих осіб приведено у відповідність до чинного законодавства

Кабінет Міністрів України на своєму засіданні ухвалив постанову „Деякі питання нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за окремі категорії застрахованих осіб”.

Із прийняттям зазначеної постанови, Порядок нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 № 178, узгоджено із Законом України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій”.

Так, Законом України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій” від 03.10.2017 № 2148-VIII:

змінено розмір максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що дорівнює п’ятнадцяти розмірам мінімальної заробітної плати, встановленої законом;

до осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, віднесено осіб, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відповідно до закону отримують допомогу при усиновленні дитини.

Уряд затвердив бюджет Фонду соціального страхування України на 2018 рік

Урядом, відповідно до Закону України „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, прийнято постанову Кабінету Міністрів України „Про затвердження бюджету Фонду соціального страхування України на 2018 рік”.

Зокрема, затверджено дохідну частину бюджету Фонду в сумі 23,0 млрд гривень, та видаткову в сумі 22,0 млрд гривень.

Резерв коштів для виплати допомоги по безробіттю становить 285,0 млн гривень.

Бюджет Фонду на 2018 рік є збалансованим і бездефіцитним.

Прийняття бюджету дозволить здійснити перерахування суми щомісячних страхових виплат потерпілим на виробництві, осучаснити такі виплати за період 2008-2011 роки, забезпечити фінансування медичної реабілітації застрахованих осіб тощо.

Кабінет Міністрів ініціюєзміни до деяких законодавчих актів щодо створення належних, безпечних і здорових умов праці

Уряд на своєму засіданні 14 лютого прийняв рішення про направлення до Верховної Ради проекту Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо створення належних, безпечних і здорових умов праці”, який розроблено на виконання пункту 5 Протоколу № 2 засідання Урядової комісії з розслідування причин виникнення надзвичайної ситуації, що сталася 02 березня 2017 року у с. Глухів Сокальського району Львівської області на відокремленому підрозділі „Шахта „Степова” Державного підприємства „Львіввугілля”.

Метою проекту Закону є відновлення повноцінного державного гірничого нагляду, державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, охорону праці, гігієну праці відповідно до вимог Конвенцій Міжнародної організації праці.

Виконання вимог цього Закону надасть можливість продовжити роботу у налагодженні співпраці з міжнародними партнерами, забезпечить неухильне дотримання прав людини, її життя та здоров’я у процесі її трудової діяльності та покращить імідж України в світовому товаристві.

Уряд ухвалив державне оборонне замовлення на 2018-2020 роки

Сьогодні, 14 лютого, Кабінет Міністрів України ухвалив основні показники державного оборонного замовлення України (ДОЗ) на 2018-2020 роки.

“Планувати державне оборонне замовлення на три роки ми почали у 2017 році, і ця система вже довела свою ефективність як для державних замовників, так і для підприємств-виконавців ДОЗ”, - прокоментував рішення Уряду заступник Міністра економічного розвиту і торгівлі України Юрій Бровченко.

Ухвалене Урядом державне оборонне замовлення базується на основних напрямах бюджетної політики на 2018-2020 роки. В середньостроковій перспективі основні зусилля держави будуть спрямовані на забезпечення української армії сучасними зразками озброєння та військової техніки. У 2018 році фінансування державного оборонного замовлення здійснюватиметься в істотно більших обсягах.

Попередньо проект державного оборонного замовлення на 2018-2020 роки був розглянутий та схвалений Радою національної безпеки і оборони України.

Україна презентує національний стенд на ЕКСПО-2020 у Дубаї

Сьогодні, 14 лютого, Кабінет Міністрів України ухвалив ініційоване Мінекономрозвитку рішення для підготовки участі України у Всесвітній виставці “ЕКСПО-2020”, що відбуватиметься в Дубаї (ОАЕ) з 20 жовтня 2020 до 10 квітня 2021. Відповідно до ухваленого розпорядження буде створено координаційний комітет з підготовки, а його Головою призначено Першого віце-прем’єр- міністра – Міністра економічного розвитку і торгівлі України Степана Кубіва. 

“Наше завдання - показати на кожній міжнародній виставці найбільш цікаві українські проекти серед яких, зокрема, інноваційні рішення у аграрній сфері, промисловості, енергетиці та енергоефективності, а ще інфраструктурні проекти, машинобудування, авіакосмічну сферу. Координаційний комітет, який я очолю, проведе серйозну підготовку до ЕКСПО-2020, щоб якнайкраще презентувати експортний потенціал та привабливі інвестиційні можливості України”, - коментує рішення Уряду Степан Кубів.

ЕКСПО-2020 буде присвячена пошуку шляхів взаємозв’язку, співпраці та формуванню нових партнерських відносин між країнами для розвитку інновацій і нових ідей для створення кращого майбутнього.

Як відомо, у грудні минулого року було внесено зміни до системи надання державної підтримки національних експозицій на міжнародних виставках і ярмарках в сфері розвитку українського експорту. Уряд затвердив порядок співфінансування закордонних міжнародних виставкових та ярмаркових заходів у сфері просування експорту. Згідно з цим порядком, до 30 березня кожного року Уряд затверджує перелік заходів, які будуть фінансуватися коштом державного бюджету.

Уряд підтримав ініціативи Мін’юсту, які забезпечать реалізацію положень закону #ЧужихДітейНеБуває

У ході сьогоднішнього засідання Кабінет Міністрів підтримав розроблену Міністерством юстиції постанову, яка забезпечить приведення низки нормативно-правових актів у відповідність із Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів», більш відомого як закон #ЧужихДітейНеБуває.

За словами першого заступника Міністра юстиції Наталії Бернацької, Мін’юст почав активну боротьбу за права жінок та дітей. І боротьба з неплатниками аліментів – один з її пріоритетів.

«Даною постановою вносяться зміни до чинних правових документів, які дадуть можливість привести їх у повну відповідність із прийнятим законом, який почав діяти 6 лютого», - зауважила вона.

Наталія Бернацька нагадала, що розроблений Мін’юстом та прийнятий Верховною Радою закон запроваджує значно жорсткіші методи впливу на злісних неплатників аліментів. Якщо заборгованість боржника перевищує суму за 6 місяців, державний виконавець зобов'язаний винести постанову про:

1) встановлення тимчасового обмеження боржника у праві виїзду за межі України;

2) встановлення тимчасового обмеження боржника у праві управління транспортними засобами;

3) встановлення тимчасового обмеження боржника у праві користування вогнепальною мисливською, пневматичною і холодною зброєю;

4) встановлення тимчасового обмеження боржника у праві на мисливство.

Також для неплатників вводиться новий вид адміністративного стягнення – суспільно корисні роботи на строк від 120 до 240 годин. Оплата за такі роботи спрямовується на погашення заборгованості зі сплати аліментів. У разі ухилення від суспільно корисних робіт їх може бути замінено адміністративним арештом на строк до 15 діб.

Уряд удосконалив порядок надання соціальних стипендій деяким категоріям студентів

Прийнятою на засіданні Уряду постановою Кабінету Міністрів України „Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1045”, внесено зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати соціальних стипендій студентам (курсантам) вищих навчальних закладів.

Зазначений Порядок затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 року № 1045, з метою приведення його у відповідність до норм Закону України „Про Державний бюджет України на 2018 рік”.

Як відомо, державні вищі навчальні заклади І-ІІ рівня акредитації, що визначені додатком № 10 Закону України „Про Державний бюджет України на 2018 рік”, з 1 січня 2018 року передані на фінансове забезпечення місцевих бюджетів.

 

Урядовий портал

 

Уряд наполягає на відповідальності команди МОЗ та регіональної влади в питаннях виконання державних медичних програм, – Володимир Гройсман

Кабінет Міністрів України наполягає на поглибленні відповідальності Міністерства охорони здоров’я та органів місцевого самоврядування за виконання державних медичних програм. Про це сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час наради з питань закупівлі ліків, забезпечення вакцинами та щодо подальшої реформи системи охорони здоров’я.

Глава Уряду наголосив, що система охорони здоров’я наразі проходить процес фундаментальних змін, але команда Міністерства та місцеві органи мають працювати злагоджено і швидко виявляти проблеми та вирішувати їх. Причому це стосується, як закупівель ліків і забезпечення зарплат лікарів, так і виконання програм, передусім урядової програми «Доступні ліки». Тим більше, що  фінансування всіх видатків з Державного бюджету по лінії системи охорони здоров’я проходить чітко і згідно з планом. Кошти на місцях є.

«Давайте дамо інформацію людям про те, чому вони не мають, приміром, доступу до ліків і хто блокує процес, - запропонував Володимир Гройсман. – Ми повинні врегулювати ситуацію. Якщо для цього потрібно рішення Уряду – воно буде. Коли ми витрачаємо 6 млрд грн на закупівлі ліків (на рік), я хочу, аби ці ліки закупляли вчасно, а люди мали доступ до ліків. Або ми будемо відповідально відноситися до своїх обов’язків, або працювати не будемо».

Глава Уряду запропонував фахівцям МОЗ повну підтримку – передусім, в питаннях необхідних регуляторних рішень. «У мене немає сумніву в чистоті намірів медиків, але я наголошую, що працювати потрібно жорстко. Мені вистачає політичної волі ухвалювати рішення», - сказав Володимир Гройсман.

Він підкреслив, що життя людини – найцінніше. І втрачати його через те, що «хтось не підписав якийсь документ чи дозвіл» – неприпустимо.  

Довідково

Наприкінці січня поточного року Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман вийшов з вимогою ретельно розслідувати кожен випадок неналежного виконання програм забезпечення вакцинами та ліками, а також урядової програми «Доступні ліки». Тоді він закликав керівництво Міністерства охорони здоров’я та Державної казначейської служби долучитися до цієї роботи. Глава Уряду звертав увагу, що фінансування програм проходить своєчасно, проте з різних причин, у тому числі необґрунтованих, ситуація в регіонах у сфері системи охорони здоров’я різна. «Якщо проблема процедурна, давайте зробимо висновки і ліквідуємо її на майбутнє. Якщо справа в бездушній позиції місцевих керівників – я це пробачати не буду. Причому буду говорити про це публічно. Ретельне розслідування – чому так відбулося… Хворі люди не можуть чекати», - наголошував Глава Уряду.

При цьому він наголошував на необхідності «дійти до кожного села» і довести людям медичні ініціативи та можливості людям. У цьому контексті Глава Уряду запропонував вести постійний – щомісячний моніторинг виконання медичних програм, передусім програм вакцинації та програм «Доступні ліки»  з постійним інформуванням керівництва Уряду, а також провести опитування людей – учасників програми з метою загального покращання ініціатив.

Програма «Доступні ліки» стартувала за ініціативи Кабінету Міністрів у квітні 2017 року в рамках заявленого Урядом курсу на покращання ситуації в системі охорони здоров’я та на зростання тривалості життя українців. Першими трьома програмними нозологіями стали захворювання серцево-судинної системи, діабет та астма. У 2017 році Уряд виділив на реалізацію програми загалом більше 700 млн грн. За інформацією МОЗ, минулого року за програмою відпускалися 198 препаратів, кількість виробників – учасників програми перевищила 50, а кількість аптек – учасниць програми перевищила 6,7 тис. За майже 14 млн рецептів пацієнти отримали ліки безкоштовно або з невеликою доплатою. Зараз МОЗ опрацьовує новий, розширений перелік ліків по програмі і розраховує, що до ініціативи долучатимуться більше виробників.

 

Урядовий портал

Держгеокадастр повідомляє про значення коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель за 2017 рік

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру на виконання статті 289 Податкового кодексу України повідомляє.

Відповідно до пункту 9 підрозділу 6 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (в редакції Закону України від 07.12.2017 № 2245 – VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році») індекс споживчих цін за 2017 рік, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, застосовується із значенням 100 відсотків.

Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за 2017 рік становить 1,0.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік – 1,703, 1997 рік – 1,059, 1998 рік – 1,006, 1999 рік – 1,127, 2000 рік – 1,182, 2001 рік – 1,02, 2005 рік – 1,035, 2007 рік – 1,028, 2008 рік – 1,152, 2009 рік – 1,059, 2010 рік – 1,0, 2011 рік – 1,0, 2012 рік – 1,0, 2013 рік – 1,0,   2014 рік – 1,249, 2015 рік – 1,433 (крім сільськогосподарських угідь) та 1,2 для сільськогосподарських угідь (рілля, перелоги, сіножаті, пасовища, багаторічні насадження), 2016 рік – для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) – 1,0, для земель несільськогосподарського призначення – 1,06.

Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася.

 

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА

Курси навчання та підвищення кваліфікації у сфері «Публічні закупівлі в Україні» 26-27 березня 2018 року в місті Києві!!!

Місце проведення  семінару:

Буде повідомлено додатково

за інформацією звертатися до відділу з питань організації навчання

за тел. (044)272-33-50, 272-50-23)

26 березня 2018 року

09.30 год. – 9.50 год. здійснюється реєстрація учасників.

10.00 год. – 13.30год.

1.      Державна політика у сфері закупівель. Система функціонування закупівель в Україні. (Розгляд Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) з коментарями);

2.      Повноваження та функції тендерного комітету (Практичний розгляд основних питань функціонування комітету: як розподіляються повноваження, як складається поіменний протокол засідання комітету, ЕЦП  - на кого оформити і як, приклади підпису документів ЕЦП);

3.      Порядок та основні умови планування тендерних закупівель (Алгоритм дій замовника при визначенні предмета закупівлі з урахуванням змін, при складанні та оприлюдненні річного плану, змін до нього та додатку, приклад оприлюднення плану та додатку на веб-порталі Уповноваженого органу через майданчик. ).

4.      Оприлюднення інформації про закупівлю (Алгоритм дій замовника при оприлюдненні інформацій про закупівлю відповідно до ст. 10 Закону);

13.40 год. – 14.20 год. обідня перерва   

14.30 год. – 18.00 год.

5.      Порядок організації та проведення відкритих торгів (Практичний розглядпроцедури проведення відкритих торгів за Законом :оголошення процедури; внесення змін в тендерну документацію; подання пропозицій учасниками; аукціон (оцінка); розгляд та відхилення тендерних пропозицій; рішення про намір укласти договір про закупівлю;- відміна процедури закупівлі; можливі етапи відміни процедури закупівлі; договір про закупівлю; звіт за процедурою; перегляд усіх документів сформованих за процедурою закупівлі.).

6.      Підготовка тендерної документації (Розгляд всіх  особливостей складання тендерної документації: складаємо тендерну документацію; формальні помилки; звернення за роз’ясненнями до тендерної документації; вносимо зміни і надаємо роз’яснення; санкції на товари російського походження; забезпечення пропозиції та договору (форма, умови надання; хто надає; умови повернення, ризики, які покриває забезпечення).

7.      Кваліфікаційні критерії до учасників (практичне визначення кваліфікаційних вимог до учасників за статтями 16 та 17 Закону:- встановлення вимог статті 16 Закону; наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору; приклади формування вимоги щодо «аналогічності договорів»; встановлення вимог статті 17 Закону про держзакупівлі; вимоги, які регламентують положення статті 17 Закону.

8.      Відкриті реєстри, практика застосування (перегляд відкритих реєстрів Мін’юсту)

9.      Розгляд та оцінка тендерних пропозицій (Алгоритм дій замовника при оцінці тендерних пропозицій: критерії та методика оцінки по новому Закону; нецінові критерії оцінки, як їх застосовувати;

10.  Відповіді на питання учасників семінару, що стосуються формування документації, а також інші питання.

27 березня 2018 року

09.00 год. – 09.30 год. здійснюється реєстрація учасників.

09.30 год. – 14.30 год.

11.  Законодавство з регулювання допорогових закупівель(проведення допорогових електронних закупівель на практиці: чи потрібно затверджувати положення про тендерний комітет?; загальну концепцію роботи системи; порядок реєстрації на електронному майданчику; порядок створення закупівлі; порядок проведення аукціону та визначення переможця; порядок відміни закупівлі; терміни укладання договору;  основні поради замовникам, щодо проведення допорогових торгів; основні поради учасникам, щодо участі в допорогових торгах; оскарження допорогових процедур, створення закупівлі: завантаження документів, запитання учасників і відповіді на них, редагування та скасування.)

12.  Порядок та умови застосування переговорної процедури закупівлі(Практичний розгляд та створення переговорної процедури закупівлі, завантаження документів за Законом)

13.  Умови застосування і проведення процедури конкурентного діалогу (Практичний розгляд процедури закупівлі конкурентного діалогу за Законом)

14.  Особливості укладання договору про закупівлю. Істотні умови договору (Практичний розгляд усіх особливостей укладення договору про закупівлю та внесення змін до істотних умов договору: як діяти з договорами у зв’язку з постійним зростанням цін та зміною курсу валют?зміна істотних умов договору про закупівлі;продовження дії договору на 20 відсотків на початку наступного року; недійсність договору про закупівлю; інші питання стосовно укладення договору та внесення змін.

15.  Закупівля за рамковими угодами (Особливості проведення рамкових угод за Законом).

16.  Звітування за процедурами закупівлі: (Особливості подання звітів про процедури закупівлі:    строки зберігання документів;    звіт про результати проведення процедури закупівлі; повідомлення про внесення змін до договору;   звіт про виконання договору;    звіт про укладені договори;     звітуємо на є-дата,  модуль аналітики  - bi.prozorro.org;   пошуково-аналітична система - 007.org.ua.

17.  Порядок оскарження процедур закупівлі (Практичний розгляд питання щодо оскарження дій замовника під час проведення торгів:    види скарг в Антимонопольний комітет України, їх зміст та порядок подання;    розмір плати за подання скарги до АМКУ;   документальне підтвердження порушень замовника під час підготовки скарги;    порядок та строки  розгляду скарг Антимонопольним комітетом України, види рішень,  виконання рішень Антимонопольного комітету України учасниками та замовником, оскарження рішень Антимонопольного комітету України, практичні поради учасникам під час розгляду скарг Антимонопольним комітетом України;    джерела розміщення інформації  по скаргам;    можливість оскаржити рішення АМКУ до суду.; 

18.  Контроль за здійсненням закупівель та основні аспекти перевірок (Практичні аспекти щодо контролю за здійсненням закупівель та їх перевірок, функції та повноваження Держфінінспекції в сфері державних закупівель)

19.  Відповідальність у сфері державних закупівель;

14.30 год. – 15.30 год. – завершальна дискусія;

15.30 год. – 16.15 год. – підсумковий контроль знань – залік, видача сертифікатів.

Представник Центру державних замовлень на семінарі Альона Миколаївна (моб. 0969863598)

АНКЕТА-ЗАЯВКА  АМ№  ______________

 

Найменування організації, адреса, код за ЄДРПОУ:

 

                       

 

Телефон  та факс:

 

 

 

E-mail:

 

 

 

ПІБ керівника організації, посада:

 

 

 

Юридична адреса, податкові та банківські реквізити заявника:

 

 

 

 

Дата проходження курсів: 26-27 березня 2018 року

Загальна кількість учасників:

Підвищення кваліфікації

         Навчання

 

 

 

Вказати П.І.Б. учасника (ів) в давальному відмінку, займана  посада:

Навч.

Підвищ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питання, які на погляд слухачів необхідно розглянути на семінарі:

 

ПІБ контактної особи, тел./факс, або моб.:

 

 

 
Центр Державних Замовлень

 

Разом повернемо відчуття гідності кожному українцю, – В.Гройсман

Сьогодні під час звернення до українського парламенту Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман назвав першочергові рішення, які необхідно ухвалити для відновлення справедливості в Україні.

 «За чотири роки ми зробили водночас і багато, але точно знаю, що ми зробили мало. Ми не пройшли точки неповернення. Нам потрібно змінювати країну, зробити країну по-справжньому демократичною, по-справжньому розвинутою. Я глибоко переконаний, що люди чекають до нас не того, щоб політики за півтора-два роки до виборів починали мірятись рейтингами. Ми повинні розуміти, що до виборів у нас є шанс прийняти надважливі рішення», - заявив очільник українського Уряду. Також він назвав чіткі завдання, які необхідно спільно вирішити усім гілкам влади для розбудови справедливої, демократичної та економічно-розвиненої держави:

Антикорупційний суд

«Чи можливо збудувати сильну економіку, коли ми маємо величезний виклик – проблему корупції? Чи прийдуть до нас інвестиції? Чи зможемо ми відкрити потенціал для створення нових робочих місць, підвищення заробітних плат? Ні. Нам треба побороти корупцію, і тому нам потрібно в цьому скликанні, на цій сесії створити антикорупційний суд. І не просто його створити, а зробити так, щоби цей суд виніс перші вироки тим корупціонерам, які сплутали власну кишеню з національними інтересами»

Завершити реформу децентралізації

«Ми маємо завершити реформу децентралізації. Для цього нам потрібно провести конституційні зміни, закріпити місцеве самоврядування на всіх рівнях, починаючи від громади і закінчуючи областями».

Вирішити конфлікт владних повноважень

«Нам треба врешті решт прийняти рішення – ми парламентсько-президентська країна або президентсько-парламентська. Ми маємо визначити сфери відповідальності і компетенції усіх рівнів влади. Чітко вказати – хто за що відповідає. Тоді ми отримаємо зовсім іншу якість державного управління.

Зміни до виборчої системи

«Діюча виборча система є неприйнятною. Діюча виборча система корумпує сьогодні виборчий процес. Стало нормою в нашій країні, коли люди купують голоси. Ми маємо шанс це змінити. Ми маємо створити нормальну прозору систему, де кожен зможе реалізувати себе. І коли буде побудований якісний діалог з українським суспільством і ми будемо поважати людей, приходячи на вибори і обіцяти тільки те, що ми можемо зробити, а не купувати за гроші , часто крадені гроші, голоси українців».

Об’єднатись заради України

«Ми можемо починати змагатись у політичній боротьбі.  Не має значення, хто в якій боротьбі переможе. Важливо, в якій країні ми будемо жити. І змінити ситуацію ми можемо тільки разом. Давайте разом повернемо відчуття гідності кожному українцю»

 

Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету міністрів України

СЕЛЯНИН ОТРИМАЄ ВІД УРЯДУ 2 500 ГРН НА УТРИМАННЯ ТЕЛЯТ

Сьогодні під час засідання Кабінету Міністрів України було прийняте рішення, яке забезпечить підтримку аграрного сектора країни по 5 важливим напрямкам на загальну суму 6,3 млрд грн. Це дозволить наростити обсяги сільськогосподарського виробництва, збільшити поголів’я і здешевити утримання худоби,  здешевити сільськогосподарську техніку для аграріїв, стимулювати садівництво і виноградарство, а також сприятиме розвитку фермерства в Україні. Також ця програма сприятиме економічному зростанню країни, створенню робочих місць та позитивно вплине на ціни на харчові продукти в Україні.

«Це ті конкретні програми, які ви можете використовувати вже у 2018 році. Також ми мінімізуємо вплив чиновників. Будуть впливати фермерські асоціації і задіяні банківські програм. Я зацікавлений у тому, щоб фермерських господарств стало більше. Це наша спільна мета», - звернувся Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман до аграріїв. Також він наголосив, що ці програми починають діяти вже з завтрашнього дня. Завдяки урядовій ініціативі доля фермерських господарств в структурі АПК України може збільшитись вдвічі.

Здешевлення с/г техніки

Уряд спрямовує 945 млн грн. на здешевлення сільськогосподарської техніки для аграріїв. Це  дозволить сільгоспвиробникам придбати 5050 одиниць вітчизняної сільгосптехніки за суттєво нижчою ціною. Держава компенсуватиме 25% вартості техніки великим сільгоспвиробникам , а фермерам – 40%, що сприятиме не лише розвитку аграрного сектору, а й дозволить на 20% наростити її виробництво, адже програмою буде охоплений кожен покупець вітчизняної сільськогосподарської техніки.

Дотації на утримання худоби

4 млрд грн направляє Уряд на розвиток українського тваринництва. Надається підтримка як агровиробникам, так і для громадян, які утримують молодняк ВРХ.

Громадяни, які утримують молодняк ВРХ, отримають 700 млн грн  державної підтримки, або 2500 грн на голову молочної корови  трьома траншами. Агровиробники, які утримують молочних корів, отримають 500 млн грн  державної підтримки, або 1500 грн на голову молочної корови  двома траншами.

Ця ініціатива Уряду  дозволить здешевити утримання 700 000 голів ВРХ для населення та агровиробників та збільшити в сільськогосподарських підприємствах поголів’я ВРХ на 11%, свиней на 18%, овець на 6%. Метою Уряду також є збільшення середньої продуктивності молочного ВРХ з 4000 літрів/рік до 7000-9000 літрів /рік.

Агровиробники отримають 50% компенсацію вартості високопродуктивного поголів’я, а також біологічного матеріалу та ембріонів на суму 300 млн грн.2,5 млрд грн агровиробникам буде компенсовано на будівництво або реконструкцію тваринницьких комплексів.  Йдеться про 25% компенсацію тіла кредиту, залученого на будівництво або реконструкцію комплексів в галузях свинарства, птахівництва та ВРХ, 30% відшкодування вартості введених в експлуатацію тваринницьких комплексів, побудованих без залучення кредитних коштів та до 3% здешевлення кредитних ресурсів, залучених на проекти із розвитку аквакультури,  вівчарства, козівництва

Розвиток фермерських господарств

1 млрд грн виділяє Уряд на підтримку фермерів, що дозволить здешевити кредити до 1,5 облікової ставки НБУ, отримати 100% компенсацію вартості насіння та 90% компенсація вартості дорадчих послуг. При цьому таку підтримку отримають не великі латифундисти, а фермери з земельним банком до 500 га. Це стимулюватиме розвиток фермерства в Україні.

Підтримка кооперативів

Для сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів Уряд запускає програму підтримки садівництва, ягідництва, заготівлі молока і м’яса, будівництво овоче- та фруктосховищ на умовах спів фінансування проектів. 70% витрат на придбання обладнання  компенсує держава.

Розвиток садівництва та виноградарства

Обсяг державної підтримки садівництва і виноградарства у 2018 році складе 300 млн грн. Це дозволить компенсувати 80% вартості саджанців і збільшити на 3 100 га площі садів, ягідників, виноградників вже до кінця року.

 

Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету міністрів України

З ЛЮТОГО «ДОСТУПНИХ ЛІКІВ» СТАНЕ БІЛЬШЕ

Уряд розширив програму «Доступні ліки», за якою можна отримати препарати від хронічних захворювань в аптеці за рецептом безкоштовно або з незначною доплатою. З лютого 2018 року перелік препаратів, що входять до програми, збільшився на 20%.

В оновленому переліку 239 препаратів від серцево-судинних захворювань, діабету ІІ типу та бронхіальної астми, які застосовуються для амбулаторного лікування (раніше до програми були включені 198 препаратів). Стало більше на 24 препарати від серцево-судинних захворювань, на 14 - від діабету ІІ типу, на 3 – від бронхіальної астми.

До програми включені препарати 48 виробників: 30 іноземних та 18 українських.

47 препаратів можна отримати безкоштовно

47 препаратів з оновленого переліку можна отримати в аптеці безкоштовно за рецептом лікаря. Найдешевший з них Еналаприл (від серцевих захворювань) українського виробника, який коштує 4,76 грн., найдорожчий – Пульмікорт (від бронхіальної астми) швецького виробника, вартість якого 878,54 грн.

Вартість цих препаратів повністю компенсує держава, їх надають безкоштовно, за інші препарати пацієнт здійснює незначну доплату. Гроші за надані громадянам ліки за цією програмою держава перераховує аптечним закладам. З початку дії програми аптекам було перераховано з бюджету за ліки понад 600 мільйонів гривень.

Процедура отримання «доступних ліків» не змінилась

Як і раніше, для того, щоб отримати препарати за програмою «Доступні ліки», потрібно звернутись за рецептом до лікаря первинної ланки – сімейного лікаря чи терапевта, що працює в поліклініці, амбулаторії або має власну практику. Тільки він має право виписати рецепт на ліки, що беруть участь в програмі.

В рецепті лікар вказує не торгову назву препарату, а діючу речовину. З рецептом потрібно прийти до аптеки з позначкою «Доступні ліки» і обрати препарат, який містить вказану в рецепті діючу речовину, та отримати його безкоштовно або з незначною доплатою. Кількість аптек, де можна отримати доступні ліки, постійно збільшується і на сьогодні до участі в програмі долучились понад 6760 аптек– це кожна третя аптека в країні.

 

Урядова програма «Доступні ліки» почала діяти 1 квітня 2017 року і за цей час держава відшкодувала вартість ліків від хронічних захворювань за майже 14 мільйонами рецептів на загальну суму понад 600 млн.грн.У 2018 році уряд збільшив фінансування програми на 40% - до 1 млрд.грн., кошти на реалізацію програми було перераховано урядом в регіони на початку січня.


 

Департамент інформації та комунікацій з громадськістю

Секретаріату Кабінету міністрів України

У 2017 р. сонячні електростанції встановило удвічі більше приватних домогосподарств, ніж у 2016 році

За останні три роки в Україні 3010 приватних домогосподарств встановили сонячні електростанції загальною потужністю 51 МВт. Більшість сімей, а саме - близько 2 тис. родин, перейшли на «чисту» електроенергію у 2017 році.

Зокрема, у IVкварталі 2017 р., не дивлячись на зимовий період, перевагу «чистій» електроенергії надали 687 домогосподарств, що на 30% більше порівняно з IIIкварталом того року.

«Стрімкий попит населення на «сонячну» електроенергію пояснюється прийнятим у 2015 р. Законом України № 514-VIII (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/514-19), яким надано вигідний «зелений» тариф із прив’язкою до курсу євро. Це означає, що домогосподарство може продавати надлишок згенерованої «чистої» електроенергії в мережу і швидко повертати кошти, вкладені у сонячні панелі без застережень щодо інфляції», - зауважив Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.

Якщо сонячні установки потужністю до 30 кВт встановлено у 2017 р., то «чисту» електроенергію можна реалізовувати за тарифом 18,09 євроцентів/кВт*год до 2030 року.

Переходити на «сонячну» електроенергію також допомагає влада на місцях. Зокрема, на Львівщині з обласного бюджету домогосподарству повертають 10%  суми кредиту на сонячні панелі, а на Житомирщині – 20% суми кредиту.

У м. Хмельницькому та м. Броди (Львівської обл.) з міського бюджету відшкодовують 10% вартості робіт із встановлення сонячних електростанцій.

Загалом, за три роки приватними домогосподарствами інвестовано у встановлення сонячних панелей майже 52 млн євро.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

 

Сергій Савчук: За останні 3 роки населення, бюджетні установи та ТКЕ зменшили споживання газу на 6 млрд куб. метрів

У 2017 р. в Україні бюджетні установи, теплокомуненерго (ТКЕ) та населення спожили газу на 6,02 млрд м3 або на 25% менше, ніж у 2014 році.

Про це свідчать отримані Держенергоефективності дані від НАК «Нафтогаз України» та ПАТ «Укртрансгаз»(без урахування обсягів газу, використаного на тимчасово окупованих територіях).

Це означає, що понад 1,2 млрд євро не було витрачено із валютних резервів України на закупівлю імпортного газу.

Натомість, кошти бюджету та українського бізнесу були інвестовані у проекти з енергозбереження та виробництва тепла із альтернативних видів палива у всіх регіонах України.

Як наслідок, запроваджено тисячі нових робочих місць та збільшено надходження до бюджетів усіх рівнів.

Найкраща динаміка спостерігається у бюджетній сфері, яка за 3 роки скоротила використання газу на 26%: з 0,67 млрд м3 до 0,50 млрд м3.

Також, за відповідний період значно зменшено споживання газу:

·        населенням -на 25% (з 15,05 млрд м3 до 11,23 млрд м3),

·        ТКЕ– на 24% (з 8,59 млрд м3 до 6,56 млрд м3).

Таких результатів вдалося досягти завдяки заходам адміністративного та стимулюючого характеру, у тому числі, удосконаленню законодавчої бази, популярній Урядовій програмі «теплих кредитів» та збільшенню використання відновлюваних джерел енергії і альтернативних видів палива.

Водночас, у період з 2014 р. по 2017 р. встановлено 1,93 ГВт нових потужностей, що генерують тепло з відновлюваних джерел енергії. У ці нові об’єкти залучено більше 460 млн євро інвестицій.

«Інтерес інвесторів до проектів із заміщення газу також пояснюється запровадженим у березні минулого року стимулюючим тарифом на тепло з відновлюваних джерел енергії (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1959-19)», - повідомив Голова Держенергоефективності С.Савчук.

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

У 2017 р. удвічі зросли потужності відновлюваної електроенергетики порівняно із 2016 роком

В 2017 р. в Україні введено в експлуатацію 257 МВт потужностей об’єктів, які виробляють електроенергію з відновлюваних джерел за «зеленим» тарифом. Це у 2 рази більше, ніж у 2016 році.


Така динаміка встановлення «зеленої» енергетики демонструє ефективність реформ у відновлюваній енергетиці, які проводяться Держенергоефективності спільно з Урядом, Парламентом, профільними міністерствами та іншими гравцями ринку.

«Ми продовжуємо удосконалювати законодавче поле таким чином, щоб створити сприятливі умови для роботи як вітчизняних, так і іноземних інвесторів на українському ринку «зелених» проектів», – прокоментував Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.

Серед ключових законодавчих змін, які позитивно вплинули на розвиток цього сектору, варто відзначити такі:

-       удосконалення та прив’язка до курсу євро до 2030 р. «зеленого» тарифу;

-       ліквідація вимоги щодо «місцевої» складової;

-       запровадження надбавки за використання українського обладнання;

-       укладання довгострокових договорів на закупівлю «чистої» електроенергії за «зеленим» тарифом.

Загалом, із початку 2015 р. у секторі відновлюваної електроенергетики введено 408 МВт нових потужностей, з них:

-       у 2015 р. – 30 МВт потужностей;

-       у 2016 р. – 121 МВт потужностей;

-       у 2017 р. – 257 МВт потужностей.

У встановлення зазначених об’єктів відновлюваної електроенергетики інвестовано понад 400 млн євро.

На кінець 2017 р. в Україні встановлена потужність об’єктів відновлюваної електроенергетики, які працюють за «зеленим» тарифом (без урахування окупованої території АР Крим), склала 1374,7 МВт.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Німеччина – стратегічний партнер України у відновлюваній енергетиці!

Взаємовигідні напрями співпраці України та Німеччини обговорили Голова Держенергоефективності Сергій Савчук разом із в.о. Голови Комітету ВРУ з питань ПЕК Олександром Домбровським, екс-депутатом Бундестагу та президентом "Energy Watch Group" (http://energywatchgroup.org) Ханс-Йозефом Феллом, а також представниками профільних асоціацій та компаній.

С. Савчук відзначив здобутки тісної співпраці Держенергоефективності з німецькими партнерами, зокрема в рамках Проектів GIZ, та наголосив на важливості поглиблення двостороннього співробітництва у відновлюваній енергетиці.

У 2016 р. Німеччина увійшла в ТОП-5 країн світу за обсягом інвестицій у відновлювану енергетику. Особливо успішною є сфера виробництва «чистої» електроенергії. Станом на початок 2017 р. встановлена потужність об’єктів відновлюваної електроенергетики у Німеччині склала 104,7 ГВт, у тому числі ВЕС - 49,7 ГВт, СЕС - 40,9 ГВт.

Ханс-Йозеф Фелл поділився своїм баченням успішної політики розвитку «чистої» енергетики та розповів про проведене експертами «Energy Watch Group» дослідження щодо можливостей переходу на 100% електроенергії з відновлюваних джерел.

За підсумками зустрічі учасники домовилися розглянути пропозицію Ханса-Йозефа Фелла щодо створення українсько-німецької платформи, в рамках якої урядовці, парламентарі, бізнес та експерти обох держав мали б можливість розробляти ефективні рішення для стимулювання розвитку відновлюваної енергетики в Україні.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Проект "Доступність для всіх"

 

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА

Гройсман запропонував законодавчий порядок денний для пришвидшення економічного зростання

Презентований Прем’єром пакет законопроектів допоможе економіці вийти на рівень зростання 5-7%

31 січня на засіданні Кабміну було презентовано 35 проектів ключових економічних законів, які стануть продовженням «осені реформ». Законопроекти, напрацьовані спільно з Президентом, парламентськими фракціями, діловими колами допоможуть ефективніше боротися з корупцією, посилять захист бізнесу і сприятимуть зростанню інвестицій в Україну. Ухвалення цих документів закладе основи для пришвидшеного зростання економіки. Документи осучаснюють і спрощують регулювання практично у всіх сферах. Зокрема, створюються умови для вільного руху капіталу, що сприятиме залученню інвестицій,  посилюється захист кредиторів, що сприятиме відновленню банківського кредитування, відкриваються  нові можливості для інноваційної діяльності, яка зможе вивести вітчизняну економіку на якісно новий рівень. До вашої уваги – 5 знакових законодавчих ініціатив.

Масштабне продовження урядової ініціативи «Маски-шоу стоп»

Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики доопрацьовує законопроект «Про службу фінансових розслідувань». Документ передбачає створення єдиної служби замість економічних підрозділів у СБУ, Генеральній прокуратурі, системі МВС та Нацполіції.  Особливість нової Служби - зміна силового підходу на комплексний і аналітичний з використанням сучасних методик розслідування економічних злочинів. Задля виконання своїх обов’язків Служба фінансових розслідувань буде наділена широкими повноваженнями, як і аналогічні структури в інших розвинених країнах. В той же час новий закон запроваджує громадський контроль над діяльністю фінрозвідки, аби запобігти зловживанню такими повноваженнями. Запуск роботи нової структури стане продовженням урядової ініціативи «Маски-шоу стоп», яка поклала край валу незаконних обшуків бізнесу силовиками.

Для бізнесу відкриються нові можливості захисту свої прав

До другого читання підготовлено урядовий законопроект «Про Установу бізнес-омбудсмена». Допомога бізнес-омбудсмена набирає популярності серед представників бізнесу. У 2017 році Рада бізнес-омбудсмена отримала на розгляд 1638 скарг від підприємців з усіх областей України і закрила 1042 розслідувань. Це вдвічі більше, ніж 2016 року. Державні органи виконали 91% рекомендацій Ради. Абсолютна більшість скаржників – 97% – задоволена роботою з командою Ради бізнес-омбудсмена. Новий закон розширює повноваження бізнес-омбудсмена  і його заступників, що дозволить підприємцям ефективніше захищати свої права і вирішувати конфлікти з контролерами у позасудовому порядку, що набагато швидше і дешевше.

Контролери, що перевищили повноваження, отримають по заслугах

В профільних парламентських Комітетах розглядається два депутатські законопроекти, які посилюють відповідальність контролерів, правоохоронців, посадовців дозвільної документації за перевищення повноважень. Зараз через розмитість законодавчих норм практично неможливо притягнути до відповідальності чиновника, через неправомірні дії якого підприємство зазнало втрат.  Нові закони мають вирішити цю проблему. Зокрема законопроект №7326 конкретизує та розширює склад окремих адміністративних правопорушень, встановлює диференціацію адмінстягнень (більший штраф - за більш значне порушення), визначає, хто має розглядати подібні справи. Право складати адмінпротоколи отримують і громадські об’єднання.  Невідворотність покарання для чиновників, які користуються повноваженнями для власних цілей, зменшить корупцію та тиск на бізнес.

Митний контроль стане простішим

Уряд продовжує реформування митниці. На розгляд парламенту представлений пакет законопроектів, який запроваджує європейські стандарти роботи митних органів. Урядовий законопроект № 4777  запроваджує інститут уповноваженого економічного оператора. Для сумлінних платники податків  – суб’єкти ВЄД, які отримають цей статус, будуть зменшенні митні формальності.  Депутатський законопроект № 7010 законодавчо закріплює створення «єдиних вікон» на митниці задля оптимізації митних процедур. Запропоновані новації скоротять час розмитнення товарів, що зменшить витрати бізнесу, сприятимуть розширенню експортних можливостей наших компаній.

Україна покращить позиції в рейтингу Doing Business

Найближчим часом в парламенті буде розглянуто підготовлений Кабінетом міністрів законопроект щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні (№6540). Запропоновані зміни  допоможуть Україні суттєво поліпшити свої позиції в рейтингу  Doing Business. У рейтингу Doing Business 2018 Україна посіла 76 позицію. Зростання країни навіть на 1 позицію у рейтингу - це збільшення притоку інвестицій у її економіку на $600 млн.  Документ, зокрема, передбачає низку законодавчих змін, які мають розширити можливості дрібних акціонерів щодо контролю над якістю управління акціонерних товариств. Новації  посприяють приходу портфельних інвесторів. Крім того, розширюється доступ підприємств до кредитів, спрощується ведення будівельного бізнесу та прискорюються процедури банкрутства.

Володимир Гройсман, Прем’єр-міністр України

Кабінет Міністрів в рамках політики пришвидшеного економічного зростання сформував, розроблений спільно з Президентом України, бізнесом, парламентськими фракціями, пакет з 35 законопроектів, покликаних вирішити 5 основних завдань – щодо захисту бізнесу, дерегуляції та поліпшення ділового клімату, полегшення доступу до фінансування та державних ресурсів, заохочення інновацій. Ми розпочинаємо новий політичний сезон, нову сесію Парламенту, тож потрібно сформувати порядок денний. Минулого року вдалося консолідувати роботу і ухвалити потрібні рішення – в освіті, медицині, пенсійній системі, а згодом і в напрямку запровадження конкурентного продажу нестратегічних державних активів. Це все дає можливість забезпечити в 2018 році динамічний розвиток держави. Якщо у нас була осінь реформ, то тепер нас має очікувати весна і літо реформ. Переконаний, що спільно з Парламентом ми об’єднаємося і зможемо ухвалювати рішення. Запропоновані нами 35 законопроектів створюють якісні умови для змін.

 

Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету міністрів України

Уряд передав об’єднаним громадам у власність землі за межами населених пунктів

Кабінет Міністрів України розпочинає процес передачі землі поза межами населених пунктів у власність об'єднаним територіальним громадам. Згідно з розпорядженням КМУ, вже з 1 лютого розпочнеться процес передачі землі поза межами населених пунктів у власність об’єднаних територіальних громад.

Як саме земля буде передана в розпорядження громадам

Уряд надав розпорядження Державній службі з питань геодезії, картографії та кадаструз 1 лютого 2018 року провести інвентаризацію таких земель з подальшою передачею земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність відповідних об’єднаних територіальних громад відповідно до статті 117 Земельного кодексу України.  Також відтепер передача таких земельних ділянок в користування (виключно шляхом проведення аукціонів) або у власність буде здійснюватись тільки за погодженням з об’єднаними територіальними громадами та після прийняття ними рішення відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

«З завтрашнього дня жоден геокадастр країни не має права приймати одноосібні рішення, - сказав Володимир Гройсман. – Не дай Бог хтось спробує передати землю поза межами населеного пункту (без згоди ОТГ). За це буде чітка кримінальна відповідальність – викинемо з кабінету».

Урядове рішення сприятиме розвитку громад

Завдяки ініціативі Уряду відтепер не чиновники, а самі громади прийматимуть рішення, які сприятимуть розвитку сільськогосподарського виробництва, залученню інвестицій, суттєво збільшать надходження до місцевих бюджетів. Також децентралізація земельних відносин дозволить побороти проблему корупції в цій сфері. Рада громади сама визначає ставку земельного податку, 100% якого залишається в місцевому бюджеті.

Скільки землі зможуть отримати в розпорядження об’єднані громади

Минулого року бюджетні надходження об’єднаних громад від плати за землю зросли на 20% – до 1,4 млрд грн. Завдяки рішенню Уряду надходження зможуть суттєво збільшитись, адже у розпорядження об’єднаних територіальних громад може перейти до 7,2 млн га, з яких 2,5 млн га ще не розподілені між користувачами. Податкові надходження за використання земель, що знаходяться поза межами населених пунктів, можуть скласти до 10% бюджетних надходжень ОТГ.

Чому об’єднані громади мають розпоряджатись землями за межами населених пунктів

Наразі землями поза межами населених пунктів розпоряджається  Держгеокадастр. Суттєва частина цих земель здавалася в оренду за найменшою орендною платою – 1-3%, тобто за цінами, нижчими за ринкові, а об’єднані територіальні громади були повністю усунені від розпорядження такими земельними ділянками державної власності. Це збільшувало корупційні ризики, а громади недотримували кошти на свій розвиток. Органи місцевого самоврядування фактично мали вплив лише на 12% власних територій і були позбавлені можливостей ефективно планувати їх розвиток.

 

Як збільшаться бюджети громад завдяки урядовому рішенню

Завдяки більш широким можливостям органів місцевого самоврядування у частині розпорядження земельними масивами, орієнтовні обсяги додаткових надходжень до місцевих бюджетів від сплати за землю, за оцінками експертів, можуть зрости на 30-40% .