Прес-служба КОДА

Блокада Донбасу вдарила по українському бюджету енергетиці та металургії

Блокують не ЛНР/ДНР, блокують Україну, блокують нашу боротьбу за відновлення територіальної цілісності - Петро Порошенко

Блокада залізничного сполучення вздовж лінії розмежування на Донбасі в першу чергу завдає шкоди мирним містам України. Про це заявив Президент Петро Порошенко.

Глава держави наголосив, що через брак вугілля виникли проблеми з енергопостачанням низки міст від Києва до Чернігова, Краматорська, Кременчука, Сум.

"У зв’язку з абсолютно безвідповідальними діями політиканів, які на темі блокування влаштували собі абсолютно цинічний піар на крові, виникли прямі загрози енергетичній безпеці держави. Вони «захищають» українську металургію від українського ж коксу, українські родини - від українського тепла, українські хати від українського світла, українців від робочих місць, а українську гривню - від стабільності", - підкреслив Петро Порошенко.

Президент наголосив, що деякі металургійні підприємства вже вимушені скоротити виробництво через брак сировини. Це створює, зокрема, загрозу скорочення валютних надходжень, оскільки лише в металургійному комплексі обсяг валютної виручки складає більше 2 млрд доларів.

"Нікому не треба пояснювати наслідки для курсової політики, для інфляційних процесів, для рівня добробуту і життя кожного громадянина України", - заявив він.

Також, за словами глави держави, так звана блокада створює образ хаосу та отаманщини, що транслюється і у закордонні ЗМІ, та формує негативний образ України у населення окупованих територій.

"По суті, я хочу наголосити – вони блокують не ОРДО/ОРЛО, і не їм створюють проблеми. Вони блокують Україну, вони блокують нашу боротьбу за відновлення територіальної цілісності», - сказав він.

Президент також нагадав, що у червні 2015 року було встановлено чіткий перелік товарів, які заборонено перевозити через лінію розмежування, який було затверджено РНБО, направлено до Уряду та Антитерористичного центру. Пізніше цей перелік було доповнено, а нині  планується його додатково розширити та включити до списку заборонених до перевезення радіотовари, будівельні матеріали задля унеможливлення будівництва фортифікаційних споруд з боку бойовиків, тощо.

 

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА

Учасники «блокади» на Сході своїми діями в першу чергу шкодять державі – Президент

Своїми діями учасники блокування руху залізничного транспорту на лінії розмежування з окупованими територіями не блокують бойовиків, а в першу чергу шкодять всій державі, заявив Президент Петро Порошенко.

«У зв’язку з абсолютно безвідповідальними діями політиканів, які на темі блокування влаштували собі абсолютно цинічний піар на крові, виникли прямі загрози енергетичній безпеці держави. При чому загрози сьогодні розповсюджуються не лише на енергетичну галузь», - наголосив Глава держави на засіданні Ради національної безпеки і оборони.

«Вони «захищають» українську металургію від українського ж коксу, українські родини - від українського тепла, українські хати від українського світла, українців від робочих місць, а українську гривню - від стабільності», - додав він.

Президент нагадав, по-перше, що через брак енергетичного вугілля виникли проблеми з енергопостачанням низки міст від Києва до Чернігова, Краматорська, Кременчука, Сум.

По-друге, за словами Петра Порошенка, очевидними є ризики для металургійних підприємств, деякі з яких вимушені скоротити виробництво через брак сировини. Глава держави зазначив, що така ситуація створює, зокрема, загрозу скороченню валютних надходжень, оскільки лише в металургійному комплексі обсяг валютної виручки в річному вимірі складає більше 2 млрд доларів. «Нікому не треба пояснювати наслідки для курсової політики, для інфляційних процесів, для рівня добробуту і життя кожного громадянина України», - підкреслив Петро Порошенко.

Президент додав: «По-третє, вони створюють образ слабкої держави, хаосу і отаманщини, коли держава не здатна навести порядок і такою видається картина в закордонні ЗМІ».

Крім того, підкреслив Президент, такі дії дискредитують Україну в очах населення тимчасово окупованих територій і тим самим створюють перешкоди для подальшої реінтеграції і повернення окупованих територій в Україну і повернення України на території, які будуть звільнені політико-дипломатичним шляхом.

«По суті, я хочу наголосити – вони блокують не ОРДО/ОРЛО, і не їм створюють проблеми. Вони блокують Україну, вони блокують нашу боротьбу за відновлення територіальної цілісності», - сказав він.

«Тверда моя позиція і позиція нашої команди, що виключно політико-дипломатичним шляхом ми маємо повернути ці території Україні. І є абсолютно інша, хибна позиція політиканів, які кажуть, що треба відрізати цю територію і де-факто – подарувати її», - також зазначив Петро Порошенко і додав, - «не ви ці землі збирали і не вам їх відрізати».

Президент також нагадав, що у червні 2015 року було встановлено чіткий перелік товарів, які заборонено перевозити через лінію розмежування, який було затверджено РНБО, направлено до Уряду та Антитерористичного центру. Після чого було встановлено пункти пропуску і забезпечено контроль для того, щоб захистити мир, спокій і безпеку українських громадян, додав він.

Глава держави також зауважив, що пізніше цей перелік було доповнено, а нині  планується його додатково розширити та включити до списку заборонених до перевезення радіотовари, будівельні матеріали задля унеможливлення будівництва фортифікаційних споруд з боку бойовиків, тощо.

Глава держави також повідомив, що українські партнери з Європейського Союзу та Сполучених Штатів Америки рішуче засуджують блокаду.

 

Сергій Савчук: Участь ПриватБанку у програмі «теплих» кредитів – додаткова можливість для громадян залучити дешевші кошти на утеплення

16 лютого 2017 року Голова Держенергоефективності Сергій Савчук та Голова правління ПриватБанку Олександр Шлапак підписали Договір про взаємодію в рамках Урядової програми «теплих» кредитів. Таким чином, цьогоріч українці зможуть залучати дешеві кошти по програмі на впровадження енергоефективних заходів у своїх будинках у 4-ох державних банках: ПриватБанку, Укргазбанку, Укрексімбанку та Ощадбанку. Держава та місцева влада, як і в попередні роки, відшкодує населенню частину цих коштів.

«Тепер всі, хто планує реалізувати заходи з енергоефективності за підтримки держави, матимуть ще більше свободи вибору щодо банку та м’яких умов отримання коштів на утеплення. ПриватБанк вже готовий запропонувати учасникам програми вигідні та сучасні технології кредитування: низькі відсоткові ставки, online оформлення, веб-платформу для пошуку виробників та постачальників енергоефективних матеріалів та обладнання та багато іншого», - пояснив журналістам цьогорічні перспективи дії програми Голова Агентства Сергій Савчук у ході прес-конференції у Будинку Уряду.

«Головне те, що участь ПриватБанку у програмі «теплих» кредитів посилить конкуренцію між банками. Це, у свою чергу, стимулюватиме їх здешевлювати вартість коштів для домогосподарств та ОСББ і забезпечувати якісніше обслуговування», - наголосив С.Савчук.

У свою чергу, Голова правління ПриватБанку Олександр Шлапак розповів про розроблену сучасну технологію кредитування в рамках державної програми, завдяки якій реальна вартість «теплих» кредитів для населення та ОСББ становитиме не більше 18% річних, а в деяких випадках розстрочка на придбання енергоефективних товарів буде взагалі безвідсотковою.

«Ми ведемо перемовини з виробниками та постачальниками енергоефективної продукції задля максимального здешевшання вартості позики. Максимальна кредитна ставка не перевищуватиме 18% річних, тому отримувати «теплі» кредити в ПриватБанку з урахуванням компенсації частини позики від держави буде вигідно, – зазначив Олександр Шлапак. – Крім того, наш торговельний майданчик «ПриватМаркет» гарантуватиме чесні ціни та співпрацю з постачальниками якісної продукції».

Запроваджена ПриватБанком технологія видачі «теплих» кредитів дозволяє оформляти їх через Інтернет без необхідності надання паперових документів і довідок.

Олександр Шлапак оголосив, що вже наступного понеділка у ПриватБанку розпочнеться видача «теплих» кредитів для громадян та ОСББ.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Сергій Савчук: Завдяки Урядовій та місцевій підтримці впроваджувати енергоефективні заходи в оселях стає в рази дешевше та вигідніше

«Учасники програми «теплих» кредитів на власному прикладі розвінчують міф про те, що енергоефективність – це дорого та невигідно. Реальні приклади утеплення будинків, особливо багатоповерхівок, доводять: завдяки Урядовій та місцевій фінансовій допомозі енергоефективні заходи стають в 2-3 рази дешевші і швидше окуповуються», - повідомив журналістам Голова Держенергоефективності Сергій Савчук під час спільної прес-конференції з Головою правління ПриватБанку Олександром Шлапаком, яка відбулася 16 лютого 2017 року у Будинку Уряду.

«Наприклад, ОСББ «Злагода», що у місті Харкові, взяло кредит на встановлення індивідуального теплового пункту на 230 тисяч гривень і отримало потрійну компенсацію: 92 тис. грн – від Уряду, 46 тис. грн – з обласного бюджету, 47 тис. грн. – з міського бюджету. Фактично, вартість ІТП для цього ОСББ склала лише 46 тис. грн. Вартість такого енергоефективного проекту окупилася за два місяці», - розповів Сергій Савчук.

Ще одна успішна історія утеплення з Харкова – це ОСББ «Альма-центр», яке двічі скористалося програмою «теплих» кредитів. Спочатку ОСББ утеплило будинок, у результаті чого споживання тепла скоротилося на 15%. Пересвідчившись у тому, що держава дійсно надає фінансову допомогу і кредит було легко повернути, ОСББ вирішило вдруге скористатися програмо та залучило 104 тис. грн. кошти на встановлення ІТП. Більше половини цієї суми відшкодовано державою, зокрема, 44650 грн. - з державного бюджету, ще 20 тис. грн. – з обласного бюджету. Фактично, із суми 104 тис. грн. ОСББ сплатило трохи більше 39 тис. грн. У результаті проведених робіт сьогодні вартість опалення 1 м2 у цьому будинку складає лише 9 грн, що у 3,6 разів менше, ніж в інших неутеплених будинках міста, де вартість опалення 1 м2 становить 32 гривні.

Славнозвісним показовим прикладом комплексної термомодернізацію багатоповерхівки є ОСББ «Явір-2011» у м. Луцьку. ОСББ наважилося на великий кредит на утеплення будинку на суму 1,9 млн грн. Держава відшкодувала 620 тис. грн., а Луцька міська рада сплатила відсотки за кредитом. У результаті проведених робіт мешканці будинку зменшили свої витрати на опалення у 2,2 рази.

«Це ті яскраві приклади, які говорять самі за себе. Вони доводять, що люди готові долучатися до енергоощадності та вкладати в це кошти для того, щоб зменшити свої комунальні платіжки, щоб покращити свій комфорт, щоб разом зменшувати енергетичну залежність свого будинку, району, міста, і загалом – держави», - наголосив С. Савчук.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Сергій Савчук: Інвестиції населення в енергоефективні заходи активізують роботу українських виробників енергоефективних матеріалів та обладнання

Урядова програма з енергоефективності, якою за два роки скористалося більше 215 тисяч родин, дозволила залучити близько 2,7 млрд грн. в економіку країни та стимулювала розвиток малого та середнього бізнесу в Україні. Про це повідомив Голова Держенергоефективності Сергій Савчук у ході спільної прес-конференції з Головою правління ПриватБанку Олександром Шлапаком, яка відбулася 16 лютого 2017 року у Будинку Уряду.

За його словами, два роки роботи Урядової програми з енергоефективності довели: енергоощадні заходи, які українці активно впроваджують у своїх домівках, сприяють не лише підвищенню комфортності житла й зменшенню комунальних рахунків, але й розвитку українського бізнесу та внутрішнього ринку товарів і послуг.

«Держава, органи місцевого самоврядування, банки та населення – всі разом співфінансують енергоефективні заходи, таким чином, інвестуючи у виробництво нових твердопаливних котлів, вікон, приладів обліку, теплоізоляційних матеріалів тощо. Все це сприяє створенню нових робочих місць в Україні та стимулює розвиток внутрішнього ринку вітчизняного виробництва», – наголосив С.Савчук.

Голова Агентства висловив впевненість у тому, що із залученням до програми «теплих» кредитів ще одного потужного державного банку, а саме – ПриватБанку, малий та середній бізнес в Україні отримає ще більше замовлення та можливостей для розвитку.

«Інвестиції в енергоефективність житлового сектору важко переоцінити. З однієї сторони це віддача людям у вигляді зменшених рахунків за опалення та підвищення комфорту у власних оселях, включаючи збільшення вартості житла. З іншої – це точка росту української економіки, коли завдяки стимулюванню енергонезалежності населення розвивається бізнес і виграють від цього всі: і люди, і місцева громада, і держава, і підприємці», – резюмував Сергій Савчук.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Сергій Савчук: У 2016 році значно зросла кількість ОСББ-учасників Урядової програми «теплих» кредитів і термомодернізації їх будинків стала глибшою

Впродовж останніх двох років завдяки запровадженій Урядовій програмі з енергоефективності рівень ефективного споживання енергоресурсів серед громадян значно зріс. На сьогодні вже 215 тисяч українських родин, скориставшись безповоротною державною фінансовою допомогою, зробили свої домівки більш енергоощадними, завдяки чому тепер вполовину менше сплачують за комунальні послуги.

Про це заявив Голова Держенергоефективності Сергій Савчук у ході спільної прес-конференції з Головою правління ПриватБанку Олександром Шлапаком, яка відбулася 16 лютого 2017 року у Будинку Уряду і була присвячена приєднанню ПриватБанку до Урядової програми «теплих» кредитів.

«Сьогодні держава виходить на якісно та кількісно новий рівень надання фінансової допомоги громадянам на утеплення житла. До нас долучається одна з потужних державних фінансових установ – ПриватБанк. Збільшення кількості банків-учасників програми – це додаткова конкуренція між ними. Це дозволить здешевити кошти на енергоефективні заходи, надати фінансування ще більшій кількості громадян та підвищити якість обслуговування», – наголосив Сергій Савчук.

За словами С. Савчука, саме спільна діяльність Уряду, місцевої влади, населення та банків дозволяє ефективно інвестувати в енергоощадні заходи і боротися з ринковими тарифами. «Населення приймає рішення впроваджувати заходи з економії енергоресурсів, держава надає співфінансування, а банк – ті кошти, яких не вистачає», – пояснив Голова Агентства.

Про дієвість програми, про довіру громадян до неї красномовно говорить статистика. «Зверніть увагу, у 2016 році збільшилася одночасно і кількість ОСББ, які долучаються до програми, і суми, які вони витрачають на утеплення, тобто, енергомодернізація будівель стала глибшою», – відзначив С. Савчук.

«У минулому році українці, що мешкають в ОСББ, реалізували у 2,2 рази більше енергоефективних заходів у порівнянні з 2015 роком. Майже в чотири рази зросли інвестиції як держави, так і цих громадян в енергоефективність житлового сектору. У 2016 році Урядова допомога для ОСББ збільшилася в п’ятеро у порівнянні з 2015 роком та склала 23, 4 млн гривень», – наголосив Сергій Савчук.

Голова Держенергоефективності також повідомив, що за останні два роки відбувся прорив і в питанні залучення місцевої влади до співфінансування енергоефективних заходів. У 2016 році кількість місцевих програм здешевлення «теплих» кредитів збільшилася у 2,7 разів, порівняно з 2015 роком. Суми коштів, які виділяє місцева влада на фінансову допомогу населенню, зросли у 2,1 рази. Крім цього, у 2016 році місцева влада виплатила громадянам у 3,2 рази більше відшкодування ніж у 2015 році.

«Це сигнал для всіх громадян активніше спілкуватися зі своїми місцевими депутатами і нагадувати їм, що в рамках децентралізації кошти, які є у розпорядженні місцевої влади, значно збільшилися. Закликайте їх розробляти та приймати такі програми на обласному, районному, міському рівнях», - підсумував С. Савчук.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Уряд переводить ТЕС в енергоощадний режим

Через «блокаду» тимчасово непідконтрольних територій України, що спричинило штучний дефіцит антрацитового вугілля, з якого виробляється третина всієї електроенергії в країні, Уряд ухвалив рішення про вжиття тимчасових надзвичайних заходів на ринку електричної енергії. Відповідне рішення сьогодні прийнято Кабінетом Міністрів України.

На теплових електростанціях, для яких антрацитове вугілля є основним у виробництві енергії, будуть введені спеціальні заходи економії цієї сировини. Тобто українські ТЕС переходять в енергоощадний режим роботи. Навантаження збільшиться на атомні станції і на ТЕС, що працюють на іншій групі вугілля.

Запровадження надзвичайних заходів на ринку електричної енергії не означає автоматичного відключення електроенергії і тепла для населення. Уряд робитиме все для того, щоб мінімізувати будь які-негативні наслідки для українських громадян. «Віялові» відключення українських осель від електроенергії можливі у крайніх випадках і про це Уряд заздалегідь інформуватиме населення.

Уряд України дуже розраховує на національну свідомість ініціаторів так званої «вугільної блокади», на їх розуміння наслідків таких дій. Позаяк подальше перекриття залізничних шляхів загрожує серйозними економічними та соціальними проблемами України.

На тимчасово непідконтрольних територіях України розташовані не лише вугільні підприємства, а й металургійні компанії, які сплачують до Державного бюджету країни чималі податки, з яких виплачуються заробітні плати та пенсії. Зупинка роботи українських металургійних підприємств – це й суттєве зменшення надходження валютної виручки в країну, загроза для стабільності української валюти.

Більше того, у разі зупинки теплоелектростанцій через штучно створений дефіцит антрацитового вугілля сотні тисяч українських сімей посеред зими опиняться без тепла і світла. Через знеструмлення водоканалів міста опиняться у стані гуманітарної катастрофи. Якщо труби, в яких замерзне вода, розірвуться, доведеться замінювати усю систему водопостачання міст.

В умовах військової агресії Російської Федерації, створення для людей додаткових стресових ситуацій є недопустимим. Тому Уряд, який працює перш за все в інтересах українських громадян, щоб в їх оселях було тепло і світло, вкотре звертається до ініціаторів «блокади» з вимогою задіяти здоровий глузд і подумати про економічні й соціальні наслідки таких дій для України.

 

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА

Звіт Уряду 2016

 

    Звіт Уряду 2016

 

 

 

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА

Завдання уряду – трансформувати економічне зростання у підвищення

Уряд інвестує в здоров’я людей

У минулому році уряд зміг стабілізувати українську економіку після двох років падіння, забезпечити її відновлення і пришвидшення росту . Але зростання економіки – не самоціль. Завдяки зростанню економіки збільшилися надходження до державного бюджету, що уперше за кілька останніх років дозволило уряду відчутно підвищити соціальні стандарти.

5 фактів, що свідчать про відновлення сталого росту економіки

на 4,7% - за попередніми підрахунками, зріс ВВП  у IV  кварталі 2016 р. За результатами першого півріччя – на 2% порівняно з аналогічним періодом 2015 р

На 16,4% - зросли  за 9 місяців 2016 р. обсяги освоєних капітальних інвестицій порівняно із скороченням на 6% за 9 місяців 2015 року

З 40% до 35% ВВП -  зменшився обсяг тіньової економіки за результатами січня-вересня минулого року, що є найменшим значенням за всі роки спостереження.

На 6% - за результатами 2016 р збільшилася кількість новостворених підприємств. Скорочення тіньової економіки і  збільшення кількості нових суб’єктів господарювання свідчить про повернення довіри бізнесу до держави

На 50% - у минулому році зросли місцеві бюджети. У цьому році очікується зростання ще на 25%, що дає фінансовий ресурс для зміцнення місцевих громад і подальшої дерегуляції.

Як досягнення економіки трансформуються у підвищення соціальних стандартів

На 9% - за 2016 рік зросла реальна заробітна плата. Починаючи з травня 2016 року вона почала рости вперше за останні 2 роки

На 23,5% -   до 5 183 гривень у минулому році зросла номінальна середньомісячна заробітна плата штатних працівників

На 20,3% - до 3 769 гривень зросла  у минулому році середня зарплата освітян

на 20,2% – до 3 400 гривень зросла  у минулому році середня зарплата працівників сфери охороні здоров’я

На 16,1% - збільшено розміри прожиткового мінімуму у 2016 році проти затверджених 12,5%.

Як уряд виконує соціальний контракт

6,7 млн сімей  - забезпечено адресними субсидіями для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг

335,7 тис. малозабезпечених сімей -  отримувало в 2016 р державну соціальну допомогу

 Понад 212 тис. потерпілих на виробництві – отримали збільшені виплати завдяки відновленню   щорічного перерахунку страхових виплат потерпілим на виробництві. Щомісячної страхової виплати в середньому збільшиться на 296 гривень

150% мінімальної заробітної плати -  встановлено доплату особам, що працюють у зоні відчуження,  тобто 2067 гривень в умовах 2016 року

3,5 млн українців – вже отримали підвищену мінімальну заробітну плату у січні 2017 року

Зростання економіки відбулося завдяки крокам уряду з покращення бізнес-клімату

У минулому році розпочато реформу податкової системи: ініційовані урядом законодавчі зміни суттєво спростили адміністрування податків для добросовісних компаній і посилили

контроль за тими, хто ухиляється від оподаткування. Уряд розпочав реформу з дерегуляції:  вже ліквідовано 76 адміністративних бар’єрів для бізнесу, у тому числі -  скасовано державну реєстрацію іноземних інвестицій. Запроваджується системний перегляд регуляторних актів на більш як 70 ринках. Здійснено перші кроки щодо реформування митниці, завдяки чому планові показники надходжень від митниці за підсумками 2016 року перевиконано на 18,3 млрд гривень. Активізовано зусилля щодо сприяння виходу українських товарів на нові ринки.

Уряд зробив реальні кроки у боротьбі з корупцією: впроваджено електронне декларування майна політиків. Переведення державних закупівель на  proZorro дозволило зекономити близько 8,3 млрд. грн. бюджетних коштів.

Уряд розпочав капітальний ремонт країни

Модернізація інфраструктури стала одним з пріоритетів уряду. У рамках реалізації масштабної програми відновлення і ремонту українських доріг в 2016 р було відремонтовано у 4 рази більше дорожнього покриття, ніж у 2015 році (949,7 км), ліквідовано у 1,5 рази більше ямковості (9,115 млн. кв. м). Уряд заклав основу для сталого фінансування дорожньої галузі – завдяки ухваленому парламентом урядовому законопроекту з наступного року запрацює Дорожній фонд.

Зроблені перші кроки з модернізації української залізниці. Зокрема, в 2016 р придбано 1020 вантажних вагонів (у 2015 р. - 26 вагонів), відремонтовано більше 30 тис. вантажних вагонів, забезпечено капітальний ремонт 62 локомотивів  (вдвічі більше, ніж 2015 р), модернізовано 213,6 км колії (в 4,5 рази більше ніж у 2015 р.). Як наслідок, «УЗ» отримала прибуток – 303 млн грн (у 2015 р. –  збиток у сумі 683 млн. грн) і сплатила до бюджету 15 млрд грн податків та зборів. Розпочато відродження мережі локальних аеропортів.

Уряд будує енергонезалежну державу

Протягом усього 2016 року Україна не купувала російський газ. Наступним завданням для уряду є розширення поставок газу із Словаччини. Завдяки встановленню єдиної ціни на газ покладено край масштабній корупції в газовій сфері. вперше за 5  останніх років НАК "Нафтогаз України" отримав чистий прибуток у сумі більш як 21 млрд гривень і не отримував бюджетного фінансування. Уряд відновив і забезпечив стабільність роботи енергетичної системи країни, у тому числі системи "Енергоатому". Сьогодні уся атомна енергетика працює у штатному режимі. Уряд планує наростити експорт електроенергії (зараз експортний потенціал до ЄС використовується лише на 60%), реформувати вугледобувну галузь і забезпечити до 2020 р  щорічний видобуток 19,6 млн. т вугілля (у 2016 р добуто 5,8 млн т)

Уряд стимулює і підтримує заходи з енергозбереження: програмою "Теплі кредити" охоплено 118,5 тис. домогосподарств.

Уряд інвестує в здоров’я людей

У минулому році уряд зробив перші кроки у реформуванні системи охорони здоров’я. Держава переходить від фінансування ліжко-місць до фінансування якісних медичних послуг і робить доступними ліки. Зокрема, спрощено реєстрацію лікарських засобів, вперше виділено 13 млн гривень на закупівлю препаратів для замісної підтримувальної терапії. Вперше за останні роки наявні всі вакцини для проведення планових щеплень дітям. Крім того, передбачено введення референтних цін на лікарські засоби та запроваджується реімбурсація (відшкодування) лікарських засобів для лікування осіб, що страждають на серцево-судинні захворювання, цукровий діабет II типу, бронхіальну астму.

Уряд турбується про найменших громадян

Урядом схвалено Концепцію реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року. Спрощено умови для відкриття та утримання дошкільних навчальних закладів (введено в дію новий Санітарний регламент) та додатково створено 26 тисяч 538 місць у дошкільних навчальних закладах. Кількість дітей з особливими потребами, охоплених інклюзивною освітою, збільшилась на 53,6%, кількість спеціальних класів – на 7,7%. Розпочато реформу профтехосвіти: реалізовано пілотний проект щодо створення 25 навчально-практичних центрів галузевого спрямування, затверджено 72 державних стандарти професійно-технічної освіти з конкретних професій.

 

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА

Сергій Савчук: З початку лютого цього року ОСББ залучили вже більше 1 млн. грн на енергомодернізацію своїх багатоповерхівок

Урядова програма "теплих" кредитів для ОСББ з року в рік набирає швидких обертів, навіть у такі періоди, як новорічні свята та початок нового бюджетного року. Так, у 2015 році програмою скористалося майже 200 ОСББ, у 2016 році – додатково ще 435. Із початку 2017 року, незважаючи на очікування прийняття рішення щодо продовження програми, ще 30 ОСББ поспішили за "теплими" кредитами та залучили 2,6 млн гривень. Для порівняння за аналогічний період 2016 року лише 12 ОСББ взяли участь у програмі і залучили більше 800 тис гривень.

"Всі ці ОСББ безумовно отримають належне їм більше 40% відшкодування з державного бюджету", - наголосив Голова Держенергоефективності Сергій Савчук та додав, що з початку лютого цього року ОСББ залучили більше 1 млн грн по програмі «теплих» кредитів на впровадження енергоефективних заходів у своїх будинках.

Сергій Савчук наголосив, що нещодавнє рішення Уряду щодо продовження дії програми "теплих" кредитів на 2017 рік є сигналом для всіх, що безповоротна фінансова державна допомога на енергоефективні заходи для населення знаходиться у пріоритеті Уряду та надаватиметься і надалі.

Нагадаємо, що у 2017 році для учасників програми розширено можливості отримання "теплих" кредитів. До уповноважених на видачу таких позик банків приєднався ПриватБанк.

«Впевнений, що участь чотирьох банків у програмі, а саме – Ощадбанку, Укргазбанку, Укрексімбанку та ПриватБанку, посилить між ними конкуренцію та дозволить зробити кредити дешевшими, якіснішими та доступнішими для громадян», - підкреслив Голова Агентства.

Загалом, з початку дії програми до неї приєдналося 659 ОСББ з різних регіонів країни. Вони залучили більше 80 млн грн. на впровадження заходів з економії енергоресурсів у багатоповерхівках. У результаті мешканці таких будинків менше сплачують за комунальні послуги та мають поліпшені умови проживання.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

День пам'яті Героїв Небесної Сотні

Тематичні ролики Ви зможете переглянути за посиланням http://fex.net/#!576502570532

 

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА

Сергій Савчук: Законопроект, який зніме бар’єри на шляху приєднання нових об’єктів відновлюваної енергетики до мереж, вже зареєстровано у Верховній Раді України

13 лютого 2017 року у Верховній Раді Україні за №6081 зареєстровано розроблений спільно з Держенергоефективності та депутатським корпусом проект Закону України «Про внесення зміни до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо покращення інвестиційних можливостей у сфері виробництва електричної енергії з альтернативних джерел» (ТУ - 3 роки).

«Законопроект вирішує так звану проблему безстрокового «резервування» потужностей, які не використовуються. Справа в тому, що наразі з можливих 5,2 ГВт потужностей об’єктів відновлюваної енергетики вже на 4,4 ГВт видано технічних умов на приєднання. При цьому, будівництво більшості об’єктів навіть не розпочато. Все це зумовлено безстроковою дією технічних умов на приєднання об’єктів до мереж», - прокоментував Голова Держенергоефективності Сергій Савчук та додав, що, як наслідок, на ринку виник штучно створений дефіцит потужностей для підключення нових об’єктів відновлюваної енергетики.

Зазначеним законопроектом передбачається обмежити строк дії технічних умов на приєднання об’єктів до електричних мереж до 3 років. Водночас безстрокові ТУ, видані до набрання чинності цим Законом, діятимуть 3 роки з моменту набрання чинності цим Законом.

«Встановлення конкретного строку дії технічних умов стимулюватиме компанії швидше завершувати будівництво об’єктів та не зловживати правом безстрокового володіння точкою приєднання до мережі. Зазначене сприятиме також залученню нових інвесторів, на ринкових умовах без зловживань, в ті компаніі, які вже володіють технічними умовами», - пояснив С. Савчук.

Позитивними наслідками прийняття законопроекту буде:

-       стимулювання завершення будівництва у визначені терміни;

-       подальше залучення інвестицій у відновлювану енергетику;

-       вивільнення резервованих потужностей;

-       запобігання спекуляціям з безстроковими технічними умовами.

Законопроект підтримано та подано на реєстрацію у ВРУ такими народними депутатами України: Домбровський О.Г., Галасюк В.В., Гопко Г.М., Лівік О.П., Підлісецький Л.Т., Мірошниченко І. В., Острікова Т.Г., Юрик Т.З.,  Лабазюк С.П.,  Кацер-Бучковська Н.В.,  Кривенко В.М., Писаренко В.В.,  Козаченко Л.П.,  Демчак Р.Є.,  Спориш І.Д.,  Мельничук С.П.,  Македон Ю.М.

Деталі за посиланням: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=61140.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Сергій Савчук: ОСББ, які впровадили енергоефективні заходи за програмою «теплих» кредитів, тепер в 2-3 рази менше сплачують за опалення

За три роки дії Урядової програми «теплих» кредитів нею скористалося 656 ОСББ. Вони впровадили заходи з енергоефективності і тепер менше сплачують за комунальні послуги. Про успішно термомодернізовані ОСББ Голова Держенергоефективності Сергій Савчук розповів у прямому ефірі програми «Інформаційний день» на 5 каналі: https://www.facebook.com/saeeUA, https://youtu.be/oBYEHWt9Qpk.

«Сьогодні вже не потрібно переконувати громадян у тому, що теплі кредити – це не фейк, а справжня допомога населенню у зменшенні своїх комунальних платіжок. В кожному регіоні, кожному місті є конкретні приклади успішної участі ОСББ у програмі. Більше того, деякі ОСББ вдруге і втретє звертаються до програми», - зауважив Сергій Савчук.

«Наприклад, харківське ОСББ «Злагода» скористалося програмою, взяло «теплий» кредит на суму 231 000 грн, у вересні 2016 року встановило в будинку індивідуальний тепловий пункт і одержало потрійну фінансову допомогу від держави. Від Уряду ОСББ отримало 40%-ве відшкодування, а саме - 92 000 грн, з обласного бюджету - 20%-ву компенсацію, а це - 46 000 грн, і з міського бюджету Харкова – ще 20%, тобто 46 000 грн. У результаті ОСББ залишилося сплатити лише 46 тисяч гривень, - навів приклад Голова Агентства. – Завдяки потрійній допомозі від держави, ОСББ швидко виплатило кредит і за період жовтень-листопад 2016 року зекономило 51 тис. грн. Іншими словами, окупність встановлення ІТП склала лише 2 місяці».

Сергій Савчук запевнив, що у більшості ОСББ, які впровадили енергоефективні заходи, вартість опалення впала в два рази: з 18-15 грн за Гкал/м2 до 7-8 грн за Гкал/м2. Окрім цього, вартість квартир в термомодернізованих будинках зросла приблизно на 25%. Приємним бонусом є тепло та затишок в оселях.

Про те, як зменшити витрати сімей на споживання тепла, як працює програма «теплих» кредитів, чому сонячні панелі стали популярні серед приватних домогосподарств, як держава стимулюватиме інвесторів вкладати кошти у виробництво тепла «не з газу» - про все це детально інформував глядачів 5 каналу Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Сергій Савчук: На Дніпропетровщині пересвідчуються у перевагах використання біомаси для виробництва тепла

Нещодавно в селі Знаменівка Новомосковського району Дніпропетровської області введено в експлуатацію теплоелектростанцію на біомасі. Її теплопродуктивність
12 Гкал/год. Електрична потужність установки складає 3,6 МВт. Це не перший в регіоні об’єкт, який працює на альтернативних джерелах енергії і який, таким чином, дозволяє заміщувати газ та економити кошти.

Так, у місті Дніпро за адресою: вул. Космічна, 17Б вже другий рік поспіль працює твердопаливна котельня, яка постачає тепло п’яти медичним закладам. Котельня загальною потужністю 10,5 МВт використовує в якості палива гранули з біомаси, а саме - пелети з лушпиння соняшника. Така котельня дозволяє заміщувати до 2 млн м3 газу в рік. Крім встановлення котельні, було споруджено нові теплові мережі. Це дозволило зменшити втрати тепла на етапі транспортування до мінімуму.

"Дніпропетровщина своїм прикладом демонструє, що перехід на альтернативні джерела енергії – шлях до зменшення газової залежності, до економічного розвитку регіону, до надання споживачам справді якісних послуг із забезпечення теплом, гарячою водою та електроенергією", - прокоментував Голова Держенергоефективності Сергій Савчук та пояснив, що кошти, які раніше витрачалися на закупівлю дорогого газу, сьогодні залишаються на території Дніпропетровської області, поповнюють місцеві бюджети та пожвавлюють розвиток малого і середнього бізнесу. Крім цього, створюються ринки виробництва та споживання місцевих видів палива, з’являються нові робочі місця.

Голова Агентства також зауважив, що досвід Дніпра потрібно широко популяризувати серед громадськості, представників інших регіонів та роз’яснювати переваги встановлення БіоТЕЦ, твердопаливних котелень. З цією метою 24 березня цього року у м. Дніпрі Держенергоефективності планує провести масштабний семінар на тему: «Тепло з альтернативних джерел енергії – крок до економічного розвитку регіонів України».У ході семінару заплановано огляд зазначеної твердопаливної котельні загальною потужністю 10,5 МВт.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

П’ять реальних фактів про МЗП і безробіття

Останнім часом у ЗМІ активно тиражується теза про ніби негативні наслідки підвищення МЗП і перегляду правил сплати єдиного соціального внеску. Нагнітається негатив навколо закриття підприємств малого бізнесу. Начебто підприємці масово йдуть у тінь  через посилення фіскального тиску, що вже найближчим часом спровокує скорочення надходжень до Пенсійного фонду та зростання безробіття. Бюджетників залякують скороченнями через те, що в бюджеті, мовляв, не закладено грошей на фінансування підвищених зарплат.  До нагнітання цієї істерії долучився і Нацбанк, який у останньому січневому інфляційному звіті також прогнозує зростання безробіття через масове закриття ФОПів. 

У цій ситуації уряд вважає за необхідне зазначити наступне.

По-перше, твердження про посилення фіскального тиску, у тому числі на малий бізнес, – відверта маніпуляція

Оскільки уряд не підвищував податки, а запровадив цілком логічне правило – єдиний соціальний внесок потрібно сплачувати незалежно від наявності прибутку. Відрахування до Пенсійного фонду дають право на отримання пенсії.

По-друге, держава навпаки, поступово знижує навантаження на бізнес і надає нові фіскальні можливості для його розвитку

Аби стимулювати бізнес до виплат «білих» зарплат,  держава  суттєво понизила ставку ЄСВ -  з 42% до 21%. Нові зміни до Податкового кодексу, що набрали чинності у цьому році, зокрема, передбачають п’ятирічні податкові канікули для новостворених підприємств, звільняють від оподаткування податком на прибуток малі підприємства, які відповідають певним критеріям, впроваджують прискорену амортизацію обладнання, що дає підприємствам додатковий інвестиційний ресурс у розмірі  700 млн грн.

По-третє, уряд категорично проти підтримки бізнесу за рахунок скорочення прав і свобод працюючого населення

Підвищення мінімальної заробітної плати – це відновлення соціальної справедливості. Ті, хто більше всіх кричать про не підйомний тягар для бізнесу і одночасно позиціонують себе, як захисники простих людей, чомусь не озвучують такої статистики: протягом трьох років інфляція зросла удвічі, а розмір мінімальної зарплати — лише на 30%. Ще у минулому році майже 40% всього працюючого населення отримувало зарплату менше 3200 грн.

Про те, що стратегія уряду є цілком виваженою і економічно доцільною, свідчить і статистика.

1.      У січні 2017 року кількість безробітних зменшилася на 16% або на 80 тис осіб

Це означає, що про зростання безробіття, тим більше через підвищення мінімальної заробітної плати,  взагалі не йдеться.  Навіть більше  - навпаки, спостерігається зростання попиту на персонал. Зокрема, на 1 лютого цього року кількість звернень роботодавців до Державної служби зайнятості у пошуках персоналу зросла  на 51% (до 47 тис). За інформацією з інших джерел додатково до офіційної звітності, кількість вакансій становить 20,8 тис

2.      Середній розмір заробітної плати у наявних вакансіях – 3900 грн

Тільки у 34% вакансій роботодавці пропонують зарплату на рівні нової «мінімалки», решта – готові платити більше. Це означає, що рішення уряду про двократне збільшення МЗП цілком відповідає сучасним економічним реаліям. У тому числі, тому, що економіка країни нарешті показала за результатами минулого року зростання після 10%-го падіння у 2015 році

3.      У січні цього року від сплати ЕСВ надійшло 11,1 млрд грн., що на 700 млн грн. більше, ніж у січні минулого року

Планові показники січня 2017 р по надходженню ЄСВ перевиконані на 1,8 млрд грн. або на 19,7%. Надходження до зведеного бюджету від податку на доходи фізосіб порівняно з січнем минулого року зросли на 38,6%. Це означає, що реальний бізнес у своїй більшості не ховається у тінь, а готовий працювати за правилами, що встановлює держава. Ті ж, хто уникають сплати обов’язкових платежів і порушують трудові закони, повинні нести за це відповідальність.

Довідка:У січні цього року до Держпраці та її територіальних управлінь надійшло 685 скарг громадян щодо недотримання вимог про сплату МЗП, з них 604 – з урядового контактного центру

4.      В 2017 р видатки державного бюджету на оплату працівників бюджетної сфери порівняно з минулим роком збільшено на 40 млрд грн.

Тобто про ймовірне скорочення чи переведення бюджетників на неповний робочий день взагалі не йдеться. Держава у повному обсязі має ресурс для забезпечення виплат оновлених зарплат бюджетників.  1 млн бюджетників отримали підвищення зарплат від 400 до 2 тис грн. На сьогодні всі зарплати в лікарнях і навчальних закладах з урахуванням підвищення МЗП виплачені. Затримки з виплатами були пов’язані з чисто технічними проблемами – через пізнє ухвалення бюджету субвенція місцевим бюджетам на виплату зарплат була перерахована в обсягах січня минулого року. Зараз додаткові кошти вже переведено місцевим бюджетам.

5.      За період 01.12.2016- 01.02.2017 припинило діяльність 299,7 тис ФОП, з яких 98% протягом останніх років не здійснювали господарську діяльність

Про масове скорочення малого бізнесу взагалі не йдеться. Кількість ФОП, що припинили діяльність за останні три місяці, становить лише 7,56% від зареєстрованих станом на 1 січня цього року. Кількість ФОП на кінець січня 2017 року, навіть з урахуванням закритих підприємців, більше показника 2015 року на 160 тис. Оскільки переважна більшість закритих ФОП не вели господарської діяльності, ці люди вочевидь не потраплять в статистику безробіття, оскільки мають інше постійне місце роботи або інші джерела прибутку. Пік закриття вже пройдено – він припав на період декількох днів до нового року і після.  Вже з 5 січня реєстрація/закриття увійшли у стандартний режим. При цьому в січні  2017 р зареєстровано 27,8 тис нових фізичних осіб – підприємців. У 2015 р  обсяг реалізованої малими підприємствами продукції складав менше 7%. Якщо ж взяти до уваги ліквідацію саме «сплячих» ФОП, то їх закриття тим більше жодним чином не вплине на прогнозні показники зростання економіки.

Стан ринку праці в цифрах

 

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА

Сергій Савчук: Продовжено дію Урядової програми «теплих» кредитів на 2017 рік

«Сьогодні Уряд продовжив дію вже популярної програми «теплих» кредитів на 2017 рік та удосконалив порядок надання відшкодування за нею. Найближчим часом українці вже зможуть у повному обсязі використовувати можливості цієї програми та залучати безповоротну фінансову допомогу від держави на заходи з енергоефективності» - прокоментував Голова Держенергоефективності Сергій Савчук відповідне рішення Кабінету Міністрів України, яке прийнято сьогодні, 8 лютого, на засіданні Уряду.

У цьому році, як і раніше, українці зможуть отримати державну безповоротну фінансову допомогу на впровадження енергоефективних заходів у розмірі: 20% - на придбання «негазових» котлів, 35% – для утеплення індивідуального житла, 40% - для ОСББ і 70% - для отримувачів субсидій, які входять у склад цих ОСББ. 

Серед нововведень цього року – розширено перелік банків-учасників програми. Тепер «теплі» кредити можна буде отримати не лише в Ощадбанку, Укргазбанку та Укрексімбанку, а й в Приватбанку. Відтак, у громадян буде більше свободи вибору щодо банку, місця  розташування його філії, оптимальних умови кредитування тощо. Головне, завдяки підключенню ще одного потужного банку з новітніми технологіями буде посилено конкуренцію у банківському секторі, що дасть змогу здешевити вартість кредитів для домогосподарств та ОСББ та залучити більшу кількість учасників.

Також, цьогоріч стане обов’язковим впровадження комерційного обліку при проведенні заходів з термомодернізації багатоквартирних будинків. Таким чином, ОСББ зможуть контролювати фактичне споживання енергоресурсів по будинку та оцінювати ефективність впровадження енергоефективних заходів. На такі заходи ОСББ зможуть, як і раніше, отримувати 40% безповоротної фінансової допомоги.

«Нагадаю, Державним бюджетом України на реалізацію програми у 2017 році виділено 400 млн грн. За нашими розрахунками, це дозволить ще сотні тисяч українців скористатися Урядовою допомогою на утеплення житла та врази зменшити свої витрати на комунальні платежі», - повідомив Голова Агентства.

Сергій Савчук також зауважив, що продовження дії державної програми допомоги є важливою умовою для забезпечення дії місцевих програм. Сьогодні місцева влада в регіонах активно приймає подібні програми. Наразі вже працює 204 місцеві програми здешевлення «теплих» кредитів. Для громадян це додаткова фінансова допомога, оскільки можливо отримати відшкодування одразу з державного та місцевого бюджетів, що безумовно врази здешевлює вартість необхідних матеріалів та обладнання для утеплення.

Нагадаємо, що населення та ОСББ, які беруть участь у програмі, отримують безповоротну фінансову допомогу на проведення енергоефективних заходів таких, як утеплення будинків, встановлення вузлів обліку води та тепла, радіаторів опалення з терморегулятором, заміну вікон на енергоефективні, модернізацію освітлення, облаштування ІТП тощо.

З початку дії програми, а саме – з жовтня 2014 року і по теперішній час, її учасниками стали понад 215 тисяч родин, які залучили на енергоефективні заходи більше 2,7 млрд. грн. Від Уряду вони отримали близько 1,16 млрд. грн відшкодування.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

 

Отримав субсидію – бережи енергоресурси

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.07.2016 №566-р «Про затвердження плану заходів з підготовки об’єктів паливно-енергетичного комплексу України до осінньо-зимового періоду 2016/17 року та його проходження» Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження України за підтримки Проекту USAID«Муніципальна енергетична реформа» розроблено відеоролик «Отримав субсидію – бережи енергоресурси».

З метою інформування населення про ефективне використання паливно-енергетичних ресурсів (теплової, електричної енергії, природного газу)  просимо сприяти обов’язковій щоденній трансляції відеоролику «Отримав субсидію – бережи енергоресурси» на місцевих телеканалах у годині соціальної реклами тричі на день у період до закінчення осінньо-зимового періоду 2016/2017 року, а також розмістити вказаний відеоролик на офіційних сайтах райдержадміністрацій та міськвиконкомів (міст обласного значення).

Відеоролик доступний для скачування за посиланням: Отримав субсидію – бережи енергоресурси.

 

Заступник голови – керівникапарату адміністрації В.А. Кучер

Сергій Савчук: У січні 2017 року ОСББ вдвічі активніше утеплюють свої багатоповерхівки порівняно з аналогічним періодом минулого року

Все більше нових ОСББ приєднується до Урядової програми з енергоефективності. Так, у січні 2017 року 25 ОСББ стали її учасниками та залучили на впровадження енергоефективних заходів у своїх будинках 1,6 млн. гривень. Це у 2,2 рази більше ніж за аналогічний період минулого року, коли лише 10 ОСББ використали на ці цілі близько 700 тис гривень.

«Позитивна динаміка попиту ОСББ на програму чітко відображає, що користуватися Урядовою підтримкою при утепленні дійсно вигідно. Фінансова допомога у розмірі щонайменше 40% від суми залучених кредитних коштів допомагає ОСББ значно здешевити вартість обладнання та матеріалів, необхідних для утеплення будинку», - прокоментував Голова Держенергоефективності Сергій Савчук дані щотижневого моніторингу Урядової програми з енергоефективності.

Сергій Савчук також нагадав, що у разі проживання у будинку сімей-отримувачів субсидій, розмір допомоги буде ще більшим – від 40% до 70% у залежності від кількості таких родин.

Готова підтримати ОСББ на шляху до енергоощадності і місцева влада. Станом на сьогодні місцеві програми співфінансування заходів з енергоефективності для ОСББ та ЖБК вже прийнято у 12 регіонах. Наприклад, у Вінницькій, Донецькій, Івано-Франківській, Львівській, Рівненській, Сумській, Тернопільській, Черкаській та Чернігівській областях ОСББ отримають з місцевих бюджетів часткову компенсацію відсотків за «теплими» кредитами. У  Луганській, Миколаївській та Житомирській областях місцева влада додатково відшкодує ОСББ частину суми кредиту.

Загалом, за весь час дії Урядової програми з енергоефективності нею скористалося 654 ОСББ, які залучили 79,1 млн. грн на утеплення багатоповерхівок.

Нагадаємо, що з умовами отримання додаткової фінансової допомоги на утеплення житла від місцевої влади можна ознайомитися на Інтерактивній карті на сайті Держенергоефективності: http://saee.gov.ua/uk/programs/map.

Про те, як взяти участь в Урядовій програмі з енергоефективності та наскільки це вигідно, дізнавайтеся у Call-центрі при Держенергоефективності за тел.:(044) 296-71-60, 292-32-57 та e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Сергій Савчук: Майже у 4 рази збільшилася кількість домогосподарств, що встановили сонячні панелі у 2016 році, порівняно з 2015 роком

2016 рік став проривним з точки зору переходу українців на чисті джерела енергії. Так, за рік кількість домогосподарств, що встановили сонячні панелі, збільшилася майже у 4 рази порівняно з 2015 роком, а саме - з 244 до 1109 домогосподарств.

«Важливим є той факт, що обсяг потужності сонячних панелей зріс майже у 7 разів: з 2,2 МВт станом на кінець 2015 року до 16,7 МВт наприкінці 2016 року. Тобто, домогосподарства почали встановлювати більш потужні панелі, ніж раніше», - прокоментував статистичні дані Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.

Таким вражаючим результатам сприяла активна державна політика у сфері відновлюваної енергетики. Зокрема, стимулом став введений у 2015 році Законом України №514-VIII«зелений» тариф на закупівлю електроенергії, виробленої сонячними електроустановками приватних домогосподарств потужністю до 30 кВт, який прив’язано до курсу євро.

«Завдяки дії цього Закону домогосподарствам стало вигідно встановлювати сонячні панелі та дбати про свою енергонезалежність, - наголосив Сергій Савчук. - Для усіх, хто встановив у 2016 році сонячні електроустановки потужністю до 30 кВт, діє досить високий «зелений» тариф у розмірі 19 євроцентів за 1 кВт*год. Саме за цим тарифом ті домогосподарства, які споживають електроенергії менше, ніж виробляють, можуть продавати її надлишок у мережу, тобто заробляти».

Показовою є динаміка збільшення кількості приватних домогосподарства, що перейшли на сонячну електроенергію. Так, у 1-му кварталі 2016 році їхня кількість зросла на 22,1 % порівняно з попереднім періодом, у 2-му кварталі – на 44,3%, у 3-му кварталі – ще на 45,4%, і, що цікаво,  у 4-му кварталі - на 77,4 %.

«Всі ці статистичні дані – яскраве відображення ефективності дій держави, зокрема прийняття по-справжньому ефективного Закону України. Це дієвий механізм залучення населення до використання відновлюваних джерел енергії», - прокоментував Голова Агентства та нагадав, що вищезазначений Закон було розроблено спільно з Держенергоефективності.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Курси навчання та підвищення кваліфікації у сфері публічних закупівель «Публічні закупівлі в Україні»

16-17 лютого 2017 року в м. Києві

Місце проведення  семінару:

Буде повідомлене додатково

за інформацією звертатися до відділу з питань організації навчання

за тел. (044)272-33-50, 272-50-23)

16 лютого 2017 року

09.00 год. – 09.25 год. здійснюється реєстрація учасників.

09.30 год. – 13.00год.

1.Державна політика у сфері закупівель. Система функціонування закупівель в Україні. (Розгляд Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) з коментарями);

2. Повноваження та функції тендерного комітету (Практичний розгляд основних питань функціонування комітету: як розподіляються повноваження, як складається поіменний протокол засідання комітету, ЕЦП  - на кого оформити і як, приклади підпису документів ЕЦП);

3. Порядок та основні умови планування тендерних закупівель (Алгоритм дій замовника при визначенні предмета закупівлі з урахуванням змін, при складанні та оприлюдненні річного плану, змін до нього та додатку, приклад оприлюднення плану та додатку на веб-порталі Уповноваженого органу через майданчик. ).

4. Оприлюднення інформації про закупівлю (Алгоритм дій замовника при оприлюдненні інформацій про закупівлю відповідно до ст. 10 Закону);

 

13.10 год. – 13.50 год. обідня перерва             

14.00 год. – 18.00 год.

5.      Порядок організації та проведення відкритих торгів (Практичний розглядпроцедури проведення відкритих торгів за Законом :оголошення процедури; внесення змін в тендерну документацію; подання пропозицій учасниками; аукціон (оцінка); розгляд та відхилення тендерних пропозицій; рішення про намір укласти договір про закупівлю;- відміна процедури закупівлі; можливі етапи відміни процедури закупівлі; договір про закупівлю; звіт за процедурою; перегляд усіх документів сформованих за процедурою закупівлі.).

6.      Підготовка тендерної документації (Розгляд всіх  особливостей складання тендерної документації: складаємо тендерну документацію; формальні помилки; звернення за роз’ясненнями до тендерної документації; вносимо зміни і надаємо роз’яснення; санкції на товари російського походження; забезпечення пропозиції та договору (форма, умови надання; хто надає; умови повернення, ризики, які покриває забезпечення).

7.      Кваліфікаційні критерії до учасників (практичне визначення кваліфікаційних вимог до учасників за статтями 16 та 17 Закону:- встановлення вимог статті 16 Закону; наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору; приклади формування вимоги щодо «аналогічності договорів»; встановлення вимог статті 17 Закону про держзакупівлі; вимоги, які регламентують положення статті 17 Закону.

8.      Відкриті реєстри, практика застосування (перегляд відкритих реєстрів Мін’юсту)

9.      Розгляд та оцінка тендерних пропозицій (Алгоритм дій замовника при оцінці тендерних пропозицій: критерії та методика оцінки по новому Закону; нецінові критерії оцінки, як їх застосовувати;

10.Відповіді на питання учасників семінару, що стосуються формування документації, а також інші питання.

 

17 лютого 2017 року

09.00 год. – 09.20 год. здійснюється реєстрація учасників.

09.20 год. – 14.30 год.

 

11.Законодавство з регулювання допорогових закупівель(проведення допорогових електронних закупівель на практиці: чи потрібно затверджувати положення про тендерний комітет?; загальну концепцію роботи системи; порядок реєстрації на електронному майданчику; порядок створення закупівлі; порядок проведення аукціону та визначення переможця; порядок відміни закупівлі; терміни укладання договору;  основні поради замовникам, щодо проведення допорогових торгів; основні поради учасникам, щодо участі в допорогових торгах; оскарження допорогових процедур, створення закупівлі: завантаження документів, запитання учасників і відповіді на них, редагування та скасування.)

12.Порядок та умови застосування переговорної процедури закупівлі(Практичний розгляд та створення переговорної процедури закупівлі, завантаження документів за Законом)

13.Умови застосування і проведення процедури конкурентного діалогу (Практичний розгляд процедури закупівлі конкурентного діалогу за Законом)

14.Особливості укладання договору про закупівлю. Істотні умови договору (Практичний розгляд усіх особливостей укладення договору про закупівлю та внесення змін до істотних умов договору: як діяти з договорами у зв’язку з постійним зростанням цін та зміною курсу валют?зміна істотних умов договору про закупівлі;продовження дії договору на 20 відсотків на початку наступного року; недійсність договору про закупівлю; інші питання стосовно укладення договору та внесення змін.

15.Закупівля за рамковими угодами (Особливості проведення рамкових угод за Законом).

16.Звітування за процедурами закупівлі: (Особливості подання звітів про процедури закупівлі:    строки зберігання документів;    звіт про результати проведення процедури закупівлі; повідомлення про внесення змін до договору;   звіт про виконання договору;    звіт про укладені договори;    звіт 1-торги; звітуємо на є-дата,  модуль аналітики  - bi.prozorro.org;   пошуково-аналітична система - 007.org.ua.

17.Порядок оскарження процедур закупівлі (Практичний розгляд питання щодо оскарження дій замовника під час проведення торгів:    види скарг в Антимонопольний комітет України, їх зміст та порядок подання;    розмір плати за подання скарги до АМКУ;   документальне підтвердження порушень замовника під час підготовки скарги;    порядок та строки  розгляду скарг Антимонопольним комітетом України, види рішень,  виконання рішень Антимонопольного комітету України учасниками та замовником, оскарження рішень Антимонопольного комітету України, практичні поради учасникам під час розгляду скарг Антимонопольним комітетом України;    джерела розміщення інформації  по скаргам;    можливість оскаржити рішення АМКУ до суду.; 

18.Контроль за здійсненням закупівель та основні аспекти перевірок (Практичні аспекти щодо контролю за здійсненням закупівель та їх перевірок, функції та повноваження Держфінінспекції в сфері державних закупівель)

19.Відповідальність у сфері державних закупівель;

 

14.30 год. – 15.30 год. – завершальна дискусія;

15.30 год. – 16.15 год. – підсумковий контроль знань – залік, видача сертифікатів.

 

АНКЕТА-ЗАЯВКА