Прес-служба КОДА

Сергій Савчук: Українці активно впроваджують енергоефективні заходи, залучаючи на це щотижня щонайменше 100 млн. гривень

Цього року з моменту відновлення Урядової програми "теплих" кредитів попит на неї невпинно зростає. Якщо позаминулого тижня родини залучили майже 120 млн грн. на утеплення своїх домівок, то цього тижня – вже 130 млн гривень. При цьому, всі три напрями програми залишаються популярними. Зокрема, за тиждень:

- більше 180 родин прийняли рішення встановлювати твердопаливні котли і одержали для цього більше 3,4 млн грн. в державних банках;

- майже 6 тисяч сімей залучили 125 млн грн. на утеплення індивідуального житла;

- ще 8 ОСББ та ЖБК впроваджуватимуть енергоефективні заходи у  багатоповерхівках, отримавши на це більше 1 млн гривень.

Загалом, лише за неповний березень-місяць програмою скористалося більше 18 тис. сімей, залучивши в державних банках на утеплення своїх осель 355 млн гривень. Це рекордна сума коштів. Навіть у найкращі періоди дії програми населення та ОСББ освоювало максимум 300-350 млн грн. за цілий місяць.

"Це вкотре доводить надзвичайну затребуваність програми серед населення. Мешканці міст та сіл знають, що отримають подвійну вигоду – зможуть двічі заощадити сімейний бюджет: спочатку отримати безповоротну фінансову допомгу під час виплати "теплого" кредиту, згодом - після впровадження енергоефективних заходів значно зменшити комунальні рахунки", - прокоментував Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.

Загалом, з початку дії програми, а саме - з жовтня 2014 року, її учасниками стали більше 220 тисяч родин по всій Україні. Разом вони залучилипонад 3 млрд грн. на заходи з економії енергоресурсів та утеплення осель.

Найбільше коштів українцями проінвестовано в утеплення індивідуального житла – майже 2,7 млрд гривень. У заміну газових котлів на "негазові" вкладено понад 333 млн гривень. Для реалізації великих енергоефективних проектів у багатоквартирних будинках ОСББ та ЖБК використано більше 83 млн гривень.

Додатковим фактором, який стимулює українців до енергоощадності, є можливість одночасно скористатися кількома програмами безповоротної фінансової допомоги на утеплення житла: державній та місцевій (обласній, районній. міській). Подвійне відшкодування з різних бюджетів  дозволяє зменшити витрати домогосподарства при виплаті «теплого» кредиту вдвічі, а інколи і більше. Наразі в Україні за ініціативи  Держенергоефективності у тісній співпраці з місцевими органами влади прийнято вже 242 місцеві програми здешевлення "теплих" кредитів.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Сергій Савчук: Україна переймає досвід Фінляндії у заміщенні газу альтернативними видами палива

29 березня, очолюючи офіційну делегацію України до м. Хельсінкі (Фінляндія), Голова Держенергоефективності Сергій Савчук взяв участь у Північно-балтійській біоенергетичній конференції. Ключовими темами заходу стали політика заміщення традиційних енергоресурсів альтернативними видами палива та розвиток ринків біомаси, високоефективної когенерації, біопалива.

«В країнах Балтійського регіону активно розвивається біоенергетика. Фінляндія – одна з провідних країн у цьому питанні. Вже у 2015 році частка «зеленої» енергії в кінцевому енергоспоживанні Фінляндії склала 39,3%, з яких близько 80% отримано з біомаси, - прокоментував Голова Агентства. – Для України, яка має значний потенціал використання відходів сільського та лісового господарства, досвід Фінляндії щодо виробництва енергії з альтернативних видів палива надзвичайно корисний».

Як пояснив Сергій Савчук, загальний потенціал сільськогосподарських відходів в Україні складає 93,5 млн т, з яких, зокрема, солома зернових - 42%, відходи кукурудзи - 34%, відходи соняшника - 17%. Використовуючи на енергетичні потреби лише 37% відходів с/г культур, потенційно можна замістити понад 9 млрд м3 газу в рік.

Додатковим джерелом біомаси є вирощування енергетичних культур на малородючих землях, яких в Україні близько 4 млн га. «При вирощуванні на 1 млн га енергетичних культур можна замістити до 5,5 млрд м3 газу в рік», - наголосив С. Савчук.

Голова Агентства також розповів, що Україна та Фінляндія вже розпочала співпрацю у сфері відновлюваної енергетики. В рамках підписаного у січні 2017 року Меморандуму про взаєморозуміння між Держенергоефективності та Міністерством закордонних справ Фінляндії заплановано обмін досвідом та знаннями щодо державної політики та механізмів стимулювання розвитку «зеленої» енергетики, сприяння реалізації спільних проектів, участь у різних публічних заходах.

«У ході візиту до Фінляндії разом з представниками МЗС Фінляндії та провідними фінськими компаніями ми обговоримо технічні рішення та економічні моделі виробництва тепла з альтернативних джерел, стимулюючі інструменти для розвитку ринку біомаси, механізми розвитку високоефективної когенерації в Україні», - зауважив Голова Агентства.

Загалом, у конференції понад 100 представників Урядів країн ЄС, провідних компаній-виробників енергії з відновлюваних джерел, міжнародних організацій та експертів розглянули поточну ситуацію на європейському ринку біоенергетики у 2017 році, її роль у реалізації політики Євросоюзу у сфері енергоефективності та відновлюваної енергетики, а також шляхи стимулювання країн до використання альтернативних видів палива.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Сергій Савчук: Український ринок проектів з відновлюваної енергетики цікавий для інвесторів з Туреччини

23 березня Голова Держенергоефективності Сергій Савчук провів зустріч з представниками великих турецьких компаній: Global Investment Holdings – потужною інвестиційною компанією, серед основних напрямів роботи чимале місце займає відновлювана енергетика, а також Tres Energy, що інвестує та реалізує проекти з когенерації та тригенерації.

"Ми тісно співпрацюємо з місцевою владою і минулого року відібрали понад 70 інвестиційно-привабливих розроблених проектів з відновлюваної енергетики. Половина з них – це виробництво біогазу з побутових відходів, решта – когенерація з альтернативних джерел енергії, сонячна та вітроенергетика», - у ході перемовин розповів Голова Агентства та запевнив турецьку сторону, що кожен регіон України має значний обсяг ресурсів для виробництва чистої енергії. Якщо говорити про встановлення когенераційних установок, то в деяких регіонах агрокомпанії запевняють у готовності забезпечити стале постачання необхідного обсягу біомаси.

С.Савчук підкреслив, що особливо цікавими для фінансування можуть бути проекти із встановлення когенераційних установок на біомасі. За фінансовою моделлю, яку розробило Агентство, окупність установки 5 МВт електричної потужності та 13 МВт теплової потужності складе близько 3,5 роки, адже інвестор зможе продавати вироблену електроенергію за одним з найбільших у Європі "зеленим" тарифом у 12,4 євроценти/кВт*год, а тепло подавати у мережу міста. 

Під час зустрічі Голова Агентства також ознайомив турецьку сторону із станом розвитку відновлюваної енергетики в Україні, розповів про амбітні цілі у цій сфері та  акцентував увагу на створених у 2015 році сприятливих умовах на електрогенерації з чистих джерел, особливо біомаси. Сергій Савчук підкреслив, що Агентство продовжує активно займатися законодавчою роботою і вже цього тижня прийнято Парламентом розроблений спільно з Держенергоефективності закон, який дає інвесторам чітко визначений на законодавчому рівні тариф на виробництво тепла з альтернативних джерел. Для інвесторів – це додаткова гарантія повернення вкладених у проекти коштів.

У ході розмови турецька сторона зацікавилася особливістю впровадження «зелених» проектів в регіонах країни та наявністю необхідних для цього ресурсів.

Також, сторони обговорили законопроект про ринок електроенергії, який передбачає встановлення «зеленого» тарифу на спалювання побутових відходів. Днями законопроект схвалено Комітетом ВРУ з питань ПЕК та вирішено рекомендувати Парламенту прийняти його у другому читанні та в цілому. Якщо його буде прийнято Парламентом, то в країні відкриється новий ринок виробництва електроенергії з побутових відходів.

Загалом, сторони домовилися обмінюватися актуальною інформацією щодо ринку відновлюваної енергетики як в Україні, так і в Туреччині. У свою чергу, турецька сторона ознайомиться із низкою розроблених в Україні проектів, в які можна залучати інвестиції.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Відповіді на найбільш поширені питання, що виникають у суб’єктів декларування під час подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави і місцевого самоврядування

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК), як центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії корупції надає інформаційно-довідкові матеріали щодо заповнення електронних декларацій.

 - Відповіді на найбільш поширені питання, що виникають у суб’єктів декларування під час подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави і місцевого самоврядування можна знайти за наступним посиланням  https://nazk.gov.ua/naychastishi-zapytannya

- Навчальні відео-ролики з питань заповнення та подання декларацій, які розміщенні на сайті Національного агенства з питань запобігання корупції:

- навчальне відео із реєстрації у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» та навчальне відео із зміни електронного цифрового підпису у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» https://nazk.gov.ua/news/nazk-nadaye-informaciynu-dopomogu-subyektam-deklaruvannya

- навчальне відео із заповнення декларацій у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» (16 відеофайлів) https://nazk.gov.ua/deklaraciya

- навчальне відео із реєстрації у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування»; навчальне відео із зміни електронного цифрового підпису у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування»; навчальне відео із заповнення декларацій у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій

держави або місцевого самоврядування» (16 відеофайлів)

https://www.youtube.com/channel/UCKwoUDbscWm4BT7BoBo0kMg

 

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА

Сергій Савчук: Більше 3 тисяч родин-учасників програми «теплих» кредитів отримали понад 3 млн грн безповоротної фінансової допомоги на утеплення

Нещодавно Урядова програма «теплих» кредитів запрацювала на повну силу і вже цього тижня її учасники отримали належне їм відшкодування витрат на впровадження енергоефективних заходів у своїх оселях.

Так, 23 березня, Держенергоефективності здійснило перше у цьому році відшкодування більше 3 тис. учасникам Урядової програми «теплих» кредитів. Сума фінансової допомоги на утеплення житла сягнула понад 3 млн гривень. Зокрема:

-         мешканці 47 багатоповерхівок, які об’єдналися в ОСББ та залучили в Ощадбанку та Укргазбанку кошти на впровадження енергоефективних заходів, отримали компенсацію своїх витрат у розмірі 3,02 млн гривень;

-         родини, які стали учасниками програми «теплих» кредитів через Ощадбанк, переслідуючи мету - утеплити індивідуальне житло, одержали відшкодування на суму 93 тис. гривень.

В обох випадках в установленому порядку кошти перераховано з державного бюджету на рахунки учасників програми у відповідних банках.

Агентство регулярно здійснює інформування населення про хід реалізації програми, зміни у ній, нововведення і головне – виплату з держбюджету фінансової компенсації за "теплими" кредитами.

«Для нас важливо, щоб учасники програми завжди були вчасно поінформовані про те, коли було здійснено відшкодування. Ця інформація додає впевненості ще тисячам родин долучитися до програми та впроваджувати заходи з економії енергоресурсів, щоб у результаті значно менше сплачувати за комунальні послуги», - прокоментував Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.

Нагадаємо, що механізм співфінансування енергоефективних заходів, покладений в основу програми, прозорий за своїм характером та зручний для населення. Учасники програми не контактують з чиновниками, не обмежені у виборі виробника чи постачальника обладнання, а відшкодування здійснюється регулярно та у максимально короткі терміни – у середньому через два місяці з моменту отримання "теплого" кредиту. Населення також має можливість звертатися до місцевих органів влади за додатковою компенсацією витрат на утеплення.

Загалом, з початку дії програми сім'ям, які залучали кошти на утеплення приватних будинків чи квартир, виплачено з держбюджету 1.04 млрд грн., а ОСББ та ЖБК – 31,3 млн гривень. 

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Сергій Савчук: Парламент прийняв законопроект, який дозволить ЕСКО-компаніям інвестувати в утеплення бюджетних установ в Україні

Сьогодні, 23 березня, на засіданні Парламенту прийнято у другому читанні законопроект № 4549 щодо продовження укладання енергосервісних договорів для термомодернізації будівель бюджетних установ. Свої голоси «за» віддали 228 народних депутатів України.

«Це ще одна перемога! Прийнято закон, який відкриває шлях для широкомасштабної термомодернізації дитсадків, шкіл, лікарень тощо. Відтепер ЕСКО-компанії матимуть абсолютно всі законодавчі підстави для роботи у бюджетній сфері, укладення ЕСКО-договорів та залучення свого капіталу у впровадження енергоефективних заходів у закладах соціальної сфери», - прокоментував Голова Держенергоефективності Сергій Савчук та нагадав, що законопроект розроблено за активної участі Агентства.

Зокрема, законом передбачається можливість застосування електронних аукціонів через систему PROZORRO для закупівель енергосервісу. Це значно полегшить процес заключення договорів між ЕСКО-компаніями та розпорядниками бюджетних коштів. Цьогоріч очікується укладання близько 100 ЕСКО-договорів.

«У 2017 році ми продовжимо впроваджувати та поширювати ефективний європейський ЕСКО-механізм. Від цього виграють усі: держава заощадить мільйони гривень бюджетних коштів,  активізується малий та середній бізнес, бюджетні установи зможуть зменшити енергоспоживання, зекономити кошти на оплаті комунальних послуг та використати їх на інші важливі проекти», - пояснив  С.Савчук та додав, що загальний потенціал цього ринку в бюджетній сфері сягає 5 млрд доларів США.

«Перевага енергосервісу полягає у тому, що без бюджетних вкладень можна буде залучити мільярди доларів приватних інвестицій в утеплення бюджетних установ та у результаті зменшити споживання газу по країні майже на 1 млрд м3 газу. Це реальний крок до енергонезалежності України», - повідомив Віктор Галасюк, народний депутат України, голова Комітету ВРУ з питань промислової політики та підприємництва.

Нагадаємо, що завдяки запровадженому у 2016 році ЕСКО-механізмі в чотирьох регіонах України (Київ, Одеська, Вінницька та Полтавська області) вже тривають роботи за 19-ма укладеними енергосервісними контрактами на загальну суму 7 млн. грн. Інвестори вже почали повертати свої вкладення.

Держенергоефективності висловлює вдячність усім народним депутатам України, які підтримали закон та проголосували на користь енергетичної незалежності України.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Сергій Савчук: Участь українського бізнесу у Міжнародній спеціалізованій виставці ЕКСПО-2017 – найкраща нагода залучити інвестиції у «зелені» проекти

З 10 червня по 10 вересня 2017 року у м. Астана (Казахстан) Україна буде учасником потужної Міжнародної спеціалізованої виставки ЕКСПО-2017 «Енергія майбутнього». Щоб гідно презентувати Україну та продемонструвати перспективи участі бізнесу у цій виставці Держенергоефективності спільно з Мінекономрозвитку та Торгово-промисловою палатою України організували та провели нараду з представниками українських компаній, задіяних у сфері відновлюваної енергетики та енергоефективності. Захід відбувся 21 березня у Києві. 

«Виставка «ЕКСПО-2017» - знакова подія не тільки для всієї України, а й для кожного підприємця, який розвиває свій бізнес у сфері відновлюваної енергетики, адже тема цьогорічної виставки "Енергія майбутнього". Участь у цій виставці - це унікальна нагода для всіх розширити ринок, презентувати свій бізнес представникам з більш ніж 100 країн світу, знайти бізнес-партнерів, укласти взаємовигідні угоди та залучити інвестиції», - прокоментував подію Голова Держенергоефективності, заступник Комісара національної секції України Сергій Савчук.

Сергій Савчук також зазначив, що для держави участь України в ЕКСПО-2017  – це також можливість заявити на весь світ про колосальний ресурсний потенціал країни у сфері відновлюваної енергетики, про амбітну мету в 11% «зеленої» енергії в кінцевому енергоспоживанні країни до 2020 року, про активну роботу влади щодо удосконалення законодавчого поля та створення сприятливих умов для роботи бізнесу у цій сфері. 

Так, у вітчизняного бізнесу буде шанс провести переговори з представниками таких міжнародних організацій, як IRENA, ООН тощо. Навіть, власне,  участь у виставці такого масштабу стане потужним іміджевим заходом для компаній та їхнього майбутнього просування на ринку.

«100 країн-учасниць, 18 міжнародних організацій, понад 5 мільйонів відвідувачів – Україна не повинна  втратити  нагоду взяти участь у заході такого масштабу», - зазначив перший віце-президент ТПП України Михайло Непран.  

"Усі компанії, які працюють у сферах енергоефективності та відновлюваної енергетики, зможуть стати учасниками виставки. Також, ми працюємо над тим, щоб перебування українських компаній на Виставці стало більш продуктивним. Для цього 15 червня плануємо проведення Національного дня України, в рамках якого відбудеться і бізнес-форум, де компанії також зможуть представити свої досягнення, інвестиційні проекти, наукові розробки та винаходи усьому світу", - повідомив Костянтин Гура, в.о. директора ВПДП при Держенергоефективності "Центр залучення зелених інвестицій".

У ході наради представники компаній ознайомилися з концепцією виставкового павільйону України та умовами участі. 

«Нині триває робота над створенням інформаційно-пошукової системи, яка допоможе якнайкраще представити на виставці вітчизняні підприємства та їх можливості. Мета такої системи – мінімізувати витрати бізнесу та автоматизувати пошук партнерів. Така база даних компаній, розділена за галузями, в подальшому може бути використана для участі підприємств у інших міжнародних виставках», - розповів віце-президент ТПП України, заступник Комісара національної секції України Сергій Свистіль.

Детальніше з умовами участі компаній у виставці в Казахстані можна ознайомитися на сайті http://expo2017ukraine.com.ua.

Довідково:

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.11.2016 р. № 917-р. Мінекономрозвитку та Держенергоефективності визначено головними органами з питань підготовки та забезпечення участі України у Виставці. Розпорядник підготовки та участі країни у заході - Торгово-промислова палата України.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Сергій Савчук: Інноваційні онлайн-технології надання «теплих» кредитів через ПриватБанк дозволять ще більшій кількості родин скористатися Урядовою програмою з утеплення житла

21 березня Голова Держенергоефективності Сергій Савчук став учасником презентації нових інтерактивних сервісів від Приватбанку - «Приват.Share». Разом із Прем’єр-міністром України Володимиром Гройсманом та іншими високопосадовцями Голова Агентства ознайомився з низкою оновлених технологій ПриватБанку, завдяки яким можна оперативно отримувати різноманітні банківські послуги.

Серед інноваційних онлайн послуг, що здійснюються через «Приват24», також є надання населенню та ОСББ «теплих» кредитів на впровадження енергоефективних заходів.

«Сучасна онлайн-технологія надання «теплих» кредитів, запроваджена ПриватБанком, –  це не тільки швидко та якісно, але й економно. Сидячи вдома чи перебуваючи в дорозі, кожен може стати учасником Урядової програми «теплих» кредитів та отримати необхідні кошти на придбання енергоефективних матеріалів. Відтепер приватні домогосподарства, представники ОСББ чи ЖБК зможуть не чекати в черзі банку, а безперешкодно, у зручний для себе час та у будь-якому місці, здійснити операцію через Інтернет», – прокоментував новий сервіс банку Сергій Савчук.

Голова Агентства додав, що така інновація має бути прикладом та стимулом для інших банків покращувати свої послуги в рамках програми «теплих» кредитів. Все це сприятиме тому, щоб ще більша кількість українських сімей, які зацікавлені в підвищенні енергоефективності свого житла та потребують Урядової фінансової допомоги на це, скористається програмою у зручний для них спосіб.

У рамках заходу співробітники Приватбанку демонстрували відвідувачам, яким чином споживачі можуть швидко оформити «теплий» кредит. Для цього організатори встановили окрему тематичну демо-зону.

Нагадаємо, що у лютому цього року Держенергоефективності та Приватбанк підписали Договір про взаємодію, за яким через мережу цього банку родини мають змогу оформлювати «теплі» кредити та отримувати на заходи з енергоефективності відповідне відшкодування від Уряду.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Сергій Савчук: Виробникам тепла «не з газу» бути! Парламент прийняв законопроект № 4334 у другому читанні!

Сьогодні, 21 березня, на засіданні Верховної Ради України прийнято розроблений спільно з Держенергоефективності законопроект № 4334 щодо стимулювання виробництва теплової енергії з альтернативних джерел. За це рішення  проголосувало 238 народних депутатів України.

«Парламент прийняв рішення на користь енергетичної незалежності України. Цей закон буде відповіддю на енергетичні виклики, що стають перед країною. Він абсолютно патріотичний та економічно вигідний усім: державі, бізнесу і, головне, пересічним громадянам», - прокоментував прийняте рішення  Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.

«Закон дозволить стимулювати залучення інвестицій у виробництво тепла "не з газу", замістити понад 3 млрд м3 газу в рік та залишити в бюджеті країни щонайменше 600 млн $, збільшити обсяг виробництва тепла з відновлюваних джерел у централізованому теплопостачанні і, головне, зменшити тариф на тепло для споживачів на 10%» - підкреслив Сергій Савчук.

Голова Агентства також зазначив, що відповідно до цього закону інвестори, які реалізовуватимуть проекти із заміщення газу, отримають зафіксований на законодавчому рівні тариф на тепло з альтернативних джерел на рівні 90% від тарифу на тепло з газу для потреб бюджетних установ та населення. Таким чином, вони матимуть гарантії повернення коштів, вкладених у такі проекти. Це стимулюватиме їх працювати в Україні та встановлювати в містах та селах твердопаливні котельні, когенераційні установки на біомасі тощо.

Як повідомив Олександр Домбровський, народний депутат України, в.о. голови Комітету ВРУ з питань ПЕК, законопроект дає системний інституційний інструмент, який дозволить заміщувати дорогий імпортний газ українськими альтернативними видами палива. Для цього в Україні достатньо ресурсу, зокрема, близько 100 тис. тон відходів сільськогосподарських культур щорічно. Також існує значний невикористаний потенціал вирощування енергетичних культур.

Загалом, реалізація цього закону матиме такі позитивні наслідки:

- надання інвесторам гарантії повернення інвестицій у виробництво тепла з альтернативних джерел;

- скорочення імпорту газу на понад 3 млрд м3 в рік та заощадження в економіці країни щонайменше 600 млн $, а з урахуванням мультиплікатору – понад 3 млрд $;

- зниження собівартості виробництва теплової енергії та тарифів для кінцевих споживачів;

- збільшення до 25 тисяч кількості нових робочих місць, зокрема, за рахунок розвитку нових виробництв з вирощування, збирання та транспортування місцевих видів палива, виробництва необхідного обладнання, що суттєво збільшить надходження до місцевих бюджетів.

Держенергоефективності висловлює вдячність усім народним депутатам України, які підтримали закон та проголосували на користь енергетичної незалежності України.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Сергій Савчук: За останній тиждень ще понад 5 тисяч українських родин залучили майже 120 млн грн. на заходи з економії енергоресурсів по програмі "теплих" кредитів

З початку весни з кожним новим тижнем, як тільки Урядова програма безповоротної фінансової допомоги на утеплення житла знову запрацювала на повну силу, її популярність швидко зростає. Лише за останній тиждень понад 5 тисяч українських родин скористалися "теплими" кредитами, залучивши 119,3 млн грн. на утеплення житла. Для порівняння позаминулого тижня кількість нових учасників програми склала близько 4 тисяч сімей, а сума коштів – 89 млн гривень.

"Результати повноцінної роботи програми у цьому році перевищують минулорічні показники. Для прикладу в найактивніші періоди минулого року обсяги коштів, які населення в тиждень залучало на енергоефективні заходи, сягали 60-90 млн грн. Цього року вже перевищено рубіж у 100 млн гривень. На наше переконання, на цьогорічну активність населення значно вплинули в рази зменшені рахунки за комунальні послуги після впровадження енергоефективних заходів в помешканнях і здешевлення "теплих" кредитів, яке виникло за рахунок конкуренції між більшою кількості банків-учасників програми та дії місцевих програм додаткового відшкодування витрат на утеплення", - прокоментував Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.

Голова Агентства пояснив, що як тільки три тижні тому до програми приєднався ПриватБанк з наміром встановити відсоткову ставку не більше 18%, це стимулювало інші банки також пом’якшувати умови надання "теплих" кредитів. Тож, наразі в Ощадбанку та Укргазбанку відсоткова ставка  складає менше 18%.

"Крім цього, населення може звертатися до місцевих органів влади за додатковим відшкодуванням витрат на утеплення. Для цього завдяки тісній та наполегливій роботі Агентства з місцевою владою в регіонах прийнято вже 242 місцеві програми здешевлення "теплих" кредитів. У більшості регіонах місцева влада бере на себе виплату всієї відсоткової ставки", - нагадав С.Савчук.

Яку мету переслідують учасники програми "теплих" кредитів? Так, за останній тиждень:

-      186 сімей залучили в державних банках 3,9 млн. грн., щоб замінити газові котли на твердопаливні;

-     майже півмільйона гривень взяли 3 ОСББ, щоб впровадити енергоефективні заходи у своїх будинках;

-      найпопулярнішим напрямом програми залишається утеплення та підвищення енергоефективності індивідуального житла, по якому більше 5500 родин залучили 114,9 млн. гривень.

"Загалом, ціль у всіх одна – впровадити такі заходи, які дозволять зменшити енергоспоживання і, як результат, рахунки за комунальні послуги. При цьому, у всіх є можливість скористатися безповоротною фінансовою допомогою від Уряду та місцевої влади на впровадження цих заходів", - підсумував С.Савчук.

Нагадаємо, що з початку дії програми "теплих" кредитів нею скористалося понад 220 тисяч сімей, що залучили більше 2,9 млрд грн. на енергоефективні заходи. Зокрема, за програмою:

- більше 19 тисяч сімей відмовилися від споживання газу та придбали «негазових» котлів на суму майже 300 млн гривень;

- 154 тисяч сімей вирішили утеплити свої приватні будинки, придбавши енергоефективні матеріали на суму майже 2,6 млрд гривень;

-  677 ОСББ та ЖБК залучили більше 82 млн грн на утеплення багатоповерхівок.

 

Довідково:

Урядова програма з енергоефективності передбачає часткове відшкодування суми "теплого" кредиту:

- 20% - для фізосіб на придбання твердопаливних котлів, 35% - для субсидіантів.

- 35% - для фізосіб на придбання енергоефективних матеріалів та обладнання, у тому числі для отримувачів субсидій;

- 40% - для ОСББ та ЖБК на придбання енергоефективних матеріалів та обладнання. Якщо у складі ОСББ є родини-отримувачі субсидії, таке ОСББ отримує відшкодування у середньозваженому розмірі між 40% і 70% — залежно від кількості субсидіантів.

Дізнатися, в яких містах, районах, регіонах діють так звані місцеві програми здешевлення "теплих" кредитів, можна за допомогою Інтерактивної карти на сайті Держенергоефективності: http://saee.gov.ua/uk/programs/map.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Військовий

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА

Мама

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА

Інтерв’ю Голови Держенергоефективності Сергія Савчука

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА

2017 рік проголошено Роком Української революції 1917-1921 років

Українська революція — низка подій, пов’язаних із національно-визвольною боротьбою українського народу в1917–1921 роках. Поштовхом до початку Української революції стала Лютнева революція в Російській імперії. Загалом Українська революція започаткувала процес формування модерної політичної нації та відродила традицію української державності

Указом Президента України 2017 рік проголошено роком Української революції 1917–1921 років. Цим указом одним із пріоритетів діяльності органів державної влади на 2017–2021 роки визначено вшанування подій та видатних учасників Української революції 1917–1921 років. Про це йдеться на сайті глави держави. В указі передбачено цілий комплекс заходів із вшанування пам’яті подій початку ХХ століття. Зокрема, заплановано встановити пам’ятники й пам’ятні знаки, провести тематичні виставки архівних документів, речових пам’яток і фотоматеріалів, а також оновити експозиції музеїв, здійснити публікацію наукових праць, збірок документів і матеріалів, енциклопедичних, довідкових та інших видань, присвячених 100-річчю подій Української революції 1917– 1921 років. Президент України доручив ужити заходів із метою завершення проектування та спорудження в столиці монумента Соборності України та його урочистого відкриття до 100-річчя проголошення Акта злуки Української Народної Республіки та Західноукраїнської Народної Республіки 22 січня 2019 року.

Пропонуємо згадати найважливіші події Української революції 1917–1920 років.

Українська Центральна Рада

16 (3) березня в клубі «Родина» Товариства українських поступовців зібралося понад 100 представників київських українських організацій, де й виникла ідея створення Української Центральної Ради. УЦР стала представницьким органом українських демократичних сил та очолила національно-демократичну революцію в Україні. Головою заочно обрали М. Грушевського, який на той час іще не повернувся до Києва з Москви, де він добував своє заслання. Заступниками голови стали Ф. Крижанівський (від кооперативного руху) та Д. Дорошенко (член Товариства українських прогресистів).

100-тисячна маніфестація на Софійській площі

19 березня 1917 року в Києві відбулася 100-тисячна маніфестація, яку ініціювала Центральна Рада та яка закінчилася вічем, що підтримало резолюцію про автономію України. 6–8 (19–21) квітня в Києві відбувся Всеукраїнський національний з’їзд, на якому були присутні близько 900 депутатів від різних українських політичних, громадських, культурно-освітніх та професійних організацій. На з’їзді депутати обговорили різні аспекти національно-територіальної автономії України, ухвалили рішення про створення крайової влади та вироблення проекту автономного статуту України, обрали 118 членів Української Центральної Ради.

ІІ Всеукраїнський військовий з’їзд

Його було скликано з ініціативи Українського генерального військового комітету (УГВК). У Київ, незважаючи на заборону військового міністра Тимчасового уряду О. Керенського проводити форум, прибуло дві з половиною тисячі делегатів, які представляли близько 2 млн військових-українців. Делегати схвалили діяльність УГВК, визначили заходи з українізації військових частин, обрали Всеукраїнську Раду військових депутатів та висунули вимогу негайного запровадження автономії України.

І Універсал УЦР

Появі І Універсалу передували переговори з Тимчасовим урядом, що відбулися в травні 1917 року в Петрограді. Коли вони провалилися, Центральна Рада перейшла в наступ і видала І Універсал, яким заявила про намір проголосити автономію України. 28 (15) червня було створено виконавчий орган влади — Генеральний секретаріат. Тимчасовий уряд було поставлено перед фактом, ігнорувати який стало неможливо. За час, що минув після приїзду української делегації до Петрограда, ситуація кардинально змінилася на користь української сторони. 29 (16) червня Тимчасовий уряд змушений був видати відозву «До українського народу», у якій фактично погоджувався виконувати вимоги, які висунула Центральна Рада.

ІІ Універсал УЦР

Для порозуміння із Центральною Радою Тимчасовий уряд направив до Києва делегацію в складі міністрів О. Керенського, І. Церетелі та М. Терещенка. Під час переговорів 11–13 липня (28–30 червня) вони погодилися визнати виконавчий орган Центральної Ради — Генеральний секретаріат найвищим органом влади в Україні та зі свого боку зажадали від УЦР ввести до її складу представників від національних меншин, які проживали в Україні, — росіян, євреїв та поляків. Їм віддали 30% місць у Центральній Раді, що перетворило її з національної на територіальну представницьку організацію. Було досягнуто угоди про підготовку Статуту автономної України — її тимчасової конституції. Основні домовленості сторін, узгоджені під час переговорів, було зафіксовано у двох паралельних документах: декларації Тимчасового уряду та ІІ Універсалі УЦР, які було остаточно затверджено 16 (3) липня.

Утворення Української Народної Республіки

20 жовтня (2 листопада) в Києві розпочав роботу ІІІ Всеукраїнський військовий з’їзд. На з’їзді один із лідерів українських есерів виступив із критикою з приводу компромісної політики Центральної Ради, а також закликав «утворити власними силами Українську Демократичну Республіку». В. Винниченко заявив, що генеральні секретарі не є чиновниками Тимчасового уряду, а сам Генеральний секретаріат непідзвітний Тимчасовому уряду, а лише українській демократії, що його породила.

ІІІ Універсал УЦР

Центральна Рада 7 (20) листопада ухвалила ІІІ Універсал, у якому йшлося про створення Української Народної Республіки у федеративному зв’язку з Російською Республікою, націоналізацію землі, запровадження 8-годинного робочого дня й державного контролю над виробництвом, розширення місцевого самоврядування, забезпечення свободи слова, друку, віросповідання, зборів, союзів, страйків, недоторканності особи та житла, скасування смертної кари.

ІV Універсал УЦР

11 (24) січня 1918 року Мала Рада ухвалила ІV Універсал, яким було проголошено незалежність Української Народної Республіки. У документі було сказано: «Однині Українська Народна Республіка стає самостійною, ні від кого не залежною, вільною, суверенною державою українського народу».

Берестейський мир

27 січня (9 лютого) УНР і Центральні держави (військово-політичний блок в Європі під час Першої світової війни, до якого входили Австро-Угорщина, Німеччина, Османська імперія та Болгарське царство) підписали мирний договір. Кордони між УНР та Австро-Угорщиною збігалися з довоєнними між Російською імперією та Австро-Угорщиною, а в межах передбачуваної Польщі їх мала остаточно визнати спільна комісія на підставі «етнографічних відносин і з узгодненням бажань населення». Сторони висловили бажання жити в мирі й дружбі, відмовилися від взаємних претензій на відшкодування збитків, завданих війною, зобов’язалися відновити економічні відносини, установлювати паритетні курси національних валют, провести обмін військовополоненими та надлишками сільськогосподарських, промислових товарів.

Українська держава

29 квітня Центральна Рада затвердила «Статут про державний устрій, права і вольності УНР». Того самого дня на Всеукраїнському з’їзді хліборобів, який зібрав близько 6,5 тис. делегатів, П. Скоропадського було проголошено гетьманом України.

Український національний союз

На початку серпня українські політичні партії та громадські організації на базі Українського національно-державного союзу створили Український національний союз. УНС проголосив своєю метою утворення суверенної демократичної Української держави парламентського типу, а тактичною лінією — створення єдиного національно-демократичного фронту.

Директорія

13 листопада на засіданні Українського національного союзу було сформовано Директорію в складі В. Винниченка (голова), С. Петлюри, Ф. Швеця, А. Макаренка та П. Андрієвського. До середини грудня війська Директорії зайняли всю територію України, крім Східного Донбасу та міст Приазов’я. 26 грудня Директорія призначила уряд Української Народної Республіки, до складу якого ввійшли представники всіх політичних партій, що об’єдналися в УНС.

Акт злуки

22 січня 1919 року в Києві, на Софіївській площі, було проголошено Акт соборності — возз’єднання УНР і ЗУНР. Хоча Західноукраїнська Народна Республіка й перетворювалася на Західну область УНР, на її території продовжувала функціонувати своя система влади.

 

Управління інформації та зв'язків з громадськістю

 

Зменшення обсягів споживання електричної енергії в години максимуму навантаження ОЕС України у зв’язку з вжиттям тимчасових надзвичайних заходів на ринку електричної енергії

Стан української енергетичної сфери на сьогодні досить неоднозначний. У зв’язку з блокуванням вантажних перевезень енергетичного вугілля антрацитової групи та з метою забезпечення надійної, безперебійної, стабільної роботи об’єднаної енергетичної системи України, запобігання виникненню дисбалансу між виробництвом і споживанням електричної енергії Кабінет Міністрів України своїм розпорядженням від 15.02.2017 №103-р «Про вжиття тимчасових надзвичайних заходів на ринку електричної енергії» ввів тимчасові надзвичайні заходи на ринку електричної енергії України в термін до 17.03.2017 року.

При перевищенні граничних величин з споживання електричної енергії та потужності, у відповідності до розпорядження Кабінету Міністрів України в Київській області можливе введення графіків погодинного відключення електроенергії (ГПВ) та графіків аварійних відключень електроенергії (ГАВ).

Для запобігання введення вищезазначених графіків, пропонується юридичним споживачам електричної енергії  у Київській області,  виконати наступні заходи:

- споживачам (в тому числі споживачі, постачання електроенергії яким здійснюється постачальниками за нерегульованим тарифом), що працюють в першу та/або другу зміни, перенести роботи однієї зміни на нічні години доби;

- споживачам (в тому числі споживачі, постачання електроенергії яким здійснюється постачальниками за нерегульованим тарифом) з безперервним циклом роботи самостійно знизити навантаження в години максимуму енергосистеми (ранок 8.30-10.30, вечір 17.30-21.30);

- споживачам, у яких є можливість використання власних джерел живлення у тому числі альтернативних, максимально використовувати їх в години максимуму енергосистеми (ранок 8.30-10.30, вечір 17.30-21.30).

Також для запобігання вищезазначених ризиків пропонується побутовим споживачам електричної енергії області, з відповідальністю та розумінням віднестись до сьогоднішньої ситуації пов’язаною з енергобезпекою в Україні, а саме:

1. Самостійно знижувати  навантаження в години максимуму енергосистеми (ранок 8.30-10.30, вечір 17.30-21.30).

2. Існує можливість економії коштів за рахунок встановлення багатозонного (двозонного, тризонного) приладу обліку споживання електроенергії (переходити на розрахунки за спожиту електричну енергію за тарифами диференційованими за періодами часу, а саме в нічні години з 23.00 годин до 07.00 години доби), що в свою чергу забезпечить зниження обсягів споживання електричної енергії у пікові періоди доби та надасть можливість вирівняти графік навантажень об’єднаної енергетичної системи України.

Таким чином, при використанні зонних приладів обліку, виходить економія споживання електроенергії законними методами, енергосистема розвантажується, енергоспоживання рівномірно розподіляється за часом доби і як результат — покращується якість енергопостачання.

 

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА

Сергій Савчук: За тиждень попит українців на фінансову допомогу на утеплення зріс у 6 разів порівняно з позаминулим тижнем

З початку відновлення дії Урядової програми "теплих" кредитів попит населення на неї, як і очікувалося, стрімко набирає обертів. Так, впродовж останнього тижня, з 6 по 10 березня, здійснено більше 4200 звернень за фінансовою допомогою на енергоефективні заходи, що в 6 разів більше за позаминулий тиждень. При цьому, на ці цілі населенням та ОСББ залучено 89,2 млн грн., тоді як у попередній тиждень в 5 разів менше.

"Результати проведеного Агентством моніторингу програми свідчать: програма була, є і буде затребуваною. Завдяки широкій інформаційній роботі Держенергоефективності, популяризації вже успішних прикладів участі населення у програмі українці переконуються в її ефективності. Подвійне, а інколи й потрійне співфінансування енергоефективних заходів з державного та місцевих бюджетів – економічно вигідний шлях до утеплення власного помешкання, що, наприклад, самотужки осилити не всім легко", - повідомив Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.

Зокрема, за минулий тиждень 4127 домогосподарств стали учасниками програми, залучивши в державних банках 86.5 млн грн. на придбання енергоефективних матеріалів та обладнання для утеплення приватного житла. 118 домовласників планують замінювати газові котли на твердопаливні, на купівлю яких використають разом 2,5 млн гривень.

Продовжують приєднуватися до програми і ОСББ та ЖБК. За тиждень про свої наміри реалізувати у багатоповерхівках енергоефективні проекти заявили ще 4 ОСББ.

"Впевнений, що попит на програму зростатиме ще швидшими темпами ніж минулого року. Цьому сприятиме більша кількість банків-учасників програми та конкуренція між ними. Як тільки цього року до програми приєднався ПриватБанк з наміром запровадити відсоткову ставку за "теплими" кредитами у розмірі щонайбільше 18%, інші банки прийняли рішення зменшувати свої відсоткові ставки. Тепер в Ощадбанку та Укргазбанку вони також не перевищують 18%-ий рубіж", - відзначив Сергій Савчук.

Голова Агентства нагадав, що якщо населення звертатиметься до місцевих органів влади за отриманням співфінасування на утеплення житла, то зможе розраховувати ще і на погашення відсоткової ставки за "теплими" кредитами.

 

Довідково:

Про те, як взяти участь в Урядовій програмі "теплих" кредитів, на які матеріали та обладнання надається відшкодування, дізнавайтеся у Сall-центрі при Держенергоефективності за тел.: 044 296-71-60, 292-32-57, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

Про те, як правильно утеплювати житло, які матеріали для цього обрати запитуйте у експертів безкоштовної "гарячої" лінії: 0800210611. Телефонну лінію створено Проектом USAID"Муніципальна енергетична реформа в Україні" за підтримки Держенергоефективності та КМДА.

 

Управління комунікації та зв’язків  з громадськістю

Сергій Савчук: Комітетом ВРУ з питань ПЕК схвалено законопроект, який дозволить полегшити підключення до мереж об’єктів з відновлюваної енергетики

15 березня 2017 року члени Комітету ВРУ з питань ПЕК схвалили розроблений спільно з Держенергоефективності законопроект № 6081, який дозволить полегшити підключення до мереж об’єктів з відновлюваної енергетики та вирішити проблему так званого «резервування» потужностей.

«Сьогодні один з факторів, що стримує розвиток сфери електрогенерації з відновлюваних джерел енергії, - це проблема «резервування» потужностей, які не використовуються. Наразі з можливих 5,2 ГВт потужностей об’єктів відновлюваної енергетики вже на 4,4 ГВт видано технічних умов на приєднання. При цьому, будівництво більшої частини об’єктів з різних причин не завершено,а нові інвестори, які готові впровадити свій проект, вимушені шукати нові точки приєднання. Корінь цієї проблеми – безстрокова дія технічних умов», - повідомив Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.

Як пояснив Голова Агентства, ця проблема потребує термінового рішення. Тому Агентством разом із народними депутатами України розроблено законопроект, який передбачає обмеження строку дії технічних умов на термін до 3 років.

«Ми переконані, що технічні умови з визначеним строком дії стимулюватимуть інвесторів вчасно завершувати будівництво об’єктів.Крім цього, прийняття законопроекту дозволить розблокувати більше 4 ГВт зарезервованих потужностей об’єктів відновлюваної енергетики, на які вже видано технічні умови», - підсумував Голова Агентства.

Загалом, після обговорення народні депутати України вирішили рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект  у першому читанні за основу.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Сергій Савчук: Закликаю парламентарів прийняти законопроекти з енергоефективності, які дозволять заощадити мільйони кубів газу, запровадити широкомасштабну термомодернізацію та виробляти «чисту» енергію в Україні

14 березня 2017 року Голова Держенергоефективності Сергій Савчук взяв участь у спільній робочій нараді членів Комітету ВРУ з питань ПЕК та Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства, яку було присвячено обговоренню пакету законопроектів з енергоефективності.

«Сьогодні існує гостра необхідність в активізації зусиль усіх гілок влади, особливо законодавчої, для вирішення питань зменшення та заміщення споживання традиційних енергоресурсів, розвитку відновлюваної енергетики в Україні. Для цього напрацьовано законопроекти, які вже знаходяться на порядку денному в Парламенті і потребують нагального прийняття. Ключовим є законопроект № 4334 щодо стимулювання виробництва тепла «не з газу». Завдяки цьому проекту Закону потенційний інвестор, який вкладатиме кошти у проекти із заміщення газу та встановлюватиме твердопаливні котельні, отримає гарантований тариф на тепло «не з газу» на рівні 90% від «газового» тарифу», - повідомив Сергій Савчук.

Як пояснив Голова Агентства, спільними зусиллями народних депутатів України, експертного середовища та Держенергоефективності також розроблено законопроект № 4549 щодо удосконалення ЕСКО-механізму для утеплення будівель бюджетних установ.

«Ви знаєте, що енергосервіс – це можливість залучити приватні кошти в енергоефективні заходи і не використати при цьому жодної бюджетної копійки. Це близько 5 млрд доларів інвестицій в термомодернізацію будівель бюджетної сфери. На сьогодні тривають роботи за 19-ма ЕСКО-контрактами на суму 7 млн гривень, а інвестори вже починають повертати свої інвестиції», - нагадав Голова Агентства та відзначив, що законопроект № 4549 дозволить застосовувати електронні аукціони та майданчик PROZORRO для закупівель енергосервісу. Саме за цим законопроектом – відкриття шляху для широкомасштабної термомодернізації українських шкіл, дитсадків, лікарень тощо та створення комфортних умов перебування у них.

Сергій Савчук зауважив, що два зазначені законопроекти вже на порядку денному у Парламенті. Тому закликав представників парламентського корпусу уважно поставитися до голосування та зробити правильний вибір на користь енергетичної незалежності країни.

Актуальним є нещодавно зареєстрований у Парламенті законопроект № 6081, який має на меті – вирішити проблему із зарезервованими, але не використаними потужностями у сфері відновлюваної енергетики та полегшити доступ до мереж  нових об’єктів. «Ми пропонуємо обмежити дію технічних умов на приєднання «зелених» об’єктів до мереж на термін до 3 років.Прийняття цього законопроекту дозволить розблокувати зарезервовані 4 ГВт потужностей об’єктів відновлюваної енергетики, на які видано технічні умови, та стимулюватиме нових інвесторів до впровадження нових «зелених» проектів», - підкреслив Голова Агентства.

До пакету законопроектів у сфері енергоефективності також входять:

-       законопроект № 4941-д «Про енергетичну ефективність будівель»;

-       законопроект  № 4901 «Про комерційний комунальних послуг».

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Сергій Савчук: Довгострокові контракти на продаж «зеленої» електроенергії – це та гарантія, на яку чекають інвестори та розробники проектів для безперешкодного залучення фінансування

15 березня 2017 року Голова Держенергоефективності Сергій Савчук провів зустріч з представниками компанії «Khmelnytsky Bio Power Plant LLC», яка планує встановити поблизу міста Хмельницького електростанцію потужністю 44 МВт, яка працюватиме на соломі.

У ході розмови  сторони обговорили перспективи реалізації такого проекту в Україні. Зокрема, Нейл Рузерфорд, директор компанії, запевнив у тому, що проект буде успішним і рентабельним. Для будівництва станції буде залучено найкращі сучасні технології та обладнання, у тому числі іноземне, зокрема Данії. Окрім цього, завдяки вигідній локалізації електростанції буде забезпечено постачання близько 300 тис. тон соломи в рік для виробництва електроенергії.

Сергій Савчук підкреслив, що сприятливі умови для впровадження подібних проектів створено завдяки прийнятому у 2015 році Закону України № 514-VIII. Зокрема, скасовано вимогу щодо місцевої складової, яка дозволяє використовувати іноземне обладнання для будівництва об’єктів у необмежному обсязі. «Окрім цього, електростанція продаватиме в мережу електроенергію за збільшеним на 10% «зеленим» тарифом, а саме – 12,38 євроценти/кВт*год», - повідомив Голова Агентства.

Голова Агентства запевнив, що Агентство продовжує удосконалювати законодавство, щоб сприяти залученню інвестицій у «зелені» проекти та ліквідувати бар’єри, які перешкоджають цьому.

На переконання представників компанії, одне з таких питань - існуюча на сьогодні норма щодо укладання однорічних договорів на продаж в мережу електроенергії за «зеленим» тарифом. Це може уповільнювати процес залучення інвестицій на реалізацію проекту. Нейл Рузерфорд висловив готовність продемонструвати досвід таких іноземних країн, як Данія, Німеччина, Великобританія щодо укладання довгострокових договорів на продаж «зеленої» електроенергії.

Наприкінці зустрічі Сергій Савчук повідомив, що наразі вже триває робота над удосконаленням законодавства з цього питання. Зокрема, на сьогодні у Верховній Раді України зареєстровано законопроект «Про ринок електричної енергії» (реєстр. № 4493 від 21.04.2016), статтею 65 якого передбачено, що договір купівлі-продажу електроенергії за «зеленим» тарифом укладається на строк дії «зеленого» тарифу.

Водночас, Голова Агентства повідомив про доцільність залучення міжнародного досвіду для подальшого вирішення цього питання. «Досвід, наприклад, Данії, нам безперечно стане у нагоді. До речі, цього року Держенергоефективності разом із колегами із Данії працює над підготовкою меморандуму про співпрацю двох країн у сфері відновлюваної енергетики. Щоб двостороннє співробітництво було багатогранним та плідним, ми готові внести до проекту меморандуму додаткові напрямки співпраці, зокрема, щодо обміну досвіду по укладанню довгострокових договорів на продаж «зеленої» електроенергії», - відзначив С. Савчук.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

5 фактів та 5 міфів про міжнародні закупівлі

Два роки тому Верховна Рада ухвалила закон про здійснення державних закупівель ліків через міжнародні організації, який зобов’язав Міністерство охорони здоров’я делегувати цим організаціям придбання низки препаратів. Виправданість такого кроку переконливо доведена практикою – залучення міжнародників до закупівель дозволило зекономити бюджетні кошти за рахунок придбання ліків без корупційних схем, пацієнти отримали більше препаратів для лікування. Проте за цей час довкола процесу закупівлі ліків з’явилось чимало міфів. Наводимо беззаперечні факти щодо міжнародних закупівель ліків та спростовуємо найпоширеніші міфи.

ФАКТИ

Міністерство охорони здоров’я ліквідувало корупційну складову тендерів. Tендери на закупівлю низки медикаментів, які централізовано має закуповувати МОЗ проводять міжнародні організації, які не мають прямої зацікавленості в закупівлях. Тепер МОЗ отримує ліки дешевше, а на тендерах уже вигравали компанії із 15 країн світу. Успішний досвід втілення такої реформи в Україні надихнув сусідню Молдову, яка з цього року також вирішила розпочати закупівлю ліків через міжнародні організації.

Міжнародні організації закуповують ліки дешевше. Наразі міжнародні організації купують для МОЗ ліки за цінами нижчими, ніж це було у 2014 році, коли закупівлі проводило міністерство. Тільки на закупівлях 7 видів вакцин та антиретровірусних препаратів ЮНІСЕФ заощадив для України 4 мільйони доларів з коштів бюджету 2015 року, виділених на  цю програму.

Пацієнти отримують більше препаратів безкоштовно. Загальна кількість закуплених лікарських засобів через міжнародні організації у 2015 році зросла на майже 55%. На зекономлені при закупівлях кошти були придбані додаткові препарати та вакцини. У 2016 році на закупівлі ліків через міжнародні організації виділено з бюджету 4 млрд.грн., у 2017 році –  5.9 млрд.грн.

Майже половину ліків міжнародники закуповують у виробників. 45% ліків з міжнародних закупівель МОЗ отримує безпосередньо від виробників. А це означає, що українці отримують якісні препарати за ринковими цінами.

МОЗ витрачає менше ресурсів на організацію закупівель. Раніше МОЗ мало понад 60 робочих груп по закупівлях, а зараз вона лише одна. Рештою процесу займаються міжнародні організації. Тобто це роблять професіонали. В Україні зникла ще одна корупційна схема, адже саме робочі групи по закупівлях часто вписували до тендеру неконкурентні умови, що дозволяли перемагати “своїй” компанії.

 

Міф 1. Закупівлю ліків віддали невідомо кому

Організації, які проводять закупівлі, відомі і мають значний досвід роботи в цій сфері. Міністерство охорони здоров’я співпрацює тільки з тими організаціями, які прописані в ухваленому парламентом законі. Це ЮНІСЕФ, Програма розвитку ООН та компанія Crown Agents. ЮНІСЕФ, наприклад, працює у всіх куточках світу, забезпечуючи препаратами дітей з країн Західної Європи, США, Австралії, Африки та Азії. ПРООН здійснює діяльність у 170 країнах, допомагаючи у їх глобальному та національному розвитку.  Crown Agents працює у понад 100 країнах та має 185 років досвіду у міжнародних закупівлях.

Міф 2. Ліки з міжнародних закупівель менш якісні

Не відповідає дійсності. Всі ліки, придбані міжнародними організаціями для України, кваліфіковані Всесвітньою організацією охорони здоров’я. А, значить, їх якість уже доведена. До того ж “дешевші” в цьому випадку не означає “менш якісні”. Міжнародні закупівлі дозволили взяти участь у тендерах закордонним компаніям, які пропонують конкурентні ціни. Тому МОЗ має можливість отримувати якісні препарати без переплат. Більше того, усунуто корупційну складову з процесу закупівель. Тепер виділені з бюджету кошти повністю йдуть на закупівлі ліків, а не осідають у кишенях корупціонерів.

Міф 3. Через міжнародні закупівлі страждає український фармвиробник

Міжнародні закупівлі мотивують вітчизняного виробника виготовляти продукцію, що відповідає світовому рівню якості і цін. Міжнародні організації закуповують препарати у того виробника, який пропонує найкращу ціну за конкретний препарат. Має значення лише ціна та якість препарату, а не країна походження виробника. Це відповідає конкурентному законодавству і забезпечує ефективне використання коштів платників податків, виділених на закупівлю ліків. 

Міф 4. Міжнародні організації заробляють на закупівлях ліків великі гроші

Міжнародні партнери отримують лише кошти на свою роботу – це 5% від усієї вартості закупівлі. За ці гроші міжнародний партнер організовує тендер і знаходить для України найкращу пропозицію по ціні. Так, 5% від всієї суми - це немалі кошти, але така  оплата роботи міжнародної організації економить українському бюджету значно більшу суму - сотні тисяч доларів. Тому ця виплата виправдана.

Міф 5. Міжнародні закупівлі непрозорі - МОЗ приховує договори

Ні, МОЗ не приховує договори з міжнародними організаціями. Згідно з ухваленим законом,який регулює здійснення державних закупівель лікарських засобів із залученням міжнародних закупівельних організацій, МОЗ має працювати “у відповідності до внутрішніх правил і процедур таких організацій”. А їх внутрішні правила передбачають, що такі договори є робочими документами і не можуть бути оприлюднені.

 

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА