Прес-служба КОДА

Аналіз практики впровадження Закону України "Про державну службу"

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА

 

Сергій Савчук: Міжнародні компанії аналізують перспективи інвестування у проекти з відновлюваної енергетики в Україні

Це питання обговорив Голова Держенергоефективності Сергій Савчук з виконавчим директором міжнародної компанії «Shanda Consult Ltd» Стефаном Нолте та представником Асоціації з консалтингу в країнах ЄС та Ближнього Сходу «Eumecon» Яном Енгельке.
Як пояснив Стефан Нолте, наразі компанія «Shanda Consult Ltd» досліджує правове поле та інвестиційну привабливість відновлюваної енергетики в Україні. У результатах аналізу зацікавлені німецькі інвестори, які розглядають можливість інвестування у «зелені» проекти.
«Ми не вперше працюємо в Україні. Бачимо, що з 2014 року проводиться ціла низка успішних реформ. Тож, наразі нас цікавлять стимули та гарантії, які запроваджуються для інвесторів, регулюючі механізми, стабільність економічної ситуації тощо», - повідомив С.Нолте. Він також зауважив, що раніше компанія досліджувала рентабельність встановлення біогазових установок. Тепер у полі зору - використання всіх відновлюваних джерел енергії.
Голова Держенергоефективності окреслив представникам компаній ті законодавчі рішення, які стали ключовими для активізації розвитку відновлюваної енергетики. Серед основних стимулів – прив’язаний до курсу євро «зелений» тариф, ліквідована «місцева складова», запроваджена надбавка до «зеленого» тарифу за використання обладнання українського виробництва, прийнятий стимулюючий тариф на виробництво тепла «не з газу», передбачене законодавством укладання довгострокових договорів купівлі-продажу електроенергії за «зеленим» тарифом на весь строк дії  цього тарифу.
«Завдяки реформі «зелений» тариф на електроенергію, вироблену з біогазу та біомаси, тепер один з найбільших в Європі і становить 12,4 євроценти/кВт*год», - підкреслив Голова.
Сергій Савчук також відзначив налагоджену співпрацю Держенергоефективності з  владою на місцях.
«Завдяки фінансовій децентралізації місцеві бюджети зросли. Тому важливо спрямовувати кошти на корисні проекти із заміщення газу та інших енергоресурсів. Цьогоріч ми тісно працюємо з місцевою владою у цьому напрямі: роз’яснюємо законодавство, консультуємо щодо перспектив реалізації різних проектів. Ми готові допомогти знайти потенційні «точки входу», - повідомив С. Савчук.
Загалом, сторони домовилися продовжити співпрацю та обмін інформацією. Зокрема, Агентство надасть детальну інформацію щодо потенційних проектів з відновлюваних джерел енергії, які можуть бути реалізовані спільно із німецькими компаніями.

 


Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Сергій Савчук: За I півріччя 2017 року понад 500 домогосподарств перейшли на електроенергію з енергії сонця

Попит населення на сонячні панелі продовжує зростати. Впродовж II кварталу цього року ще 326 сімей віддали перевагу «сонячній» електроенергії. Це на 25% більше порівняно з I кварталом цього року, коли 200 сімей перейшли на «чисту» енергію. Також, у II кварталі загальна встановлена потужність сонячних станцій приватних домогосподарств зросла на 24% та склала майже 25 МВт.
Сьогодні, станом на кінець II кварталу 2017 року, 1635 домогосподарств встановили сонячні панелі. Це майже в 4 рази більше ніж рік тому.
«На підвищений інтерес населення до сонячних панелей вплинув прийнятий у 2015 році Закон України № 514-VIII, яким встановлено та прив’язано до курсу євро «зелений» тариф на електроенергію, вироблену сонячними установками потужністю до 30 кВт. Завдяки цьому тарифу родини можуть заробляти, продаючи надлишок виробленої «чистої» енергії у мережу. У 2017 році таку електроенергію можна реалізовувати за ціною 18,09 євроценти/кВт*год», – повідомив Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.

Зазначений Закон, розроблений спільно з Держенергоефективності, став рушійною силою для розвитку сфери використання сонячних панелей в Україні. З початку дії цього Закону попит на «сонячну» електроенергію щоквартально зростав на 40-50%. Рекордні збільшення склали 77% в IV кварталі 2016 року та 85% в IV кварталі 2015 року.
Окрім Закону, є ще й інші стимули для населення долучатися до «чистої» енергії. В рамках місцевих програм здешевлення «теплих кредитів», які розробляються спільно з Держенергоефективності, місцева влада Львівщини та Житомирщини передбачила фінансову допомогу родинам при придбанні сонячних панелей. Тепер мешканцям Львівської області з обласного бюджету відшкодовується 22% відсоткової ставки за кредитом на сонячні панелі, а населенню Житомирської області – 20% суми кредиту.

 


Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Новий Верховний Суд на 96% складатиметься з нових людей

Безпрецедентний запит суспільства на оновлення судової системи привів до її комплексного реформування. Зокрема, змінилася структура судової системи - були ліквідовані вищі спеціалізовані суди, і, вперше в історії України, з чистого аркуша, через конкурс, створюється вищий орган судової влади - Верховний Суд (далі- ВС), який запустить імпульс змін до судів нижчих інстанцій. Минулого тижня Вища кваліфікаційна комісія суддів оголосила результати конкурсу. Якщо їх підтвердить Вища рада правосуддя,  то новий Верховний Суд на 96% складатиметься з нових людей. А переможцями конкурсу стали не лише суддів, а й правозахисники з досвідом роботи в Європейському суді з прав людини, вчені,  науковці та колишній доброволець, який брав участь в обороні Донецького аеропорту.

Рівні умови
За посаду судді ВС вперше потрібно боротися на відкритому та чесному конкурсі, а не приймати посаду як даність у вигляді призначення. Ніякої спадкоємності - судді нинішнього Верховного Суду змагаються за місця нарівні з колегами з місцевих судів. Великі надії Вища кваліфікаційна комісія суддів (далі - ВККС) покладає на «свіжу кров» - адвокатів і юристів-науковців, котрим вперше випала можливість стати суддею ВС. І не даремно, адже минулого тижня ВККС оголосила переможців конкурсу.
Серед переможців лише 5 суддів діючого Верховного Суду України, тобто завдяки конкурсу склад  Верховного Суду оновився на 96%. Адвокатів та науковців у рейтингу - майже 30 %. Серед переможців конкурсу ми бачимо професорів та викладачів вищих навчальних закладів, правозахисників з досвідом роботи в Європейському суді з прав людини, адвокатів, які отримали освіту в провідних міжнародних університетах.
Зокрема, адвокат, доцент кафедри теорії та філософії права Львівського національного університету Дмитро Гудима. Який відомий своєю соціальною активністю, науковою і правозахисною діяльністю, а також є співавтором кількох законопроектів, представляє інтереси громадян в декількох десятках справ в Європейському суді з прав людини.
Ганна Вронська - адвокат, яка отримала освіту в Інституті міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка, проходила професійне стажування в США та неодноразово входила до списку 100 найкращих адвокатів України, теж отримала можливість здійснювати правосуддя у новому Верховному Суді.
До речі, список переможців Касаційного адміністративного суду при Верховному Суді очолила доктор юридичних наук, професор Тетяна Анцупова. В основному займається питаннями застосування міжнародного права, а також застосування практики Європейського суду з прав людини.
У списку переможців конкурсу є Олександр Мамалуй, харківський суддя, кандидат юридичних наук. Добровольцем воював за незалежність України в гарячих точках антитерористичної операції. Він обороняв Піски, Первомайське, Авдіївку, Опитне, Донецький аеропорт. А вже найближчим часом Олександр Мамалуй матиме змогу працювати у найвищому органі суддівської влади – Верховному Суді.
Можна і далі перелічувати переможців конкурсу, які раніше і не могли подумати, що зможуть змагатись на таку посаду на публічному рівні. Зараз залишилось небагато. Надіслати рекомендації про призначення кандидатів суддями до Вищої ради правосуддя (далі - ВРП), яка розглядає їх та внесе відповідне подання Президенту України для призначення. Президент підписує Указ, його роль  – церемоніальна. Тут реалізується одна із основних засад Конкурсу та судової реформи  - деполітизація. Усунення від процесу призначення суддів будь-яку політичну складову.  
Незручні питання
Про початок конкурсу на посади 120-и суддів нового Верховного Суду ВККС оголосила дев’ять місяців тому. Документи подали 846 кандидатів. Після перевірки документів Комісією, а також спеціальної перевірки держорганами, 653 кандидати були допущені до першого етапу, тестування. Після тестів і практичних завдань, складених незалежними вченими, експертами з України та ЄС, залишилося 382 кандидата. Пізніше був революційний навіть для світової практики етап. Він стартував з IQ і психологічних тестів. «Співбесіди будь-який бажаючий міг подивитися в режимі реального часу на каналі ВККС в YouTube, часто кандидатів бентежили питання на кшталт «Коли ви в останній раз були в театрі?», або «Яку книгу ви зараз читаєте?»- розповідає член ВККС Андрій Козлов. - Деякі кандидати, надивившись співбесід конкурентів, як докази приносили книги! » Але, звичайно, найбільш незручними були не ці питання.
Під час співбесід обговорювались досьє, що містять всі дані від трудової книжки до податкової декларації, а також матеріали підготовлені Національним антикорупційним бюро (НАБУ). У них детально розписано місце роботи всіх родичів, особливо тих, які працюють у державних органах, як часто кандидат та його рідні перетинали держаний кордон. Окрім Комісії,  у нокдаун кандидата відправляла і «Громадська рада доброчесності» (далі - ГРД), яка паралельно оцінювала корупційні ризики. Негативний висновок ГРД позбавляв  кандидатів критично важливих балів та, навіть, виключав з конкурсу. При цьому функції  Ради захищені «Законом про судоустрій та статус суддів». Таким чином, ГРД надали 140 негативних висновків стосовно кандидатів до ВС, з яких 51 - не підтвердили здатності здійснювати правосуддя.
Глава ВККС Сергій Козьяков наголошує, що в перший же робочий день на новий ВС впаде близько сорока тисяч справ, які потребують термінового розгляду.
«Уроки, які дасть процес відбору кандидатів у судді Верховного Суду, стануть в нагоді для перезавантаження всієї судової системи України. І це перезавантаження починається х 600 вакансій на посади суддів нижчих інстанцій», - наголошує у свої виступах Довідас Віткаускас, Координатор проекту ЄС «Підтримка реформ у сфері юстиції в Україні».
Список гарантій
Наступний етап, після конкурсу до ВС, - оцінювання суддів апеляційних судів і судів загальної юрисдикції. Критична більшість нових людей перезавантажить систему, це повинен відчути кожен, хто буде звертатися в суди всіх інстанцій.
Гарантією того, що процес «Не відкотиться» назад є закріплений в Конституції статус Вищої ради правосуддя (далі - ВРП), як органу, незалежного від Верховної Ради і Президента. Саме ВРП приймає остаточні рішення щодо кандидатур переможців конкурсу. Як і в більшості європейських країн, Президенту залишається лише підписати відповідні призначення.
Крім реального відділення законодавчої влади від виконавчої, ефективність реформи повинен гарантувати ще цілий ряд законодавчих норм і громадських ініціатив. Діяльність суддів знаходиться під пильною увагою НАБУ і Національного агентства щодо запобігання корупції, не кажучи вже про громадських активістів і журналістів. Також закон зобов'язує суддів щорічно заповнювати декларації доброчесності і сімейних зв'язків, підтверджувати законність джерел своїх доходів.
Результат зрозумілий
Кваліфікаційне оцінювання повинні пройти всі судді без виключення. Воно розставить крапки над «i» не тільки щодо професійних якостей нинішніх суддів, а й їх репутації, доброчесності. Місія: прибрати із судів тих, хто не гідний вершити правосуддя, почати поважати тих, в чиїй біографії немає темних плям.
З червня по кінець вересня минулого року з судової системи за власним бажанням звільнилося 1600 осіб. Настільки масовий вихід легко пояснює саме процедура кваліфікаційного оцінювання, яка зобов'язує в прямому ефірі озвучувати матеріали НАБУ. Оприлюднення змісту електронних декларацій, як самих кандидатів, так і їх родичів, для багатьох служителів Феміди виявилося непрохідним тестом.
Терапія виявилася шоковою: на сьогодні в Україні до сих пір залишаються вакантними близько 40% суддівських посад. «У судах «зависли» на невизначений термін, як звичайні господарські справи, так і термінові, глибоко особисті питання, на кшталт справ про усиновлення дитини, або апеляції людей, які незаконно утримуються в СІЗО, - розповідає Сергій Козьяков. – Тому терміновість формування нового Верховного Суду, і подальшу перевірку з призначенням на посади суддів всіх інстанцій неможливо переоцінити».
При цьому Сергій Козьяков підкреслює, що відкритий конкурс і процеси з ним пов'язані, подобаються не всім, і зачіпають кровні інтереси широкого кола осіб, які є не тільки всередині судової системи, а й навколо неї. Працювати в умовах постійних інформаційних атак - завдання надскладне. Крім того, реформа «Не злетить» без нових процесуальних кодексів та впровадження ефективного електронного суду, який знизить навантаження.
«Це найкращий склад Верховного Суду за останні 25 років. Переможцями стали  16 науковців, 9 адвокатів та 4 кандидата із сукупним стажем. У Португалії передбачено квоту 10% для категорії «не судді» у складі Верховного Суду. Ми у 2,5 рази перевищимо цей показник», - наголошує Сергій Козьяков. У жодній країні світу представники судової системи не вибираються при такій активній участі громадськості. Міжнародні експерти стверджують, що цей український досвід може піти на користь і більш розвиненим демократіям.


Богдан Лук'янчук

ОГОЛОШЕННЯ для місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування щодо впровадження системи енергетичного менеджменту в бюджетних установах

Держенергоефективності спільно з експертами проекту USAID «Муніципальна енергетична реформа в Україні» розробило для місцевої влади Положення про:
    запровадження систем енергетичного менеджменту в бюджетних установах, що фінансуються за рахунок коштів місцевих бюджетів;
    проведення моніторингу споживання паливно-енергетичних ресурсів бюджетними установами;
    матеріальне стимулювання осіб, відповідальних за впровадження систем енергетичного менеджменту в бюджетних установах;
    встановлення лімітів споживання енергоносіїв бюджетними установами.
Положення опубліковано на офіційному веб-сайті Держенергоефективності: http://saee.gov.ua/sites/default/files/ENERGY_MANAGEMENT_14_08_2017.docx.
Ці рекомендації розроблено в рамках підписаних Меморандумів про партнерство Держенергоефективності та місцевої влади щодо впровадження енергоменеджменту у бюджетній сфері.
Нагадаємо, що впровадження енергетичного менеджменту дозволить досягти без додаткових інвестицій:
    від 5 до 8% економії енергоресурсів за рахунок енергоефективної поведінки споживачів;
    до 20% скорочення енергоспоживання за рахунок налагодження енергоефективної експлуатації об’єктів.

Держенергоефективності готове надавати консультації та підтримку у впровадженні систем енергетичного менеджменту в бюджетних установах.
У разі виникнення запитань звертатися до Ладецького Павла Михайловича - начальника Управління енергетичного  менеджменту та стандартизації Держенергоефективності за тел.: 044 559-58-37.


Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Держенергоефективності опублікувало рекомендації місцевій владі щодо впровадження системи енергетичного менеджменту в бюджетних установах

Держенергоефективності спільно з Проектом USAID «Муніципальна енергетична реформа в Україні» розробило для місцевої влади узагальнене Положення про впровадження системи енергетичного менеджменту в бюджетних установах: http://saee.gov.ua/sites/default/files/ENERGY_MANAGEMENT_14_08_2017.docx.
«Енергоменеджмент – фундамент, на якому потрібно будувати майбутню роботу з ефективного використання енергоресурсів. Як відомо, завдяки лише енергоменеджменту, без додаткових капіталовкладень, можна досягти до 20% зменшення енергоспоживання в установах», - повідомив Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.
«Агентство всебічно підтримує місцеву владу у цьому напрямі. На III Форумі енергоефективного партнерства підписано 37 меморандумів про співпрацю, згодом  проведено цілий цикл роз’яснювальних семінарів для понад
 2 тис. представників місцевих громад. Тепер ми підготували та надаємо місцевим органам влади рекомендації, як впроваджувати енергоменеджмент, як проводити енергомоніторинг, як фінансово стимулювати енергоменеджерів тощо. Це положення - готовий документ, який можна брати за основу під час роботи», - прокоментував С. Савчук.
Нагадаємо, що в рамках підписаних з Держенергоефективності меморандумів місцеві органи влади мають затвердити положення про впровадження системи енергоменеджменту, започаткувати інститут енергоменеджерів у бюджетних установах, забезпечити їхню навчальну підготовку, контролювати процес реформ.
«Агентство й надалі допомагатиме муніципалітетам ставати енергонезалежними. Місцеві органи влади можуть безперешкодно звертатися в Агентство за консультацією щодо впровадження енергоменеджменту», – зауважив Голова Агентства.


Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Сергій Савчук: Програму «теплих кредитів» відновлено

Сьогодні, 14 серпня, державні банки відновили видачу «теплих кредитів» для населення та ОСББ.

«Тепер всі охочі утеплити своє житло, замінити газовий котел на твердопаливний та створити енергоефективний дім можуть долучатися до Урядової програми. Цією нагодою скористалося вже близько 300 тисяч родин. Безповоротна державна фінансова допомога гарантована. Головне – свідомо підійти до питання енергоощадності та підготовки до зими», - прокоментував Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.

Завдяки програмі можна значно заощадити при впровадженні енергоефективних заходів і згодом зменшити комунальні платежі. Найкращий ефект досягається при повному утепленні будинку. Зокрема, за даними ОСББ-учасників програми, після комплексної термомодернізації рахунки за опалення зменшуються вдвічі і навіть більше.

Окрім цього, учасників програми тішитиме комфорт в оселях, а вартість утепленого будинку зросте в ціні.

З початку дії програми «теплих кредитів» нею скористалося близько 300 тисяч домогосподарств, залучивши на енергоефективні заходи майже 4 млрд гривень. Уряд, у свою чергу, відшкодував їм близько 1,6 млрд гривень.

Нагадуємо, що Уряд нещодавно додатково виділив 400 млн грн. на програму «теплих кредитів».



Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

ОГОЛОШЕННЯ для органів місцевого самоврядування щодо розрахунку середньозважених тарифів на тепло!

На виконання вимог Закону України від 21 березня 2017 року № 1959-VІІІ щодо стимулювання виробництва тепла з альтернативних джерел енергії органи місцевого самоврядування та НКРЕКП до 10 числа останнього місяця кожного кварталу мають подавати до Держенергоефективності інформацію для розрахунків середньозважених тарифів на теплову енергію, вироблену з використанням газу, для потреб населення, установ та організацій, що фінансуються з державного чи місцевого бюджету, а також її транспортування та постачання.

У свою чергу, Держенергоефективності на основі отриманої інформації буде розраховувати середньозважені тарифи до 25 числа останнього місяця щокварталу та оприлюднювати  їх на офіційному веб-сайті: www.saee.gov.ua.

Нагадаємо, що вищезазначеним Законом запроваджено в Україні стимулюючий тариф для виробників тепла «не з газу». Він становитиме 90 % від діючого для суб’єкта господарювання тарифу на тепло з газу для потреб населення та бюджетних установ. У разі його відсутності тариф складе 90% середньозваженого тарифу на теплову енергію, вироблену з використанням газу, для потреб відповідної категорії споживачів.

Оперативна робота місцевої влади та Держенергоефективності у цьому напрямі дозволить забезпечити вчасне та належне виконання Закону і найголовніше – стимулювати встановлення твердопаливних котелень та когенераційних установок на альтернативному паливі. У результаті місцеві громади отримають дешевше на 10% тепло, активізацію малого та середнього бізнесу, нові робочі місця та економічне зміцнення!

Отже, враховуючи стислі терміни, Агентство просить надати інформацію у паперовому та електронному (Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.) вигляді до 10.09.2017 відповідно до листа та форм:

1. Офіційний лист Держенергоефективності до органів місцевого самоврядування.

2. Форма надання інформації щодо тарифів на теплову енергію, вироблену з використанням газу, для потреб населення.

3. Форма надання інформації щодо тарифів на теплову енергію, вироблену з використанням газу, для потреб установ та організацій, що фінансуються з державного чи місцевого бюджету.

Ненадання органами місцевого самоврядування зазначеної інформації в повному обсязі у встановлений термін обумовить відсутність можливості виконання положень Закону та поставить під загрозу введення в дію теплогенеруючих установок, що працюють на альтернативних видах палива, до початку опалювального періоду.

У разі виникнення питань, просимо звертатись до Сисоєвої Ірини Георгіївни – заступника директора Департаменту відновлюваних джерел енергії Держенергоефективності за тел.: (044) 590-54-09.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

 

Сергій Савчук: Інвестори із Швейцарії розглядають можливість виробництва інноваційних сонячних панелей в Україні

Цьому питанню була присвячена зустріч Голови Держенергоефективності Сергія Савчука з Даніелем Лепорі – засновником та генеральним директором швейцарської компанії-стартапу «Designergy» (www.designergy.ch), яка займається виробництвом та встановленням інноваційних сонячних панелей на дахах будинків.

Як повідомив Д. Лепорі, компанія створила унікальну технологію інтеграції сонячних панелей в дахове покриття будинку. Так звана «TCR system» має три важливі для кожного домогосподарства переваги: забезпечення високої термоізоляції будинку завдяки ізоляційним матеріалам усередині системи, водонепроникність даху і найголовніше – можливість виробляти електроенергію з енергії сонця.

«Завдяки цій технології вирішуються такі проблеми, як скорочення втрат тепла у будинку та зменшення залежності від традиційних енергоресурсів. Наразі ми розширюємо горизонти та шукаємо нові ринки. У полі зору – Україна, яка має величезний потенціал для електрогенерації з енергії сонця та сприятливі кліматичні умови», - прокоментував Даніель Лепорі та представив зразок «TCRsystem».

Голова Держенергоефективності Сергій Савчук запевнив Д. Лепорі у тому, що в Україні існують значні можливості для виробників сонячних панелей. Зокрема, у 2015 році разом з Держенергоефективності розроблено та Парламентом прийнято Закон України № 514-VIII, яким встановлено та прив’язано до курсу євро «зелений» тариф на електроенергію, вироблену сонячними установками приватних домогосподарств потужністю до 30 кВт.

«Цей Закон став стимулюючим фактором для населення встановлювати сонячні панелі. З початку його дії попит на «сонячну» електроенергію почав щоквартально зростати на 40-50%. Рекордні показники становили 77,4% в IV кварталі 2016 року та 84,8% в IV кварталі 2015 року. Наразі більше 1600 домогосподарств встановили сонячні панелі. Якщо говорити про потенціал ринку, то він величезний і становить 6,5 млн приватних домогосподарств», - повідомив С. Савчук.

Також, Голова Агентства нагадав про те, що зазначений Закон передбачає надання надбавки до «зеленого» тарифу за використання обладнання українського виробництва.

Можливості запровадження виробництва швейцарських інноваційних сонячних панелей також обговорювали партнери зазначеної компанії: Стела  Шенвізнер  -генеральний директор німецької консалтингової компанії з реалізації проектів сонячної енергетики «StellarS Consult» (stellarconsultllc.com), та Крістіан Шенвізнер - генеральний директор компанії «Seraphim Power», що займається розробкою, виробництвом та продажем сонячних панелей.

За результатами зустрічі сторони домовилися опрацювати фінансову модель виробництва в Україні сонячних панелей за технологією швейцарської компанії «Designergy» та й надалі розвивати співпрацю у цьому напрямі.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

9 серпня - Міжнародний день корінних народів світу

Міжнародний день корінних народів світу відзначається 9 серпня починаючи з 1995 року за рішенням Організації Об’єднаних націй. Саме в цей день у 1982 році вперше відбулось засідання Робочої групи з питань корінних народів.

Українська держава 20 березня 2014 року заявила про державні гарантії прав кримськотатарського народу в складі України, затвердивши відповідну постанову парламенту.

За даними ЮНЕСКО, сьогодні у 70 країнах світу проживає близько 300 мільйонів представників корінних народів, які спілкуються понад 5 тисячами своїх етнічних мов і котрі дотримуються своїх культурних традицій. День був заснований задля того, аби світова спільнота пам’ятала про необхідність виявляти турботу і солідарність з представниками корінного населення, якому досить часто на своїй прабатьківщині загрожує асиміляція, або ж вони зазнають різних форм дискримінації (як це, приміром, відбувається зараз з кримськими татарами в окупованому Росією Криму).

В Україні заведено вважати, що її етнонаціональну культуру складають українська нація, корінні народи та національні меншини. Єдиного і чіткого визначення поняття «корінний народ» наразі не існує. До корінних народів України зазвичай зараховують кримських татар, гагаузів, кримчаків, караїмів та кримських греків.

Цього року Україна вдруге відзначатиме Міжнародний день корінних народів світу на офіційному рівні. Організатором заходів є Міністерство інформаційної політики України спільно з Меджлісом кримськотатарського народу та іншими організаціями.

 

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА

Сергій Савчук: Щотижня 20-30 ОСББ залучають «теплі кредити», щоб вигідно утеплити багатоповерхівки та заощадити на комунальних платежах

Початок серпня 2017 року демонструє невгамовний інтерес ОСББ до утеплення житла та підготовки до зими. Минулого тижня ще 20 ОСББ скористалися «теплими кредитами» через Ощадбанк та Укргазбанк і залучили 3,3 млн грн. на енергоефективні заходи. Для порівняння минулого року таку суму коштів ОСББ залучали за весь серпень-місяць.

«Як бачимо, цьогоріч все більше ОСББ завчасно готуються до зими. Їх у цьому переконують ті ОСББ, які вже взяли участь у програмі та пересвідчилися у тому, що енергоефективні заходи – оптимальний спосіб зменшити витрати на комунальні послуги. Наприклад, завдяки комплексній термомодернізації будинку можна вдвічі й більше зменшити рахунки за опалення», - прокоментував Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.

За два роки дії програми «теплих кредитів» нею скористалося вже 1036 ОСББ, залучивши в державних банках на енергоефективні заходи 161 млн гривень.

Нагадаємо, що населення та ОСББ, охочі до енергоощадності, можуть звертатися і до місцевих програм здешевлення «теплих кредитів». Наразі в регіонах повноцінно діють 140 таких програм. Участь як в державній, так і місцевих програмах - нагода отримати подвійну і навіть потрійну безповоротну фінансову допомогу на енергоефективні заходи. Дізнатися, де саме чинні такі програми, можна за допомогою Інтерактивної карти на сайті Держенергоефективності: http://saee.gov.ua/uk/programs/map.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Сергій Савчук: Понад 10 тисяч бюджетних установ в Україні відібрано для термомодернізації за ЕСКО-механізмом

Завдяки тісній співпраці Держенергоефективності з місцевими органами влади вже відібрано понад 10 тисяч бюджетних закладів, що потребують термомодернізації та можуть зацікавити ЕСКО-інвесторів. Інформацію про такі школи, дитсадки, лікарні та інші установи узагальнено у національній базі потенційних об’єктів енергосервісу на сайті Держенергоефективності: http://saee.gov.ua/uk/content/energoservis_1.

«Окрім підготовки законодавчої бази для ЕСКО-механізму та просвітницької роботи у регіонах, ми ініціювали створення бази потенційних об’єктів енергосервісу. Ця база – першоджерело інформації для інвестора, завдяки якій він може порівняти енергоспоживання різних установ та обрати найбільш інвестиційно-привабливі об’єкти для впровадження енергоефективних заходів», - прокоментував Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.

Наразі найактивніше ЕСКО-інвесторів шукають такі регіони, як Київська, Харківська та Чернігівська області. Так, на Київщині вже відібрано близько 2500 закладів, на Харківщині – майже 1200, а на Чернігівщині – понад 900.

Завдяки такій базі бізнес може ознайомитися з технічними та енергетичними характеристиками об’єктів соціальної сфери, проаналізувати їхнє енергоспоживання, дізнатися про особливості тепло- та водозабезпечення, про наявність приладів обліку тощо. Всі ці вихідні дані разом з контактами місцевих органів влади – дороговказ для ЕСКО-інвесторів.

Нагадаємо, що сьогодні тривають роботи за 20-ма укладеними ЕСКО-контрактами в 5 регіонах: Києві, Вінниці, Миргородському районі Полтавської області, Савранському районі Одеської області та м. Канів на Черкащині. Проекти успішно реалізуються, а інвестори вже почали отримувати повернення вкладених коштів.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

Судова реформа

Військова служба за контрактом у Збройних Силах України

З метою виконання завдань та відновлення боєздатності Збройних Сил України проводиться набір громадян України віком від 18 до 60 років на військову службу за контрактом на посадах солдатського, сержантського та офіцерського складу.

Військовослужбовцям Збройних Сил України держава гарантує стабільне грошове забезпечення  від 7000 до 8500 грн., виплату грошової допомоги на оздоровлення, щорічну оплачувану відпустку (від 30 до 45 діб), професійне зростання, безкоштовне медичне обслуговування в закладах МО України.

Один раз на рік надається:

матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань у розмірі місячного окладу грошового утримання (на підставі відповідних підтверджуючих документів)

грошова допомога на оздоровлення у разі надання щорічної чергової відпустки, у розмірі місячного грошового забезпечення.

При переїзді до нового місця військової служби в інший населений пункт виплачується грошова допомога у розмірі 100% місячного грошового забезпеченняна військовослужбовця та 50 місячного грошового забезпечення на кожного члена сім’ї.

Окрім того, жителі Київської області, які заключили контракт на військову службу,  відповідно до обласної комплексної Програми "Назустріч дітям", отримають з обласного бюджету одноразову адресну матеріальну допомогу у розмірі 4 мінімальних заробітних плат (12800 грн) - це поміч родинам Київщини, годувальники яких вирішили бути професійними військовими й стали на захист вітчизни.

 

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА

Що потрібно знати про пенсійну реформу

Урядовий законопроект щодо пенсійної реформи, ухвалений Верховною Радою в першому читанні, очікує на розгляд парламентом. В разі його прийняття у вересні, реформа стартує з 1 жовтня. До ключових новацій, яких варто очікувати з 1 жовтня, належать: осучаснення пенсій та ліквідація дискримінації громадян за роком виходу на пенсію; встановлення справедливих і однакових для всіх умов виходу на пенсію; збільшення мінімальної пенсії до 1 373 грн.; скасування 15%-го зниження пенсій працюючим пенсіонерам; ліквідація дефіциту Пенсійного фонду.

Реформа стосуватиметься не лише нинішніх пенсіонерів, 9 мільйонів з яких отримають вже з 1 жовтня збільшені пенсії, але й працюючих, кожен з яких розраховує мати гідну пенсію після припинення трудової діяльності. Тож надаємо відповіді на запитання щодо реформи, які найбільше турбують  громадян.

Чи буде підвищено пенсійний вік?

Не підвищувати пенсійний вік – це принципова позиція уряду. Проте для забезпечення збалансованості Пенсійного фонду збільшуються вимоги до страхового стажу.  Мінімальний стаж для призначення пенсій з 2018 року встановлюється 25 років і він буде поступово збільшуватись до 35 років.

Навіть за найпростішими підрахунками, якщо людина має мінімальну зарплату 3200 грн. і сплачує єдиний внесок впродовж 35 років, то вона заробляє на мінімальну пенсію, яка сьогодні складає 1 312 грн. І зможе отримувати цю пенсію впродовж 18 років (середня кількість років, впродовж яких українці отримують пенсію). Таким чином забезпечується баланс Пенсійного фонду. Якщо ж людина працюватиме меншу кількість років, наприклад, 15, вона сплатить менше до Пенсійного фонду, але отримуватиме потім пенсію 18 років, хоча виплати за 3 роки вона не заробила, їх доведеться дотувати. При такому підході розраховувати на збалансованість Пенсійного фонду не доводиться.

Пенсійний вік залишається незмінним - людина, яка працювала і заробила на пенсію, вийде на заслужений відпочинок у 60 років. Але ті, хто не відпрацювали необхідний період, отримуватимуть пенсію в більш пізньому віці. В той же час мінімальний стаж в 15 років, який дає право на призначення пенсії, залишається, але при більш пізньому віці виходу на пенсію. 

Хто отримає збільшені пенсії?

За рахунок осучаснення пенсій, підвищені виплати з 1 жовтня отримають 5,6 млн. пенсіонерів. В цілому ж за рахунок осучаснення і підвищення мінімальної пенсії збільшені пенсії отримають 9 млн. пенсіонерів.

В першу чергу підвищення пенсій стосуватиметься тих людей, які сплатили більше внесків до Пенсійного фонду – мають більший стаж і отримували більшу заробітну плату. А також тих, хто вийшов на пенсію 10-15 років тому, оскільки їх пенсії не переглядались тривалий час.

Середня пенсія підвищиться на 380 грн. Понад 1 млн. пенсіонерів отримають підвищення до 200 грн., але для 1,2 млн. пенсія зросте на понад 1 000 грн.

Як обчислюватиметься пенсія?

Пенсійна реформа передбачає впровадження прозорих та зрозумілих правил визначення розміру пенсійних виплат. Впроваджується єдина формула обчислення пенсії для всіх пенсіонерів, незалежно від року їх виходу на пенсію. На розмір пенсії впливатимуть: середня заробітна плата застрахованої особи, тривалість страхового стажу, протягом якого особа сплачувала пенсійні внески, та середня зарплата в Україні, з якої сплачено страхові внески, за даними Пенсійного фонду України, за попередні 3 роки.

Спеціальні пенсії скасовуються для усіх, крім військовослужбовців та працівників підприємств з шкідливими умовами виробництва. Крім того, до 01.10.2017 буде підготовлено окремий законопроект про осучаснення пенсій військовим та впродовж 6 місяців з дати прийняття закону розроблено законопроект про запровадження професійної пенсійної системи (для окремих категорій професій, які нині мають пільгові умови пенсійного забезпечення).

Чи залишаться пільги по виходу на пенсію?

Зберігається право на достроковий вихід на пенсію для: матерів, які виховали 5 дітей або дітей з інвалідністю з дитинства (у 50 років); військових – учасників бойових дій (55 років); осіб з порушеннями деяких функцій росту (40/45 років); постраждалих від аварії на ЧАЕС (із зниженням пенсійного віку).

Встановлюється квота для роботодавців на працевлаштування осіб, яким до настання пенсійного віку залишилось 10 і менше років (не менш як 1 особу в середньообліковій чисельності штатних працівників).

Передбачається виплата державної соціальної допомоги (в тому числі тимчасової для осіб, що досягли пенсійного віку, але не набули права на пенсійну виплату) і доплат до рівня прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб, – за рахунок коштів державного бюджету.

Чи є кошти на підвищення пенсій?

Для проведення осучаснення пенсій з 1 жовтня, як планує уряд, до кінця 2017 року необхідно 12 млрд.грн. На сьогоднішній день 11 млрд.грн. вже є - за даними Пенсійного фонду, за 7 місяців поточного року до фонду надійшло єдиного внеску на 83,8 млрд.грн., що перевищує заплановані кошти на 11 млрд.грн. Це той ресурс, який буде використано для збільшення пенсій. На наступний рік, за орієнтовними підрахунками, необхідно 40 млрд.грн.

 

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА

Рекордний липень 2017: ОСББ скористалися «теплими кредитами» майже на 30 млн грн., що в 4 рази більше ніж у липні 2016 року

Влітку 2017 року ОСББ вразили своєю активністю та високим інтересом до енергоефективних заходів. Так, у липні 86 ОСББ та ЖБК залучили «теплих кредитів» на суму 29,1 млн гривень. Це в 4 рази перевищує показник аналогічного періоду минулого року, коли ОСББ використали на енергоощадність лише 7 млн гривень.

«Цього літа щомісяця маємо нові рекорди. Сума коштів, що ОСББ залучили у липні, у півтора рази більша, ніж у червні, коли банки видали «теплих кредитів» для ОСББ на 18,5 млн гривень», - прокоментував Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.

Як пояснив С.Савчук, такий шалений попит на «теплі кредити» з боку ОСББ означає одне: держава запропонувала дійсно ефективну програму стимулювання до енергоефективності, а ОСББ усвідомили всі її переваги. Це відшкодування половини і більше витрат при утепленні, зменшення комунальних рахунків вполовину і більше, підвищення комфорту у квартирах та багато іншого.

Сергій Савчук також відзначив, що за два роки дії програми «теплих кредитів» нею скористалося понад 1000 ОСББ та ЖБК з різних регіонів України. Вони отримали в державних банках більше 157 млн грн. на впровадження різних енергоефективних заходів: утеплення будинків, заміну вікон на енергоефективні, встановлення ІТП, модернізацію освітлення тощо.

У розрізі регіонів найбільшу суму коштів на утеплення, а саме – 31 млн грн., залучили ОСББ Волинської області. Також до трійки лідерів за обсягом взятих ОСББ «теплих кредитів» увійшли Київська та Запорізька області.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

ОНОВЛЕНА ПРОГРАМА ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ: ЩО НОВОГО?

З 1 травня 2017 року в Україні діє оновлена програма житлових субсидій. На основі змін органи соціального захисту населення провели перепризначення субсидій на наступний рік та розрахували її розміри на літній період, а з жовтня розрахують на новий опалювальний сезон.

Незначні затримки з перепризначенням субсидій на новий період є в деяких областях України. Обумовлені вони відсутністю у місцевих органів самоврядування реєстрів про склад офіційно зареєстрованих членів сім"і. Це, зокрема, такі області як Волинська, Луганська, Чернівецька та Хмельницька.

Чи потрібно повторно подавати заяву і декларацію про доходи?Повторно подавати документи на оформлення субсидії необхідно лише тим, хто орендує житло та у кого відбулися зміни у складі сім’ї. Для решти субсидіантів перерахунок проведуть автоматично, без повторного звернення. 

Відеокоментар директора департаменту соціальної допомоги Міністерства соціальної політики України Віталія Музиченка

Збільшується соціальна норма для непрацездатних. Якщо в помешканні проживає одна-дві непрацездатні людини, соціальна норма, за якою їм рахуватиметься розмір допомоги, збільшується з 49 кв. м.  до 75 кв. м.

Субсидія на дачу. Оформити її можна так само як і на квартиру чи будинок. Для цього необхідно подати у місцеве управління соціального захисту населення заяву і декларацію про доходи. Рішенням Комісії з питань соціального захисту населення, які діють при управліннях соцзахисту, субсидія на дачу фінансуватиметься за рахунок місцевих бюджетів.

Зміни в опалювальний період.Якщо раніше субсидія на опалювальний сезон призначалася з 1 жовтня до 30 квітня і перераховувалася відповідно до рішення органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади про дату початку та закінчення опалювального сезону, то у 2017-2018рр. для користувачів централізованого опалення залишається прив’язка до відповідних рішень органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади, а для тих, у кого індивідуальне опалення, субсидія нараховується з 15 жовтня до 15 квітня.

Покупка 50 тис. грн.не завжди впливає на субсидію.  Основний критерій, за яким житлова субсидія не призначається, є одноразова покупка, яка перевищує 50 тисяч гривень. Однак, і тут є виключення. Зокрема, оплата дороговартісного лікування будь-кого з членів сім’ї, довготривале накопичення коштів на купівлю квартири, чи оплата навчання дитини.

Якщо, до прикладу, родина 10 років збирала кошти, щоб придбати собі помешкання. Купівля квартири перевищила 50 тисяч гривень і у сім’ї немає іншого помешкання – такі люди мають змогу подати документи для оформлення житлової субсидії на розгляд Комісії з питань соціального захисту населення, які діють при кожній райдержадміністрації або органі місцевого самоврядування. Аналогічна ситуація і з оплатою навчання дитини.

Якщо родина здійснила покупку, що перевищує 50 тис. грн. у період отримання субсидії, безповоротну державну допомогу у сплаті житлово-комунальних послуг їй НЕ припинять надавати. Факт такої купівлі впливає на право на призначення субсидії на наступний термін.

На оформлення субсидії також НЕ впливає вартість майна, отриманого у спадок або у подарунок. Цей дохід не включається до сукупного доходу сім’ї і не береться до уваги при розрахунку розміру субсидії. Наявність у власності двох житлових приміщень, двох автомобілів також НЕ впливає на право отримання субсидії. Береться до уваги офіційний дохід, який приносить це майно.

Якщо сім’я придбала квартиру у кредит, то при визначені її права на субсидію враховується сума першого внеску. Якщо ця сума перевищує 50 тис. гривень, субсидія може бути призначена за рішенням Комісії на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов проживання.

Заборгованість за комуналку. Поточна заборгованість, тобто не сплачені комунальні послуги у березні, травні та червні, не впливає на процес перепризначення житлових субсидій на новий період. Береться до уваги заборгованість, накопичена субсидіантом до лютого 2017 року.

Основною вимогою для отримувача субсидії є сплата комунальних послуг з урахуванням призначеної допомоги. Тобто у період отримання субсидії заборгованості не може виникати взагалі. Тому очевидно, що це заборгованість, яку домогосподарство накопичило до моменту оформлення субсидії.

Держава, надаючи субсидію, дає можливість сім’ї протягом року вирішити питання з накопиченою в минулому заборгованістю за комунальні послуги. Якщо цього не зроблено, держава знову ж таки йде назустріч громадянам і дає змогу оформити договір реструктуризації боргу з постачальником послуги для автоматичного продовження субсидії на наступний рік (2017-2018рр.). Невеличкі борги – 100-500 грн. можуть бути сплачені протягом двох місяців.

У ситуації, коли громадяни не погоджуються із заборгованістю вони можуть оскаржити. На підставі рішення суду про анулювання боргу дія житлової субсидії відновлюється з моменту призупинення, тобто з травня 2017 року. Нових субсидіантів це не стосується.

Відеокоментар директора департаменту соціальної допомоги Міністерства соціальної політики України Віталія Музиченка

За який період враховують доходи.Якщо раніше при розрахунку розміру субсидії бралися до уваги доходи за минулий календарний рік –  з січня до грудня минулого року, то з 1 травня 2017 року  враховуються за останні 4 квартали, що передують місяцю, з якого призначається субсидія.

Тобто у травні-червні в процесі перепризначення українцям субсидій на новий період – 2017-2018рр – субсидіантам врахують їх доходи не за весь 2016-й рік, а за три квартали 2016 року і один квартал 2017 року. Новим субсидіантам врахують доходи за попередні чотири квартали з моменту оформлення заяви і декларації.

Що це дає людям? Громадянин, наприклад, весь минулий рік працював і отримував високу заробітну плату. У цьому році з тих чи інших причин звільнився з роботи і потребує допомоги в оплаті комуналки з об’єктивних причин. Соціально несправедливо брати до уваги його минулорічні доходи, коли він міг самотужки сплачувати рахунки за тепло, електроенергію та воду. Тому Уряд йде назустріч таким людям, адаптуючи їх соціальний стан до дати  призначення субсидії.

Про що необхідно повідомляти органи соцзахисту? Якщо допомогу призначено, протягом місяця субсидіанти зобов'язані повідомляти (телефоном чи особисто) органи соціального захисту населення про наступні зміни:

·                    складу зареєстрованих у житлі: хтось виписався чи прописався

·                    соціального статусу членів сім’ї: хтось звільнився або влаштувався на роботу, став пенсіонером

·                    про здійснення одноразової покупки, яка перевищує 50 тисяч гривень

·                    набору комунальних послуг: відмовилися від централізованого палення і перейшли на індивідуальне чи навпаки

Відеокоментар директора департаменту соціальної допомоги Міністерства соціальної політики України Віталія Музиченка

Монетизація частини зекономлених субсидій. Виплата «живих» грошей здійснюється Урядом вперше за роки української незалежності. Це перший крок до повної монетизації пільг і субсидій.

Монетизації за результатами попереднього опалювального сезону підлягає економія електроенергії, якщо вона використовувалася для опалення, в еквіваленті вартості 150 кВт та природного газу -  100 кубометрів. Максимальна сума коштів, які може отримати громадянин  - 135 грн. за зекономлену електроенергію та близько 700 грн. за зекономлений обсяг газу.

Під монетизацію підпадають близько 2 млн. домогосподарств. Громадяни, які зекономили ресурси, мають до 1 вересня поточного року звернутися до органів соціального захисту із відповідною заявою та вказати реквізити банківського рахунку або поштового відділення, куди можна перерахувати кошти. Виплата коштів відбуватиметься у вересні-жовтні цього року.

Якщо громадянин має зекономлену субсидію на газ або електроенергію, які використовуються для опалення, але з якихось причин не був включений у відповідний список на монетизацію, він може звернутися до підприємства з проханням включити його у додатковий список. Або ж – потрібно надати інформацію органу соціального захисту населення про наявність зекономленої субсидії, що часто видно з платіжки. І на підставі цього управління соцзахисту має право запитати надавача послуги –  чому такого громадянина не було включено у відповідні списки.

Відеокоментар директора департаменту соціальної допомоги Міністерства соціальної політики України Віталія Музиченка

Відеокоментар директора департаменту соціальної допомоги Міністерства соціальної політики України Віталія Музиченка

 

Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів України

Петро Порошенко підписав Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»

28 липня Глава держави підписав довгоочікуваний Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання».

«Цей Закон запроваджує в Україні обов’язковий облік тепла і води. Завдяки цьому споживач платитиме лише за використані ресурси, а монополіст  вже не зможе перекладати на споживача необґрунтовані понаднормові втрати. Крім цього, облік дозволить  контролювати енергоспоживання, стимулюватиме до ощадливого використання тепла і води. Це, у свою чергу, впливатиме на зменшення рахунків за комунальні платежі», – прокоментував Голова Держенергоефективності Сергій Савчук та нагадав, що Закон розроблено у тісній співпраці з Агентством з метою імплементації низки статей Директиви 2012/27/ЄС про енергетичну ефективність.

Нормами Закону визначено порядок оснащення будівель вузлами розподільчого обліку, їх обслуговування, заміни та абонентського обліку, перелік обов’язкової інформації для формування рахунків за комунальні послуги, загальний порядок доступу до вузлів обліку, відповідальність за невиконання вимог закону.

Протягом одного року з дня набрання чинності Закону монополісти зобов’язані встановити будинкові лічильники тепла, а будинкові лічильники води - протягом двох років. Якщо вони цього не зроблять, саме на них, а не на споживачів, будуть накладатися штрафні санкції.

Також, нарешті в Україні, завдяки цьому Закону буде вирішене питання щодо поквартирного обліку та регулювання споживання тепла у будинках з вертикальною системою опалення. Для цього необхідно буде встановити прилади-розподілювачі та регулятори тепла на всі радіатори опалення.

Підсумовуючи, можна впевнено сказати, що цей Закон допоможе споживачам зменшити рахунки за комунальні послуги, стимулюватиме їх до енергозбереження та приведення своїх будинків до ладу. 

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

З 1 СЕРПНЯ КІЛЬКІСТЬ ДОСТУПНИХ ЛІКІВ ЗБІЛЬШИТЬСЯ

З 1 серпня перелік препаратів, що входять до урядової програми «Доступні ліки»,  збільшиться до 199 (раніше до програми були включені 157 препаратів). Це препарати від серцево-судинних захворювань, діабету ІІ типу та бронхіальної астми, які застосовуються для амбулаторного лікування хронічних захворювань. Їх можна отримати в аптеці за рецептом лікаря безкоштовно або з незначною доплатою.

В оновленому переліку стало більше на 33 препарати від серцево-судинних захворювань, на 5 – від діабету ІІ типу, на 4 – від бронхіальної астми. До програми включені препарати 43 виробників, як українських, так і іноземних,  зокрема: препарати 21 виробника з країн ЄС, 17 – України, 4 – Індії, 1 – Ізраїлю.

Понад 25 препаратів можна отримати безкоштовно

Понад 25 препаратів з оновленого переліку пацієнти можуть отримати в аптеці безкоштовно. Найдешевший з них Дигоксин (від серцевих захворювань) українського виробника, який коштує 7,63 грн., найдорожчий – Пульмікорт (від бронхіальної астми) шведського виробника – 852,95 грн.

Вартість найдешевших препаратів повністю компенсує держава, за інші пацієнт здійснює незначну доплату. Держава вчасно розраховується з фармацевтами за надані громадянам ліки за цією програмою. З початку її дії аптечним закладам було перераховано з бюджету за ліки понад 126 мільйонів гривень.

Процедура отримання доступних ліків не змінилась

Як і раніше, для того, щоб отримати препарати за програмою «Доступні ліки», потрібно звернутись за рецептом до лікаря первинної ланки – сімейного лікаря чи терапевта, що працює в поліклініці, амбулаторії або має власну практику. Тільки він має право виписати рецепт на ліки, що беруть участь в програмі.

В рецепті лікар вказує не торгову назву препарату, а діючу речовину. З рецептом потрібно прийти до аптеки з позначкою «Доступні ліки» і обрати препарат, який містить вказану в рецепті діючу речовину, та отримати його безкоштовно або з незначною доплатою. Кількість аптек, де можна отримати доступні ліки, постійно збільшується і на сьогодні до участі в програмі долучились вже 6179 аптек – це кожна третя аптека в країні.

Програма «Доступні ліки» буде розширюватись

Урядова програма «Доступні ліки» діє з 1 квітня цього року. За цей час 1,5 мільйони людей скористались можливістю отримати доступні ліки. Держава зробила лікування доступнішим і українці почали більше піклуватись про власне здоров’я - пішли до лікарів за обстеженням і рецептами, причому відвідуваність лікарів з початку дії програми зросла майже втричі.

На поточний рік уряд виділив на цю програму 700 мільйонів гривень, в наступному році фінансування планується збільшити до 1 мільярду гривень. Наступного року також планується збільшити перелік препаратів, що увійдуть до програми.

Перелік препаратів, що включені до програми «Доступні ліки», а також інформацію щодо програми можна переглянути на сайті Міністерства охорони здоров’я moz.gov.ua та liky.gov.ua.

 

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОДА